Spring naar bijdragen

Pc van zoon doet niets meer


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Maar nog een ander vraagje: als ik het goed heb gezien zitten er 2 USB-aansluitingen op op de PC-kast, is dat niet wat weinig? want ik heb gemerkt dat heel veel randapparatuur via USB wordt aangesloten. En ik geloof dat er verder geen andere aansluitingen opzitten voor het lezen van geheugenkaarten enzo.  Is het erg kostbaar om dit uit te breiden?

Dat zijn de usb aansluitingen aan de voorkant, aan de achterkant is afhankelijk van je moederbord. Op dit moederbord zitten er dus 8x USB 2.0 op, 2 aan de voorkant, 6 aan de achterkant.

Spuitelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k
  • Reacties 58
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

Releases,

wil jij aub niet reageren op posts en topics in het systeem en assemblage topic, tenzij je hierover contact heb gehad met JFK of TOM.

Zij beheren dit board met hun kundig advies, kan best zijn dat jij ook goed op de hoogte ben en de kennis heb om in dit topic te antwoorden maar graag dan in overleg met Tom of JFK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 101
  • 5,3k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Kan iemand aan mijn samenstelling even de Scythe Kama reader toevoegen? Ik ben niet bij machte het zelf te doen de komende dagen. Die cardreader kost zo'n 10 euro, dus erg duur is die "uitbreiding" niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Spuitelf!

Sorry?

In jouw antwoord geef je dus aan dat er 2 USB aan de voorkanten zitten, maar geef je niet duidelijk aan hoeveel USB er precies op het moederbord zitten, ik neem aan dat dat voor de TS wel van belang is aangezien die dus veel randapparatuur met USB gebruikt. Daarom heb ik alsnog even geantwoord met deels iets wat jij al hebt gezegd. Als je dus had gezegd dat er op het moederbord 8 USB sloten aanwezig waren, dan had ik natuurlijk niet op verzenden geklikt. Dus als je iets zegt, wel graag met onderbouwend mening want zo heb ik er natuurlijk niks aan, en kan iedereen maar wat gaan roepen.

Maar dan is de uiteindelijke samenstelling inclusief kaartlezer:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B97217%5D=1&product%5B210544%5D=1&product%5B230735%5D=1&product%5B88545%5D=1&product%5B229732%5D=1&product%5B221446%5D=1&product%5B219782%5D=1&product%5B206835%5D=1&product%5B90497%5D=1&product%5B212039%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B11518%5D=1&product%5B35626%5D=1

Inclusief verzendkosten komt het uit op zo'n 1035 euro uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  39
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Oke dan heb ik 'm nu zo besteld!  :)


Post Merge: september 02, 2009, 08:59:52 am

Och en ik geloof dat ik nog wat heb gemist... een toetsenbord en muis. We hebben nog wel een toetsenbord en muis maar die zijn wit en dat ziet er ook niet zo mooi uit bij een zwarte PC.

Dus iemand nog een tip voor een goed en voordelig toetsenbord en muis? De prijzen verschilden nogal wat zag ik  :-

Ik heb de rest al besteld en betaald maar ik geloof dat ik dat alsnog bij mijn order kan aanvullen, toch?


Post Merge: september 02, 2009, 13:10:03 pm

Ik kreeg een mailtje dat ik een extra garantie voor de monitor kon nemen...

Bedankt voor uw order. We zien dat u een monitor heeft afgenomen, waarbij we u graag willen attenderen op de pixelgarantie, wat verderop in deze mail wordt uitgelegd.

In tegenstelling tot andere winkels betaalt u bij Azerty SLECHTS 10 euro (monitoren van 0 tot 200 euro) voor deze garantie. Daarbij krijgt u in de maand augustus een schoonmaakset cadeau ter waarde van 5 euro , zie hiervoor artikel 8194

Uitleg Pixelgarantie:

Pixelgarantie is een aparte vorm van garantie. Sinds de introductie van de TFT monitor is pixelgarantie een nieuwe term. Op een conventionele CRT monitor (beeldbuis) was geen sprake van eventuele pixeldefecten. Bij TFT schermen echter is dit wel een item. Er kan er een pixelfout in het paneel zitten wat kan variëren van een of meerdere dode pixels (zwart blijvend puntje) naar een of meerdere defecte subpixels (oplichtend groen of roze puntje) tot een of meerdere bright dots (oplichtend wit puntje). Garantie op pixel defecten is beperkt en verschilt per merk.

Bij Azerty kunt u bij diverse monitoren extra pixelgarantie kopen. U betaalt een vergoeding en voor dat geld mag u de monitor 2 weken testen op defecte pixels. U krijgt van ons altijd een monitor die nieuw door de fabrikant dichtgetaped is, dus niet vooraf door ons getest o.i.d. Heeft u een defecte pixel dan mag u de monitor kosteloos omruilen (hou in de gaten dat er eventueel levertijd op een nieuwe kan zitten). Heeft u na 24 uur geen defecte pixels, dan is de kans zeer gering dat ze nog op zullen treden. U vindt de pixelgarantie in het assortiment onder service.

Garantie op de elektronica is meestal gewoon 3 jaar, met een extra pixelgarantie krijgt u dus 2 weken de tijd om te kijken of er nog een dode pixel of subpixel in zit bij aflevering waarna u het scherm om kunt ruilen.

Als u niet kiest voor de pixelgarantie vallen bij de meeste merken dode pixels tot 2 volledig defecte pixels en tot 4 defecte subpixels niet onder een defect bij levering (ISO-13406-2 norm). Dit is dan ook geen reden om de monitor te kunnen retourneren voor garantie. Afgekeurde monitoren worden tegen aanbiedingsprijs via onze webshop verkocht in de magazijnopruiming waar het pixeldefect apart bij vermeld wordt.

Wanneer u geen pixelgarantie wilt, kunt u natuurlijk ook alleen het schoonmaaksetje nemen.

Graag horen we of u de pixelgarantie wilt toevoegen, zodat u tegen het risico van dode pixels bent ingedekt en een presentje als extra krijgt meegeleverd.

ik heb geen flauw idee.. komt het vaak voor dat die pixels wegvallen?  :-[

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 39

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Het is handig erbij te nemen, het komt niet super veel voor, maar de kans dat gebeurt is er wel. De prijs is zeer goed te doen (pixelgarantie)

Verder over muis en toetsenbord:

Goed comfortabel toetsenbord, maar niet al te duur:

http://azerty.nl/8-870-7997/microsoft-wired-keyboard-500-.html (Toetsenbord)

Een muis wat wat meer voor gamen is geschikt:

http://azerty.nl/8-1071-70197/logitech-mx-518-optical-gaming.html?utm_source=navigatie&utm_medium=website&utm_campaign=bestverkocht

Als u het niet nodig vindt om zo'n muis aan te schaffen, kunt of deze combo set kopen:

http://azerty.nl/8-871-42907/microsoft-comfort-curve-keyboa.html

of een gewone muis:

http://azerty.nl/8-872-11057/logitech-rx1000-laser-mouse-.html?utm_source=navigatie&utm_medium=website&utm_campaign=bestverkocht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Wat betreft die pixelgarantie weet ik het niet hoor... Een defect aan de monitor, wat en hoe klein dat dan moge zijn, valt onder de garantie. Dat zij pas een defect constateren vanaf 3 dode pixels, betekent niet dat dat wettelijk ook zo geregeld is. Als je het de moeite vindt, zou ik dat even nazoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Je kan zo'n scherm gewoon retourneren zonder die garantie, en daarna gewoon weer een nieuwe bestellen.

Onder het mom van '' ik heb toch liever een ander, of vind hem niet zo mooi''

Alhoewel je echt DODE-pixels haast niet meer tegenkomt, eerder luie-stuck pixels.

Die zijn prima weg te halen met meerdere programma's die je via Google wel kunt vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Jep, je kunt ook altijd gebruik maken van "Wet Koop op Afstand", als je tenminste als particulier bestelt. Dode pixels ontstaan meestal in de eerste 48 uur van het gebruik van de monitor, dus of je nu 7 dagen of 10 dagen "garantie" hebt, maakt niet uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  39
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

PC is vandaag gekomen dus ik heb 'm net uitgepakt en neergezet. Ik had 'm wel laten monteren maar wil de software zelf installeren. Op de filmpjes zag het er redelijk gemakkelijk uit...

Ik wilde toch alvast een poging wagen op Windows te installeren maar voordat ik de CD in de PC heb gelegd, loop ik al tegen het eerste probleem aan.  :'(

Het laatje van de DVD-writer gaat niet open... :redface: Het lampje voor op de processor brandt wel dus hij krijgt wel stroom maar er gebeurt helemaal niks als ik op het knopje druk om het laatje te openen.

Zit er misschien een of andere transport beveiliging op of zo??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 39

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Nee, niet voor zover ik weet. Sorry dat ik het zo stel, maar druk je wel op het goede knopje? Je hebt de DVD lade met direct daaronder het knopje om de lade te openen.

cebu27.jpg

Zie je hem zitten? De pc moet uiteraard wel aan staan voordat je de lade open kunt krijgen, dat gaat vanaf ongeveer 5 seconden na het aanzetten. Mocht je hem nu nog steeds niet open kunnen krijgen, neem dan even contact op met Azerty. Die hebben de pc geassembleerd en zij kunnen weten of er iets fout is gegaan met het bouwen.

Trouwens, bedoel je met "het lampje voor op de processor" het lampje op de pc, zoals dit:

Dell-Vostro-400-Power-ON-OFF-LED-Blue-In-Normal-Power-On-Working-Fine.jpg

Of bedoel je het lampje van de brander zelf? Anyway, de processor zelf heeft geen lampje en als 'ie er één had zou je die niet eens zien omdat de kast dicht is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  39
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb idd op het juiste knopje gedrukt dus dat is het probleem niet.

en ik bedoel het lampje voor de kast zelf, waaraan je kan zien dat ie aan staat... dus niet op de DVD-brander want daarop zit geen lampje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 39

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Daarop zit zeker wel een lampje. Als die niet aan gaat en je krijgt de lade ook niet open, denk ik dat ze hem bij Azerty óf niet of niet correct hebben aangesloten óf dat hij is losgetrild tijdens het vervoer. In beide gevallen moet je even contact opnemen met Azerty over hoe je dat op kunt lossen en dan leggen zij het uit. Als je wilt, kan ik het ook uitleggen, maar het is wel een kwestie van de kast openmaken, het juiste kabeltje zien te vinden en die nalopen en er opnieuw insteken. Sowieso zou ik in de BIOS even de opstartvolgorde op 1) DVD en 2) HDD zetten in plaats van andersom, zoals gebruikelijk is bij veel mensen.

Sja, ik kan begrijpen dat je had verwacht dat alles had gewerkt, maar helaas is het met een nieuwe pc altijd wel iets. Ook al had je de pc inclusief installatie besteld, had je waarschijnlijk nog wel ergens tegenaan gelopen. Wanhoop niet, het komt met een paar handelingen allemaal goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  39
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb nog eens gekeken maar ik denk dat het een heel ander probleem is want het lampje voor op de PC brandt wel maar ik vrees dat ie verder helemaal niks doet... Je hoort namelijk absoluut niets. En een PC kan wel stil zijn maar niet zoooo stil lijkt me.

Jeetje.. nou weet ik het ook niet.  :'( Moet ik maandag toch eerst maar even bellen naar Azerty. Wel heel erg jammer want ik heb morgen net even tijd om een poging te waten om de software te installeren, de rest van de week moet ik werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 39

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Komt er beeld? Heb je het toetsenbord aangesloten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  39
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

ow jeee sorry... dat was stom... we hadden al een andere stekker geprobeerd en al..

raakt mij man toevallig met het verdraaien van de kast een knopje aan de voorkant wat we dus echt helemaal niet gezien hadden.  :-[ 

Maar het moet gezegd worden; het is wel een hele vreemde plaats voor een aan/uitknop!

Maar goed: het werkt dus!  :) Denk dat ik er nu nog even die Windows installatieschijf in doe en dan morgen de rest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 39

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ja, die knop is inderdaad niet geweldig geplaatst als ik het zo zie... Dat hebben ze echter wel expres gedaan, zodat je de pc niet aan of uit zet als je tegen de voorkant stoot. :) Nou ja, ik ben blij dat je hem gevonden hebt en als er nog problemen komen met het installeren horen we het wel. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  39
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

De installatie van Windows is gelukt. Dat was inderdaad simpel!  ;)

Maar ik wilde nu internet instellen en loop tegen een probleem aan:

Ik ben naar het configuratiescherm gegaan en heb gekozen voor  "Netwerk en internet", vervolgens voor "verbinding internet maken". Nu krijg ik echter de melding "Er is geen internethardware gevonden"

En dat snap ik niet... want wij hebben geen draadloos internet maar hebben de PC, via modem en router met een draad aan elkaar verbonden dan hebben we toch geen netwerkkaart of zo nodig? Of wordt er iets anders met internethardware bedoeld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 39

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Heb je wel eerst alle drivers geïnstalleerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  39
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Heb je wel eerst alle drivers geïnstalleerd?

Uh.. nee  :redface: Ik heb alleen Windows geinstalleerd.

Welke drivers moet ik dan installeren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 39

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  39
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik neem aan dat ik op de blauwe download button moet drukken?  En dan downloaden, op een USB-stick zetten, de USB-stick in de nieuwe PC steken en dan kan ik vervolgens het programmaatje installeren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 39

  • Bijdragen:  131
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-05-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

ja. O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 131

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik neem aan dat ik op de blauwe download button moet drukken?  En dan downloaden, op een USB-stick zetten, de USB-stick in de nieuwe PC steken en dan kan ik vervolgens het programmaatje installeren?

Als u op de "Download" button hebt geklikt wordt u door gelinkt naar de download pagina, waarnaar u op "External Mirror 1" moet klikken, dit bestand opslaan en zoals u al zei het op een USB-Stick opslaan of iets dergelijks en dan installeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  39
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

okee ik heb het gedownload en via de USB stick op de PC geinstalleerd. Maar de download bestaat uit verschillende directories met allerlei bestanden dus het is onduidelijk welke ik moet installeren. Ik heb in de mapjes gekeken en vond 2 installatie-bestanden, deze 2 heb ik geinstalleerd dus hoop dat het zo goed is. Ik heb daarna internet geprobeerd en het lukte!  :)

Nadat ik een paar Adobeprogrammaatjes had gedownload, gaf de PC wel ineens een internetexplorerfoutmelding en werd internet weer afgesloten.  :-\ Ik hoop dat dat eenmalig was..

Maar ik heb wel eerst even snel een virusscanner geinstalleerd (G-data) voordat ik al meteen een virus ga binnenhalen  ;)

Ik heb Rollercoaster tycoon 3 geinstalleerd maar hij doet het niet  :'( Ik krijg steeds de foutmelding "DirectX9 not found"  ?

DirectX9 is een klein programmaatje geloof ik, dat zou ook op de installatieschijf van RTC3 moeten staan volgens de informatie op de verpakking  :-[ Maar ik heb het voor de zekerheid gedownload en op de PC gezet maar ook dan doet ie het niet?!

Ik zag wel op verpakking dat bij de systeemvereisten allerlei Windowsversies staan maar geen Windows Vista. Zou het kunnen dat dit spel niet op Windows Vista draait?

Zou wel balen zijn als hij RTC3 niet kan spelen op zijn nieuwe PC... :redface:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 39

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...