Spring naar bijdragen

Minister overweegt downloadverbod beschermd materiaal


Martijn

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  806
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  36

Minister overweegt downloadverbod beschermd materiaal

Justitieminister Hirsch Ballin overweegt om het downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal illegaal te maken in Nederland. Op dit moment is alleen het uploaden ervan verboden, maar dat is volgens platenmaatschappijen niet voldoende.

De bekende auteursrechtenadvocaat Christiaan Alberdingk Thijm legt in een bericht op Nu.nl uit dat de redenatie achter de huidige regelgeving is dat men het onwenselijk vindt om controles uit te voeren binnen de privé-omgeving van burgers.

Minister van Justitie Hirsch BallinHet lijkt er nu echter op dat die gedachte wellicht moet wijken onder druk van grote platenmaatschappijen. Ballin heeft het onderwerp van downloaden uit illegale bron naar aanleiding van hun 'zorgen' vooraan in zijn agenda gezet. De minister houdt in zijn officiële uitspraken nog een slag om de arm, maar Thijm is ervan overtuigd dat Ballin met deze 'Haagse' taal eigenlijk niets anders zegt dan: 'ik heb de beslissing al genomen, maar moet nog even consensus in de Tweede Kamer vinden.'

Volgens Thijm heeft deze ontwikkeling te maken met sterk teruggelopen inkomsten uit heffingen op lege cd's en verzet van het volk tegen de voorgestelde belasting op mp3-spelers. Dat betekent minder geld voor de rechthebbenden, wat de 'auteursrechtpolitie' zou moeten compenseren.

bron: tweakers.net

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 806
  • Reacties 5
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

hoop niet dat het door gaat straks moet ik nog betalen om te downloaden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 25
  • 500
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.949
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Jeps ik las het net ook. Het nieuws bericht staat ook op de frontpage. Maar dan het gehele stuk van nu.nl.

Is toch redelijk bizar, maar ik denk niet dat dit door gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Volgens mij gaat dit er nooit doorheen komen.

Achterlijk plan ook weer  :-[

Als ze nu is een keer wat aan die platenbazen gaan doen zodat die de prijzen omlaag gooien en niet die prijzen zo hoog laten zodat ze zelf hun ferrari kunnen blijven rijden  :-[

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  459
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  57

Volgens mij gaat dit er nooit doorheen komen.

Achterlijk plan ook weer  :-[

Als ze nu is een keer wat aan die platenbazen gaan doen zodat die de prijzen omlaag gooien en niet die prijzen zo hoog laten zodat ze zelf hun ferrari kunnen blijven rijden  :-[

Helemaal met je eens Sebasjuh  :biggun:

De prijzen schieten alweer omhoog en dan nu ook weer dit ?Maar ik denk dat dit plan er niet doorheen komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 459
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.949
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Nog meer nieuws hierover:

'Hirsch Ballin stuurt niet aan op downloadverbod'

http://www.duken.nl/content/view/516/63/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  6 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...