Spring naar bijdragen

Nog steeds geen nieuwe pc gekocht!


ibi

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  20
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Ik had Tom al eens gevraagd om een pc samen te stellen, dit heeft hij dan ook met plezier gedaan, maar ik heb nog steeds niets gekocht!

Onlangs kwam ik wel op deze compositie:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[274788]=1&product[263314]=1&product[102031]=1&product[204721]=1&product[97107]=1&product[245679]=1&product[236273]=1&product[273958]=1&product[227112]=1&product[225309]=1&product[7517]=1

1)Hoe ziet deze bak er uit volgens jullie?

2)Zijn er missende componenten?

3)Zou je subtiele verschillen advieseren?

4)Stel dat ik deze bak dan krijg, en ik er windows XP op zet. Kan ik dan een torrent voor windows 7 downloaden en deze erop plaatsen (om nog hogere prestaties te bereiken uiteraard!)?

        4.1) Is dit met risicos?

        4.2) Heeft iemand dan misschien een torrentje voor windows 7?

Alvast bedankt!

Groetjes, Iben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 20
  • Reacties 11
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  602
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  30-10-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Kweet niet wat je budget is maar ik zou zelf voor een AMD X6 cpu gaan met bijbehorend mobo.

Er zijn altijd risico's, met torrents is het risico op virussen alleen wat groter. Zoek gewoon op je favoriete torrentsite naar windows 7 ultimate ofso en lees je een beetje de reacties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 602

  • Bijdragen:  20
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Als ik mag vertrouwen op deze post :

http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html

Je bedoelt dat ik beter moet aanpassen naar een AMD Phenom II X6 1090T voor die 15 euros extra?

wat zou het verschil dan zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 20

  • Bijdragen:  602
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  30-10-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Ik zou dat doen voor de 2 fysieke extra core dat me een wat meer future-prof gevoel zou geven, maar als je nu echte performance zoekt gewoon voor de i7 gaan :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 602

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Die twee cores meer maken totaal geen verschil: slechts een aantal programma's hebben er baat bij. Wil je gamen, neem dan een i7 860 of 920/930. De term "future-proof" komt me na twee jaar echt de strot uit, niks in hardwareland is toekomstbestendig. Ik heb de link trouwens even overgezet en ik schrok van het bedrag:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B7517%5D=1&product%5B225309%5D=1&product%5B227112%5D=1&product%5B273958%5D=1&product%5B236273%5D=1&product%5B245679%5D=1&product%5B97107%5D=1&product%5B204721%5D=1&product%5B102031%5D=1&product%5B263314%5D=1&product%5B274788%5D=1

Weet je zeker dat je er zo'n 1750 euro aan uit wilt geven? Dat zou ik nooit doen, neem dan een pc van zo'n 1200 max. en blijf hem bijhouden met zo nu en dan een upgrade zodat je mee kunt met je tijd. Een HD5970 is over de top, dan kun je beter een GTX460 halen en zorgen dat je er later nog één bij kunt prikken of er een hele nieuwe in kunt zetten. Een bord met SLi-ondersteuning (s1366) is dus wel aan te raden, evenals een Corsair HX850. Dan kun je veel kanten op met je videokaart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  20
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

wil wel zeggen dat er een monitor bijzit ;)

toch, stel dat ik op deze prijs blijf, wat raad je dan aan?

blijven bij deze grafische, of een 2x HD5850 overclocked ofzo?

(btw: Ik zou geen computer kopen die je dan elk jaar zou upgraden. Ik denk dat je duurder uitkomt als je regelmatig upgrades zoekt. (ook al kan je je oude onderdelen weer 2ehands verkopen))

hier zit ik voorlopig :

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[269743]=1&product[274788]=1&product[263314]=1&product[102031]=1&product[204721]=1&product[245679]=1&product[236273]=1&product[273958]=1&product[227112]=1&product[225309]=1&product[7517]=1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 20

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Een AM3 CPU op een s1366 mobo gaat natuurlijk niet werken. Zo past het wel:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B258742%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B225309%5D=1&product%5B227112%5D=1&product%5B273958%5D=1&product%5B236273%5D=1&product%5B245679%5D=1&product%5B204721%5D=1&product%5B102031%5D=1&product%5B263314%5D=1&product%5B274788%5D=1

Ook je voeding volstaat niet voor de videokaart die je erin hebt gezet. Vergis je niet, dat is echt een kreng.

Maar goed, uit ervaring blijkt dat het toch goedkoper is om elke keer te upgraden. Hoe vaker, hoe beter. Dat is echter niet altijd mogelijk, dat begrijp ik ook. Het verstandigst is dan om nu één pc neer te zetten en over twee of drie jaar, naar gelang het nodig is, de hele pc te vervangen, of in ieder geval de inhoud ervan. Een HD5970 zie ik nu gewoonweg niet als een goede oplossing voor al je spellen. Het is een zware overkill, je bent beter uit met nu één GTX 460. Dan kun je er later nog één bij zetten en kun je nu investeren in wat meer opslagruimte, een SSD, een betere voeding of andere handige dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  20
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Welke voeding zou dan wel passen?

Kan je trouwens ook met zekerheid zeggen als alles in de tower kan?

En ik vroeg me ook af als je met 2 schermen zou kunnen werken? (dual screen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 20

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

je kan werken met 2 schermen mits je schermen bijde DVI ondersteunen  O0

Is de videokaart niet een beetje aan de dure kant? Ik zou zoals Tom zegt voor een pc gaan van 1200 euro en dan hou je altijd nog geld over voor een 2e scherm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  20
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Blijkbaar is de tower niet meer beschikbaar, kan iemand met zekerheid zeggen wat erin past?

En ook: wat moet er nu nog veranderd worden zodat hij geen problemen zou hebben?

@Farid , de pc is 1500 euro mits er een scherm van 220 bijzit.


Post samenvoeging: augustus 30, 2010, 10:31:47

Ik zal dan toch maar deze vragen beantwoorden ;)

Hoofdvragen

    * Wat is uw budget?

        - 1600 €

    * Wat is het einddoel van uw pc?

        - Game PC dat alles zonder problemen draait. ( op max details.)

    * Heeft u verder specifieke eisen?

        - Ik zou graag een SSD van 64 GB erin zetten, zodat mijn systeem op zich sneller loopt, http://tweakers.net/pricewatch/259383/crucial-realssd-c300-25-inch-64gb.html

Zoals ik kan zien in de review daar, behaalt de kaart een read snelheid van 350 MB/s. Ideaal voor mijn OS dus. (en zelfs nog plaats voor een game of 2)

    * Wilt u uw pc laten assembleren of zelf in elkaar zetten?

        - Laten assembleren

Randapparatuur

Wilt u nog overige randapparatuur erbij hebben?

    - Ja

Wat houd randapparatuur in?

    * Monitor ( Ik dacht aan de http://tweakers.net/pricewatch/245685/samsung-syncmaster-2443bw.html

    * Boxen

    Overige vragen

    * Maakt u gebruik van draadloos netwerk?

      -Ja

    * Wilt u een m-ATX of ATX systeem?

        -Whatever's the best (:

    * Indien in het bezit van een monitor, welke resolutie heeft de monitor?

      - Ik zou graag dual screen willen doen, en ik heb al een monitor liggen. deze kan een 1280x1024


Post samenvoeging: augustus 30, 2010, 10:36:30

Ook nog :

is een

http://azerty.nl/0-1127-269743/amd-black-edition-processor.html

niet beter dan een i7-930?.

op deze site is dit duidelijk te zien : http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html

en dan nog de verrassing, de AMD is 40 € goedkoper!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 20

  • Bijdragen:  55
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B243316%5D=1&product%5B292338%5D=2&product%5B252897%5D=1&product%5B212478%5D=1&product%5B263314%5D=1&product%5B102031%5D=1&product%5B245679%5D=1&product%5B273958%5D=1&product%5B227112%5D=1&product%5B225309%5D=1&product%5B7517%5D=1

Ik vind deze samenstelling ziekelijk! Twee keer die EVGA GTX 460! Alleen als je twee schermen wilt moet je misschien de 1GB versie(?) Dat weet ik namelijk niet zeker!

Tom kijk jij er nog even naar, want ik denk dat ik een fout heb gemaakt, of iets vergeten ben, hoeft niet, maar zo'n gevoel heb ik :P..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 55

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

2x GTX460 kun je doen, maar ik zou er één nemen en de optie houden op een tweede. Dan kun je er nu nog een goede 120GB SSD in kwijt. Ik zou dan voor de OCZ Vertex II dan wel de Agility II gaan. Een SSD is bij jouw budget gewoon een luxe die je niet over het hoofd moet zien. Als tweede schijf zou ik er dan een Samsung F3 1TB bij zetten en eventueel nog F3EG schijven als opslagschijven. Die kunnen dan ook nog in RAID, als je dat zou willen.

De samenstelling vind ik prima, alleen zou ik een Corsair HX850 als voeding nemen en iets anders dan een AsRock moederbord. Ik ben daar toch een beetje huiverig voor, al zijn ze de laatste paar jaar flink verbeterd t.o.v. eerder. Een dergelijk goede koeler is niet echt nodig, de stockkoeler van Intel volstaat als je niet gaat clocken. Mocht je toch een aparte koeler nemen, vergeet dan de koelpasta niet! Die staat nu niet in de samenstelling.

Voor dual-screen heb je zeker 1GB videogeheugen nodig, als ik mag aannemen dat die schermen bij elkaar een resolutie hebben van minstens 1280x2048. Als het een nog hogere resolutie wordt en je gaat beide schermen gebruiken om mee te gamen, heb je nog meer nodig en ga je richting een aanbevolen 2GB.

Kortingscode is bekend?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Drifter

    Geplaatst

    Hierbij nog 10 Toppers als aanvulling op bovenstaande Gratis Games Fall Guys: Ultimate Knockout Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc Ook na de hype is Fall Guys een geweldige partygame. Met honderd man door een hindernisbaan vol draaiende hamers, sloopkogels en vliegende platformen stormen is natuurlijk een recept voor ultieme chaos. Dankzij de logge physics en merkwaardige besturing kun je eigenlijk ook niet boos worden als je vlak voor de finish van de baan wordt ge-yeet. Honkai: Star Rail Platforms: PlayStation 5, Android, iOS en pc Onze Kamal is nog steeds verslingerd aan de gratis, strategische rpg Honkai Star Rai. Voor deze game laten we dan ook hem aan het woord: “Als ik Honkai: Star Rail zou moeten samenvatten: het is een van de meest gedetailleerde rpg’s, die maar blijft verrassen. Als je Genshin Impact speelt, weet je al hoeveel passie miHoYo in zijn games stopt. Honkai: Star Rail is geen uitzondering. Ik ben sinds dag één een megafan en kan de game aan iedere fan van rpg-games aanraden.” Nou, duidelijk dus. Overwatch 2 Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc Overwatch 2 stelde bij verschijning behoorlijk teleur. De singeplayercampagne ontbrak (en is inmiddels geannuleerd), de game was niet bijster veel veranderd ten opzichte van het eerste deel en personages vrijspelen kost veel speeltijd óf geld. Nu spelers elk nieuw personage direct kosteloos ontvangen, is Overwatch 2 een stuk beter om gratis te spelen. Bovendien is Blizzards hero-shooter na al die jaren gestroomlijnder en gevarieerder dan ooit. Marvel Snap Platforms: Pc Er zijn talloze mobiele games, maar Marvel Snap verdient absoluut een vermelding. Het heeft alles wat je wilt van een gratis cardgame: een eerlijk verdienmodel, simpele regels en een fantastische presentatie. Even een online potje spelen is eenvoudig, en het introduceert het grote publiek op een leuke manier aan minder bekende helden. Dota 2 Platforms: Pc Vaak wordt Dota 2 de ingewikkeldere tegenhanger van League of Legends genoemd, maar dat is voor de community zelf vloeken in de kerk. Alleen al omdat alle helden bij aanvang gratis beschikbaar zijn, in tegenstelling tot League. Bovendien is de gameplay nóg strategischer ingestoken, met een strenge doch bevredigende leercurve voor nieuwkomers. Spelunky Classic Platforms: Pc In Spelunky is elke stap voorwaarts een risico, terwijl je een weg graaft door de ondergrondse gangen. Spelunky HD en Spelunky 2 zijn wellicht betere opties, maar als je de bikkelharde roguelike-platformervaring van Derek Yu’s franchise in z’n meest pure vorm wil beleven, dan is het origineel nog altijd een goede optie. Counter-Strike 2 Platforms: Pc Hoewel niet iedereen tevreden is over de veranderingen in Counter-Strike 2 ten opzichte van Global Offensive, kun je eigenlijk niet om de game heen. Al jarenlang is het de gouden standaard voor competitieve shooters die draaien om pure reflexen en strategie. Daarbij is de balans nog steeds uitstekend, en hebben maps een welkome grafische make-over gekregen. Geef het nog even, en dan is Counter-Strike weer helemaal terug op het oude niveau. De Sims 4 Platforms: PlayStation 4, Xbox One en pc Je bent een fortuin kwijt als je alle Sims 4-uitbreidingen wilt aanschaffen, maar gelukkig is de basisgame gratis. Toegegeven: de meeste spelers willen waarschijnlijk van start met een of twee uitbreidingen, maar de game is ook prima op zichzelf te spelen. Final Fantasy 14 Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc Final Fantasy 14 betreft één van Square Enix’ grote comebackverhalen. Inmiddels is het een van de populairste mmo’s ter wereld en met elke uitbreiding steeds completer. Sommigen claimen zelfs dat de mmo de beste Final Fantasy-verhalen tot op heden bevat. De game is nu gratis te spelen tot en met level 70, waarbij spelers kunnen kiezen uit 16 verschillende jobs. Doki Doki Literature Club Platforms: Pc Je voelt je in de maling genomen wanneer Doki Doki literature Club van een datingsim verandert in een horrorgame. Hoe en wat is beter om zelf te ontdekken, maar het is goed om te weten dat er inmiddels een Plus-versie van de game met meer content is verschenen. Maar voor de meesten is het origineel een hele goeie gratis game.

    Drifter

    Geplaatst

    Beste @knabbel, er is door @Mafketel een reactie geplaatst met een linkje naar een overzicht van 10 Seedbox providers. Als je die link opent kan je zelf bij elke provider even checken of de mogelijkheid er is om met een Paysafecard te betalen. Het is natuurlijk heel fijn om een kant en klaar lijstje gepresenteerd te krijgen, maar je kan natuurlijk zelf ook iets doen.

    knabbel

    Geplaatst

    Ook voor betaling met paysfecrd
  • Recente prestatie

    • Wizzard2 heeft zojuist een badge verdient
      2 jaar actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...