Jump to content

Actie: Probeer PIA VPN voor slechts €2,50 per maand!

• Hoog gebruiksgemak en snelle VPN
  • Goede kwaliteit voor een scherpste prijs
  • Torrents, Usenet en Netflix mogelijk
  • Plus 2 maanden gratis en 30 dagen niet goed geld terug

Handleiding: Private Internet Access :goed:

Recommended Posts

• Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Yay! eindelijk kan ik het 'volwaardig' testen de speakers zijn nu eigenlijk zo goed als af. Alleen nog een likje verf en de voorkant moet er nog op gelijmd worden maar dat doe ik als ik m goed getest

Gister de houtjes binnen gekregen en dat leek me een leuke aftrap voor deze 'log'. Ben al een tijdje van plan een set speakers te bouwen die mooi geluid geven, want echte vallen net buiten m'n budget

Das een makkie: 1. Je tekent drie cirkels in elkaar op het oppervlak van je box 2. Dan selecteer je de binnenste cirkel naar binnen met de duwen/trekken tool, tot je de gewenste diepte hebt van j

Iets wat offtopic,

Mooie handtekening AEW!

Thanks! Vond ik wel leuk zo'n tekening voor bij m'n topic. ^_^

als je gaat testen moet je dat album wat ik in mijn handtekening heb staan maar gebruiken echt dikke bass zit erin :P

Updatje:

Vandaag en gister aan de filters gewerkt en net/ nu de speakertjes toch al vroegtijdig eventjes testen, kon het niet laten natuurlijk, de zwakkeling... ;)

Foto'tjes: Beetje (heel erg) crappy fotoos, met mn telefoon bij weinig licht en die heeft ook nog eens geen flitser... dus 'excuse moi' :P

Filter schets met gaatjes, testmodel

Foto0407.jpg

Filter rechts/boven in elkaar, links/onder in de maak (volg. weekend af probably)

Foto0409.jpg

Filter van de bovenkant...

Foto0411.jpg

En wat nu gebeurt:

Klinkt al best aardig voor een stelletje speakers zonder de box er omheen!

Foto0408.jpg

• Like 1

Waar heb jij al die kennis opgedaan?! Het ziet er super uit, ook de tekeningen die je erbij maakt.

Nou omdat deze dus gebaseerd is op een bestaande box kon ik het filter gewoon van internet halen, ik hoefde alleen nog maar te bedenken hoe ik alles zou indelen op het plaatje enzo, hier is het schema:

FilterSchema%20Peerless-Seas%20versie.gif

Das de truc dus ;)

• 1 month later...

Zit er nog lwven in je build of?:$

Inmiddels maand geleden dus dacht maar een ff vragen :P

Zit er nog lwven in je build of?:$

Inmiddels maand geleden dus dacht maar een ff vragen :P

Ja afgelopen dagen, deze week niet ( op vakantie ) is er veel werk verzet. Ik wilde eigenlijk al een updateje geven 3 weken geleden ofzo, maar ik was ervan overtuigd dat ik het bijna af had dus stelde ik het iets uit in de overtuiging het in één grote update te kunnen plaatsen. En zo is het de afgelopen weken gegaan, steeds verwacht dat ik het wel af zou hebben, maar het werd toch steeds een weekendje later :) ... Dus ik probeer m dit weekend bijna af te maken (alles behalve de verf) en dan alsnog m'n 'mega' update te plaatsen. anders heb ik dat nu voor niets uit lopen stellen! ;)

hahah oke ben benieuwd dan wat we dit weekend te zien krijgen :)

ziet er erg goed uit!!

Binnenkant erg netjes gedaan is inderdaad een klote werk..

Welke doorsnede is die basspoort trouwens :o

Oahja kleine tip als je schroeven volgende keer te lang zijn kan je ze beter door slijpen met een dremel bijvoorbeeld of even met ijzerzaagje zagen, dan blijft je schroefdraad mooi intact.

Wel opletten dat de schroef dan heeeel warm word heeft me al de nodige brandplekken bezorgd haha.

Dankje jongus!

@shadow

De basreflex, de buitenkant is 14,3 cm en de binnenkant 9,3 cm :D

Ik heb de boutjes wel doorgezaagd want die waren wat dikker, maar daar had ik helaas ook hetzelfde probleem... ^_^

Wat een masterpiece! Dat is echt verkoopbaar spul kerel! Knap dat je zoiets kan bouwen, echt heel knap. :schok:

Ziet er strak uit, er zijn sowieso veel mensen die hier wel belangstelling voor hebben. :)

Nice gedaan!! Ik hou het liever bij de draagbare 'krat/kistradio's' ;).

Wanneer komt het filmpje :D?

Filmpje? komt dat er dan? :P Ik kan wel een keer een filmpje maken, helaas hoor je de geluidskwaliteit dan niet. ;)

Thanks jongens, echt gaaf dat jullie het leuk vinden!

Tja de prijs... Ik heb er nu ongeveer 250 inzitten , dan straks nog verven, misschien laten doen als het niet te duur is.... Kan nog alle kanten op, verder ook nog alle tijd die er in is gaan zitten... Dus da's niet goedkoop ;)

Ik kan ook wel even uitgaan wat je nou betaalt voor zoiets van een 'merk'

Thuis hebben we een setje speakers van Elipson, elipson libre heet het dacht ik, nu al weer dik vervangen ... Om even te testen hoe ze nou klonken tov van de mijne had ik een van de twee verwisseld. Het eerste wat m'n pa, nog binnen 10 seconden, zei toen de muziek weer ging spelen,"die van jou klinken beter, helderder en betere lage tonen". Ik was helemaal blij en met hem eens natuurlijk.

Nou is dat setje er nu niet meer maar wat er het meest op lijkt en het lijkt er ook veel op, is de Elipson Prestige 3, hier en het prijsje is 590... (kon alleen een franse website vinden)

Dus als we naar de specs kijken, beide 120w, alleen het frequentie bereik van de mijnus is wat groter: de Elipson heeft een range van 38 - 20000 Hz en die van mij 40 - 25000 B)

Als ik dus een merkje Elipson er op zou plakken kon ik dus ongeveer 600 euro vragen ;)

Netjes! Ben echt benieuwd hoe het klinkt. Want je zou echt zeggen dat het meer kost als 250. Doete jij goe :D

Als je het hele oppervlakte goed schuurt vallen die randen van de verschillende planken een beetje weg en als je dan goede laag verf op doet lijkt het allemaal een geheel dus geen overgang meer. Even een kleine tip waar je misschien niet aan had gedacht ;)

Ik ben in mijn opleiding ook bezig met een geluidsinstallatie te maken. Onze luidspreker is al wel af, maar de voeding, versterker en filters dienen we zelf te bouwen. Maar daar gaan we pas over 2 weken aan beginnen.

Ik ben in mijn opleiding ook bezig met een geluidsinstallatie te maken. Onze luidspreker is al wel af, maar de voeding, versterker en filters dienen we zelf te bouwen. Maar daar gaan we pas over 2 weken aan beginnen.

Kan je ook een voeding voor mij maken moet er namelijk een hebben die 14,3V levert en 64 A levert, of 2 van 14,3V en 32A natuurlijk dan kan ik ze parallel aansluiten en komt het nog op 64A uit

Kan je ook een voeding voor mij maken moet er namelijk een hebben die 14,3V levert en 64 A levert, of 2 van 14,3V en 32A natuurlijk dan kan ik ze parallel aansluiten en komt het nog op 64A uit

Wij moeten een standaard voeding maken. Het ontwerp en zo is al bekend. Ik zal later zelf er nog wel eens naar kijken, maar zal niet snel gebeuren.

Ik hoefde de voeding en versterker gelukkig niet. :P Ik vond het zelf bouwen van de box toch wel veel leuker dan het maken van het filter.

Wat voor een opleiding doe je?

Advertorial - Geplaatst 21 uur geleden

Vergeten jullie de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem. Een vereiste tegenwoordig.... Gelukkig hebben we een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/handige-tips/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/