Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

• Black Friday 2021 Nederland en België: verwachtingen, tips, deals en meer

Delen

Het is weer bijna tijd voor Black Friday, het koopjesfestijn dat intussen is uitgegroeid tot een wereldwijd gegeven. Aanvankelijk duurde Black Friday ook daadwerkelijk een dag, maar door het grote succes spreken we nu van een Black Friday Weekend of zelfs een Black Friday Week. Naar jaarlijkse gewoonte staan wij klaar om jou te helpen bij je zoektocht naar de beste deals!

Tijdens Black Friday geven zowat alle handelszaken tijdelijk korting op verschillende producten in hun aanbod. De technologiesector doet natuurlijk ook mee, dus als je nog op zoek zou zijn naar een nieuwe laptop of smartphone, dan is dit het uitgelezen moment. Overnachten voor de winkel is trouwens niet meer nodig, aangezien alle kortingen vandaag de dag ook van kracht zijn in webwinkels zoals die van Bol.com, Coolblue en MediaMarkt.

Om Black Friday voor jou aangenamer te maken, geven we hieronder wat essentiële info, voorbereidingstips en vooruitzichten. Wanneer er interessante deals live gaan, voegen we die ook toe aan dit artikel.

Black Friday 2021: datum

Wat betreft essentiële info over Black Friday, is de datum veruit het belangrijkste om te weten. Neem dus even je agenda bij de hand en omcirkel vrijdag 26 november! Dat gezegd hebbende: de tijd dat Black Friday ook daadwerkelijk een dag duurde, is al lang verstreken. Zowat overal spreken we nu van een Black Friday Week. We verwachten dus dat de deals dit jaar van start gaan op maandag 22 november. Sommige verkopers starten zelfs al het weekend van tevoren met aanbiedingen!

Alsof dat nog niet genoeg is, zijn er maandag 29 november nog steeds koopjes te vinden. Dan is het namelijk Cyber Monday, wat volledig in het teken staat van techdeals. Meer over wat beide dagen zo uniek maakt, lees je in ons Black Friday versus Cyber Monday vergelijkingsartikel.

Vorig jaar kozen de meeste retailers voor een volledige Black Friday Week en daarom verwachten we dit jaar hetzelfde. Naar jaarlijkse gewoonte houden wij Amazon, Bol.com, Coolblue en MediaMarkt extra goed in de gaten, omdat zij vaak de meeste/beste deals hebben.

Black Friday deals: verwachtingen

We hebben de afgelopen jaren veel ervaring opgedaan als het gaat om Black Friday deals, waardoor we enigszins kunnen raden wat er in 2021 in de aanbieding komt. 

Vorig jaar zagen we een groot aanbod van smartwatches, smartphones en Apple-producten. De verwachting is dat dit tijdens Black Friday 2021 niet veel anders zal zijn. Let extra goed op voor iPhone 12- en Samsung Galaxy S21-deals. Beide smartphones zijn erg populair, maar ook al een tijdje op de markt. Zeker nu de iPhone 13-serie net op de markt is, kan iedereen die genoegen neemt met de iPhone 12 zomaar heel voordelig uit zijn dankzij Black Friday 2021.

Dit jaar verwachten we ook extra veel kortingen zien bij de PS4 en Xbox One, aangezien hun opvolgers al bijna een jaar in de winkels liggen. Dit is dus hét moment voor retailers om hun resterende voorraad tegen bodemprijzen de deur uit te krijgen. Kortingen op de Playstation 5 en Xboxseries X verwachten we niet zo snel, aangezien de leverproblemen nog altijd aanhouden.

Sinds jaar en dag zien we daarnaast massaal kortingen op televisies verschijnen tijdens Black Friday. Wil je een 4K tv kopen, maar houden de hoge prijzen je doorgaans tegen? Dan is dit het uitgelezen moment om op zoek te gaan naar het juiste model voor jou. 

Verder verwachten we de nodige kortingen op Sonos-apparatuur. Vorig jaar strooide diverse retailers met flinke kortingen op heel veel Sonos-producten. Wie weet is de nieuwe Sonos Beam (Gen 2) wel al voor een scherpe prijs op te halen ergens.

Over audio-apparaten gesproken: in 2021 zijn we overspoeld met nieuwe koptelefoons en oortjes. Ga er maar vanuit dat heel wat van deze producten worden aangeboden tegen scherpe prijzen. Ook oudere producten, zoals de Sony WH-1000XM3, verwachten we stiekem flinke kortingen voor.

Tot slot verwachten we nog veel kortingen bij de Chromebooks. Deze kleine laptops met Chrome OS als alternatieve besturingssysteem zijn sowieso al erg goedkoop en worden op Black Friday nog goedkoper. Vorig jaar zagen we zelfs meerdere modellen zakken onder de 200 euro!

Black Friday 2021: tips

Onze eerste tip voor Black Friday is heel makkelijk: bereid je voor op een lading aan kortingen. Er zijn enorm veel deals te vinden met Black Friday, en je ziet al snel door de bomen het bos niet meer. Gelukkig zijn de boswachters van TechRadar in de buurt om je de weg te wijzen.

Op TechRadar vind je namelijk naar aanloop van en tijdens Black Friday verschillende lijsten met de beste deals per productcategorie. Op die manier hoef jij geen twintig webshops te bezoeken om de beste deal voor jou te vinden, en kan je in onze overzichten zien welke acties er zijn.

Onze tweede tip is in een bepaald opzicht even belangrijk als de eerste: stel zoveel mogelijk aankopen uit tot de Black Friday (Week) van start is. Als je eraan denkt om je smartphone te vervangen, eindelijk te investeren in een soundbar of wil overstappen naar een Android-smartphone, kun je het beste nog even wachten met kopen. Tijdens Black Friday is het een wirwar van nieuwe en oudere producten.  Koop dus geen gloednieuwe PS5-game met de gedachte "dat die toch niet in de aanbieding zal staan". In de jaren hiervoor hebben we vaak zat nieuwe games en andere producten al voorbij zien komen in de kortingslijstjes van Black Friday.

Onze voorlopig laatste tip luidt als volgt: wees er snel bij. Een Black Friday Week geeft je meer tijd om te shoppen, maar vergeet niet: op = op. Als je maandag een leuke koptelefoon ziet en hem vrijdag pas wilt gaan te kopen, dan kan je kans al verkeken zijn. Vroeger kampeerden mensen (in de VS doorgaans) soms voor winkels om meteen bij openingstijd de beste deals weg te kapen. Online webshops hebben daar gelukkig verandering in gebracht. Vaak zijn de Black Friday deals vanaf middernacht meteen beschikbaar, dus hoef je niet te wachten tot de opening van de fysieke winkels de volgende ochtend.

Bekijk ons uitgebreide Black Friday tip-artikel om je als een echte professional voor te bereiden.

Om de laatste tips en beste deals mee te krijgen zal dit Artikel in aanloop naar Black Friday geopend moeten worden op de Website van TechRadar zelf.

Gast
     Delen

Terugkoppeling

Aanbevolen reactie

On 10/7/2021 at 9:50 AM, Diederik said:

Black Friday bestaat eigenlijk niet in Nederland. De meeste winkels geven vooral 20% korting en daar kan je het mee doen.

Exact, en onderzoek heeft eerder al uitgewezen dat prijzen in de weken voor Black Friday zelf omhoog gaan, dus van die 20% heb je maar een fractie aan "echte" korting.

Al zijn er wel juweeltjes, heb mijn ps4 met alles er op en eraan gekocht op Black Friday, dat scheelde zeker 200 euro toen :)

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Hurley:

Exact, en onderzoek heeft eerder al uitgewezen dat prijzen in de weken voor Black Friday zelf omhoog gaan, dus van die 20% heb je maar een fractie aan "echte" korting.

Al zijn er wel juweeltjes, heb mijn ps4 met alles er op en eraan gekocht op Black Friday, dat scheelde zeker 200 euro toen :)

Klopt ze gooien de prijzen omhoog zoals bij Bol en Mediamarkt om er even zo een paar te noemen. Of ze maken iets heel goedkoop en dan is het ineens 2 maand niet leverbaar. Het enige waar ik goed in slaag is software kopen en dan met name plugins en vst's voor extreem lage prijzen maar ik moet er wel bij zeggen dat dit niet in alle gevallen zo is.

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Gelukkig is niemand verplicht om tijdens deze dagen iets te kopen, maar als je dan toch van plan bent om een stukje elektronica te kopen kijk dan gewoon even wat het op dit moment kost en wacht dan af wat de prijs gaat doen op Black Friday en de dagen erna. Dus voor de genen die een iets minder negatieve mening hebben over deze dagen, houdt dit artikel dan even in de gaten op de Website van TechRadar zelf, waar een groot aantal goede koop tips geplaatst gaan worden als het zover is.

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

20 hours ago, Skeletor said:

Gelukkig is niemand verplicht om tijdens deze dagen iets te kopen, maar als je dan toch van plan bent om een stukje elektronica te kopen kijk dan gewoon even wat het op dit moment kost en wacht dan af wat de prijs gaat doen op Black Friday en de dagen erna. Dus voor de genen die een iets minder negatieve mening hebben over deze dagen, houdt dit artikel dan even in de gaten op de Website van TechRadar zelf, waar een groot aantal goede koop tips geplaatst gaan worden als het zover is.

Probeerde je post niet af te zeiken hoor, maar snap dat alleen maar negatieve verhalen over Black Friday ook niet leuk zijn. Vandaar mijn goede verhaal nog over de PS4, je moet de echte deals er uit pakken ... die zijn er wel, voor wie goed zoekt :)

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
    Voeg een reactie toe...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Wie zijn er online?  0 leden zijn actief

There is no users online

• Laatste nieuws

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Forumonderwerp: Hoe stel ik een firewall in op mijn Mac zonder technische kennis? iRonnie Hallo allemaal! Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik wil graag weten hoe ik een firewall kan instellen op mijn Mac, maar ik ben echt niet technisch aangelegd. Is er een eenvoudige manier om dit te doen zonder dat ik uren moet googlen? Alvast bedankt! AppleExpert Hey iRonnie! Geen zorgen, het instellen van een firewall op je Mac is eigenlijk heel makkelijk, ook als je niet zo technisch bent. Hier zijn de stappen die je kunt volgen: Open Systeemvoorkeuren: Klik op het Apple-logo linksboven in je scherm en kies "Systeemvoorkeuren". Ga naar Beveiliging en privacy: Klik op het icoon "Beveiliging en privacy". Dit opent een nieuw venster. Firewall Tab: Bovenin zie je verschillende tabs; kies voor de tab "Firewall". Firewall inschakelen: Als je firewall nog niet aan staat, klik dan op "Zet Firewall aan". Je moet misschien je wachtwoord invoeren om wijzigingen aan te brengen. Firewall-opties: Hier kun je op "Firewall-opties…" klikken om wat instellingen aan te passen. Bijvoorbeeld, je kunt bepaalde programma’s toestaan of blokkeren. Als je niet zeker bent, laat het dan gewoon zoals het is. Afsluiten: Vergeet niet om je wijzigingen te bevestigen voordat je het venster sluit. En dat is het! Je hebt nu je firewall ingesteld zonder allemaal technische termen te hoeven begrijpen. Laat maar weten als je nog vragen hebt! Marlies89 Wauw, dat klinkt eigenlijk best simpel! Ik wist niet dat het zo makkelijk was. Bedankt voor de duidelijke uitleg, AppleExpert! Ga het straks gelijk proberen! Gijsje Jaa, ik heb het zojuist gedaan! Was even zoeken naar dat ‘Systeemvoorkeuren’, haha. Maar nu is het gelukkig gelukt. iRonnie Dank jullie wel, Marlies en Gijsje! Fijn om te horen dat het bij jullie ook is gelukt. Heeft iemand eigenlijk ervaring met die ‘Firewall-opties’? Moet ik daar iets mee? JasperR Hey iRonnie! De ‘Firewall-opties’ zijn vooral handig als je specifieke programma’s wilt blokkeren of toestaan. Maar als je niet zeker bent, kun je het gewoon zo laten. Die standaardinstellingen zijn vaak al goed genoeg voor de meeste mensen. SaraPop Bij mij stonden er ook al wat apps bij de opties. Ik heb ze gewoon laten staan, maar ik vond het wel leuk om te zien dat je dat kunt. Altijd goed om een beetje controle te hebben! EvelienZ Als ik het goed heb, zorgt de firewall ervoor dat ongewenste verbindingen worden geblokkeerd? Ik heb het ook net ingesteld, maar ik voel me er nog niet helemaal gerust bij. Kan ik er iets verkeerd mee doen? AppleExpert Hey EvelienZ, dat klopt! De firewall blokkeert verbindingen die je Mac niet zelf heeft toegestaan. Je kunt echt niet veel verkeerd doen. Zolang je geen onbekende apps toestaat, ben je veilig. En als je je nog steeds zorgen maakt, kan je altijd weer die opties aanpassen. Gewoon jezelf beschermen! TessaL Ik vind het ook prettig om te weten dat mijn Mac nu beter beschermd is. Dank voor de tips allemaal! Dit forum is echt super handig! iRonnie Super bedankt allemaal, echt heel blij mee! Ga binnenkort nog even kijken naar die opties. Nog een fijne dag verder! Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: Welke telefoon met grote accu houdt het langst vol tijdens het dagelijks gebruik? Gebruiker: TechFan123 Hey allemaal! Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon en het belangrijkste voor mij is dat de accu lekker lang meegaat. Heeft iemand ervaring met telefoons die een grote accu hebben en goed presteren tijdens dagelijks gebruik? Alvast bedankt! Expert: AccuAardbeier Hey TechFan123! Een goede vraag! Er zijn een paar modellen die echt opvallen als het gaat om accu-prestaties. Let me break it down voor je. Samsung Galaxy M32: Deze telefoon heeft een flinke 6000mAh accu. Voor dagelijks gebruik kun je makkelijk 1,5 tot 2 dagen halen zonder opladen, zelfs als je veel apps opent en video’s kijkt. Xiaomi Redmi Note 10: Ook een topkeuze! Met zijn 5000mAh accu kun je een dag of meer gebruik maken, afhankelijk van hoe intensief je het gebruikt. Het is budgetvriendelijk en heeft een fijne camera. Motorola Moto G Power: Dit is echt de koning van de accuduur. Je krijgt ook die 5000mAh, maar het voelt echt als je de accu weeklang zonder opladen kunt gebruiken – perfect voor mensen die vaak vergeten opladen. Bij het kiezen van een telefoon is het ook goed om naar andere dingen te kijken, zoals hoe je hem gebruikt. Als je vaak games speelt of video’s streamt, kan dat de accu-snelheid beïnvloeden. Maar over het algemeen, deze drie zijn super voor lange accuduur! Hoop dat dit je helpt! Gebruiker: GadgetGeek92 Thanks voor de tips, AccuAardbeier! Maar hoe zit het met de laadtijd? Moet ik dan ook kijken naar snelladen ofzo? Expert: AccuAardbeier Dat is zeker iets om in de gaten te houden, GadgetGeek92! Snelladen is super handig, vooral als je even snel je telefoon moet opladen voor je weer weg moet. De modellen die ik noemde hebben vaak ook een soort snellaadfunctie, maar het verschilt hoeveel watt ze ondersteunen. Samsung heeft bijvoorbeeld een goede snellaadoptie, terwijl de Xiaomi ook lekker snel is. Een paar uurtjes opladen en je bent weer goed om te gaan! Gebruiker: MakkelijkBen Ik gebruik nu de iPhone 12, maar de accu is echt niet meer wat het geweest is. Denk dat ik ga overstappen. Maar hoe zit het met de software-ondersteuning van die Android telefoons? Expert: AccuAardbeier Goede vraag, MakkelijkBen! Android-telefoons krijgen meestal updates voor een tijdje, maar het kan soms minder zijn dan bij Apple. Xiaomi bijvoorbeeld, zorgt vaak voor updates, maar niet altijd zo snel als Apple. Als software belangrijk voor je is, kijk dan naar een telefoon die regelmatig updates krijgt. Samsung is bijvoorbeeld goed hierin! Gebruiker: TechieTim Ik heb een Samsung Galaxy M32 en vind ‘m echt chill! Heb em nu paar maanden en batterij gaat zolang mee. Geen gedoe meer met opladen elke avond! Gebruiker: VrouwEnTechniek Zou je de Moto G Power ook aan kinderen kunnen geven? Is die stevig genoeg? Of zijn er betere opties voor kids? Expert: AccuAardbeier Zeker, VrouwEnTechniek! De Moto G Power is vrij robuust en de accuduur maakt het ook fijn voor kinderen, omdat je niet constant hoeft op te letten of ze ‘m opladen. Maar je kunt ook kijken naar modellen met een goede beschermlaag. Samsung en Xiaomi hebben ook fijne opties die schokbestendig zijn! Gebruiker: NieuweGadget Ik ben meer een gamer, dus secaccu belangrijk, maar performance ook. Wat zou jij kiezen, AccuAardbeier? Samsung of Xiaomi voor gaming? Expert: AccuAardbeier Goede vraag, NieuweGadget! Als je veel games speelt, zou ik eigenlijk de Samsung Galaxy M32 aanraden. Hij heeft niet alleen een sterke accu, maar ook een goede processor die gaming soepel maakt. Xiaomi is top, maar de Samsung is wat steviger voor games! Gebruiker: MakkelijkBen Thanks allemaal! Ik ga zeker een van deze modellen proberen. Wellicht even naar de winkel om ze zelf te testen! Gebruiker: GadgetGeek92 Laat je weten welke je kiest, MakkelijkBen! Altijd leuk om ervaringen te delen! En zo groeit de discussie verder! Heb jij ook een ervaring of tips voor een sterke accu? Deel het hieronder! Lees het volledige bericht hier
    • Topic: Waar vind je de beste retro software voor oude computers? RetroDL: Hey allemaal! Ik ben helemaal gek op retro computers en ben op zoek naar de beste plekken om software te downloaden voor mijn oude machines. Iemand tips waar ik kan kijken? Alvast bedankt! ExpertGeek88: He RetroDL! Super leuk dat je in de retro scene zit! Er zijn een paar goede plekken waar je retro software kunt vinden. Hier zijn mijn favorieten: Archive.org: Dit is een enorme digitale bibliotheek. Je kunt hier echt veel oude software en games vinden. Typ gewoon de naam in de zoekbalk en kijk of het er staat. WinWorld: Hier vind je heel veel oude besturingssystemen en software. Het is speciaal gericht op retro-software, dus de kans is groot dat je vindt wat je zoekt. VetusWare: Dit is een andere geweldige website die zich richt op retro software. Je moet je wel registreren, maar het is het waard. Er zijn veel zeldzame titels beschikbaar! Abandonware websites: Deze sites combineren software die niet meer verkocht of ondersteund wordt. Zorg wel dat je de juridische kant ervan checkt, omdat sommige software rechten kan hebben. Retro gaming forums: Bijvoorbeeld forums zoals dit, maar ook sites zoals Reddit hebben subreddits waar je vragen kunt stellen over specifieke software. Als je specifieke software in gedachten hebt, laat het me weten, dan kan ik gerichter helpen! Veel plezier met je zoektocht! DannyMIRC: Nice tips, ExpertGeek88! Ik gebruik zelf ook vaak Archive.org, echt een goudmijntje! Soms vind je daar zelfs manuals bij de software. NostalgicNerd: Hee RetroDL, ik weet nog dat ik mijn oude Commodore 64 uit de schuur had gehaald en alles bijna niet kon vinden. Wat een zoektocht! Maar VetusWare heeft me toen echt geholpen. Hopelijk vind je wat je zoekt! TechieTina: Ik heb altijd een zwak gehad voor die oude MS-DOS games. Heb je wel eens geprobeerd om GOG.com te checken? Daar verkopen ze veel geremasterde retro games en het werkt altijd goed! RetroDL: Dank jullie wel voor de tips! Ben gelijk wat gaan kijken en Archive.org is echt een schatkamer! Heb al een paar oude spellen gedownload. GamingGuru: GOG.com is inderdaad tof! Ze hebben ook vaak kortingen. Vergeet niet de forums door te spitten, want daar staan ook tips over de beste emulators! OldSchoolOscar: He, even een vraagje aan de ervaren mensen hier: Hoe installeer je eigenlijk die oude software op nieuwe computers? Moet je daar iets voor doen of werkt het gewoon? ExpertGeek88: Goede vraag, OldSchoolOscar! Het hangt af van de software en het besturingssysteem. Voor veel oude Windows-software kun je het in compatibiliteitsmodus draaien. Voor andere software heb je soms een emulator nodig, zoals DOSBox voor MS-DOS games. Dat programma simuleert de oude hardware, zodat je de games kunt spelen. Als je hulp nodig hebt, laat het maar weten! DannyMIRC: @OldSchoolOscar, het kan soms een beetje knoeien zijn, maar met de juiste emulator werkt het meestal goed! Gewoon even googlen naar de software die je wilt draaien, dan vind je vast een tutorial. NostalgicNerd: Inderdaad, en als je nog vragen hebt, kunnen we elkaar altijd even helpen hier! Altijd leuk om ervaringen uit te wisselen. RetroDL: Thanks allemaal, dit forum is echt een aanrader! Laten we elkaar op de hoogte houden als we iets vets ontdekken! Lees het volledige bericht hier
  • Recente actieve topics

• Nieuwe aanmaken...