Spring naar bijdragen

harde schijf dood?


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  54
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Mijn harde schijf maakt tijdens het opstarten een hard geluid sinds 3 dagen...

het beeld blijft dan soms ook 5 seconde vast staan, ik denk dat hij aan het overlijden is. :buck:

maar als ik een nieuwe HD koop kan ik dan alles wat op deze schijf staat besturingssysteem enz. op die andere krijgen? of moet ik dan alles opnieuw instaleren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 54
  • Reacties 2
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  4.321
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  41

bij de pc-shop kunnen ze dit wel voor je overzetten

maar wacht er niet op tot je HD helemaal naar de tyfus is want dan gaat dit niet tot nauwelijks meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 4,3k

  • Bijdragen:  124
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  14-06-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  43

Maakt het een ratelend geluid, zeg maar beetje tikkend?

Zo ja, dan kun je 'm bijna begraven.

Je kunt inderdaad de bestanden er nog afhalen. Het besturingssysteem zul je logischerwijs wel opnieuw moeten installeren, alsmede ook alle drivers, updates etc.

Indien je er nog in kan komen via de normale procedure, dan kun je een backup maken met ghost.

Kun je de harde schijf niet meer op de normale manier bereiken, dan rest enkel nog om je bestanden over te zetten. Het kan overigens zelfs nog als de schijf al kaduuk blijkt te zijn. Gooi het dan in de vriezer, uiteraard met voldoende isolatie en haal 'm na een aantal dagen eruit. Vervolgens aansluiten op andere comp en bestanden overdragen.

Het backuppen kan o.a. via usb (wel 2.0 gebruiken, 1.1 is wat langzamer)

Mocht je hier geen kaas van hebben gegeten, dan zou ik er inderdaad eens mee langs een computerspeciaalzaak gaan. Iets als een norrod, 4launch, Alternate of zoiets.

Ga in geen geval naar dixons, media markt of iets dergelijks. Die hebben daar geen kaas van gegeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 124

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...