Spring naar bijdragen

probleem beveiligde router xp-vista-7 ??


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  20
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

hallo,

een tijdje geleden hadden we een linksys router. we zaten met 3 pc's(vista) op internet via deze router en alles werkte perfect totdat we het wilden beveiligen. Het beveiligen ging onmogelijk met een pc met vista maar wel met een pc met xp om te beveiligen. toen het beveiligd was (met de xp pc) vonden de pc's met vista de verbinding niet meer, maar de pc met xp wel. Dus de conclusie was snel gemaakt, de router was te oud voor vista.  we hebben dan maar een nieuwe gekocht d-link, we konden het zonder problemen beveiligen en alles werkt nu perfect.

Maar nu zou ik graag windows 7 op mijn pc installeren en ik vraag me af of ik nu weer hetzelfde probleem zal hebben. Zal de router signalen  kunnen sturen naar naar de pc's met vista en naar mijn pc met windows 7? EN kan de router dan tegelijk beveiligd zijn?

Hopelijk kunnen jullie me hierop een antwoord geven.

Groeten elias     

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 20
  • Reacties 6
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  20
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Dat is al een hele geruststelling. lukt het ook om te beveiligen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 20
Gast angel_creek

Natuurlijk. Er is niet zoveel verschil tussen Vista en Windows 7. Het beveiligen doe je via je browser. Maar waarschijnlijk was het probleem met je vorige router iets met het Mac-adres. Het inloggen op die router doe jij als ik het goed heb via je internet browser door naar bijvoorbeeld 192.168.0.1 tegaan ofzo? Dat zal gewoon op elke computer werken. Ongeacht welke besturingssysteem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  20
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

hartelijk bedankt. Het zal misschien wel iets te maken hebben gehad met het mac adres van die router dat ik hem niet kon beveiligen. zal in het weekend wat tijd maken zodat ik windows 7 eens kan installeren.

Misschien even on-topic. Als het nu zou mislukken(wat wel niet het geval zal zijn) met de installatie van windows 7, kan ik vista niet opnieuw installeren want er zat geen cd bij toen ik de pc kocht. Weet jij waar die op de pc staat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 20
Gast angel_creek

Je kan windows 7ook als dual boot installeren om te kijken of alles werkt. Als alles werkt verwijder je vista. Werkt niet alles? Dan verwijder je windows 7 weer. Hoe dat dual booten werkt weet ik niet maar daar kunnen andere leden je weer verder mee helpen. Succes ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  20
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Bedankt voor je hulp, je hebt me echt al een hele stap vooruitgeholpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 20

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  7 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...