Spring naar bijdragen

uitpakken van spellen


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  31
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-06-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Ik heb via torrents (begrijp er nog weinig van) wat spellen voor de WII geprobeerd te downloaden. Ik heb nu van die ingepakte bestanden. Ik wil ze uitpakke maar de pc geeft steeds aan dat ze te groot zijn. Maar die schijf daar passen ze makkelijk op. Wie verteld mij wat ik moet doen ?


Post samenvoeging: februari 25, 2010, 21:35:08

zag dat het wellicht te maken kan hebben met dat hij staat op Fat32 ofzo...en dat klopt inderdaad maar moet alles er dus afhalen en dan opnieuw formatteren ? Kunnen er op die HD ook andere dingen staan dan zoals muziek, films en dat soort ongeid of kunnen er dan alleen WII spellen op ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 31
  • Reacties 10
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  32
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-12-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  72

Zo ben ik ook enkele maanden geleden begonnen.

Voor je aan een harde schijf begint moet je nog veel doen.

JE bestanden uitpakken is al het eerste en daar heeft en harde schijf niks mee te maken, dat doe je op de pc.

Je krijgt dan een iso bestand.

maar het is ook belangrijk om te weten welke versie van wii je hebt dan kan ik je misschien wel helpen.

groetjes en veel moed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 32

  • Bijdragen:  4.943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-01-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Het zou inderdaad kunnen kloppen dat je Harde Schijf nog niet geformatteerd is.

Ga naar deze computer---->rechter muisknop op schijf c----->Eigenschappen.

Dat staat bij bestandsysteem NTSF of FAT32. Als het nog FAT32 is zou ik deze handleiding volgen om de schijf naar NTSF te formatteren.

http://www.duken.nl/forums/index.php?topic=21296.0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 21
  • 4,9k

  • Bijdragen:  31
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-06-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

ik download alles meteen op mijn harde schijf of kan dat niet ?

ik zal eens kijken welke versie ik heb maar die ik moregen want moet nu gaan werken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 31
Gast angel_creek

Je kan inderdaad de files gewoon naar je hardeschijf downloaden. Maar dan moet je dat wel instellen bij de client die je gebruikt om torrents te downloaden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  31
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-06-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

en kan dat meteen de schijf zijn die je voor de WII gebruikt ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 31

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

en kan dat meteen de schijf zijn die je voor de WII gebruikt ?

Wat ik nu begrijp is:

A - Je wilt je gedownloade wii spellen uitpakken op je HDD.

B - Je wilt je HDD gebruiken voor de wii.

Dat A moet gaan lukken maar om je HDD voor de wii te gebruiken moet je hem naar WBFS omzetten. Nadeel is dat als je hem naar WBFS heb omgezet dat je er niet meer via windows in kan komen en er andere dingen opzetten als bijvoorbeeld: muziek, films. Om je HDD naar WBFS om te zetten kan je WBFS Manager gebruiken. Let wel op als je hem naar WBFS omzet dat je dan al je data die op je HDD staat kwijt raakt. Er is wel een manier om parties aan te maken (partie is dat je HDD en delen opslit) en dan een patrie te maken voor WBFS en een partie maken voor het gebruik van films. Dat heb ik ook gedaan en werkt goed. Als je weet wat partie is kan je het best wel doen. Hier heb ik een TUT gevonden hoe je parties kan maken waardoor je HDD bruikbaar is voor wii en pc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  31
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-06-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

ok 3e poging (de tekst viel 1 keer weg en 1 keer deed pc raar.... :-\ )

oh jeeee....even stapje voor stapje want ik ben een echte pc dummie hoor ! (super gaaf dat jullie me op dit forum willen helpen trouwens  O0 )

De spellen download je, in mijn geval op een externe HD. Dan moet je ze uitpakken...dat kan alleen als je HD op een bepaalde manier is geformateerd toch ? Dan kunnen er in een bepaald geval wel andere dingen ook op staan maar je kan beter een Hd alleen voor WII spellen gebruiken of begrijp ik dat weer verkeerd ?

Kan ik wel spellen downloaden op zo'n niet goed gefomateerde schijf en dan kopieren op die andere HD en dan daar uitpakken ?

Dan vervolgens koppel je die HD aan de WII en dan kan je de spellen spelen ?

heb ej een speciaal soort


Post samenvoeging: februari 27, 2010, 14:37:53

sorry vergeet de helft..

Heb je een speciaal soort HD nodig ? Hoe groot moet hij zijn ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 31

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Je moet voor de wii een HDD hebben die plug and play is. Plug and play wilt zeggen dat je hem zo kan gebruiken zonder eerst software te installeren. De grote maakt niet uit. Als je 1 TB (1000 GB) hebt is het verstandig dus op parties te maken  (anders heb 1000GB alleen voor wii spellen dat is een beetje zonde). Wat ik dus als zij is dat je kan je wii spellen uitpakken op een HDD, geen probleem. Maar om ze af te draaien op een HDD met de wii moet je je HDD dus formatteren naar WBFS. Maar dat formaat word niet door windows of elke andere OS ondersteund. Met andere worden je kan dus niet via windows in je HDD komen of dingen erop zetten behalve wii spellen. Je kan dus het beste als je een grote HDD (dus bijvoorbeeld 1TB og 500GB) parties maken. Als je een kleine HDD hebt (320GB of 160GB) kan je die gewoon in zijn geheel naar WBFS zetten. Je kan ook parties maken maar om 160GB in parties te maken is niet echt lekker want dan is de ruimte voor je films en muziek heel klein.

Dus samengevat:

- Je kan zonder problemen wii spellen uitpakken op een HDD

- Om ze af te draaien op je wii met de HDD moet je je HDD formatteren naar een formaat (WBFS) die windows niet ondersteund , waardoor je er niet meer in kan/dingen erop zetten behalve wii spellen.

- Als je een grote HDD hebt (1TB of 500GB) kan je parties maken waardoor je bijvoorbeeld van een 1TB HDD opsplits in bijvoorbeeld 300GB WBFS en 700GB NTFS. Waardoor je op die 300GB je wii spellen zet en op die 700GB je films en muziek.

- Het liefst moet je een plug and play HDD hebben voor de wii.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  31
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-06-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

ik ga het eens even rustig doorlezen maar moet nu zo weg maar er komen dan vast en zeker weer vragen dusw tot dan !

Bedankt voor nu voor de moeite die je neemt om het haarfijn uit te leggen ! O0


Post samenvoeging: februari 28, 2010, 18:29:46

Ik denk dat ik er maar speciaal een voor de WII ga aanschaffen dat lijkt me wel zo makkelijk.

Hoe maak ik hem dan WBFS ?

En dan kan ik er dus niet meer via de pc op komen maar hoe zet ik er dan spellen op ?  :-[

En kan ik hem wel los en vast maken van de WII om hem dus te vullen enzo ?

En heb je trouwens een speciaal soort externe HD nodig ?

En die spellen die ik dus download die krijg ik op de exterene HD die ik heb niet uitegapkt want daar klopt het soort waarin hij geformatterd is ook niet, zou het dan wel op de pc zelf lukken ?

of moet ik de HD echt opnieuw formatteren ?


Post samenvoeging: februari 28, 2010, 18:50:36

ik lees trouwens dat je de HD van je oc wel om kan zetten van FAT32 naar NTSF zonder bestandsverlies (als het goed is) maar kan dit met je externe harde schijf ook ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 31

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  2 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...