Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

Word films downloaden riskant in Nederland?

Duken
 Delen

Aanbevolen reactie

• Administrators

• Bijdragen:  26.233
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.880
  • Dagen gewonnen:  264
  • Status:  Online
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

1116191-9064c16aa68e2ca2b1d6a3d651048522Illegaal films downloaden wordt riskant in Nederland. Tot nu toe ontsprongen downloaders de dans, maar Dutch Filmworks, een grote distributeur van films en tv-programma’s, heeft aangekondigd dat downloaders worden opgespoord en vervolgd.

The Pirate Bay

Dat staat in de Volkskrant. Dutch Filmworks is hiermee het eerste bedrijf dat achter individuele downloaders aan gaat. De rest van de filmwereld zit vooral achter de zware uploaders aan, mensen die de ene na de andere film illegaal online aanbieden via torrentsites als The Pirate Bay, streamingsoftware zoals Popcorn Time of binary-nieuwsgroepen.

IP-adressen vastgelegd

Dutch Filmworks meldt dat er al een flinke lijst van IP-nummers is verzameld. Dat zijn de unieke nummers van computers die zich op internet begeven. Via zo’n nummer weet Dutch Filmworks nog niet wie er achter dat nummer zit, of waar die computer zich precies bevindt. Maar wel is de internetprovider bekend. Die krijgt een brief van Dutch Filmworks, met het verzoek om de downloader te manen om met zijn activiteiten te stoppen.

Boetes en rechtszaken

Met deze werkwijze omzeilt Dutch Filmworks een lastig punt. Internetproviders hebben de afgelopen jaren met enig suscces rechtszaken gevoerd om de privacy van hun klanten te beschermen. Ze willen niet zomaar onthullen wie er achter die IP-adressen zitten. Dutch Filmworks hoopt dat de providers wel zo ver willen gaan dat ze hun eigen klanten waarschuwen dat hun IP-nummers zijn vastgelegd en dat Dutch Filmworks ze in de gaten houdt. Mocht ondanks zo’n waarschuwing het betreffende IP-adres films en series blijven downloaden, dan wil het bedrijf via de provider een schadevergoeding eisen van 150 euro, en als die niet wordt betaald, wordt de rechter ingeschakeld.

Bron: https://www.homecinemamagazine.nl/2016/02/illegaal-films-downloaden-wordt-riskant-in-nederland/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  61

Op ons forum zijn geen films te zien geen links naar torrents of enige verwijzing om deze te downloaden op een illegale manier, de informatie die geplaatst wordt over film en dergelijke is enkel ter informatie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 weken later...

• Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Actief:  
  • Leeftijd:  61

Brein begint torrent-uploaders op te sporen met nieuw systeem

Bron: http://tweakers.net/nieuws/109293/brein-begint-torrent-uploaders-op-te-sporen-met-nieuw-systeem.html 

De Autoriteit Persoonsgegevens heeft het onderzoeksbestand waarmee stichting Brein ip-adressen van uploaders wil verzamelen, officieel goedgekeurd. Brein gaat vanaf vandaag aan de slag met het systeem om eerste en grootschalige uploaders aan te pakken.

autoriteit persoonsgegevensStichting Brein wil met het systeem gebruikersnamen en ip-adressen vastleggen van personen die op grote schaal auteursrechtinbreuk plegen. Hiervoor was toestemming nodig van de Autoriteit Persoonsgegevens en deze is nu officieel verleend. In januari kwam Brein al met een eigen bericht dat het in november aangekondigde systeem was goedgekeurd. Tim Kuik laat desgevraagd weten dat er tot nu toe sprake was van een testfase en dat het systeem vanaf vandaag ingezet zal worden.

De Autoriteit Persoonsgegevens heeft nu op basis van verklaringen van Brein besloten dat er voldoende waarborgen aanwezig zijn om het systeem in gebruik te nemen, waaronder bewaartermijnen en organisatorische waarborgen. Uit het goedkeuringsbesluit wordt duidelijk dat gebruikers in drie gevallen in het onderzoekbestand van Brein terecht kunnen komen.

Zo worden er alleen Nederlandse ip-adressen verzameld en worden buitenlandse ip-adressen uit het bestand verwijderd. Ook richt het systeem zich op de eerste uploaders, of op gebruikers die binnen enkele seconden van eerste publicatie beginnen met downloaden. Ook gebruikers die een bestand volledig hebben gedownload en dit als seeds beschikbaar stellen, zijn interessant. Uiteindelijk wordt er nader onderzoek uitgevoerd naar gebruikers die regelmatig in verschillende 'zwermen' als aanbieders voorkomen. Om herhaling vast te stellen worden de opgeslagen gegevens tot twaalf weken bewaard.

Daarnaast zullen gegevens van gebruikers die regelmatig in torrentzwermen voorkomen als grote of eerste uploaders vernietigd worden als niet vaststaat dat er binnen zes maanden nader onderzoek uitgevoerd zal worden. De personen die na deze selectieprocedure overblijven, worden overgeheveld naar een antipiraterijbestand, waarvoor Brein in 2004 al toestemming van het toenmalige CBP heeft gekregen.

Aan de hand van de verzamelde gegevens kan Brein nog geen inbreukmakers identificeren. Daarvoor zal de stichting bij isp's moeten aankloppen. Deze werken echter niet altijd mee aan het verzoek om gebruikers te identificeren aan de hand van een ip-adres. Daarom komt het in veel gevallen voor dat uiteindelijk een rechter bepaalt of identificerende naw-gegevens verstrekt moeten worden door een provider. Vervolgens kan Brein een waarschuwing, schikking of dagvaarding afgeven aan de geïdentificeerde persoon.

In een eigen persbericht laat de stichting weten dat het gebruik van een vpn niet betekent dat een gebruiker veilig is, omdat deze diensten 'kunnen zien wat je doet' en dat het niet uitgesloten is dat er alsnog identificatie plaatsvindt. Er wordt echter niet nader toegelicht hoe deze gaat plaatsvinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 4 weken later...

• Bijdragen:  279
  • Waardering:   41
  • Prestatiepunten:  262
  • Dagen gewonnen:  0
  • Actief:  

Ik vraag me toch wel echt af hoe dit allemaal gaat lopen...

Zijn er in Nederland al uploaders gepakt eigenlijk? Niet toch?

Ik weet wel van die jongen in Duitsland, geen idee wat daarmee is gebeurt...

Op 20-2-2016 om 07:42 zei Duken:

schadevergoeding eisen van 150 euro

Dit komt dan ook wel weer echt uit het niks hè... Stel je torrent 1 film of de hele tpb bibliotheek... :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Actief:  

@AEW in Nederland zijn helaas al uploaders gepakt. Dit gaat wel om de grote jongens. Zelfs een oud lid van ons, disaster nog iets. Was hier vroeger vaak :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  279
  • Waardering:   41
  • Prestatiepunten:  262
  • Dagen gewonnen:  0
  • Actief:  

Ja die naam herken ik ook nog van veel topics... 

Maar hoe komen ze dan aan die gegevens? afgedwongen bij de providers? Had ik niet verwacht eigenlijk, zal eens gaan googelen of ik een artikel kan vinden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Actief:  

4 uur geleden zei AEW:

Ja die naam herken ik ook nog van veel topics... 

Maar hoe komen ze dan aan die gegevens? afgedwongen bij de providers? Had ik niet verwacht eigenlijk, zal eens gaan googelen of ik een artikel kan vinden...

http://tweakers.net/nieuws/106684/torrent-uploaders-schikten-met-brein-voor-1750-en-2000-euro.html

Eind november dwong Brein uploader DisasterZany tot het verwijderen van 826 torrents. Als hij dat niet zou doen, zou hij een dwangsom van 2000 euro per dag, oplopend tot 50.000 euro moeten betalen. Aanvankelijk was niet bekend dat de uploader ook een schikkingsbedrag betaalde, maar uit een screenshot dat aan de campagne is toegevoegd is nu op te maken dat hij voor 1750 euro schikte.

Gegevens dus achterhaalt door te bekijken wie de torrents er in eerste instantie plaatste. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Delen

• Wie zijn er online?  2 leden zijn actief

• Aanbevolen nieuws

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Onderwerp: Wat zijn NZB-bestanden en hoe gebruik ik ze simpelweg? Gebruiker1: Hey allemaal, ik ben nieuw hier en heb een vraagje. Wat zijn NZB-bestanden nou precies en hoe gebruik je ze? Ik zie ze vaak voorbij komen, maar snap er niet veel van. Alvast bedanktt! Expert123: Hey Gebruiker1! Welkom op het forum! NZB-bestanden zijn eigenlijk een soort van ‘index’ voor bestanden die je kunt vinden in nieuwsgroepen. Denk aan NZB’s als een soort van shortcut naar de downloads die je wilt. In plaats van dat je door duizenden berichten moet scrollen in een nieuwsgroep, gebruik je een NZB-bestand om specifiek te zoeken naar wat je nodig hebt. Hier’s hoe het werkt: Zoeken naar NZB-bestanden: Je gaat naar een NZB-indexeringssite, en daar zoek je naar het bestand dat je wilt. Dit kan een film, muziek of een serie zijn. Downloaden van de NZB: Als je het juiste NZB-bestand hebt gevonden, download je dat bestand naar je computer. Het is meestal heel klein, een paar kilobytes. Gebruik een nieuwsreader: Je hebt een programma nodig, een ‘nieuwsreader’, zoals NZBGet of Sabnzbd. Deze programma’s gebruiken de NZB-bestanden om de echte bestanden uit de nieuwsgroepen te downloaden. Importeer de NZB: Open je nieuwsreader en importeer het NZB-bestand. Het programma kijkt nu naar alle servers en begint met downloaden. Super simpel! En voilà, dat is het in een notendop! Als je nog meer vragen hebt, laat maar weten! Gebruiker2: Nice! Super helder uitleg. Maar hoe vind je die NZB-bestanden precies? Gewoon via Google ofzo? Expert123: Goed punt, Gebruiker2! Je kunt inderdaad via Google zoeken, maar er zijn ook specifieke NZB-indexers zoals NZBIndex.nl of nzb.su. Die sites hebben vaak grotere collecties en maken het makkelijker om te vinden wat je zoekt. Gebruiker3: Dat klinkt best handig! Heb je ook een bepaalde nieuwsreader die je aanraadt? Of is alles ongeveer hetzelfde? Expert123: Ja, dat is ook een goeie vraag! NZBGet en Sabnzbd zijn beide populair en geweldig voor beginners. Sabnzbd heeft een mooie interface, terwijl NZBGet heel licht en snel is. Het hangt echt af van wat je voorkeur heeft. Probeer ze allebei en kijk welke je het fijnst vindt! Gebruiker4: Ik gebruik al een tijdje Sabnzbd en ik vind het super fijn. Maar het is soms een beetje traag. Heeft iemand tips hoe ik de snelheid kan verhogen? Expert123: Een paar dingen die je kunt proberen, Gebruiker4: Zorg ervoor dat je verbinding goed is, en kijk eventueel naar je instellingen in de nieuwsreader. Soms helpt het om te experimenteren met verschillende servers. En vergeet niet om je NZB-bestanden goed te kiezen, sommige zijn sneller dan anderen! Gebruiker5: Thanks voor de tips! Ik ga het meteen uitproberen. Gebruiker6: Ik heb ook wel eens dat NZB-bestanden niet werken. Wat kan daar de reden van zijn? Expert123: Dat kan verschillende redenen hebben, Gebruiker6. Soms is het materiaal dat je wilt downloaden al verwijderd uit de nieuwsgroepen. Andere keren kan het zijn dat de server downtime heeft of dat je provider bepaalde downloads blokkeert. Gewoon zen blijven, er zijn altijd andere NZB’s te vinden! Gebruiker4: Ah, dat verklaart een hoop. Bedankt allemaal! Dit forum is echt best chill! Gebruiker7: Nog een tip: kijk altijd even naar de comments en ratings van een NZB-bestand voordat je het downloadt. Soms staan er handige info in die je tijd kunnen besparen! Gebruiker8: Wauw, ik had geen idee dat er zoveel bij kwam kijken. Dit is een hele eye-opener voor me. Ga binnenkort wat NZB’s proberen! Gebruiker1: Bedankt voor al jullie antwoorden! Ik ga meteen aan de slag en kijken of ik het werkend kan krijgen! En zo ga je verder met de discussie! Lees het volledige bericht hier
    • Forumtopic: Voorstellen van een nieuw lid – "MovieLover87" Bericht van: MovieLover87 Hey allemaal! Ik ben MovieLover87 en nieuw hier op het forum! Ik kom uit Utrecht, een mooie stad met veel gezelligheid en leuke cafés. In het weekend vind ik het altijd leuk om films te kijken, vooral met vrienden. We zijn echt de “filmavond”-crew, haha! Als het gaat om de leukste films om samen te kijken, ben ik helemaal gek op komedies en actiefilms. Niks beter dan samen lachen of helemaal op het puntje van je stoel zitten! En ik vraag me af: wat zijn jullie favoriete films voor een weekendfilmavond? Verder ben ik ook geïnteresseerd in gamen, vooral RPG’s. En ik hoop dat ik hier wat mede-gamers kan vinden! Ik meldde me aan omdat ik het leuk vind om met anderen te kletsen over films en games. Ik kijk uit naar jullie reacties! Groetjes, MovieLover87 Antwoord van: FilmExpert Hallo MovieLover87, Welkom op het forum! Leuk dat je je hebt aangemeld. Het lijkt erop dat je al een scherp oog hebt voor goede films! Als je kijkt naar de leukste films voor een weekendavond, zijn er een paar echte klassiekers die je niet wilt missen: The Hangover (Komedie): Dit is een geweldige film voor een groep vrienden. Het verhaal is zo grappig en vol verrassingen! Mad Max: Fury Road (Actiefilm): Voor als je graag adrenaline hebt. De actie is geweldig en je zult je niet vervelen! Toy Story (Animatie): Ook een aanrader voor volwassen kijkers! Het is emotioneel en vol goede humor. Je kunt er altijd weer om lachen. Denk er ook aan om wat snacks en drankjes klaar te zetten, want de sfeer maakt vaak een filmavond! Wat betreft RPG-gaming, dat is superleuk! Heb je al een favoriete game? Misschien kunnen we daar ook later over praten! Veel kijkplezier! Reacties van verschillende gebruikers: User123: Hey MovieLover87, welkom! Echt leuk dat je je voorstelt. Komedies zijn inderdaad super leuk voor een filmavond. Mijn vrienden en ik kijken vaak nachtenlang die oude Adam Sandler films! Cinefiel88: Oh, ik hou van Mad Max! Die actie is echt ongeëvenaard. Maar, wat vinden jullie van “Inception”? Dat is ook zo’n film waar je met vrienden over kunt discussiëren! GamerDude: Hoi MovieLover87! Ik ben ook een gamer, vooral RPG’s! Heb je al “The Witcher 3” gespeeld? Echt een aanrader! VHSfan: Kennen jullie “The Room”? Het is geen geweldige film, maar juist daarom is het zo leuk om samen naar te kijken. We hebben altijd dikke pret als we die aanzetten! User123: Haha, “The Room”! Dat is inderdaad een cultfilm. Je moet die echt met een groep kijken voor de volle ervaring! Cinefiel88: Ja, dat klopt! En als je een horrorfilm avond wilt plannen, ga dan voor “Get Out”. Die is echt spannend en je kunt het goed bespreken daarna! MovieLover87: Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga zeker “Inception” en “Get Out” op mijn lijstje zetten. En ja, ik heb “The Witcher 3” gespeeld, zo’n vette game! GamerDude: Nice! Misschien kunnen we ooit samen gamen? Er zijn zoveel leuke co-op RPG’s! VHSfan: Vergis je niet, ook de slechtste films kunnen leuk zijn! Hebben jullie ooit met een drinkspel gespeeld bij ons favo fouten in films zoeken? Dat maakt alles leuker! Dit voelt echt als een levendig discussieforum! Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: Felle woningbrand in Oss, vlammen uit tuin verspreiden zich naar huis Gebruiker: Janneke23 Hey allemaal! Ik las dat er een heftige brand was in Oss, waar vuur vanuit een tuin naar een huis oversloeg. Hoe kan dat eigenlijk gebeuren? Kan iemand me dit uitleggen? Gebruiker: BrandExpert88 Hoi Janneke23, goede vraag! Dit soort branden kunnen snel ontstaan, vooral als er bepaalde omstandigheden zijn. Eigenlijk gaat het als volgt: Vuur verspreidt zich door brandbare materialen. Stel je voor: je hebt een tuin vol droge takken, bladeren of hout, en er is een open vlam, bijvoorbeeld van een barbecue. Als die vlammen naar die droge materialen gaan, kan het vuur snel oplaaien. Als het in de tuin echt heet genoeg is en er veel brandbare dingen zijn, kunnen de vlammen zelfs omhoog schieten en via de woning terechtkomen. Dit gebeurt vaak als er geen goede brandwerende materialen aan de gevel van het huis zijn of als het huis dicht bij de tuin staat. Neem bijvoorbeeld een situatie waarin de wind ook nog eens meewerkt; die kan de vlammen letterlijk in de richting van de woning blazen. Het is dus heel belangrijk om je tuin goed te onderhouden en brandbare spullen op veilige afstand van je huis te houden. Zo voorkom je dat de brand snel kan overspringen! Gebruiker: Peter_van_Uitgeest Dat is echt scary! Ik woon zelf in een huis met een grote tuin. Misschien moet ik eens goed kijken naar wat er allemaal ligt. Gebruiker: Lisa_D @Peter_van_Uitgeest, ja echt! Ik had daar nooit over nagedacht. Neem niet alleen hout en zo serieus, maar check ook je schuur. Daar ligt vaak van alles wat je niet meer gebruikt. Gebruiker: MichielK Ik kreeg ooit een brandbrief van de gemeente waarin ze vroegen om alles wat brandbaar is uit de tuin te halen. Ze zeiden dat zelfs een simpel gras oppervlak een probleem kan zijn als het heel droog is. Het lijkt misschien onschuldig, maar je vraagt om problemen met al dat brandbare spul. Gebruiker: Anja_84 Dat was het ook in mijn buurt. Een paar maanden geleden vatte iemand zijn tuin aan het vuur. Het is echt zo snel gebeurd! Je denkt dat het allemaal wel meevalt. Ik heb nu een blusdeken in huis en ook zo’n vuurkorf die veilig is. Gebruiker: Timmy_Overvecht Dat van die blusdeken is slim! Ik had er nooit eentje, maar sinds die brand in Oss heb ik er een gekocht. Veiligheid voor alles! En ik heb minhas weer eens door het huis gekeken voor dingen die ik moet opruimen. Gebruiker: Sandra_hlp Ik ben mijn tuin aan het opruimen na dit verhaal. Je weet maar nooit… Maar wat als je bijvoorbeeld een vuurwerkshow hebt? Hoe moet je dat dan doen zonder dat alles in brand vliegt? Gebruiker: BrandExpert88 @Sandra_hlp, dat is een goede point! Tijdens vuurwerkshows moet je echt goed nadenken. Zorg voor een veilige afstand van de woning, en maak de omgeving schoon van brandbare materialen. Check ook altijd het weer. Wind kan gevaarlijk zijn! Gebruiker: Zoey_97 Pff, veel om over na te denken! Ik ga m’n tuin maar eens goed onder handen nemen. Bedankt, iedereen! Een levendige discussie over brandveiligheid en preventie in de tuin, waar iedereen zijn/haar zorgen en tips kan delen! Lees het volledige bericht hier
  • Recente prestatie

• Kinto45 heeft zojuist een badge verdient
      5 jaar actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...