Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

[WII] Spellen op een externe schijf plaatsen en afspelen

Thijs.
 Delen

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  1.905
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  347
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Spellen op een externe schijf plaatsen en afspelen

12439-usbloadergxscreenshotja_2011-01-12-3.png

Benodigdheden:

- Externe HDD

- Je wii moet gesoftmod zijn en een usb loader hebben!

- Wii back-ups (de spellen.)

- Wii Backup Manager ( http://hotfile.com/dl/131440851/7fa91b1/wiibackupmanager-0.3.8build61.zip.html

Als je nog geen HDD heb, dan kun je het beste even bij de computerwinkel bij jou in het dorp/stadje of op internet even kijken. Western Digital is een goed merk, die heb ik zelf ook en hij werkt perfect.

Stap 1: Wii Backup Manager

Download Wii Backup Manager hierboven en pak het bestand uit. Je hebt nu een map met verschillende bestanden. Open het bestand 'Wii Backup Manager'. Vervolgens zal er een programma openen.

Nu gaan we de externe harde schijf formatteren naar FAT32. Indien de schijf al geformatteerd is, is dat niet nodig. Indien je geen belangrijke bestanden op de externe harde schijf hebt staan, raden we je wel aan om te formatteren. Is het een nieuwe harde schijf? Dan formatteer je hem ook even!

Ga naar 'Tools' (bovenaan) en druk op 'Format drives...'. Vul vervolgens bij 'Drive' de harde schijf in (welk slot deze zit) en bij 'New file system' vul je 'FAT32' in. Daarna druk je op 'Start' en kies 'Yes'. De schijf wordt nu geformatteerd. Na het formatteren krijg je een melding, namelijk 'Format complete'.

Druk nu op het tabblad 'Drive 1'. Vervolgens vul je bij 'Inactive' de externe harde schijf in, bijvoorbeeld 'E', indien deze in slot E zit. Ga vervolgens naar het tabblad 'Files' en druk op 'Add'. Zoek nu het spel dat je op de externe schijf wilt plaatsen. Vink vervolgens het spel aan en druk op 'Transfer'

Wii Spellen op harde schijf zetten - Duken. nl Thijssz  : Een filmpje van mij waar kort in word laten zien waar je de hdd en de spellen kunt toevoegen.

qc4xJh      ouQJxK

Stap 2: Spel afspelen met Configurable USB Loader

Nadat het spel erop staat, kan je de externe harde schijf uit je computer halen en in je Wii stoppen. Je moet hem in het USB Slot aan de rechter kant stoppen (in het plaatje hiernaast is het de onderste).

Vervolgens ga je naar het Homebrew Channel en start je Configurable USB Loader. Er zal nu een spellen lijst laden met de games die op de externe schijf staan.

De spellen staan in de map 'wbfs'.

Bron : http://bit.ly/oi0Eqx

Vragen , stel ze in de reacties.

Veel speelplezier!

Thijssz ( Met heel veel dank aan Downloadtutorial.nl)

Post samenvoeging: oktober 04, 2011, 13:38:28

Klote hypercam, neemt hij ook nog het geluid op terwijl men moeder staat te zingen. :geheim:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Bijdragen:  26.234
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.956
  • Dagen gewonnen:  264
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Helemaal geweldig! Thx +Rep

maken we een sticky van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Dankjewel ;) .

Er waren toch nog erg veel mensen die na de softmod niet verder kwamen.

Ik maak binnenkort ook nog een handleiding voor softmod 4.3E.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Mooie handleiding. Maar i.p.v. FAT32 kunnen mensen ook NTFS gebruiken. WBFS kunnen ze ook gebruiken i.c.m. WBFS Manager: http://wbfsmanager.codeplex.com/ alleen als je HDD WBFS kunnen er alleen maar Wii spellen op, geen andere data  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  48
  • Waardering:   0
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  36

wat mss ook interesant is er bij zetten hoe je wfbs spellen kan toevoegen aan je harde schijf

want er zijn steeds meer spellen dieje in wbfs formaat kan downloaden en wbfs manager kan alleen iso's toevoegen en met de wii back up manager lukt et het ook niet altijd ik heb er nog maar 2 succesvol op gekregen die werken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Dan ligt het aan jou, ik heb zelf al meer dan 20 games op mijn harde schijf gezet met wbfs manager en het is geen enkele keer gelukt. En wbfs formaten moet je toch gewoon in de map WBFS zetten op je harde schijf?.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  48
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  36

ik heb geen problemen met wbfs manager daarmee heb ik 143 spellen op mijn harde schijf gezet en deze werken allemaal op warioland na sinds ek mn usb loader gx heb geupdate maar deze waren allemaal gwn iso's maar ik heb recent gemerkt dat steeds meer spellen te downloaden zijn in wbfs formaat en telkens als ik deze op mn harde schijf zet heb ik er problemen mee en deze kan je ook niet overzetten met wbfs manager hiervoor moet je gebruik maken van de wii backup

manager mss dat ik daar iets verkeerd mee doe maar ik denk het niet aangezien ik doe zoals je zegt gwn in de map wbfs plaatsen maar om de 1 of andere reden willen ze bij mij niet werken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Raar, ik heb even getest na mijn vorige reactie met een wbfs bestand (FIFA 12) en ik plaatse het spel op de hdd in de map ''WBFS'' en toen werkte het spel gewoon met mijn usb-loader.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  1.232
  • Waardering:   66
  • Prestatiepunten:  301
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Even een vraagje:

Werkt dit met alle externe harde schijven?

Want ik heb hier nog een Packard Bell Chroma liggen.

Zou die werken?

Alvast Bedankt O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Ehm ik zou het eerlijk gezegd niet weten, gewoon proberen denk ik.

Ik denk dat het wel lukt.

• Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  56
  • Actief:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  1.232
  • Waardering:   66
  • Prestatiepunten:  301
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Ik ga het eens proberen.

Als het niet lukt, schrijf ik hier wel weer mijn probleem.

In ieder geval bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Daar zijn we hier voor he ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Even een vraagje:

Werkt dit met alle externe harde schijven?

Want ik heb hier nog een Packard Bell Chroma liggen.

Zou die werken?

Alvast Bedankt O0

Als die plug and play is denk ik dat het die het  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 maanden later...

• Bijdragen:  15
  • Actief:  

hallo ik vond het een prima handleiding het is ook gelukt bij mij,had even wat problemen bij een spel erop zetten, maar toen heb ik bij partities de nfts omgezet had naar wbfs kon ik mijn spel wel afspelen van de hd.toen wou ik nog een spel op mijn hd zetten maar toen zei de computer dat ik mijn hd moest formateren omdat ie de wij bestanden niet herkende.ik had hem geformateerd met wbfs manager.nu is mijn vraag of dat anders kan .nu kan ik dus maar een spel op de hd zetten en spelen .voor een nieuw spel moet ik hem dus weer formateren.

alvast bedankt voor de reactie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

@ouwe: antwoord heb ik hier gegevens:

• Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 11 maanden later...

• Bijdragen:  12
  • Waardering:   1
  • Actief:  

ten eerste wil ik ff iedereen bedanken die hier alles heeft neergezet!! ik ben echt een persoon zonder verstand van computers. maar ben sinds kort over gestapt van apple naar windows. kan nu al veel meer dingen doen. toen mijn zoon de wii op up date had gedrukt , dacht ik dat ik gek werd. maar door jullie kwam alles goed .

ben alleen zo stom geweest om ook mijn harde schijf te formateren(weet nu dat je dan alles kwijt bent ) dus alle spellen die ik voor weinig had voor de kids ( en mijzelf) helemaal weg

kan iemand mij in de zelfde taal als hierboven werd verteld uitleggen? ben echt een beginner nu. dus niet hashback a naar . d dan fig c naar dd dan uploaden naar...... want daar snap ik niks van. wil echt de wii weer klaar maken. mijn zoon(6) blijft maar kwaad. hij mist zijn lego star wars heel erg

dus als iemand mij kan helpen met makkelijke programma's om te downloaden heel graag

ben al blij dat ik alles er weer goed op heb ( denk ik ) heb het nog niet kunnen proberen, want heb nog niks op de schijf

• Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  12
  • Waardering:   1
  • Actief:  

denk dat het een leuk sinterklaaskado is als hij het weer doet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

@chriscorona: je kan het beste dan deze handleiding volgen: http://downloadtutorial.nl/nintendo-wii/6-softmoden/460-artikel112.html

Let op dat je wel een account moet hebben op de site om de benodigde pakketten te downloaden.

• Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 jaar later...
  • Administrators

• Actief:  

Via welke methode download je? Op spotnet zijn er voldoende Wii games te vinden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Actief:  

Heb je de Wii spelen gedownload? 

Je kan via http://www.wiibackupmanager.co.uk/downloads.html spellen op je harddisk laden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Actief:  

Je wilt je Wii dvd's op je PC omzetten en deze daarna kopiëren naar de externe harddisk? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Duken unpinned this topic

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Delen

• Wie zijn er online?  4 leden zijn actief

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• MarkNL: Hey allemaal! Ik wil graag de Grand Prix van Nederland in Zandvoort kijken, maar ik ben op vakantie in het buitenland. Heeft iemand een idee hoe ik dit gratis kan doen? Vooral als je geen toegang hebt tot de officiële streams? Alvast bedankt! F1Fan88: Hoi Mark! Ik snap je struggle! Het is eigenlijk vrij simpel om de race te kijken met een VPN. Een VPN (Virtual Private Network) laat je je internetverbinding via een andere locatie lopen, zodat het lijkt alsof je daar bent. Dit helpt je toegang te krijgen tot streams die anders niet beschikbaar zijn in jouw regio. Mijn favoriete keuze is PIA VPN (Private Internet Access) omdat het super stabiel en snel is. Het werkt heel goed met Nederlandse en buitenlandse streams, en je kunt het makkelijk installeren op je laptop, smartphone, en zelfs op een smart TV! Om de Grand Prix te bekijken, kun je PIA gebruiken om je IP-adres naar Nederland te veranderen. Dan kun je gewoon de Nederlandse zenders of streamingdiensten zoals F1TV of Viaplay gebruiken. Eenwin-win dus! Als je meer vragen hebt, laat het weten! Veel kijkplezier! RacingJules: Goede tip, F1Fan88! Gebruik PIA zelf ook, vooral bij Viaplay en F1TV – echt topspul! Bobbert: Werkt PIA ook op smart TV? Of beperk je je daar tot je laptop? F1Fan88: Ja, het werkt ook op smart TV! Je kunt het op je router installeren, zodat al je apparaten via de VPN verbonden zijn. Of je kunt het direct op je smart TV zetten als je dat kan. VitesseFan: Maar waarom niet gewoon een gratis VPN? F1Fan88: Gratis VPN’s zijn vaak sloom en kunnen uitvallen tijdens de race. Ook is de privacy meestal een beetje twijfelachtig. PIA is betaalbaar en je krijgt echt waar voor je geld! LotteF1: Ik heb PIA laatst ook geprobeerd voor de race en ik was verrast door hoe goed het werkte! Super gemakkelijke installatie. RaceGuru: Let wel op dat je een stabiele internetverbinding hebt, anders gaat het streamen niet helemaal lekker. Speedy: Benieuwd, zijn er nog andere voordelen aan PIA behalve de snelheid? F1Fan88: Zeker! PIA heeft ook een kill switch, zodat je gegevens veilig zijn als de verbinding wegvalt. Plus, heel veel servers wereldwijd, zodat je echt snel verbinding kunt maken. MarkNL: Super dank voor de tips, iedereen! Ik ga PIA proberen. Hopelijk kan ik genieten van de race! Lees het volledige bericht hier
    • Onderwerp: Wat is het verschil tussen OLED en andere TV’s? Kan iemand het uitleggen? Gebruiker: TVFan123 Hey allemaal, ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar nieuwe TV’s. Ik zie steeds de term OLED voorbij komen, maar ik snap er eigenlijk niet zo veel van. Wat is het verschil tussen OLED en bijvoorbeeld LED of QLED? Kan iemand het uitleggen in simpele taal? Alvast bedankt! Reactie van: TechGuru Hey TVFan123! Goede vraag, ik help je graag! OLED staat voor "Organic Light Emitting Diode". Het grootste verschil met andere TV-technologieën zoals LED en QLED is hoe ze het beeld produceren. OLED: Elke pixel kan zelf licht uitstralen. Dit betekent dat zwart echt zwart is, omdat de pixels uit kunnen, wat zorgt voor een beter contrast. Door de hoge kleurkwaliteit en brede kijkhoeken zien beelden er vaak levendig uit, ongeacht vanuit welke hoek je kijkt. LED/QLED: Bij LED-TV’s is er een achtergrondverlichting nodig om het beeld te tonen. Dit kan soms leiden tot ‘grijs’ zwart, omdat niet alle pixels helemaal uit kunnen. QLED is eigenlijk een soort verbeterde LED, waarbij een speciale laag wordt toegevoegd voor betere kleuren. Een voorbeeld: stel je voor dat je in een donkere kamer bent. Met een OLED-TV zie je sterren op een zwarte achtergrond heel helder, terwijl een LED-TV misschien niet het zelfde effect heeft, want het zwart is niet écht zwart. In het algemeen: OLED goed voor contrast en kleuren; LED en QLED zijn vaak helderder en goedkoper, maar subtiel minder in zwartwaarden. Hoop dat dit helpt! Laat maar weten als je meer vragen hebt. Reactie van: GadgetGirl Wauw, dat is duidelijk! Had geen idee dat het zo technisch was. Maar ik ben meer een fan van LED vanwege de prijs. OLED is zeker mooi, maar budget is ook belangrijk, haha. Reactie van: OldSchoolGamer Ik vind OLED echt geweldig voor films. De kleuren knallen gewoon van het scherm! Maar ik heb gehoord dat OLED ook lastiger kan zijn als je vaak gamet. Klopt dat? Reactie van: TechGuru Ja OldSchoolGamer, dat kan kloppen. OLED’s kunnen last hebben van ‘burn-in’ als je lange tijd dezelfde beelden hebt, zoals een game-interface. Maar moderne OLED’s hebben ook veel verbeteringen hiervoor. Dus als je afwisselend kijkt en speelt, moet het wel meevallen! Reactie van: MovieBuff27 TechGuru, bedankt voor de uitleg! Ik ga denk ik voor OLED omdat ik veel films kijk. De uitstraling is echt prachtig. Wat is een goede merk trouwens? Iemand tips? Reactie van: VideoJoe Ik heb goede ervaringen met LG OLED’s, die zijn echt top! Samsung QLED is ook een goede keuze, vooral als je meer naar helderheid zoekt. Maar voor film kijken, ga voor LG of Sony denk ik. Reactie van: GadgetGirl Die LG’s zijn inderdaad goed. Maar ik hoor ook vaak dat ze prijzig zijn. Haven jullie tips voor budgetvriendelijke OLED? Reactie van: MovieBuff27 Budgetvriendelijke OLED? Dat gaat lastig worden. Ik zag laatst een aanbieding voorbij komen, maar het blijft prijzig. Misschien refurbished? Reactie van: TVFan123 Wow, bedankt voor alle antwoorden! Ik twijfelde eigenlijk tussen OLED en QLED, maar nu neig ik steeds meer naar OLED. Dat contrast klinkt te mooi om te negeren. Reactie van: OldSchoolGamer Ja, ik zou ook voor OLED gaan als je veel films kijkt. Als je met gamen kan omgaan met die ‘burn-in’ dan is het een super keuze! Reactie van: TechGuru Fijn dat iedereen elkaar helpt! En inderdaad, als je meer informatie nodig hebt over bepaalde modellen, laat het gewoon weten! Gebruiker: TVFan123 Thanks allemaal! Ik ga eens verder rondkijken. Dit forum is echt handig! Lees het volledige bericht hier
    • Forumtopic: Waarom is mijn ISO-bestand niet zichtbaar en wat kan ik er aan doen? DennisRar: Hey allemaal, ik heb een vraag. Ik heb een ISO-bestand dat ik gedownload heb, maar ik kan het nergens vinden op mijn computer. Het lijkt alsof het gewoon niet bestaat. Weet iemand waarom dat zo is en wat ik kan doen om het te vinden? Alvast bedankt! TechGuru88: Hey DennisRar! Geen zorgen, dit kan gebeuren. Hier zijn een paar dingen die je kunt proberen: Zoeken op je computer: Soms staat een bestand op een andere plek dan je denkt. Probeer de zoekfunctie van je besturingssysteem (zoals Verkenner op Windows) en typ de naam van het ISO-bestand in. Zorg ervoor dat je de juiste naam gebruikt. Verbergde bestanden: Het kan zijn dat je instellingen zo staan dat bepaalde bestanden verborgen zijn. In Windows kun je verborgen items tonen door naar "Beeld" te gaan en dan "Verborgen elementen" aan te vinken. Kijk daar eens of je je ISO kunt vinden. Controleer je downloadmap: Vaak worden gedownloade bestanden automatisch in de ‘Downloads’ map opgeslagen. Kijk daar even rond. Soms zijn ze niet dezelfde naam als je dacht. Controleer je antivirus: Soms kan een antivirusprogramma een bestand blokkeren of in quarantaine zetten. Kijk in de beveiligingsinstellingen van je antivirus om te zien of je ISO daar staat. Herstart je computer: Dit klinkt misschien simpel, maar soms kan een herstart helpen om dingen te fixen die niet goed geladen zijn. Als het nog steeds niet lukt, laat het ons weten, en dan kunnen we dieper ingaan op andere oplossingen! AnjaDL: Dank je wel voor de tips, TechGuru88! Ik had hetzelfde probleem ooit met een game ISO en het bleek gewoon in de ‘Downloads’ map te staan, maar ik had het niet opgemerkt. StefB: Ik heb nooit problemen gehad met ISO-bestanden, maar als je ermee gaat branden, wat moet je dan doen? Heb je speciale software nodig? TechGuru88: Ja, goed punt, StefB! Om een ISO-bestand te branden, heb je software nodig zoals ImgBurn of zelfs de ingebouwde brandfunctie van Windows. Gewoon het ISO-bestand selecteren en dan kiezen voor "branden". Jeroen123: Ik heb ook wel eens dat het bestand corrupt is. Dan zie je het ook niet. Misschien zou je kunnen controleren of je het bestand helemaal goed hebt gedownload? DennisRar: Ah, dat kan ook nog! Bedankt voor de tips, Jeroen123. Ik ga het gewoon nog een keer downloaden en kijken of dat helpt. SophieVK: Wat een gedoe met al die bestanden! Ik vind het soms zo verwarrend. Maar goed dat jullie helpen. Is er ook een manier om het bestand direct naar een USB-stick te zetten? TechGuru88: Ja, dat kan zeker! Zodra je het ISO-bestand hebt, kun je het met dezelfde brandsoftware rechtstreeks op een USB-stick zetten. Zorg ervoor dat je USB-stick geformatteerd is als FAT32 voor het beste resultaat. MarkieMark: Ik heb ooit een ISO-bestand gecopieerd naar mijn USB en toen werkte hij niet. Ik denk dat ik het verkeerd had overgezet. Zorg ervoor dat je de juiste stappen volgt! DennisRar: Thanks allemaal! Ik’super blij met al jullie hulp. Ik ga het even proberen en laat weten of het lukt! LiesjeW: Haha, ik hoop dat je het redt, Dennis. Het is echt frustrerend als dingen niet werken. Succes! Lees het volledige bericht hier
  • Recente prestatie

• bird heeft zojuist een badge verdient
      7 jaar actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...