Spring naar bijdragen

ík heb een vraag!


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  38
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-05-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  35

Ik heb dus laatst HDTV filmen gedownload die gecodeerd zijn met de x264 codec.

Ik probeer deze dus met vanalles af te spelen, met VLC loopt VLC vast, met windows media player speelt ie het niet, met media player classic gaat het erg sloom, en met the core media player draait ie op rustige stukken wel oke, maar met actiestukken gaat ie traag, terwijl de rest van mn pc gewoon snel gaat.

The.Chronicles.Of.Riddick.2004.720p.HDTV.x264-THOR.mkv (4.3 GB) is de film (het is dus een MKV bestand).

Ik heb verschillende dingen dus geprobeerd, met Matroska loopt elke speler gewoon vast, en met MKVSplitter gaat ie dus sloom :/

En dan vraag ik me ook af waarom de MKV HDTV bestanden wel sloom gaan, maar de AVI bestanden, die ook HDTV zijn maar in XviD gecodeerd, zelfde bestandsgrootte, die gaan gewoon snel! (bijv. The.Bourne.Identity.2002.HDTVRip.XviD-CHD.avi gaat gewoon snel, en deze is ook 4.3 GB)

ff wat pc stats:

P4 2.53 GHZ

512 MB RDRAM

128 MB Radeon 9700 PRO

Wie-o-wie kan deze zielige mod helpen :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 38
  • Reacties 5
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.949
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Misschien kan je hier iets mee:

MKV is also another container format. To play these video files you just need to download either the minimalist package from http://hp.vector.co.jp/authors/VA022257/matroska/ and then install the neccessary video/audio codecs your MKV may use.  Alternatively you can install the the full codec pack from http://packs.matroska.org/ which should include most of the codecs you'll need.

Hopefully after installing the software as mentioned you should be able to play most video files.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.949
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Hier nog een mooie tut om de file op dvd te zetten:

http://www.matroska.org/technical/guides/dvd/index.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  38
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-05-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  35

dat pakketje heb ik dus, hij speelt t wel af, maar met VLC loopt ie bij t universal logo vast, WMP die speelt het af, sloom en lelijk beeld, the core media player speelt hem goed af op 'rustige stukken' maar als er veel licht is of special effects of gewoon actie, dan hapert ie als een gek, met van die pauzes ertussen, terwijl het geluid gewoon doorgaat.

Ik dacht dat mn pc dan te sloom was, maar er staat op de site dat MKV afspelen net zo veel geheugen/cpu gebruikt als avi afspelen dus even snel hoort te gaan. maar avi gaat juist gewoon soepel. ik vraag me dus echt af wat het probleem nou is, want de kwaliteit van die films is ongelofelijk mooi!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 38
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.949
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Sorry man ik zou het niet weten, ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt. Ik kijk of ik nog iets op google erover kan vinden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  38
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-05-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  35

ik werk er nu ook voor het eerst mee, er wordt gezegd dat het beter dan xvid is, dusja :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 38

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  6 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...