Spring naar bijdragen

Game PC - 2 opties


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hee allen,

Hier ben ik weer. Nu blijkt dat die de PC (zie andere topic) niet mag laten bouwen van zn pa. Dus hij (of eerder zijn pa) betaald gewoon 200 - 300 euro meer maar dat boeit hem niet, geen idee waarom maar ach not my problem :) . Dus hier komt de vraag, welke van de 2 is beter?

(http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/model/PT.SFJE2.047)

en de alienware met alle normale stuff erin

(http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=d00asw03&c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1&model_id=alienware-aurora-r3&)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k
  • Reacties 13
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  735
  • Waardering:   8
  • Prestatiepunten:  307
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

bij slecht keus!!!

in ik zij geen dell kopen nooit!!!

http://gamepc.nl/game-pc-max ;)

maar de keusen die je hebt

zij ik voor 1 gaan;P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8
  • 735

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

^ -  ??? .

Als je perse een complete desktop moet kopen, zou ik voor bijvoorbeeld een Medion gaan:

http://www.medion.com/nl/electronics/prod/MEDION%C2%AE+AKOYA%C2%AE+PC+P5336+D/310015216?category=pc_intel_i7&wt_mc=nl.extern.pricecom.tweakers.beezup&wt_cc1=preisvergleich&wt_cc2=310015216&wt_cc3=tweakers&utm_medium=produktvergleich&utm_campaign=tweakers

Deze heeft op z'n minst nog een redelijke videokaart erin zitten (nVIDIA GTX 560), die andere desktop die jij (Freddytje) vermeld daarvan zijn de videokaarten echt om te huilen. In deze Medion zit ook een 80GB SSD en een 1,5TB HDD, Core i7 processor en 8GB werkgeheugen. Dit alles voor 900 euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bedankt Quinten ik zal het tegen hem zeggen!

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Medion? Die computers van de Aldi? Vrienden van mij hebben zo'n PC gekocht en ze hebben er echt alleen maar problemen mee. Ze lopen allebei heel erg traag, en eentje moest terug naar de winkel doordat er iets schold aan zijn moederbord. Na veel gerotzooi met de garantie staken ze er een nieuw moederbord gratis in maar hij was hem wel een maand kwijt.

En die Dell...Het is een goeie gaming computer maar voor die prijs kan je echt toch veeeel beter.  Daarbovenop zei iemand dat Dell een slecht merk is, dus die zou ik vertrouwen. Ik heb geen ervaringen met Dell dus ik ga me er niet over uitspreken.

Een andere optie is deze:

http://azerty.nl/0-2813-438612/azgamesystems-z68-performance-gtx-sli-augustus-towermodel-1-x-core-i5-2500k-3-3-ghz-ram-8-gb-vaste-schijf-1-x-1-tb.html

Intel Core i5 2500K, 2x eVGA GTX560-Ti Superclocked in SLI, 60GB SSD. Model is helaas wel al 3 maand oud...Maar dat heb je met pre-built OEM gaming systemen. Enkel de voeding baart me zorgen, 650W voor een SLI-systeem?

EDIT: Sorry, nog vergeten om gewoon op je vraag te antwoorden. De beste keuze uit die twee, specsgewijs, is de Dell, gewoon door de superieure videokaart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

"Computers van de Aldi". Ga eerst eens wat onderzoek doen voordat je een merk gaat afkraken. Ze worden verkocht door Aldi, betekend niet dat ze door Aldi worden gemaakt. Medion is getest door Tweakers.net en daar kwam het zeker niet als een slecht merk uit de test. Dan hebben jouw vrienden toevallig pech.

Het Azerty systeem is leuk, maar voor € 1250 verwacht ik toch wel een Core i7 2600K in plaats van een Core i5 en een GTX 560 Ti met 650 watt? Daar heb je zeker een 700+ watt voeding voor nodig laat staan als je overige componenten ook nog wat extra stroom vreten, denk dan maar aan een 800+ watt voeding. A-Merk en niet XFX. Die € 350 is het zeker niet waard.

Voor € 350 kan je bij die Medion én nog een betere voeding + de mogelijkheid tot SLI. Dan heb je een Core i7 2600.

Daarnaast 'ze lopen heel erg traag'. Wat is dat nou voor uitspraak? Niet eens zin om daar op te reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ja dat is wat ik ervan zag hé, ik zei 'computers van de Aldi' om zeker te zijn dat we het over hetzelfde merk hadden. In no way kraak ik een merk af, ik deel enkel ervaringen waar vrienden mij over vertelden.

En dat traag lopen...Nee, het is misschien niet de schuld van Medion, maar hij was maar drie weken oud en duurde erg lang om op te starten etc. Nu ja...Heb ook niet echt gezien wat er allemaal in de achtergrond moest opstarten...

Nope je hebt gelijk. Zal wel aan die vrienden van mij liggen.

EDIT: en over die PSU, 650W XFX Core is echt wel genoeg voor 2x GTX560 Ti en het is zeker geen slecht merk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Kijk, nu onderbouw je toch al wat meer je mening.

Even over de wattage van een 2x GTX 560 SLI, bekijk deze pagina:

http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-560-ti-sli-review/14

Onderaan staat uitgerekend wat je nodig hebt voor een GTX 560 in SLI. Ik heb zelf heb er eentje met een 650 watt voeding, ik durf het niet aan om daar een tweede bij te zetten met dezelfde voeding. Daarnaast is XFX geen B-merk, maar zeker geen Corsair, Cooler Master, be quiet!, Seasonic. Dat zijn toch merken die zeker boven XFX kies. Vandaar dat ik niet veel vertrouwen heb in die combinatie, zeker niet als er ook nog andere componenten bij zitten die wat extra stroom vragen.

Guru3D hebben er zeker verstand van, en zeggen dat niets voor niks. Kijk maar hoe hun het uitrekenen, dan zie je toch dat 650 watt erg aan de krappe kant zit.

Daarnaast blijf ik het veel geld vinden, € 1250 voor zo'n setup. Maar dat is de keuze aan de koper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Goed. Als je kijkt naar die tabel van jou zie je dat de GTX 560 (Ti?) SLI ongeveer 300W neemt. Dat laat dus 350W over voor de rest van het systeem. Nu heb ik al eens een Radeon 4730 (4850/4870 GPU dus neemt redelijk wat stroom) gehad in een computer met 430W van Earthwatts, ding werkte ook niet slecht. Maar oke, als Guru3D zegt dat je meer nodig hebt dan heb je meer nodig. Vind het dan wel...'Onhandig' dat ze zo'n pc uitbrengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

2 dingen: 4730 verbruikt lang niet zoveel piekstroom als een 4870 en verwar idle-wattages niet met full-load. Het kan best zijn dat die setup er op full-load uit was geklapt terwijl hij op idle prima werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

/nvm. Verkeerde pagina voor me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Dan nog klopt je stelling niet, want het is een totaal andere GPU. Het verbaasde me in eerste instantie wel dat die kaart op full-load zoveel trekt, maar de RV740 GPU's stellen wat dat betreft een beetje teleur: het is een 40nm procede-serie. Vandaar dat enorme stroomgebruik. Het is dus absoluut niet zo dat dezelfde rev als die in de 48xx-serie wordt gebruikt en daardoor het energieverbruik zo hoog is.

In ieder geval kun je de conclusie trekken dat het systeem met die 4730 nooit op full-load onder een 430W (=> ca. x0.8 = 344W) voeding heeft kunnen draaien, daar een dergelijk systeem rond de 420 tot 450W nodig zou hebben. Nu ben ik niet de sterkere voedingen aan het promoten, maar het is wel duidelijk dat je ze goed moet afwegen ten aanzien van het gebruik van je pc en de componenten. 700W is dus ook overdreven, ik heb zelf voor een 620W gekozen met optie op een tweede HD4850. Dat is er echter nooit van gekomen, omdat ik van iemand een 4870 toegeschoven kreeg. Mijn voeding kon geen 4870 en 4850 tegelijk aan, terwijl dat wel mogelijk is (zie CFX-kaart AMD) en ik vind het wel goed zo. 500 of een mooie 520W-voeding zou mooi geweest zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Kijk, het is me duidelijk geworden dat ik volledig verkeerd geïnformeerd ben hierover (nochtans werkte die bak gewoon goed maar soit) dus vanaf hier ben ik stil in dit topic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Wie zijn er online?  0 leden zijn actief

    There is no users online

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...