Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

Nieuwe pc of laptop

Delen

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  5.959
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  262
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Hallo,

Ik heb nu echt een eigen computer nodig, zit al sinds november zonder, en dan kan de laptop van me broertje gebruiken, maar ik wil nu er echt zelf 1.!

Hoofdvragen

Dit zijn de belangrijkste vragen voor ons om te weten wat en hoe u de pc wilt.

Wat is uw budget? Maximaal rond de 600, (650, geen probleem) ;)

Welk doel heeft u met uw pc? Gamen, films/spellen/programma's/etc downloaden,hyves/msn, en een klein beetje voor school..

Heeft u verder specifieke eisen? nee.

(Dient de pc extra stil te zijn of heeft u slechts plaats voor een kleine pc?)

Wilt u uw pc laten assembleren of zelf in elkaar zetten? Assembleren

(Zie ook het kopje "Assemblage")

Randapparatuur

Heeft u naast een standaard pc nog andere onderdelen nodig? Als het een gewone pc wordt wel dan heb ik alles nodig., laptop niet, (boxjes heb ik al wel zelf ;)

Overige vragen

- Maakt u gebruik van draadloos netwerk?² JA!

- Gaat u overclocken?³ Geen idee wat het is en ik snap het ook niet echt dus, Nee dat ga ik niet doen ;)

Ik hoor graag wat van jullie.

Ik weet niet zeker of ik het zo allemaal heb wat jullie moeten weten..

anders hoor ik het wel.!

Marciej123

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weken later...
  • Reacties 28
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Actief:  
  • Leeftijd:  34

Oei, toen zag ik een onbeantwoord topic! Ik zal zorgen dat ik vanmiddag antwoord geef, als iemand anders dat dan al niet gedaan heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Maakt niet uit hoor, :)

Dacht er toevallig gisteren aan :P dat ik even dat topic op moest zoeken en anders even nieuwe aanmaken  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Je wensen en budget komt mooi uit:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B939%5D=1&product%5B92111%5D=1&product%5B251552%5D=1&product%5B230032%5D=1&product%5B245920%5D=1&product%5B35577%5D=1&product%5B232977%5D=1&product%5B213070%5D=1&product%5B224663%5D=1&product%5B7517%5D=1

Recht uit de BBG gehaald en een netwerkkaartje toegevoegd, je kunt het verhaaltje in het BBG topic ook nog even lezen. Alleen kom ik er nu achter dat je ook nog alle randapparatuur nodig hebt en het budget voor de pc zelf dus met een euro of 200 wordt verkleind... Dat is erg lastig voor een gamepc, maar ook voor een notebook met jouw wensen. Voor een desktop pc kan ik er dit uitpersen:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B100663%5D=1&product%5B253381%5D=1&product%5B225943%5D=1&product%5B939%5D=1&product%5B92111%5D=1&product%5B230032%5D=1&product%5B232977%5D=1&product%5B213070%5D=1&product%5B224663%5D=1&product%5B7517%5D=1

Alleen het geheugen is zo vreselijk duur... Qua monitor zou je dan op iets als dit uitkomen. Boxen: deze. Hier het muis/tobo setje, maar kijk uit: draadloos! Alles bij elkaar genomen zou je dan op ongeveer 565 euro uitkomen voor de pc, 110 voor de monitor, 25 voor de invoerapparatuur en 15 euro voor de boxen => 715 euro op z'n minst.

Als we dan naar notebooks gaan zoeken, kom je op dit lijstje uit, waar de Acer Aspire 5739G-664G32MN positief uitspringt met een T6600 en een GT240M. Dat is nog steeds niet zo sterk als de bovenstaande desktopsamenstelling, maar hij valt wel iets beter in je budget. Toch zou ik eerder voor de 715 euro kostende pc kiezen, om de simpele reden dat je de onderdelen van een desktop op elk gewenst moment kunt vervangen. Bij een notebook is dat uiteraard niet zomaar mogelijk. Sterker nog, de videochip is helemaal niet te vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Oke Dankjulliewel, Ik ga vanmiddag eens uitgebreid kijken,  Nu eerst naar school.. :-[

:zwaai:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Ok, we zien je reactie zo wel staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Actief:  

Je hebt goedkoper geheugen: http://azerty.nl/8-748-206835/team-elite-ddr3-geheugen-4-g.html

Scheelt een tientje. Loopt op PC3-8500 CL7 wat gewoon prima is.

Dan kom je inclusief verzendkosten op € 661,88 uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

dankjullie wel voor jullie reactie's Ik zal het er dit weekend met m'n ouders over hebben. :)

Hoop dat het mag!

Mvg Marciej123 O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

En? Hoe gaat het verhaal verder?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Sorry voor het NIET posten.

Dacht dat ik t al gedaan had :s

Nou mijn vader heeft gezegd "we kijken eerst wel hoe het op school gaat en dan kijken we wel"

Moest wel mijn complimeten geven voor de opstelling die er gemaakt was. Vond ie erg goed ( of ie t snapte weet ik niet maarja)

Van mij ook bedankt.

Ik ga me best doen op school en dan wordt het deze :D

O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Mja, dat gaat niet. Een samenstelling heeft een zeer korte houdbaarheidsdatum, na twee weken is 'ie onbruikbaar. Als er besteld gaat worden, post dan nog een keertje met de vraag of we het systeem even up-to-date kunnen maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  720
  • Waardering:   0
  • Actief:  

zakken de prijzen van hardware eigenlijk altijd ongelofelijk snel, of komt er steeds betere hardware voor dezelfde prijs uit? Stel dat je een PC koopt, is hij dan na 2 weken al een beetje verouderd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Het zijn de prijzen, er komt echt niet elke dag een nieuwe videokaart of processor serie. Vooral prijzen van intern geheugen stijgen en dalen ontzettend snel. Daarom is 2 weken al best veel. Soms kan er ook nog eens zijn dat een hele nieuwe lijn hardware wordt gelanceerd, maar dat wordt al van te voren aangekondigd dus daar houden we rekening mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Oke, Doe ik,

Als het zo ver is, Doe ik hier even berichtje plaatsen voor een update. In ieder geval bedankt iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 4 maanden later...

• Actief:  

okee updateje:

Hoofdvragen:

Dit zijn de belangrijkste vragen voor ons om te weten wat en hoe u de pc wilt.

Wat is uw budget? tussen de 600 en 700 euro

Welk doel heeft u met uw pc? Gamen, films/spellen/programma's/etc downloaden,hyves/msn, en een klein beetje voor school..

Heeft u verder specifieke eisen? nee.

(Dient de pc extra stil te zijn of heeft u slechts plaats voor een kleine pc?)

Wilt u uw pc laten assembleren of zelf in elkaar zetten? Assembleren

(Zie ook het kopje "Assemblage")

Randapparatuur

Heeft u naast een standaard pc nog andere onderdelen nodig? Nee

Overige vragen

- Maakt u gebruik van draadloos netwerk?² Ja!

- Gaat u overclocken?³ nee

kan iemand wat samenstellen?

Marciej123

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Ik heb tot nu toe dit voor elkaar gekregen, moet alleen nog een netwerkkaart bij:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B206692%5D=1&product%5B90496%5D=1&product%5B251552%5D=1&product%5B230048%5D=1&product%5B225309%5D=1&product%5B253349%5D=1&product%5B80156%5D=1&product%5B242662%5D=1&product%5B7517%5D=1

Je moet even vertellen:

- welke resolutie speel je?

- wat voor soort netwerk heb je?

En met de Duken Actie code krijg je 10 euro korting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

thnx, en ik heb draadloos. En welke resolutie, ik weet nog niet welk beeldscherm ik neem dus dat zie ik dan wel ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  55
  • Actief:  Nooit

Zeer mooi systeem! Hulde, mooi samengesteld! Ik zou hem nemen, je kan er nog een netwerkkaart bijgooien voor de WLan mogelijkheden.

Maak je gebruik van een Wireless N netwerk of een B/G netwerk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

huh? :o wireless N of b/g? idk :P

heb speedtouch draadloos, kpn abbo moet je meer info hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Actief:  

huh? :o wireless N of b/g? idk :P

heb speedtouch draadloos, kpn abbo moet je meer info hebben?

hier staat het verschil tussen n/b/g/a.

[A] Michiel, post iets als je wat nuttigs te melden hebt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Dan denk ik G, Teminste als ik thuis op pc zit zie ik altijd 54mbps dus O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  55
  • Actief:  Nooit

Ja, dan heb je dus geen N netwerk. N kent een groter bereik en snellere doorvoersnelheid. Jij hebt denk ik de WL 780 van Speedtouch, dus kan je een goedkopere kaart nemen. Die kan je er dus bijzetten in het systeem van JFK.

Farid, ik had wat nuttigs te melden: Een compliment aan JFK en een vraag over zijn netwerk. Je kan wel een Wireless Netwerk hebben, maar welk soort, het kan je toch weer een tientje schelen. Jouw reactie had wat nuttigs door mijn reactie, dus... :-[ Verder vind ik het ook irrelevant, aangezien jij al zoveel post op dit forum en dan zo ondoordachte reactie plaats, daarnaast schrijf je mijn naam ook verkeerd. En nu weer ontopic. O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

oke ik heb vandaag dit gezien: http://tweakers.net/pricewatch/254949/medion-akoya-p7373-d.html#tab:info Wat vinden jullie daarvan, Ik weet niet precies of je hier lekker op kunt gamen.. Zal denk ik wel, Maar wat vinden jullie daarvan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Medion... en niet leverbaar. Tenzij je heel veel verstand hebt van hardware, is het extreem moeilijk een goede fabriekspc te vinden. Zelfbouw is dan altijd verstandiger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

en dit dan? http://tweakers.net/pricewatch/258471/packard-bell-ixtreme-i6635.html#tab:info

anders ga ik voor de set hierboven, Alleen weet ik niet welke netwerk kaart ik moet pakken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Delen

• Wie zijn er online?  5 leden zijn actief

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Onderwerp: Hoe stel ik een torrentprogramma in zonder technische kennis? Gebruiker1 Hey allemaal! Ik ben nieuw hier en heb een vraagje. Ik wil graag films en series downloaden met een torrentprogramma, maar ik heb echt geen idee hoe ik dat moet instellen. Ik ben niet zo technisch, dus kan iemand me helpen met een eenvoudige uitleg? Dank je wel! Expert90 Hey Gebruiker1! Goeie vraag! Geen zorgen, het is echt niet zo moeilijk als het lijkt. Ik leg het je stap voor stap uit. Kies een torrentprogramma: Een van de populairste is qBittorrent. Het is gratis, makkelijk te gebruiken en heeft geen advertenties. Je kunt het gewoon downloaden van hun officiële website. Installeer het programma: Na het downloaden, open je het bestand om de installatie te beginnen. Je hoeft alleen maar op "Volgende" te klikken en akkoord te gaan met de voorwaarden. Houd het simpel en kies de standaardinstellingen. Zoek naar torrents: Nu je het programma hebt, moet je torrents vinden. Websites zoals ThePirateBay of 1337x zijn goed voor films en series. Zoek gewoon wat je wilt, en kijk naar de ‘leechers’ en ‘seeders’ (hoe meer, hoe beter!). Download de torrent: Zorg ervoor dat je voor een torrent kiest met veel seeders, dat betekent dat het sneller gaat. Klik op de downloadknop of de magnet link en kies ervoor om het te openen met qBittorrent. Start je download: Nadat je de torrent hebt geopend, zie je hem in qBittorrent verschijnen. Het downloaden begint automatisch. Je kunt de voortgang volgen. Zorg voor je veiligheid: Gebruik altijd een VPN als je torrents downloadt, zodat je anoniem blijft. Dit helpt je om je privacy te beschermen. Hopelijk heb je hier iets aan! Laat het me weten als je nog vragen hebt. Succes! Gebruiker2 Dank je Expert90, superduidelijk! Ga gelijk dat programma downloaden. Gebruiker3 Even een vraagje tussendoor, waarom een VPN gebruiken? Is dat echt nodig? Expert90 Hey Gebruiker3, Ja, een VPN is echt belangrijk. Het voorkomt dat je internetprovider kan zien wat je downloadt. Hierdoor blijf je veilig en anoniem. Bovendien kan het je helpen om sneller te downloaden! Zeker doen dus! Gebruiker4 Ik gebruik al tijden uTorrent, maar qBittorrent klinkt goed. Zijn er echt grote verschillen tussen die twee? Expert90 Ja, er zijn wat verschillen! qBittorrent is minder zwaar en heeft geen advertenties, terwijl uTorrent dat wel heeft. Plus, qBittorrent heeft een ingebouwde zoekfunctie voor torrents. Het is dus vaak gebruiksvriendelijker! Gebruiker5 Wellicht een tip voor de beginner: Check altijd de reacties op een torrent. Soms staan er waarschuwingen of dat het bestand niet goed is. Heb dat zelf meegemaakt, haha. Gebruiker6 Goed punt Gebruiker5! Ik kijk ook altijd even de commentaren door. Beter veilig dan sorry! Gebruiker7 Ik had laatst een probleem met de snelheid. Iemand ervaring met instellingen optimaliseren in qBittorrent? Expert90 Yo Gebruiker7! Zeker! Kijk bij instellingen -> Verbinding en zet je poort open. En zorg ervoor dat je UPnP inschakelt, dat helpt met de verbinding. Ook is het handig om torrents te downloaden met veel seeders, dat versnelt het vaak! Gebruiker8 Thanks allemaal! Dit onderwerp heeft me echt geholpen. Ga nu aan de slag met mijn eerste download ! Gebruiker9 Haha, succes Gebruiker8! Laat ons weten hoe het ging. Laten we hopen dat je geen stinktorrent krijgt! Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: Alles over Films, Series, TV en E-books Onderwerp: Wat zijn de leukste kinderfilms die je met je kleintjes kunt kijken? SmurfFan88 Hey allemaal! Ik heb een zoontje van 5 en ik ben op zoek naar leuke kinderfilms die wij samen kunnen kijken. Iemand tips? Ik wil echt iets wat hij ook echt leuk vindt, niet alleen maar een saaie film voor volwassenen. Thanks! FilmExpert123 Hey SmurfFan88! Geweldig dat je samen met je zoontje films wilt kijken! Hier zijn een paar klassiekers en moderne favorieten die vaak goed in de smaak vallen bij kleintjes: De Leeuwenkoning – Deze film is een echte klassieker! Het verhaal van Simba is spannend, emotioneel en de muziek is fantastisch. Kinderen zijn vaak dol op de kleurrijke dieren en de avonturen die ze beleven. Toy Story – De eerste film over de speelgoedwereld is perfect voor jonge kinderen. Ze zullen zich kunnen identificeren met de speelgoedfiguren en het idee dat hun speelgoed een eigen leven leidt is super leuk! Frozen – Dit is misschien wat moderner, maar wie houdt er niet van Elsa en Anna? De muziek is echt aanstekelijk en de boodschap over liefde en vriendschap is mooi. En ja, je kunt samen lekker meezingen! Mijn Eenvoudige Gids tot een Dinosaurus – Deze animatiefilm is leuk voor kinderen die van dinosaurussen houden! Het vertelt het verhaal van een dino die leert dat vrienden belangrijker zijn dan alles. Zootropolis – Deze film heeft niet alleen geweldige animatie, maar ook een boodschap over diversiteit en vriendschap. De verschillende dieren in de stad zijn super grappig en de actie neemt je mee! Probeer er een paar uit en kijk welke je zoontje leuk vindt! Laat het me weten als je nog meer advies nodig hebt. Veel kijkplezier! BoekBen Leuke tips FilmExpert123! Ik ben zelf ook een grote fan van De Leeuwenkoning! En wat dacht je van een film als Moana? Dat is ook echt een hit bij mijn kids. Ze vinden het leuk dat Moana op avontuur gaat. KinoLover Heey, als je van grappige films houdt, dan moet je Despicable Me echt kijken. Die minions zijn zo leuk en meegaand! Mijn neefjes kunnen er geen genoeg van krijgen. MamaZonderTijd Ik vond Paddington ook heel schattig! Het is leuk en ook een beetje spannend, perfect voor de kleintjes. En het laat ook mooie waarden zien, zoals het helpen van anderen. VliegendePanda Tof dat jullie allemaal zulke leuke films aanhalen! Ik vind het altijd leuk om een thema-avond te organiseren, bijvoorbeeld met een film over dieren en daarna iets te doen dat daarmee te maken heeft, zoals knutselen of een spel spelen. Kletsgieter88 Haha @VliegendePanda, dat klinkt echt leuk! Wij deden dat laatst met een dino-film en hebben dino-figuren geknutseld. De kinderen vonden het geweldig! EbookLezer Ik heb ook gehoord dat Kung Fu Panda super leuk is. Het is niet alleen erg grappig, maar ook inspirerend voor kids! Het verhaal over het volgen van je dromen past perfect. SmurfFan88 Thanks voor alle geweldige tips, iedereen! Ik ga ze zeker uitproberen. En wie weet, misschien organiseren we wel een filmavond met knutselen erbij! FilmExpert123 Klinkt als een plan, SmurfFan88! Have fun en laat ons weten wat jullie ervan vonden! Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: Repareren, uitpakken, branden en overige problemen DennisRar Hé allemaal! Ik heb een simpele vraag. Hoe kan ik automatisch bestanden uitpakken zonder daar al te veel technische kennis voor te hebben? Ik vind het vaak lastig om al die zip- of rar-bestanden handmatig uit te pakken. Iemand een idee? ExpertJeroen Hey DennisRar! Geen zorgen, het is eigenlijk best makkelijk. Er zijn een aantal programma’s waarmee je bestanden automatisch kunt uitpakken, en ik zal je er een paar voorstellen. WinRAR: Dit is één van de populairste tools en heeft een optie om bestanden automatisch uit te pakken. Je moet het gewoon installeren, en dan kun je instellingen aanpassen zodat het de bestanden uitpakt zodra je ze downloadt. Zoek gewoon naar ‘automatisch uitpakken’ in de instellingen. 7-Zip: Dit is een gratis alternatief. Na de installatie kun je ook hier instellingen aanpassen. Je kunt ervoor kiezen dat 7-Zip altijd een zip of rar bestand uitpakt als je erop dubbelklikt. Superhandig! Automatiseren met script: Nu, als je je een beetje meer wilt verdiepen, kun je met een klein scriptje (in bijvoorbeeld Python) een hele map met bestanden automatisch laten uitpakken. Maar dat is wel wat ingewikkelder. Als je meer uitleg wilt over een van deze opties, laat het me weten! Ik hoop dat dit helpt! Lydia123 Wow, dit is echt handig! Bedankt, ExpertJeroen! Ik had geen idee dat je dat zo kon instellen. Ik ga 7-Zip proberen, dat lijkt me wel iets voor mij. TommyGamer Ik gebruik altijd WinRAR, maar ik wist niet dat je het kon automatiseren. Ga ik vanavond meteen eens kijken. Thanks! AnjaDL Ik heb ook een vraagje! Moet je voor 7-Zip of WinRAR betalen? Want gratis is altijd beter haha. ExpertJeroen Haha, goede vraag, AnjaDL! 7-Zip is helemaal gratis, dus daar hoef je niet voor te betalen. WinRAR komt met een trial, maar na de proefperiode blijft het meestal werken, alleen krijg je elke keer een melding dat je moet betalen. Persoonlijk vind ik 7-Zip ook makkelijker en gebruiksvriendelijker. DennisRar Thanks allemaal voor de tips! Kan iemand me vertellen wat het verschil tussen die twee is? Waarom zou ik voor de een of de ander kiezen? TommyGamer DennisRar, ik denk dat het verschilt per persoon. WinRAR heeft meer opties maar is iets moeilijker te begrijpen. 7-Zip is super eenvoudig en doet wat hij moet doen zonder gedoe. Ik vind dat je gewoon moet uitproberen wat jij fijn vindt. Lydia123 Ik ben stiekem al fan van 7-Zip, maar ik vond WinRAR ook wel mooi. Het ligt denk ik aan de functies die je nodig hebt. AnjaDL Klopt. Ik ga voorlopig voor 7-Zip. Geen gedoe en gratis! ExpertJeroen Wow, tof dat jullie allemaal tips aan elkaar geven! Als iemand meer vragen heeft over instellingen of dergelijke, laat maar weten. Gewoon samen leren, heel leuk! DennisRar Zeker! Bedankt voor de antwoorden! Ga het vanavond allemaal even uitproberen. Jullie zijn de beste! Lees het volledige bericht hier
  • Recente prestatie

• joris17 ging een rang omhoog
      Ontdekkingsreiziger
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...