Spring naar bijdragen

Nieuwe computer


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  43
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-04-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Door constante problemen met mijn computer nu wil ik een nieuwe kopen.

Graag een paar tips waar ik op moet letten als een nieuwe koop?

Hier word veel met gespeeld,gedownload en vanaf september moet autocad er goed op draaien.

Koop ik een complete computer ergens of laat ik hem in elkaar steken.

Plus graag een richting van prijs. En koop ik hem in Nederland of Belgie ik woon toch op de grens.

Soms is belgie goedkoper.

bedankt aan ierdereen die helpt O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 43
  • Reacties 9
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

In Nederland is hardware vaak veel goedkoper. Waarom weet ik niet, het is nu eenmaal zo. ^^ Wat je wilt gaan doen is duidelijk, alleen lijkt het me een verstandige zaak dat jij ons zelf een richtprijs geeft omdat we anders geen richting aan het systeem kunnen geven. Tips kan ik je nu ook moeilijk geven, ik denk dat het verstandig is dat we eerst een assemblage gaan maken die bij je budget past, als je daar vast overna wilt denken. Daartoe heb ik wel enkele vragen:

- Heb je nog meer nodig dan een pc? Bijvoorbeeld een monitor, boxen, muis of toetsenbord?

- Heb je thuis een draadloze (N of a/b/g?) router?

- Wil je het vooraf in elkaar gestoken hebben? Ik denk dat we de richting van ja op gaan, maar ik wil toch even zekerheid. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  43
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-04-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

IK zou graag een complete computer willen :

Monitor,boxen,muis,toetsenbord ( het liefste niet draadloos heb in het verleden al veel problemen mee gehad) van muis heb ik nu logitech Mx 518 ben daar zeer blij mee.

scherm  en boxen heb ik nu medion van aldi(zeker niet slecht vind ik.

scherm zou ik wel plat en groot willen hebben.

Prijs had ik ingedachten rond 2000€ als dat haalbaar is

Mijn roeter is draadloos link-sys waar 4 computers op kunnnen

Zelf in elkaar steken nog nooit gedaan Heb wel vrienden die dat kunnen.

grtjs en al bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 43

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

2000 euro is gemakkelijk haalbaar, maak je daar absoluut niet druk over. ;) Ik denk dat we nog wel wat geld overhouden, dat is OK neem ik aan? ^^ Nog wat verdere vragen:

- Hoe groot mag/moet de monitor zijn (in aantal inch graag :P)

- Wil je een 2.1, 5.1 of 7.1 setje boxen?

- Gaan de vrienden het systeem ook daadwerkelijk assembleren of laten we het toch de shop maar doen? ^^

Muis en toetsenbord wordt zeker niet draadloos, je maakt een goede keuze door te zeggen dat je dat niet wilt. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  7
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  32

Hoi patjapapa. Tom heeft mij via msn naar dit topic geleid, zodat ik je ook een beetje kan helpen.

Ik heb bij Azerty wat voor je samengesteld:

1246479968-50.jpg

CPU: Bij dit budget is er maar één optie, en dat is de Core i7 920.

Koeler: De beste prijs/geluidsproductie/koelprestaties-koeler van dit moment, de Scythe Mugen 2. Koelt zeer goed, is heerlijk stil met de standaard fan (zelfs op 100%) en is goed geprijsd. Ik heb hem zelf ook op een i7 920 en overklokken naar 3,8 ghz was een eitje.

Moederbord: Een goed, degelijk moederbord met veel functies, de Gigabyte GA-EX58-UD5. Beschikt over alle functies die je nodig hebt voor een goed en snel systeem, ondersteunt SLI en Crossfire en heeft ook nog eens een mooi prijskaartje.

Geheugen: Bij een Core i7 systeem hoort natuurlijk een mooie en snelle 6GB DDR3 kit. Deze kit van OCZ draait op 1600 mhz, meer dan genoeg om dit systeem een mooie overklok te geven. Wanneer er niet wordt overklokt is dit nog steeds een zeer mooie kit, aangezien de prijs vrij laag is.

Videokaarten: Met dit budget kan je bijna niet om een dikke videokaartopstelling heen. Ik kies hier voor twee keer een GTX275 van ASUS. Waarom? Omdat ik me goed kan vinden in de redenen die Hardware.info geeft bij hun Game-systeem.

Het is een spannende tijd geweest op het gebied van videokaarten, met ATI en nVidia die afwisselend nieuwe, snellere en goedkopere highend modellen introduceerden. Ondertussen was nVidia's topmodel de GTX295 amper leverbaar na introductie, de laatste tijd slechts mondjesmaat. De GTX275 was ook een 'paper launch' maar inmiddels is deze kaart, die een uitstekende prijs/prestatieverhouding heeft, gewoon verkrijgbaar. Aangezien de GTX295 niks anders is dan twee GTX275's op één kaart, kiezen wij voor twee losse GTX275's, die elk de volledige bandbreedte van een PCI-Express x16 slot kunnen benutten, in plaats van die van één slot te moeten delen. Daarnaast draait de GTX275 op een hogere kloksnelheid en geheugenfrequentie dan GTX295. Bovendien geeft de keuze voor twee aparte kaarten om ze ofwel in SLI te configureren, maar desgewenst één GPU voor physics berekeningen aan het werk te zetten, terwijl de ander 3D video voor z'n rekening neemt.

Voeding: Bij een SLI opstelling en een Core i7 systeem hoort natuurlijk een goede en stabiele voeding. Ik kies voor de nieuwe HX750W van Corsair. Deze voeding is louter gemaakt uit goede kwaliteit onderdelen, laat een prima efficiëntie zien en is ook nog eens verrassend betaalbaar. Verder heeft hij ook genoeg aansluitingen voor de SLI-opstelling en voor de rest van de hardware.

HDD's: Ik kies voor 2x WD Caviar Black 1TB in RAID0. Ten eerste is deze opstelling zeer snel en hou je wel gewoon 1TB netto over aan opslag, ten tweede zijn deze schijven ook nog eens zeer degelijk. Ik kies expliciet niet voor de F1 1TB's van Samsung, omdat deze in RAID nogal wat problemen schijnen te geven en ook niet al te betrouwbaar gebleken zijn.

DVD-brander: Ik kies voor de S223Q van Samsung. Ik heb deze brander zelf ook en hij doet het prima. Lekker snel, niet al te luidruchtig en gewoon een mooie prijs.

Scherm: Hier kies ik toch ook weer voor een product waar ik zelf ervaring mee heb, de Samsung SyncMaster 2494HM. Dit scherm is FullHD (1920 x 1080) en presteert erg goed. De LG 2442PA-BF is ook een goede keuze en zelfs goedkoper, maar het design van de Samsung vind ik zelf veel mooier en bovendien is er van de LG een tweede versie in omloop die anders is, maar wel hetzelfde typenummer heeft. Het is niet echt bekend of deze nou ook zo goed is, en daarom kies ik voor wat meer zekerheid. Review: Klik.

Behuizing: De P183 van Antec is een stille kast met een goede airflow. Dit is natuurlijk een beetje persoonlijk, ik weet niet of jij een strakke kast wil of juist een kast met toeters en bellen (zoals de Antec Twelve Hundred). Verder kan ik je ook de HAF 922 aanraden, deze kast heb ik zelf en tot nu toe alleen maar positief erover. Review HAF 922: Klik.

Toetsenbord: Aangezien er veel op gegamed gaat worden wil je natuurlijk wel een goed toetsenbord. Als gamer kan je eigenlijk niet onder G15 van Logitech uit. Dit toetsenbord heeft extra macro-toetsen, een LCD-schermpje met game-informatie en nog veel meer toeters en bellen waar je als gamer erg vrolijk van wordt. Daarnaast is hij ook als normaal typ-toetsenbord zeer geschikt.

Muis: Ik kies voor de Logitech G5, een prima game-muis waar niets op aan te merken valt.

Speakers: Ik wilde eigenlijk kiezen voor de G51 set, maar deze is bijna nergens verkrijgbaar. Daarom heb ik gekozen voor de X-530. Deze is iets minder goed dan de G51, maar ook 40 euro goedkoper gemiddeld en alsnog komt er prima geluid uit.

assemblage: Je zegt dat je vrienden hebt die PC's kunnen bouwen, maar ik heb er toch maar even een assemblage bij gedaan. Je kunt natuurlijk samen met die vrienden gaan bouwen, zo leer je er zelf ook nog wat van, maar als je het niet aandurft met een duur systeem als dit, dan kun je altijd nog 59 euro uitgeven om het te laten doen.

Zo, ik hoop dat je hier wat aan hebt. Er zijn natuurlijk overal nog wijzigingen aan te brengen, maar ik denk dat ik je hiermee wel aardig op weg heb geholpen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 7

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

@Ricksnake:

Je link doet het niet. Je moet even bij directe link op je rechtermuisknop klikken en dan op "Koppelingslocatie kopiëren" klikken. Die hier plakken. Dan doet die het wel ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  7
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  32

Verdomme, ik heb hem weggeklikt en nu opent hij ineens niet meer. Moet ik weer opnieuw winkelmandje vullen!  :s

EDIT: Ik krijg het niet voor elkaar, elke keer als ik op directe link klik en hem hier kopieer en er dan op klik, dan krijg ik een leeg winkelmandje en ben ik de oude volledig kwijt.  :o

EDIT 2: Dan maar op de ouderwetse manier, plaatje is niet volledig duidelijk, maar wel leesbaar. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 7

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Zow, dat is wel een hele mooie samenstelling. Nette uitleg ook erbij, heel mooi gedaan! :) Dat is dus een samenstelling waarbij je er vanuit gaat dat je al het geld op zou willen maken.

Nou moet ik zeggen dat GTX275 SLi een nogal aardige opstelling is die je niet elke dag tegenkomt. Qua prijs/prestatie heb je aan het systeem wel een hele goede, veel beter gaat het op het moment niet worden.Ik wil je wel even wijzen op het feit dat er nog geen netwerkkaart bij zit (=> 60 euro; of 80 tot 100 euro voor PowerLine, is weer een stuk beter) en dat Direct X 11 over niet al te lange tijd uitkomt zodat je met één GTX275 van nu nog gemakkelijk af kunt totaan DX11 en je daarna wel kunt zien wat je aanschaft.

Qua monitor heb je nu een fraaie 24", maar een monitor is nogal subjectief: je moet kopen wat je zelf mooi vindt en dan praat ik over zowel het design, de schermverhouding (16:9 of 16:10) en de schermgrootte (20" (16:10, 16:9), 21.5" (16:9), 22" (16:10), 23" (16:9), 24" (16:10) of nog groter. Ook zit hier een flink 5.1 setje boxen bij, waar ik op het moment nog een goede geluidskaart voor mis. Wat ik ook nog wil zeggen, is dat er nu al assemblage bij zit (=> 59 euro). Wellicht wil je dat niet, maar dat moet nog even worden besproken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  43
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-04-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dit is een mens slimmer maken.volgens een vriend van mij is dit wel top.

Nu ben ik goed op weg.

Met deze gegevens kan ik hier en daar al eens prijzen vergelijken.

Mijn vriend zij het is geen probleem om hem in elkaar te steken.

Hij heeft 18jaar ervaring in netwerken bij grote firma's.

Maar was niet meer op de hoogte wat er nu zoal op de markt is.

grtjs en bedankt iedereen voor de knappe hulp

patje :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 43

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Laat ons wel even weten of en wanneer je zo'n soort systeem gaat aanschaffen, want de samenstelling is, zoals je van mij ook deels gehoord hebt, nog niet optimaal. ;) Mocht je overgaan tot aanschaf, lijkt het me raadzaam om ons verder te laten gaan met samenstellen en daaruit een definitieve samenstelling naar voren te laten komen. Het gaat tenslotte toch om bijna 2.000 euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  6 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...