Spring naar bijdragen

Videokaart


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  2.626
  • Waardering:   29
  • Prestatiepunten:  261
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Hee lui,

Mijn vader heeft een videokaart nodig, want zijn oude is kapot.

Nu is het probleem dat ik niet thuis ben in de videokaarten en rataplan.

Wat wil hij met de videokaart doen?

Het meeste wat hij zal doen is fotobewerking. (lightroom, photoshop e.d.)

Daarnaast heeft hij ook wel eens zin om een spelletje te doen?

Denk dan vooral aan strategie spellen en flightsimulator.

Zoals civilization, total war en age of empires.

Als hij nu die spellen speelt gaat hij met alles op low alsnog schokkend over het beeld..

Dus wat is een goede videokaart,dat dit soort dingen het een stuk beter gaan doen.

De specs van de pc:

Moederbord: MSI MS7379VP

Processor: Intel Q6600 2.4 ghz

Ram 4gb

Voeding 350 a 400 watt

Hij heeft verder geen zin om er veel geld in te stoppen.

Alvast bedankt,

PC (en namens mijn vader natuurlijk)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 29
  • 2,6k
  • Reacties 14
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  2.626
  • Waardering:   29
  • Prestatiepunten:  261
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

niemand die me kan helpen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 29
  • 2,6k

  • Bijdragen:  1.279
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-05-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

is de 6850 of 6870 geen goede uitweg?

Prijskwaliteit zeer goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 1,3k

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Niet voor de voeding.

Je kan geen grote dure nieuwe videokaart erin zetten met deze voeding. En deze willen ze niet vervangen. Waarschijnlijk heb je wel in de middenklasse kaarten voor deze voeding. Ik zal vanmiddag als ik tijd heb wel even kijken ;)

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  2.626
  • Waardering:   29
  • Prestatiepunten:  261
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

top bedankt O0

Mijn pa wil ook niet een dure videokaart als hij maar totalwar een beetje mooi kan afspelen zonder schokken en dat het er ook nog uit ziet. Want dat is nu om te huilen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 29
  • 2,6k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ik wil eerst uitsluitsel over de voeding voordat ik iets aan ga raden. Welk merk? Hoeveel W (op de 12V rail)? Wat voor PCI-e connectoren zijn beschikbaar? 4- of 6-pins? En hoeveel? Afmetingen van de huidige videokaart plus info over hoeveel langer de kaart nog kan zijn voordat ie niet meer in de kast past is ook wel handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  2.626
  • Waardering:   29
  • Prestatiepunten:  261
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Oef emmm dan moet ik even gaan zoeken,

Nu moet ik toch even vragen hoe ik erachter kom..  ::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 29
  • 2,6k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Op de sticker van de voeding kijken. Daar kun je minstens het merk en het Wattage vinden. En het woord afmetingen zegt het al, gewoon even de meetlat pakken en de kaart van voor tot achter opmeten, plus het stuk wat van de achterkant van de kaart tot waar je met de meetlat kunt komen meenemen. De connectoren zijn wat lastiger als je er geen verstand van hebt. Kijk gewoon even wat nu de videokaart binnengaat: iets met 4 pinnetjes of met 6.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  2.626
  • Waardering:   29
  • Prestatiepunten:  261
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

hij is 350 wat... merk: FSP group inc, fortron source

Als je die pins hieronder bedoelt: heb ik er 4

behbeh.png

Dat is het enige of denk ik raar.

afmetingen kaart is nu: 17 bij 7 L x h als hij in moederbordstaat.

19 cm moet kunnen 20 mss ook ng wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 29
  • 2,6k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Andere kant van de kaart. Daar waar 'ie z'n stroom krijgt. Maar 350W van zo'n merk is toch niet genoeg om veilig een videokaart(je) te trekken, of je moet het over een onboard videochipvervangende oplossing hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  4.943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-01-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Lijkt me wel, aangezien er van origine een 8800GT in zat. Je zou voor een 9600GT kunnen gaan, die verbruikt net iets minder. Ik zou dan niet hoger als 512MB gaan zitten. De 256MB verbruikt weer 3 watt minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 21
  • 4,9k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Het gaat niet om 3W. Als dat het verschil maakt, kun je over een paar maanden toch niet meer verder met die voeding. Het rendement gaat gauw achteruit bij veroudering, zeker bij de slechtere voedingen. Het kan dus wel zijn dat er een 8800GT in zat, maar dat zou ik als pc-bouwer niet hebben aangedurfd i.c.m. een Q6600 en een 350W. De kans dat dat systeem nog nooit op volle toeren heeft gedraaid, acht ik dus zeer hoog. Hoe zie jij trouwens dat er een 8800GT in heeft gezeten?

Daarnaast, het is fout om te denken dat een 9600GT minder energie slurpt dan de nieuwere, hoger presterende modellen. De GPU's daarvan zijn allemaal gemaakt op een kleiner procédé en verbruiken daarom minder energie. Bijkomstig voordeel is de hitteproductie: die gaat omlaag t.o.v. een groter procédé. Een HD5670 verbruikt 190W op full-load, de 9600GT al 276W en de 8800GT 256mb versie nog een stuk meer: 307W. Zie Anandtech voor alle getallen.

Even een eenvoudig rekensommetje: de rest van de pc verbruikt minstens 100 tot 150W IDLE, met de Q6600 zit je naar schatting op minstens 125W. Op full-load kan dat een stuk meer worden, houd 'ns 175W aan. Vrij weinig. Tel die 175W op bij de 307W van de 8800GT en je komt veel, maar dan ook veel hoger dan de voeding aankan. Op full-load draaien met zo'n systeem is dus onmogelijk. Eén van de twee opties is dan waar: er heeft nooit een 8800GT ingezeten, of het systeem heeft nooit op full-load gedraaid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  2.626
  • Waardering:   29
  • Prestatiepunten:  261
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

wat zou nu nog een optie zijn dan? Zijn er mogelijkheden voor mn vader voor rond de €100?

Ik bedoel, er zit nu ook een kaart in.. Is er dan echt geen mogelijkheid?

Mijn vader moet geen kaart voor crysis 2 of iets dergelijks..

Gewoon 1 die strategiespellen kan doen en fotobewerking. Dat is de prioriteit voor hem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 29
  • 2,6k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Je zou het kunnen proberen met een HD5670: 183*98*38 mm. Dat moet nog passen in het (kleine) systeem dat je hebt en wellicht trekt de voeding het ook nog.

Maar wat ik me dus afvraag, is of er niet gewoon een onboard chip aanwezig is. Het moederbord wat je daar noemt, schijnt gebaseerd te zijn op de MSI G31M-F: een mobo met de G31-chipset. Daar zit standaard een GMA3100 op. Haal die kaart er anders dus gewoon eens uit en gebruik de DVI-poort die op het moederbord zelf zit. Je zult dan geen games kunnen spelen, maar werkzaam is de pc wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  2.626
  • Waardering:   29
  • Prestatiepunten:  261
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Hmm mn pa is gisteren naar computerzaak geweest, en heeft daar het probleem al opgelost.  O0

Wel bedankt voor alle moeite die er is gedaan uiteraard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 29
  • 2,6k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  4 leden zijn actief

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Stockbox

    Geplaatst

    Om de vermelding van Drifter te supporten kan ik melden dat we aan de aankomende dagen de deur geopend hebben. Registratie met VPN áán is toegestaan. Na registratie vind er admin approval plaats. Deze tijd proberen we te beperken tot max. 1 uur. Je ontvangt géén email.  

    Drifter

    Geplaatst

    Er is een nieuwe Nederlandse NZB Community aangemeld met de naam Stockboxx. Helaas is deze comminity alleen toegankelijk op Invite, maar zal van tijd tot tijd de deuren openen voor het grotere publiek. Het Beheer van Stockboxx zal in dit topic aangeven wanneer de open registratie zal plaatsvinden, dus hou dit topic goed in de gaten. Extra puntje van aandacht is dat de leiding van Duken.nl de leden vraagt geen verzoekjes te plaatsen in dit topic voor invites, want die zullen worden verwijdert.

    Drifter

    Geplaatst

    De ultieme Mario Kart 8 Deluxe-configuratie voor de Nintendo Switch Mario Kart 8 Deluxe heeft de kracht om de meest vriendelijke bijeenkomsten om te toveren in intense, competitieve slagvelden. Dat komt omdat, als het om Mario Kart gaat, iedereen wil winnen. De strijd om de eerste plaats laat het hart sneller kloppen en kan soms zelfs vriendschappen op de proef stellen. Misschien zit de magie van Mario Kart in het feit dat we teruggaan naar onze kindertijd, waar winnen in een spelletje alles leek. Een van de prachtige aspecten van de Nintendo Switch is het vermogen om overal een race te starten, of je nu thuis op de bank zit of onderweg bent. Naast vaardigheden en uitgebreide kennis van de banen, speelt de samenstelling van je kart een cruciale rol in het behalen van overwinningen. Het perfecte Mario Kart 8 Deluxe-voertuig samenstellen is bijna een wetenschap op zich, en door de jaren heen hebben spelers verschillende meta's ontdekt voor het bouwen van hun ultieme racewagen. Karakterkeuze, karttype, wielen en zweefvleugels beïnvloeden allemaal de prestaties van je racewagen. Grotere personages neigen zwaarder te zijn, wat resulteert in een hogere topsnelheid maar tragere acceleratie. Het juiste evenwicht vinden tussen snelheid, acceleratie, wegligging, gewicht en andere statistieken is essentieel voor de overwinning. De meta is voortdurend geëvolueerd, met combinaties zoals Waluigi op de Wiggler-quad met kleine wielen die populair werden onder de fans. Nintendo speelt actief in op deze trends door het spel te updaten en balansveranderingen door te voeren om een eerlijke competitieve omgeving te handhaven. **De Supreme Mario Kart 8 Deluxe Opstelling** Na grondige analyse van alle 703.560 mogelijke karakter- en voertuigcombinaties heeft datawetenschapper Antoine Mayerowitz de ultieme opstelling gevonden: Princess Peach rijden op de Teddy Buggy met Roller Tires en de Cloud Glider. Deze configuratie biedt superieure acceleratie, handling, snelheid, off-road capaciteiten, gewichtsbeheer en mini-turbo's. Naast Peach zijn personages zoals Birdo, Daisy, Peachette, en Yoshi van vergelijkbaar gewicht en kunnen dezelfde prestaties leveren met deze opstelling. De Teddy Buggy en Roller Tires-combo waren reeds favoriet onder vele spelers, maar nu wordt hun effectiviteit ondersteund door uitgebreide data-analyse. Deze combinatie wordt je geheime wapen de volgende keer dat je met vrienden gaat racen. Het biedt niet alleen een competitief voordeel, maar garandeert ook dat je tegenstanders moeite zullen hebben je bij te benen. Bereid je voor op intense races en mogelijke vriendschappelijke rivaliteit, want met deze opstelling ben je haast onverslaanbaar in Mario Kart 8 Deluxe op de Nintendo Switch.
  • Recente prestatie

    • Stockbox heeft zojuist een badge verdient
      Eerste post
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...