Spring naar bijdragen

Windows 7 Enterprise installeren op tweede partitie


Bart'

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  3.237
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Hoe kan ik Windows 7 Enterprise installeren op een tweede partitie op mijn PC, ik wil graag namelijk niet alles er opnieuw op moeten zetten.

Als dit topic in het verkeerde board staat, sorry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 3,2k
  • Reacties 11
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  1.027
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  359
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  38
  • Was actief op:  Windows

Download Windows 7

Je kunt  Windows 7 gratis downloaden via Microsoft.com

Stap 1

Met de nieuwste versie ondersteunt ook NL

zie ook link

Als je al een extra lege partitie heb sla dan stap 2 over

Stap 2

Voordat je met de installatie kan beginnen moet je een extra partitie aanmaken op je harde schijf. Wat je hiervoor moet doen is afhankelijk van welke Windows versie (XP of Vista) je draait. Zorg ervoor dat je minimaal 16 GB vrij hebt op je harde schijf voor de nieuwe partitie.

Om een extra partitie in Windows XP aan te maken zul je een programma moeten installeren. Hiervoor kun je bijvoorbeeld Gparted gebruiken. Brand het ISO bestand naar een CD en start je computer op vanaf deze CD. Doe nu het volgende:

1. Verklein je huidige Windows partitie (de C: schijf) zodat er ruimte vrijgemaakt wordt (minimaal 16 GB) voor de nieuwe partitie.

2. Maak een nieuwe partitie van de vrijgekomen ruimte.

3. Voer alle acties uit (klik op het vinkje bovenin het menu)

2mi28tv.jpg

Gebruik je Windows Vista dan kun je ook bovenstaande stappen doorlopen, of Vista’s ingebouwde partitie tool gebruiken.

Stap 3

3. Windows 7 installeren

Nu is het tijd om Windows 7 te installeren. Doe de Windows 7 schijf in je DVD speler en start je computer opnieuw op. Zorg ervoor dat je computer opstart vanaf je DVD speler. De setup van Windows 7 wordt gestart en je wordt begroet met het welkomstscherm van Windows 7 Setup. De meeste stappen van de installatie wijzen zichzelf, alleen zorg ervoor dat je wel voor een Custom (advanced) installatie kiest, en installeer Windows 7 naar de nieuw aangemaakte partitie bij stap 2. Denk erom dat je niet je huidige Windows installatie overschijft (partitie C:).

[img width=620 height=275]http://i29.tinypic.com/2012jgo.jpg

Nadat de installatie voltooid is wordt je computer automatisch opnieuw opgestart. Als het goed is heeft de setup automatisch een opstartmenu gemaakt waar je kunt kiezen tussen je oude Windows installatie en je nieuwe Windows 7. Nu ik zelf al een tijdje Windows 7 gebruik moet ik zeggen dat ik erg tevreden ben. Hier en daar moet het nog een beetje wennen maar ik kan nu al zeggen dat het me stukken beter bevalt dan Vista.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 1k

  • Bijdragen:  3.237
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Probleempje, heb geen lege cd-tjes meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 3,2k

  • Bijdragen:  1.027
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  359
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  38
  • Was actief op:  Windows

het moet ook niet op een cd maar een DVD zonder dat kan het niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 1k

  • Bijdragen:  3.237
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

En hoe moet ik die DVD dan openen, moet ik mn bestanden back-uppen???

En hoe maak ik mn harde schijf kleiner?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 3,2k

  • Bijdragen:  1.027
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  359
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  38
  • Was actief op:  Windows

Gparted kan wel op een normale CD

Na het branden van de iso gparted de computer opstarten met die CD

en voila je kan je HD kleiner maken.

Maar windows 7 moet op een DVD worden gebrand als je dat gedownload hebt kan je dat met elk Brandprogramma branden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 1k

  • Bijdragen:  3.237
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

maar waar kan ik windows 7 downloade?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 3,2k

  • Bijdragen:  1.027
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  359
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  38
  • Was actief op:  Windows

check je pm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 1k

  • Bijdragen:  3.237
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Ah, bedankt, ik ben nu aan het downloaden!


Post Merge: september 05, 2009, 09:26:50 am

Ik heb je link gedownload maar hij werkt niet, als ik setup probeer te openen dan geeft ie aan dat ik niet een goede versie heb en dat ik moet controleren of ik 32- of 64-bit nodig heb. Ik heb 64-bit en deze heb ik ook gedownload, rare zaak!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 3,2k

  • Bijdragen:  1.027
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  359
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  38
  • Was actief op:  Windows

hmm misschien de 86 versie proberen of te wel de 32 bit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 1k

  • Bijdragen:  2.568
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-10-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  32

64-bit kan je dus niet draaien Bartjuhh, mogelijk ligt het aan je processor omdat die niet compatibel is met 64-bit OS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 2,6k

  • Bijdragen:  3.237
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Ok, dan zal ik de 32-bit gaan proberen, wel zonde, kost me nu al 4 dvd-tjes..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 3,2k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  5 leden zijn actief

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Stockbox

    Geplaatst

    Om de vermelding van Drifter te supporten kan ik melden dat we aan de aankomende dagen de deur geopend hebben. Registratie met VPN áán is toegestaan. Na registratie vind er admin approval plaats. Deze tijd proberen we te beperken tot max. 1 uur. Je ontvangt géén email.  

    Drifter

    Geplaatst

    Er is een nieuwe Nederlandse NZB Community aangemeld met de naam Stockboxx. Helaas is deze comminity alleen toegankelijk op Invite, maar zal van tijd tot tijd de deuren openen voor het grotere publiek. Het Beheer van Stockboxx zal in dit topic aangeven wanneer de open registratie zal plaatsvinden, dus hou dit topic goed in de gaten. Extra puntje van aandacht is dat de leiding van Duken.nl de leden vraagt geen verzoekjes te plaatsen in dit topic voor invites, want die zullen worden verwijdert.

    Drifter

    Geplaatst

    De ultieme Mario Kart 8 Deluxe-configuratie voor de Nintendo Switch Mario Kart 8 Deluxe heeft de kracht om de meest vriendelijke bijeenkomsten om te toveren in intense, competitieve slagvelden. Dat komt omdat, als het om Mario Kart gaat, iedereen wil winnen. De strijd om de eerste plaats laat het hart sneller kloppen en kan soms zelfs vriendschappen op de proef stellen. Misschien zit de magie van Mario Kart in het feit dat we teruggaan naar onze kindertijd, waar winnen in een spelletje alles leek. Een van de prachtige aspecten van de Nintendo Switch is het vermogen om overal een race te starten, of je nu thuis op de bank zit of onderweg bent. Naast vaardigheden en uitgebreide kennis van de banen, speelt de samenstelling van je kart een cruciale rol in het behalen van overwinningen. Het perfecte Mario Kart 8 Deluxe-voertuig samenstellen is bijna een wetenschap op zich, en door de jaren heen hebben spelers verschillende meta's ontdekt voor het bouwen van hun ultieme racewagen. Karakterkeuze, karttype, wielen en zweefvleugels beïnvloeden allemaal de prestaties van je racewagen. Grotere personages neigen zwaarder te zijn, wat resulteert in een hogere topsnelheid maar tragere acceleratie. Het juiste evenwicht vinden tussen snelheid, acceleratie, wegligging, gewicht en andere statistieken is essentieel voor de overwinning. De meta is voortdurend geëvolueerd, met combinaties zoals Waluigi op de Wiggler-quad met kleine wielen die populair werden onder de fans. Nintendo speelt actief in op deze trends door het spel te updaten en balansveranderingen door te voeren om een eerlijke competitieve omgeving te handhaven. **De Supreme Mario Kart 8 Deluxe Opstelling** Na grondige analyse van alle 703.560 mogelijke karakter- en voertuigcombinaties heeft datawetenschapper Antoine Mayerowitz de ultieme opstelling gevonden: Princess Peach rijden op de Teddy Buggy met Roller Tires en de Cloud Glider. Deze configuratie biedt superieure acceleratie, handling, snelheid, off-road capaciteiten, gewichtsbeheer en mini-turbo's. Naast Peach zijn personages zoals Birdo, Daisy, Peachette, en Yoshi van vergelijkbaar gewicht en kunnen dezelfde prestaties leveren met deze opstelling. De Teddy Buggy en Roller Tires-combo waren reeds favoriet onder vele spelers, maar nu wordt hun effectiviteit ondersteund door uitgebreide data-analyse. Deze combinatie wordt je geheime wapen de volgende keer dat je met vrienden gaat racen. Het biedt niet alleen een competitief voordeel, maar garandeert ook dat je tegenstanders moeite zullen hebben je bij te benen. Bereid je voor op intense races en mogelijke vriendschappelijke rivaliteit, want met deze opstelling ben je haast onverslaanbaar in Mario Kart 8 Deluxe op de Nintendo Switch.
  • Recente prestatie

    • Stockbox heeft zojuist een badge verdient
      Eerste post
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...