Spring naar bijdragen

desktop voor thuis (redelijk krachtig)


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  2.055
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  15-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Beste Toppers,

Ikzelf heb alleen een laptop. De destkop heb ik lang geleden de deur al uit gedaan want hij was oud, oud oud! Met een laptop heb ik mij altijd prima kunnen redden maar ik zou nu toch ook graag een goede destkop willen hebben omdat mijn laptop net geen hd films aankan. Stotteren, flitsen in het beeld, je kent het wel ;)

Ik zal hieronder zo goed mogelijk uit proberen te leggen waar de pc aan zou moeten voldoen.

Budget: zo goedkoop mogelijk, maar aangezien goedkoop niet altijd een oplossing is zou ik op 800 tot 1000 euro uitkomen.

Doel pc: hd films vlekkenloos kunnen kijken, meerdere adobe programma’s tegelijk kunnen draaien, office, msn, internet en de pc zou videobewerking aan moeten kunnen. Gamen zal dan ook wel kunnen al is dit geen vereiste want dit doe ik bijna nooit

Specifieke eisen:

- de grootte van de pc maakt niet uit. Heb plek zat.

- Het liefst een pc waar zo min mogelijk lampjes aanzitten en die zo stil mogelijk is ivm met downloaden in de nacht en die zuinig is.

- Een cd/ dvd speler / brander (bestaan hier ook opties voor om bluraydisc af te kunnen spelen en die lightscribe ondersteund?) zo ja, heel graag. Bluraybranden hoeft niet, dit kan nog in mijn laptop maar als dit niets extra’s kost dan mag het natuurlijk ;)

- Audio uitgang aan de voorkant v/d pc om koptelefoon in te doen

- Minimaal 2 usb aan de voorkant

- Er bestaan pc kasten die dan een apart schuifluikje hebben aan de voorkant zodat je al die ingangen / uitgangen niet zit zitten. Dit zou ik zelf heel mooi vinden als dit mogelijk is.

- Een harde schijf van 1tb of meer voor veel opslag

- Hdmi ingang  / uitgang voor de monitor

Overig / opmerking: ik las ergens iets over zogenaamde ssd schijven in de pc. Zag ook dat ze nog best prijzig zijn. Zou een ssd van ongeveer 40gb in het budget kunnen zodat op deze schijf windows, adobe en office geïnstalleerd kan worden. Dan heb ik denk ik nog ruimte over voor mss wat kleinere programma’s. De pc zou door ssd wel een stuk sneller zijn toch? (mits de programma’s op deze schijf zijn geïnstalleerd.

Wilt u uw pc laten assembleren of zelf in elkaar zetten?

Dit ligt eraan. Ik heb zelf de technische kennis er niet voor maar mijn buurjongen wel. Hei is bereid mij hier mee te helpen. Mijn vraag is dan, hoe zit dit met de garantie op de onderdelen als azerty alleen de onderdelen opstuurt

Andere vraag: als ik azerty wel laat assembleren maar zonder windows (heb ik nog) hoe kunnen zij dan testen op evt hardwarefouten zonder besturingssysteem. Of zetten ze er dan eerst windows op en halen ze deze er later weer af??

Randapparatuur

helemaal niets nodig

Verder kan ik gebruik maken van draadloos netwerk, maar heb evt ook een kabel liggen. Netwerk kaart is dus geen vereiste.

Overclocken: heb ik geen ervaring mee. Zal dus ook wel niet mogelijk zijn

Monitor: mijn monitor is een full hd medion 24 inch met hdmi

m-ATX en ATX: laat ik aan jullie over. Heb de info gelezen in het sticky topic maar het blijft vaag voor mij

Bij deze wil ik jullie alvast hartelijk bedanken voor de hulp. Ik weet nml dat er een paar ware toppers op dit forum zitten die er veel meer verstand van hebben dan de gemiddelde verkoper in de winkel ;)

Groeten

sven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 2,1k
  • 1
  • Reacties 12
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Overig / opmerking: ik las ergens iets over zogenaamde ssd schijven in de pc. Zag ook dat ze nog best prijzig zijn. Zou een ssd van ongeveer 40gb in het budget kunnen zodat op deze schijf windows, adobe en office geïnstalleerd kan worden. Dan heb ik denk ik nog ruimte over voor mss wat kleinere programmas. De pc zou door ssd wel een stuk sneller zijn toch? (mits de programmas op deze schijf zijn geïnstalleerd.

Dat eerst maar even. Ik zou met jouw budget hoe dan ook géén SSD nemen. 40GB is ook een beetje zonde: dan heb je net genoeg voor je OS plus wisselbestand en kun je er nauwelijks nog programma's naastzetten. In ieder geval heb je dan niet genoeg om al je dagelijkse programma's en nog wat games kwijt te kunnen.

Voor de rest moet even tijd genomen worden. Ik ken uit mijn hoofd één behuizing die een schuifje heeft zodat je je poorten kunt verbergen, maar dat is een mATX kast (weinig ruimte voor videokaart!) en die poorten zitten niet op de handigste plek. Heb je al eens gekeken naar de Cooler Master Scout, waarvan je de lampjes uit kunt zetten? Wellicht is dat iets voor jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  2.055
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  15-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

bedankt voor je antwoord.

uitleg over ssd is nu helder. dan zie ik daar van af. mss nog iets voor later.

Mijn broertje heeft ook een kast met zo'n schuifje. zal straks even posten wat voor soort kast het is (als ik het vinden kan). niet dat dit nou per se een vereiste is, maar als het kan is het mooi meegenomen.

heb even gegoogled op die cooler master scout en die kast ziet er mooi uit (oog wil ook wat ;) ) en als idd de lampen uit kunnen is dat helemaal perfect , maar is 90 euro niet erg duur voor alleen een kast of vergis ik mij hier erg in?

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 2,1k
  • 1

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Voor die 90 euro krijg je een perfect koelende kast van hoogwaardig materiaal, met als extra voordelen dat de lichten uit te zetten zijn en dat je stoffilters hebt, die ervoor zorgen dat in je pc uiteindelijk flink wat minder stof zal ophopen. Andere opties zijn de Sileo 500 en de CM690, die ook niet al te weinig kosten. Ook dat zijn prima kasten, maar zonder de extra voordeeltjes van de Scout.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Wil even tussen springen, je verteld dat je een laptop heb die geen HD films kan afspelen.

Toch heeft die laptop een blu-ray brander zoals in je topicstart staat?

Welke software gebruik je hiervoor dan en wat voor type laptop is het?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k

  • Bijdragen:  2.055
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  15-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Wil even tussen springen, je verteld dat je een laptop heb die geen HD films kan afspelen.

Toch heeft die laptop een blu-ray brander zoals in je topicstart staat?

Welke software gebruik je hiervoor dan en wat voor type laptop is het?

klopt, dat is inderdaad raar he ;)

ik kan er soms wel, soms niet hd mee afspelen. bij sommige films kan ik m vlekkenloos kijken en andere zijn een regelrechte ramp (flikkering, stottering etc). is echt per film verschillend.

Wel is het zo dat ik de films kijk met extern scherm met een hdmi kabel. mss dat hier ook verlies op treed maar dit lijkt mij eigenlijk niet het geval

zelf heb ik geen orginele blurayfilm (dvd) dus dit heb ik nog nooit getest, evenals het bluray branden. Wel schijnt het echter te kunnen is mij verteld bij de aankoop.

meestal kijk ik de gedownloade film bestanden met vlc, sommigen (vhcd bestanden oid) met windows media player.

windows media center vind ik irritant, dus die gebruik ik niet.

ik heb een samsung r610. verdere types zou ik zo 1 2 3 niet weten

vraag zo goed beantwoord?? :P


Post samenvoeging: augustus 04, 2010, 21:53:28

edit:

Voor die 90 euro krijg je een perfect koelende kast van hoogwaardig materiaal, met als extra voordelen dat de lichten uit te zetten zijn en dat je stoffilters hebt, die ervoor zorgen dat in je pc uiteindelijk flink wat minder stof zal ophopen. Andere opties zijn de Sileo 500 en de CM690, die ook niet al te weinig kosten. Ook dat zijn prima kasten, maar zonder de extra voordeeltjes van de Scout.

erg bedankt voor je feedback. waardeer ik zeer. goed en heldere uitleg. ben nu overtuigd mbt de kast ;)

ik wacht met smart op de rest v/d selectie haha, ookal snap ik dat dat niet binnen 2 minuten klaar is

doe maar rustig an ;)

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 2,1k
  • 1

  • Bijdragen:  2.055
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  15-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

één v/d toppers die v/h weekend mss even tijd heeft om iets geweldigs samen te stellen?

zou het zeer waarderen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 2,1k
  • 1

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Andere vraag: als ik azerty wel laat assembleren maar zonder windows (heb ik nog) hoe kunnen zij dan testen op evt hardwarefouten zonder besturingssysteem. Of zetten ze er dan eerst windows op en halen ze deze er later weer af??

Dat testen houdt in dat ze de pc opstarten en alleen even kijken of hij correct start, dus geen foutcodes geeft. Daar hoef je niets voor geïnstalleerd te hebben. Assemblage heb ik er trouwens nu niet bijgedaan, geef het even aan als dat wel moet gebeuren. :)

Nou ja, ik heb even een samenstelling gemaakt. Bijzonderheden zijn de brander met lightscribe en, zoals al gezegd, de behuizing. Verder is het redelijk standaard, al moest ik wel even je verhaal doorwerken om daarachter te komen. :P Ik had er eerst een EVGA 460 GTX ingedaan als videokaart, maar ja: je gamet niet en dus volstaat een HD5770 ook, al is EVGA wel super: koel, stil en strak. Anyway, de HD5770 dus. Hier is het systeem:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B225953%5D=1&product%5B2144%5D=1&product%5B253349%5D=1&product%5B225309%5D=1&product%5B94822%5D=1&product%5B35578%5D=1&product%5B207294%5D=1&product%5B226625%5D=1&product%5B226358%5D=1&product%5B232912%5D=1

Als je snel wilt gaan bestellen, zou ik de Hyper 212 Plus eruit gooien. Die heeft een levertijd van meer dan 10 dagen en dan kun je beter de Hyper TX-3 nemen. Is ietsjes minder, maar ook iets goedkoper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  2.055
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  15-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

GEWELDIG Tom, thanks, hier kan ik wat mee

ik vond zelf ook al dat ik er een best verhaal van had gemaakt, maar ik dacht: 'ik zal het zo uitgebreid mogelijk proberen toe te lichten  ;D '

omdat het toch om een best bedrag gaat (is altijd zo met computers :P) heb ik wat dingen naast elkaar gelegd. Door de opbouw van tom heb ik nu een goede richtlijn. Het volgende:

de processor:

tom stelt deze voor: (1 x Intel Core i7 i7-860) http://azerty.nl/producten/product_detail/1232/226358/processor-1-x-intel-core-i7-i7-860-2-8-ghz-lga1156-socket-l3-8-mb-doos.html

wat is het exacte verschil qua kracht met deze http://azerty.nl/producten/product_detail/1127/270185/processor-1-x-amd-phenom-ii-x6-1055t-2-8-ghz-socket-am3-l3-6-mb-box.html

het lijkt veel op elkaar en hier zit een 6core in (die ander maar 4) en deze is veel goedkoper

de harde schijf:

tom stelt voor (Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ)  http://azerty.nl/producten/product_detail/857/225309/samsung-spinpoint-f3-desktop-class-hd103sj-vaste-schijf-1-tb-intern-3-5-sata-300-7200-tpm-buffer-32-mb.html

is dit dan niet iets beter: Seagate Barracuda 7200.12 http://azerty.nl/producten/product_detail/857/200769/seagate-barracuda-7200-12-vaste-schijf-1-tb-intern-3-5-sata-300-7200-tpm-buffer-32-mb.html

2 euro duurder maar maar 1 jaar langer garantie. ook zou deze iets 'stabieler in de kast zijn', of dit zo is weet ik niet

koeler:

omdat tom zij dat de koeler een langere levertijd heeft ben ik even verder gaan kijken. is deze dan niet iets: de Scythe Ninja 3

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B300386%5D=1&product%5B274928%5D=1&product%5B270185%5D=1&product%5B200769%5D=1&product%5B226625%5D=1&product%5B207294%5D=1&product%5B35578%5D=1&product%5B94822%5D=1&product%5B253349%5D=1&product%5B2144%5D=1

deze schijnt namelijk extra stil te zijn ookal is deze 10 euro duurder dan de oorspronkelijke CM hyper 12 plus?,

totaal kom je dan op deze link:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[300386]=1&product[274928]=1&product[270185]=1&product[200769]=1&product[226625]=1&product[207294]=1&product[35578]=1&product[94822]=1&product[253349]=1&product[2144]=1

Ik wacht weer met smart op je reactie

groeten

EDIT: zie net dat de onderstaande link niet helemaal goed is. gelieve deze even te kopiëren / plakken.

en ik wil heel graag gebruik maken van de assemblage van azerty. dit ben ik er vergeten bij in te zetten. dit moet er dus nog bij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 2,1k
  • 1

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Om even heel kort te zijn: jouw voorstellen van een andere CPU en HDD kloppen niet helemaal. Een X6 1055T houdt een i7 860 niet bij in games (HT, auto-OC'ing). Videobewerking etc is een ander verhaal. Ook de Seagate komt gewoon niet langs een F3. Jij bent in de war met een F1, maar die problemen zijn allang (>2 jaar) de wereld uit. :) Over die Scythe kan ik niet veel zeggen, want die ken ik niet. Als je dan toch een goed leverbare koeler wilt, neem dan de Mugen 2!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  2.055
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  15-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

erg bedankt voor je antwoord weer. waardeer het zeer

het advies van die koeler neem ik van harte van je aan ;) erg bedankt. er wordt nadrukkelijk vermeld dat die extra stil is :P  dat wordt m :)

een andere vraag mbt hdd. wat is 'Interne gegevenssnelheid'  Gewoon de snelheid v/d dataoverdracht? of moet ik mij hier iets anders bij voorstellen. qua echte specs kan ik niet veel verschil vinden eigenlijk tussen de hdd's en dan is de seagatta wel aantrekkelijker met de garantie ;).

over de cpu. je zegt dat de x6 de i7 niet bijhoudt op gamevlak.

Videobewerking etc is een ander verhaal.

nou is het zo dat videobewerking voor mij meer prioriteit heeft dan gamen. Begrijp ik van jouw nu goed dat de x6 voor videobewerking goed is en dat ik met de x6 de huidige games op medium / high zou kunnen spelen spelen?

er zit nml nogal wat prijs verschil tussen de verschillende processors dus het loont voor mij wel om hier duidelijkheid over te krijgen. (alle namen en technische zaken zeggen mij echter niet zo heel veel dus hulp uit alle hoeken is welkom haha). ook is het zo dat de i7 een langere levertijd heeft

nogmaals bedankt tom voor dusver en ik wacht weer met smart op je reactie

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 2,1k
  • 1

  • Bijdragen:  2.055
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  15-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

even tijd om te kijken naar mijn vraag tom?  O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 2,1k
  • 1

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Bij videobewerking zal de X6 iets sneller zijn, verwacht ik, maar niet heel veel. De i7 heeft dan veel aan zijn HyperThreading, wat zo'n 30% winst oplevert.

En wat betreft de HDD: neem nou maar gewoon de F3. :P Die is echt een stukje beter dan de Seagate en (waarschijnlijk) nog goedkoper ook. Garantie is niet zo van belang, als 'ie kapot gaat is het vrijwel direct of pas weer vanaf een jaar of 3, 4.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  1 lid is actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...