Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

Videokaart

Pctje
 Delen

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  2.626
  • Waardering:   29
  • Prestatiepunten:  261
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  34

Hee lui,

Mijn vader heeft een videokaart nodig, want zijn oude is kapot.

Nu is het probleem dat ik niet thuis ben in de videokaarten en rataplan.

Wat wil hij met de videokaart doen?

Het meeste wat hij zal doen is fotobewerking. (lightroom, photoshop e.d.)

Daarnaast heeft hij ook wel eens zin om een spelletje te doen?

Denk dan vooral aan strategie spellen en flightsimulator.

Zoals civilization, total war en age of empires.

Als hij nu die spellen speelt gaat hij met alles op low alsnog schokkend over het beeld..

Dus wat is een goede videokaart,dat dit soort dingen het een stuk beter gaan doen.

De specs van de pc:

Moederbord: MSI MS7379VP

Processor: Intel Q6600 2.4 ghz

Ram 4gb

Voeding 350 a 400 watt

Hij heeft verder geen zin om er veel geld in te stoppen.

Alvast bedankt,

PC (en namens mijn vader natuurlijk)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Reacties 14
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

• Actief:  

niemand die me kan helpen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  1.279
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  0
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

is de 6850 of 6870 geen goede uitweg?

Prijskwaliteit zeer goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Actief:  

Niet voor de voeding.

Je kan geen grote dure nieuwe videokaart erin zetten met deze voeding. En deze willen ze niet vervangen. Waarschijnlijk heb je wel in de middenklasse kaarten voor deze voeding. Ik zal vanmiddag als ik tijd heb wel even kijken ;)

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

top bedankt O0

Mijn pa wil ook niet een dure videokaart als hij maar totalwar een beetje mooi kan afspelen zonder schokken en dat het er ook nog uit ziet. Want dat is nu om te huilen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  

Ik wil eerst uitsluitsel over de voeding voordat ik iets aan ga raden. Welk merk? Hoeveel W (op de 12V rail)? Wat voor PCI-e connectoren zijn beschikbaar? 4- of 6-pins? En hoeveel? Afmetingen van de huidige videokaart plus info over hoeveel langer de kaart nog kan zijn voordat ie niet meer in de kast past is ook wel handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Oef emmm dan moet ik even gaan zoeken,

Nu moet ik toch even vragen hoe ik erachter kom..  ::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Op de sticker van de voeding kijken. Daar kun je minstens het merk en het Wattage vinden. En het woord afmetingen zegt het al, gewoon even de meetlat pakken en de kaart van voor tot achter opmeten, plus het stuk wat van de achterkant van de kaart tot waar je met de meetlat kunt komen meenemen. De connectoren zijn wat lastiger als je er geen verstand van hebt. Kijk gewoon even wat nu de videokaart binnengaat: iets met 4 pinnetjes of met 6.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

hij is 350 wat... merk: FSP group inc, fortron source

Als je die pins hieronder bedoelt: heb ik er 4

behbeh.png

Dat is het enige of denk ik raar.

afmetingen kaart is nu: 17 bij 7 L x h als hij in moederbordstaat.

19 cm moet kunnen 20 mss ook ng wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Andere kant van de kaart. Daar waar 'ie z'n stroom krijgt. Maar 350W van zo'n merk is toch niet genoeg om veilig een videokaart(je) te trekken, of je moet het over een onboard videochipvervangende oplossing hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  4.943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Actief:  

Lijkt me wel, aangezien er van origine een 8800GT in zat. Je zou voor een 9600GT kunnen gaan, die verbruikt net iets minder. Ik zou dan niet hoger als 512MB gaan zitten. De 256MB verbruikt weer 3 watt minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Het gaat niet om 3W. Als dat het verschil maakt, kun je over een paar maanden toch niet meer verder met die voeding. Het rendement gaat gauw achteruit bij veroudering, zeker bij de slechtere voedingen. Het kan dus wel zijn dat er een 8800GT in zat, maar dat zou ik als pc-bouwer niet hebben aangedurfd i.c.m. een Q6600 en een 350W. De kans dat dat systeem nog nooit op volle toeren heeft gedraaid, acht ik dus zeer hoog. Hoe zie jij trouwens dat er een 8800GT in heeft gezeten?

Daarnaast, het is fout om te denken dat een 9600GT minder energie slurpt dan de nieuwere, hoger presterende modellen. De GPU's daarvan zijn allemaal gemaakt op een kleiner procédé en verbruiken daarom minder energie. Bijkomstig voordeel is de hitteproductie: die gaat omlaag t.o.v. een groter procédé. Een HD5670 verbruikt 190W op full-load, de 9600GT al 276W en de 8800GT 256mb versie nog een stuk meer: 307W. Zie Anandtech voor alle getallen.

Even een eenvoudig rekensommetje: de rest van de pc verbruikt minstens 100 tot 150W IDLE, met de Q6600 zit je naar schatting op minstens 125W. Op full-load kan dat een stuk meer worden, houd 'ns 175W aan. Vrij weinig. Tel die 175W op bij de 307W van de 8800GT en je komt veel, maar dan ook veel hoger dan de voeding aankan. Op full-load draaien met zo'n systeem is dus onmogelijk. Eén van de twee opties is dan waar: er heeft nooit een 8800GT ingezeten, of het systeem heeft nooit op full-load gedraaid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

wat zou nu nog een optie zijn dan? Zijn er mogelijkheden voor mn vader voor rond de €100?

Ik bedoel, er zit nu ook een kaart in.. Is er dan echt geen mogelijkheid?

Mijn vader moet geen kaart voor crysis 2 of iets dergelijks..

Gewoon 1 die strategiespellen kan doen en fotobewerking. Dat is de prioriteit voor hem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Je zou het kunnen proberen met een HD5670: 183*98*38 mm. Dat moet nog passen in het (kleine) systeem dat je hebt en wellicht trekt de voeding het ook nog.

Maar wat ik me dus afvraag, is of er niet gewoon een onboard chip aanwezig is. Het moederbord wat je daar noemt, schijnt gebaseerd te zijn op de MSI G31M-F: een mobo met de G31-chipset. Daar zit standaard een GMA3100 op. Haal die kaart er anders dus gewoon eens uit en gebruik de DVI-poort die op het moederbord zelf zit. Je zult dan geen games kunnen spelen, maar werkzaam is de pc wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Hmm mn pa is gisteren naar computerzaak geweest, en heeft daar het probleem al opgelost.  O0

Wel bedankt voor alle moeite die er is gedaan uiteraard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Delen

• Wie zijn er online?  2 leden zijn actief

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Onderwerp: Welke buitenlandse series kunnen jullie van harte aanbevelen en waarom? SmurfFan88 Hey allemaal! Ik ben op zoek naar nieuwe buitenlandse series om te kijken. Ik heb het gevoel dat ik alles al heb gezien. Wat raden jullie aan? Ik hou van drama en humor, maar sta open voor alles! Laat maar horen! FilmExpert101 Hey SmurfFan88! Goede vraag, ik ben dol op buitenlandse series! Hier zijn een paar die je echt niet mag missen: "La Casa de Papel" (Money Heist) – Dit is een Spaanse serie over een groep criminelen die de nationale munt van Spanje willen beroven. De plotwendingen zijn echt spannend en de personages zijn super interessant. Plus, je leert ook een beetje Spaans! "Dark" – Een Duitse sci-fi serie die je aan het denken zet. Het speelt zich af in een klein stadje en draait om tijdreizen. Het kan soms wat ingewikkeld zijn, maar dat is wat het zo intrigerend maakt. Zeker kijken als je houdt van mysterie! "Borgen" – Een Deense politieke serie. Het gaat over de eerste vrouwelijke premier van Denemarken. Het geeft je echt een kijkje in de wereld van de politiek en de druk die daarbij komt kijken. Heel goed geschreven en acteerwerk is top! "Skam" – Deze Noorse serie is geweldig voor wie van tienerdrama houdt. Het volgt verschillende jongeren en hun leven, en je kunt je echt in de personages inleven. Het voelt allemaal erg echt aan en de thema’s zijn herkenbaar. Als je nog specifieke genres wil, laat het me weten! Veel kijkplezier! LolaB Wow, "La Casa de Papel" is echt een aanrader! De spanning is door het dak! En die verhaallijnen zijn zo goed bedacht! Heb je ook "Elite" gezien? Ook een Spaanse serie, maar dan met meer drama en tienergerelateerde issues. BoekJunkie "Dark" is echt mindblowing! Ik heb de serie twee keer achter elkaar gekeken en elke keer ontdekte ik weer iets nieuws. Ze doen zo goed met de verhaallijnen en de muziek is ook magisch! FlixFreak Ben het helemaal eens met Borgen! Het is zo realistisch en het geeft een goed beeld van hoe politiek werkt. Ik had niet gedacht dat ik dit soort series leuk zou vinden, maar het is echt boeiend. En ja, de Deense taal klinkt ook best cool! EbookLezer Ik heb "Skam" gekeken en ik vond het echt leuk! Vooral de karakterontwikkeling is fantastisch. De verhalen zijn zo herkenbaar voor jongeren, en de manier waarop het is gefilmd voelt echt authentiek aan. Plus, de muziek is ook geweldig! TechieTom Exact, "Elite" is ook een super serie! Het heeft die mix van drama, geheimen en zelfs een beetje romantiek. Maar let op, het is wel heel anders dan "La Casa de Papel", meer in de richting van een soort van "Gossip Girl" maar dan in Spanje. KunstKiki Als je van humor houdt, probeer dan "Derry Girls". Het is een Ierse serie die zich afspeelt in de jaren ’90. De personages zijn hilarisch en de situaties zijn zo herkenbaar. Je komt echt in de sfeer van de tijd! ReisFan99 Kijk ook eens naar "Gomorrah". Het is een Italiaanse serie over de maffia. Het is zwaar en donker, maar zo goed gedaan. Je raakt echt betrokken bij de karakters en hun keuzes. Een echte aanrader voor als je klaar bent voor iets serieuzers! SmurfFan88 Bedankt voor al jullie tips, vrienden! Ik ga zeker wat van deze series bekijken! Heb je nog meer aanraders? Hit me up! Lees het volledige bericht hier
    • Topic: Hoe kan ik films downloaden via IRC zonder technische kennis? Gebruiker: RetroDL Hey allemaal! Ik ben nieuw hier en zoek naar een makkelijke manier om films te downloaden via IRC. Ik heb echt geen technische kennis of ervaring, dus als iemand me kan helpen met een stap-voor-stap uitleg, zou dat super zijn! Alvast bedankt! Expert: Filmpiraat Hey RetroDL, welkom op het forum! Geen zorgen, ik help je graag een handje. Ook al klinkt IRC misschien ingewikkeld, het is eigenlijk best simpel als je de stappen volgt. Wat heb je nodig? Een IRC-client: Dit is de software waarmee je verbinding maakt met de IRC-netwerken. Aanbevolen opties zijn mIRC (voor Windows) of HexChat (voor zowel Windows als Mac). Een IRC-kanaal: Dit is de plek waar je moet zijn om films te vinden. Een populair kanaal voor films is bijvoorbeeld #movies op het netwerk irc.seedbox.net. Installeer de IRC-client: Download en installeer de client. Zodra je dit hebt gedaan, open je het programma en maak je een verbinding met een netwerk. Bij mIRC kun je dat doen door naar "File" > "Connect" te gaan. Verbinden met een kanaal: Wanneer je verbindt, zoek je naar het kanaal. Typ /join #movies in de tekstbox om dat kanaal binnen te komen. Zoeken naar films: Eenmaal in het kanaal, kun je vragen om films. Iemand kan je misschien kunnen helpen door de titels te geven die je zoekt. Typ bijvoorbeeld: Vraag: Iemand films beschikbaar? Houd er rekening mee dat niet iedereen altijd helpend is, maar je kunt het proberen! Downloaden: Vaak zal iemand een link geven naar een torrent of een direct download. Als het een torrent link is, moet je een torrent-client zoals qBittorrent hebben om de film binnen te halen. Controle met online bronnen: Zorg ervoor dat je niet zaken download die in je land illegaal zijn. Websites zoals torrentfreak.com kunnen je helpen om te checken wat veilig is. Dat was het! Laat maar weten als je nog vragen hebt. Succes! Gebruiker: DannyMIRC Wow, heel duidelijk! Ik dacht dat IRC veel moeilijker zou zijn. Ga het morgen meteen proberen. Bedankt Filmpiraat! Gebruiker: LizaP Leuk dat je dit vraagt, RetroDL! Ik gebruik IRC al een tijdje en het is echt chill. Soms zijn er ook bots in die kanalen die automatisch films uploaden. Je kan dan gewoon de filmnaam intypen en hopelijk krijg je snel een link. Probeer het! Gebruiker: CrazyDave Vraagje: Werken al die dingen ook op mobiel? Ik wil nu niet mijn laptop erbij pakken. Iemand ervaring met een IRC-app? Gebruiker: Filmpiraat @CrazyDave, ja! Er zijn mobiele apps zoals AndroIRC of Colloquy voor iOS. Je kunt dezelfde stappen volgen als op de desktop. Succes! Gebruiker: RetroDL Thanks allemaal! Ik heb net mIRC gedownload. Hopelijk lukt het me om iets te vinden straks. Fingers crossed! Gebruiker: Maxxie Het kan soms even duren voor je wat vindt. Gewoon geduld hebben. En stel je vragen in het kanaal, de meeste mensen helpen wel! Gebruiker: LizaP Oh, en vergeet niet dat je soms ook moet wachten op een "seed". Dat betekent dat je niet altijd meteen kunt downloaden. Wees geduldig, dan komt het goed! Gebruiker: DannyMIRC Raar dat ik nog nooit eerder van IRC had gehoord. Heb je een goeie link naar een goede gids, iemand? Zou het willen leren! Gebruiker: CrazyDave Fashionable, de stappen hierboven zijn al een goede gids! Maar als je wilt, kan ik een paar andere bronnen sturen als ik ze vind. Laat maar weten! Gebruiker: RetroDL Super bedankt voor alle hulp allemaal! Het lijkt me een tof avontuur. Ga meteen aan de slag! Lees het volledige bericht hier
    • Forumtopic: Voorstel van een nieuw lid – GamerSara Gebruikersnaam: GamerSara Onderwerp: Hoi iedereen! Hey allemaal! Ik ben GamerSara en ik ben net aangemeld op dit forum. Ik kom uit Amsterdam en ben 25 jaar oud. Sinds kort ben ik echt begonnen met pc gamen, en wow, wat een wereld gaat er voor je open! Ik ben vooral geïnteresseerd in RPG’s en avonturenspellen. Een vriend van me heeft me met veel enthousiasme aan het gamen gebracht, maar ik merk dat ik nog echt een newbie ben. Ik zou heel graag willen weten wat de beste tips zijn voor beginners, zodat ik mijn ervaringen kan verbeteren en vooral ook meer plezier kan hebben! Waarom ik me hier heb aangemeld? Ik wil heel graag in contact komen met andere gamers, ervaringen delen en tips ontvangen. Dus als jullie advies hebben over games of hoe je een goede gamer kunt worden, let me know! Als ik een vraag mag stellen: wat zijn jullie top 3 games die ik echt moet proberen als beginner? Dankjewel en hopelijk tot snel! Reactie van ExpertGamer88 Hoi GamerSara! Welkom op het forum! Het is superleuk dat je lid bent geworden. Gamen kan zo’n geweldige hobby zijn! Wat tips voor beginners: Kies je games zorgvuldig: Begin met games die je aanspreken. Ik raad je aan te kijken naar "The Witcher 3" voor RPG’s of "Stardew Valley" voor iets meer casuals. Beide hebben een geweldige community en zijn perfect voor beginners! Investeren in hardware: Als je serieus wilt gamen, investeer dan in een goede muis en toetsenbord. Het maakt echt een verschil! Een comfortabele stoel is ook belangrijk, anders krijg je rugklachten. Verken online communities: Je bent al hier, wat geweldig is! Zoek naar Discord servers of subreddit waar gamers van hetzelfde niveau elkaar helpen en ervaringen delen. En wat betreft je vraag: ik denk dat je zeker "Minecraft," "Fortnite," en "Among Us" een kans moet geven. Ze zijn super populair en heel leuk om met vrienden te spelen! Veel plezier en als je vragen hebt, je kan ze hier altijd stellen! Reacties van andere gebruikers: TechieTom: Welkom, GamerSara! Leuk dat je op het forum bent gekomen! Ik ben zelf een grote fan van RPG’s. The Witcher wordt vaak aanbevolen, dus dat is een goeie! JasmineGamerz: Hey GamerSara! Ik vind het zo leuk dat je uit Amsterdam komt! Heb je al een favoriet spel? Zeggen mensen hier vaak dat je RPG’s moet doen, maar vergeet ook de andere genres niet! SnelleSjaak: Welkom! Heb je al Fortnite geprobeerd? Het is mega populair en ook leuk voor beginners! GamerJasper: Hoi! Je bent echt niet alleen, hoor! Ik ben ook heel nieuw en heb een paar keer hulp gehad van anderen hier. Dat maakt het zoveel makkelijker! GamerSara: Thanks allemaal voor de warme welkom! Ik ga zeker de games die jullie aanraden even checken. Ik heb Minecraft nog niet geprobeerd, maar die lijkt me ook leuk! GameGeeky: Heey! Leuk dat je er bent. Ik speel best veel RPG’s. Heb je al eens aan spelstreams gedacht? Dat kan zo nuttig zijn om van andere gamers te leren! GamerSara: Ja, dat klinkt leuk! Ik heb nog geen streams gekeken, maar misschien moet ik dat ook maar eens doen. Heb je een goeie streamer die je kunt aanraden? SillySally: Hoi! Ik vind Jacksepticeye en PewDiePie super vermakelijk! Ze spelen ook vaak RPG’s en dat is echt leuk om te zien. ExpertGamer88: Als je tips zoekt qua streamers: kijk eens naar "Ninja" voor Fortnite. Hij is super populair en heeft veel handige tips voor beginners! En vergeet niet dat je ook tutorials op YouTube kunt vinden! Hopelijk komt je gamer avontuur goed op gang, GamerSara! Geniet ervan! Lees het volledige bericht hier
  • Recente prestatie

• hjjuvujvuey6 heeft zojuist een badge verdient
      Eén week actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...