Spring naar bijdragen

Software probleem C:\ te klein


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  57
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  04-12-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Hallo! omdat ik niet wist in welk forum ik dit moest plaatsen leek me hardware de beste.

Ik heb een probleem. Mijn C:\ partitie van mijn harde schijf is namelijk te klein. Er is ruimte voor 10 gig op de C:\ en ruimte voor 110 gig op de D:\.

Dat heb ik zo in gedeeld omdat ik Windows alleen wil draaien op C:\

Toen ik de pc net installeerde was 10 gig meer dan zat.

Maar nu word de windows map zo groot dat ik nog maar 100 mb vrij heb. En dat geeft heel veel problemen.

Cleanups met CCleaner helpen maar voor erg korte tijd. Ik kan ook niks verwijderen en men bureau blad is leeg.

Ik wil de pc niet formateren omdat ik binnenkort een nieuwe pc heb en daar eerst alles op over wil pompen.

Nu de vraag!!!: reteketet:

Is er een manier om ruimte van D: weg te halen.. of om bestanden te verwijderen die overbodig zijn voor windows. Zodat er meer ruimte is?

Ik zag namelijk een bestand van 500 mb memory.DMP in de winows map.. dan denk ik.. misschien kan dat wel weg?

groeten,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 57
  • Reacties 3
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  709
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  

wat ik zou doen is een memory stick/mobiel alles daarop zetten wat je wil overpompen pc formatteren en windows of D: installeren .

Slasher

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 709
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.949
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Als eerst, het is een goed plan om je schijf in 2 patities te delen en windows op de 1 te plaatsen en je ongein op de andere. Helaas heb je dus de patitie van Windows te klein gemaakt. 10 GB is namelijk erg krap. Ik raad aan om je Windows patitie tussen de 20 a 30 GB te maken.

Dit kan je op 2 manieren doen.

1.Herinstallatie van Windows en je patities in delen. Maar dat wil je niet. Een herinstallatie is nooit leuk.

2. Via een programma je patitie opnieuw indelen. Dit is heel makkelijk te doen. Het programma partition magic. Downloaden op http://www.soft32.com/download/63-130684-1/partition_magic_demo_8.zip

Dit is een 30 dagen demo. na de installatie zie je je 2 partities staan en kan je gewoon je C schijf vergroten als je nog ruimte hebt op je D.

Dus je D word dan bijvoorbeeld 100 GB en je C 20 GB. Het kan zijn ( weet ik niet zeker ) dat het niet gaat met deze demo versie. Omdat het een demo is, dan zou je even de volledige versie ergens vandaan moeten sprokkelen..... leren downloaden ;)

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  26
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-10-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Over het algemeen is 10 Gb voldoende voor windows xp.

Je moet het probleem elders zoeken.

Waarom loopt je harde schijf vol?

Het kan zijn dat je temp dir vol staat met troep.

Staat onder windows/temp

Alles wat hierin staat kun je rustig weggooien.

Hetzelfde doe je met C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Temp\

User is dan je accountnaam.

Maar het grootste probleem kan bijv. MSN zijn.

Als je onder msn bestanden delen hebt ingeschakeld zonder het te weten, dan is je harde schijf ook zo vol.

Vaak heb je dit niet eens in de gaten als een ander zijn troep deelt met jou.

Wanneer je de c schijf alleen voor windows wilt gebruiken dan moet je alle programma's die je gaat installeren op de D schijf zetten. Zo ook je documenten, foto's en muziek.

Klik met rechts op Mijn documenten op je buroblad en kies dan voor verplaatsen van je documenten map. Vul dan in D:/Mijn documenten

Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb.

Groetjes. O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 26

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  6 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...