Spring naar bijdragen

Problemen met port forward


Gast NewbieComp

Aanbevolen reactie

Gast NewbieComp

Hoi,

Ik heb problemen met mijn download snelheid, hij is namelijk erg erg laag. Nu komt ie niet meer boven de 20kb/s. Bij die snelheid mag ik al blij zijn.. :'( Mijn uploadsnelheid is integendeel altijd wel 2x tot 3x zo groot als mijn dowloadsnelheid...

Bij internet snelheid staat er 54Mbps, dat lijkt me redelijk snel genoeg om een downloadsnelheid te krijgen van gemiddeld 50kb/s

Ik heb alle aanwijzingen gevolgd van de de site portforward, maar wat bereik ik eigenlijk daarmee? Toen ik wilde checken bij utorrent via option-speed guide-test if port is forwarded, geeft ie nog steeds error. En dat terwijl ik alle details heb gevolgd..

Het is zo dat ik mozilla en explorer heb. Ik download van de sites die ik van mozilla haal. Ik kan mijn port niet forwarden via mozilla, dus heb ik die maar via explorer gedaan. Ik zie niet echt veel verandering bij de downloadsnelheid, voor en na port openen. Het kan ook niet aan de seeders en leechers liggen, er zijn namelijk meer seeders...

Heeft iemand enig advies wat ik moet doen om mijn downloadsnelheid boven de 50 kb te krigen en zels 100kb? Ik heb topcom als router en download met utorrent.

Alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Reacties 5
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

maar 54 mb/s ik neem aan dat dat de snelheid is van je draadloze router ??

en jah via draadloos verlies je altijd snelheid

en ik heb een 6 MB/s down internet en ik download ook regelmatig maar met 40/50 kb/s

als je egt alles heb gedaan

alle poorten staan goed in je router en in je client

dan kan ik je alleen nog aanraden om van geregistreerde sites te downloaden dan kan je op zich hogere snelheden halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 101
  • 5,3k
Gast NewbieComp

Wat houdt uploaden eigenlijk in? Wat bereik je ermee? Is dat hetzelfde als seeden of is uploaden eigenlijk waardeloos?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Ja uploaden is het zelfde als seeden, als je downlaod van geregistreede torrentsites is uploaden helemaal niet waardeloos, want dat houd je ratio op pijl.

Je ratio is de deelverhouding. Op de site staat je ratio genoemd, afgeleid van het aantal data dat je hebt gedownload versus het aantal dat je hebt geupload. bv je hebt 10 gig gedownd dan moet je ook weer 10 gig uploaden om je ratio op 1.000 te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
Gast NewbieComp

Over weer de poort openen, misschien heb ik een stap gemist waardoor ie niet werkt:

Ik heb de hele stap van de site gevolgd. Daarna heb ik bij utorrent bij preference en network option de poort gesteld die ik ook in mijn router heb gezet. (in dit geval 7501). Apply gedrukt, en ik geloof dat alles wel goed is. Vreemd genoeg, als ik hem wil testen, geeft ie een error aan. Hoe kan ik eigenlijk zeker weten dat de poort echt geopend is en dat ie werkt?

Dat stukje enabled...bij network options heb ik ook aangevinkt. Moet ik ergens nog rekening mee houden, bijv. instellingen van firewall veranderen?

Trouwens, in sites zoals torrentspy, mininova etc. kan ik vaak de downloaden niet opstarten. Ze komen niet van geregistreede sites, moet ik gewoon een andere torrent kiezen?

Als ik 2 router gebruik, gaat mijn ds dan ook hoger, maar wordt de rekening ook dan duurder?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

wat de meeste mensen ook vergeten is de router te resetten ( meestal een optie in de router zelf opslaan en herstarten )

dan slaat hij namelijk alles op doe je dat niet staat de poort niet open in je router tenzij hij vanzelf oplsaat

dat je torrents niet opstarten dat kan wel es voorkomen ik raad je aan de torrent ff een half uur tot een uur erin laten staan doet hij dan ook nix ( let wel op dat er genoeg seeders zijn )

dan heb je een verkeerde torrent te pakken en moet je nieuwe kiezen

als je 2 routers gebruik dan zal je Download Snelheid niet omhoog gaan je heb zelfs kans dat als de 2 routers niet goed met elkaar kunnen communiceren dat t er langzamer op word.

en nee je abbonnement zal ook niet duurder worden bij 2 routers

je betaalt een vast bedrag bij adsl aan je provider en dat zal ook zo blijven ongeacht t aantal routers je heb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 101
  • 5,3k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  4 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...