Spring naar bijdragen

Nieuwe pc, 1000 euro


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  87
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-11-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

  • 0
  • 87
  • Reacties 16
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  240
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-01-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

ik zou een goedkopere videokaart nemen want binnen kort komen de direct x 11 kaarten he. dan zou ik eerst een goedkopere halen en later de direct x 11 kaarten of je wacht met je systeem en dan zet je er straks een direct x 11 kaart erin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 240

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

ik zou een goedkopere videokaart nemen want binnen kort komen de direct x 11 kaarten he. dan zou ik eerst een goedkopere halen en later de direct x 11 kaarten of je wacht met je systeem en dan zet je er straks een direct x 11 kaart erin

Uwhm, ik weet niet hoe vaak je je hardware bronnen checkt, maar dit zijn er al...

Je kan kiezen voor een HD 5850 -> http://tweakers.net/pricewatch/246213/sapphire-hd5850-1gb-gddr5-pci-e-%28game-edition%29.html voor 220 euro. (kaart: http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGpkZZiSmJnKZ8g/viewproduct/XFX_Radeon_HD_5850_1GB_HD585AZNFC/)

HD 5870 -> http://tweakers.net/pricewatch/246207/sapphire-hd5870-1gb-gddr5-pci-e-%28game-edition%29.html voor 320 euro. (kaart:

Zie hier een test van de HD 5870 en in CFX:

http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnaGptZGSa/ATI_Radeon_HD_5870_test__CrossFire/

En heb je zelf ook al gekeken naar een S1156 samenstelling?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  87
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-11-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

nog niet maar wat is dat precies?

(ik heb liever nvidea dan ati


Post Merge: september 23, 2009, 16:52:23 pm

oja wanneer komen direct x 11 kaarten dan uit van nvidia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 87

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Kan je ook een mening geven waarom je liever nVidia hebt?

Want de nieuwe nVidia kaarten zijn er nog lang niet.

De HD 5870 is op dit moment de aller snelste Single PCB kaart. In CFX gaat die ruim voorbij de GTX 295 (het topmodel van nVidia) terwijl de prijzen allemaal meevallen.

Je kan zelf ook wat wel uitzoeken, als op Google had gezocht naar Socket 1156 komt er waarschijnlijk wel een artikel uit wat het in houd en hoe de goed processoren zijn die er bijgeleverd zijn. Maar dit keer heb ik het voor je gedaan:

http://www.hardware.info/nl-BE/articles/amdnaGprZGia/Intel_Core_i5i7_Lynnfield_test/

Lees dat even door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Zo, topic maar even afgesplitst en in dit board gezet.

Assemblage ga je zelf doen, trouwens?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  87
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-11-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

ja helemaal zelf 8)

maar wat is het verschil tussen een boxed processor cooler en eentje die je los kan kopen (die in mijn bestelling zit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 87

  • Bijdragen:  240
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-01-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

@jfk

sorry ik keek pas vandaag naar de boarden en zie inderdaad dat die kaarten uitzijn.

ehm over de boxed cooler en een andere cooler is het verschil dat een boxed cooler meer geluid maakt en niet echt of helemaal niet kan overclocken en met een andere cooler wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 240

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

@Magicm14:

Leg het begrip "andere koeler" wat beter uit. Het verschilt namelijk best veel per koelers. Een andere koeler hoeft nog niet meteen stiller of in tegendeel zelfs beter te zijn. Als je weet welke koelers een goede prestatie neerzetten voor een redelijke prijs (dus lettend op reviews over de koeler en vooral dan grafieken waarin staat hoe stil die is en hoe goed die koelt op Idle en Stressed) dan is die meestal beter dan de standaard koeler.

Het is niet zo dat het meteen een straaljager geluid geeft die standaard koeler, er zijn alleen stillere en betere koelers maar als je dat niet nodig hebt (dus niet gaat overclocken of de pc hoeft niet zeer stil te zijn) voldoet de standaard koeler en spaart je het extra geld uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Magicm, je hebt vast gezien dat ik dit topic heb afgescheiden en heb verplaatst naar het Assemblage board. In dit board is het niet de bedoeling dat iedereen post. Slechts een aantal leden hebben die permissie en daar hoor jij niet bij. Ik zou je graag willen vragen of je hier niet meer wilt posten.

Een boxed cooler is de koeler die bij de CPU geleverd wordt. Vaak is dat een wat kleinere en zwakkere koeler die flink wat herrie maakt en niet al te best koelt. In het geval van de i7 CPU's zit je met de boxed cooler echter wel goed, dat zijn de beste boxed coolers van het moment. Een goede aparte koeler geeft echter betere prestaties en is stiller, dus mocht je flink willen overclocken en/of echte stilte in de kast willen hebben, is een aparte koeler aan te raden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  87
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-11-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

ik wil niet gaan overclocken (ik heb geen idee hoe dat moet :() maar is het is wel chill als hij lekker stil is. is die cooler die ik nu heb gekozen beter dan de boxed cooler (zoja dan hou ik hem gewoon in bij bestelling :P)

en een hele andere vraag: is de voeding die ik nu heb modulair of niet? (zoja is het dan handig om een modulaire te nemen omdat ik dan geen overbodige kabels in mijn kast heb zitten)

alvast bedankt ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 87

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Eerst een paar opmerkingen/vragen:

- Ga je CrossFire of SLI draaien? Zo nee, dan hoef je geen TX 650 watt voeding, en is de M620 voldoende.

- Weet je dat er een nieuwe socket is de 1156? Die is namelijk qua prijs/prestatie sneller en goedkoper dan de Core i7 socket 1336. Als je CrossFire of SLI gaat draaien, dan is het slimmer om de Socket 1336 want die heeft 2x 16x lanes voor videokaarten. Ga je daar geen gebruik van maken en wil je meer bang for bucks, is de S1156 beter.

Hier een Socket 1156 systeem:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B92829%5D=1&product%5B35578%5D=1&product%5B226358%5D=1&product%5B236106%5D=1&product%5B225953%5D=1&product%5B72197%5D=1&product%5B236294%5D=1&product%5B224668%5D=1&product%5B219782%5D=1&product%5B42465%5D=1

Met de nieuwe DirectX 11 kaart van ATI. De HD 5850. Je hebt nog ruimte voor eventuele meerdere fans + fancontroller om het stiller te laten maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  87
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-11-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Eerst een paar opmerkingen/vragen:

- Ga je CrossFire of SLI draaien? Zo nee, dan hoef je geen TX 650 watt voeding, en is de M620 voldoende.

- Weet je dat er een nieuwe socket is de 1156? Die is namelijk qua prijs/prestatie sneller en goedkoper dan de Core i7 socket 1336. Als je CrossFire of SLI gaat draaien, dan is het slimmer om de Socket 1336 want die heeft 2x 16x lanes voor videokaarten. Ga je daar geen gebruik van maken en wil je meer bang for bucks, is de S1156 beter.

Hier een Socket 1156 systeem:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B92829%5D=1&product%5B35578%5D=1&product%5B226358%5D=1&product%5B236106%5D=1&product%5B225953%5D=1&product%5B72197%5D=1&product%5B236294%5D=1&product%5B224668%5D=1&product%5B219782%5D=1&product%5B42465%5D=1

Met de nieuwe DirectX 11 kaart van ATI. De HD 5850. Je hebt nog ruimte voor eventuele meerdere fans + fancontroller om het stiller te laten maken.

wat is CrossFire of SLI? ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 87

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

CrossFire -> meerdere kaarten van ATI in CrossFire opstelling. Dus als je bijvoorbeeld 2 videokaarten wilt kan je die in CrossFire opstelling zetten.

SLI -> Hetzelfde als bij CrossFire alleen dan met nVidia kaarten.

Je kan trouwens meer kaarten dan 2, maar denk niet dat het gaat passen je budget

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  87
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-11-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

ik neem gewoon 1 kaart.

nog een ding is 620W niet te veel is 550W ook genoeg (deze ziet er wel strak uit  8)http://azerty.nl/0-1073-235334/thermaltake-evo_blue-550w-voed.html

en krijg je bij modulaire voeding kabeltjes mee geleverd (zodat je die niet los moet kopen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 87

  • Bijdragen:  87
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-11-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

niemand?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 87

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

De voeding is wel goed getest door deze site. Maar hij is wel ongeveer even duur als de M620 van Cooler Master die toch wel meer watt levert wat handig is bij eventuele SLI/CFX.

Dus om nou voor hetzelfde geld een voeding te nemen die minder watt levert, maar er alleen beter uit ziet (waar je niks aan hebt omdat er geen Window in je kast zit, dus je ziet toch niks) moet jij weten. Ik zelf raad het af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...