Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:




  • Broncode LastPass gestolen, maar je wachtwoorden zijn niet in gevaar

     Delen


    Hackers zijn binnen geraakt bij de wachtwoordmanager LastPass. LastPass verzekert wel dat er geen inloggegevens van gebruikers gestolen zijn.

    LastPass heeft zijn klanten per mail op de hoogte gebracht van het incident, dat zich ongeveer twee weken geleden afspeelde. De hackers wisten via het account van een ontwikkelaar binnen te dringen achter de schermen bij de wachtwoordmanager. Ze maakten stukken van de originele broncode en gepatenteerde technische informatie over de software buit.

    Het incident wordt nog volop onderzocht. LastPass lijkt zich te willen onthouden van het delen van verdere details over hoe het incident kon gebeuren zolang dat onderzoek lopende is. Via deze blog zal LastPass de laatste ontwikkelingen delen.

    Geen wachtwoorden gestolen

    CEO Karim Toubba kan ons wel geruststellen dat de hackers geen inloggegevens en wachtwoorden wisten buit te maken. LastPass bewaart geen hoofdwachtwoorden van accounts op zijn servers. Volgens LastPas zijn er nu geen extra maatregelen nodig om je account te beschermen.

    Wil je toch helemaal zeker zijn dat je wachtwoorden niet op straat komen te liggen, kan je je account nog extra beschermen met meervoudige verificatie. Je kan sms-alerts van inlogpogingen inschakelen en LastPass koppelen aan een authenticator-app.

    LastPass is één van de meest populaire wachtwoordmanagers. Volgens cijfers van het bedrijf telt de software meer dan dertig miljoen gebruikers. Eind 2021 kwam LastPass in opspraak toen ze gebruikers een kleine hartaanval bezorgden door valse waarschuwingen uit te sturen dat hun hoofdwachtwoord gestolen was.



    Vampire Inspector
    • Bedankt 2
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    "Broncode LastPass gestolen, maar je wachtwoorden zijn niet in gevaar"Yeh...right

    Mozes kriebel hebben die hackers niets anders te doen? Probeer de CIA, FBI, KGB oid. Weer een nieuwe password manager kopen....😝

    bewerkt door grandma
    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Volgens mij is alles te kraken, alleen heeft het tijd nodig. Hoop dat ze de source snel weten aan te passen zodat ik niet dat ik WEER naar een ander toe moet 😐

    bewerkt door Maurice69
    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Citaat uit het originele bericht:
    LastPass heeft zijn klanten per mail op de hoogte gebracht van het incident, dat zich ongeveer twee weken geleden afspeelde.

    Ben ik de enige die dit mailtje niet heb ontvangen?
    Of worden alleen premium gebruikers als klant aangemerkt?

    Als dit laatste het geval is dan vindt ik het toch wel vreemd, dat niet elke gebruiker van deze hack op de hoogte is gesteld!

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Melding van een recent beveiligingsincident

    Aan alle klanten van LastPass,

    Ik wil u informeren over een incident. Het is belangrijk voor ons om dit soort informatie open te delen met al onze gebruikers, zowel zakelijke klanten als particuliere LastPass-gebruikers.

    Twee weken geleden hebben we ongebruikelijke activiteiten gedetecteerd in een deel van onze LastPass-omgeving voor ontwikkelaars. We hebben deze activiteiten onmiddellijk diepgaand onderzocht en er zijn geen bewijzen dat iemand bij dit incident toegang heeft verkregen tot klantgegevens of versleutelde kluizen.

    We hebben achterhaald dat een ongeoorloofde partij toegang heeft gekregen tot delen van onze omgeving voor ontwikkelaars, via één ontwikkelaarsaccount dat gelekt was. De hackers hebben delen van onze broncode en enkele intellectuele eigendommen van LastPass gekopieerd. Onze producten en diensten werken normaal.

    Als reactie op dit incident hebben we maatregelen genomen om de schade te beperken en risico’s af te schermen. Daarnaast hebben we een toonaangevende firma op het gebied van forensische cyberbeveiliging ingeschakeld. Ons onderzoek loopt nog, maar we hebben het lek gedicht en extra versterkte beveiligingsmaatregelen ingevoerd. We zien geen verder bewijs van ongeoorloofde activiteiten meer.

    Op basis van deze maatregelen en wat we hiervan hebben geleerd, beoordelen we verdere technieken om risico’s tegen te gaan en onze omgeving te versterken. Hieronder hebben we een korte lijst opgesteld met de vragen die u wellicht heeft, en gaan we in op mogelijke zorgen. Als er verdere ontwikkelingen zijn, houden we u hiervan natuurlijk op de hoogte.

    Hartelijk dank voor uw geduld, begrip en ononderbroken steun.

    Karim Toubba

    CEO van LastPass

     

    Vragen over dit incident

    1. Is mijn hoofdwachtwoord in gevaar, of bestaat er een risico voor de wachtwoorden van mijn gebruikers?

    Nee, uw hoofdwachtwoord is bij dit incident niet in gevaar geweest. We kennen uw hoofdwachtwoord niet en kunnen het daarom ook niet opslaan. We gebruiken een systeemarchitectuur op basis van “zero knowledge”, die ervoor zorgt dat LastPass nooit kennis heeft van de hoofdwachtwoorden van onze gebruikers. HIER kunt u meer lezen over de technische implementatie van dit beveiligingsmodel.

    1. Zijn er gegevens in mijn kluis of in de kluizen van mijn gebruikers in gevaar geweest?

    Nee. Dit incident is beperkt gebleven tot onze aparte omgeving voor softwareontwikkeling. Uit ons onderzoek is niet gebleken dat onbevoegden toegang hebben gekregen tot versleutelde gegevens in een kluis. Ons beveiligingsmodel op basis van “zero knowledge ” zorgt ervoor dat alleen onze klanten toegang kunnen krijgen tot ontsleutelde gegevens in hun kluis.

    1. Is er een risico voor persoonlijke gegevens die zijn opgeslagen in LastPass?

    Nee. Uit ons onderzoek is niet gebleken dat onbevoegden toegang hebben gekregen tot gegevens van klanten in onze productieomgeving.

    1. Wat moet ik doen om mezelf en de gegevens in mijn kluis te beschermen?

    Op dit moment hoeven onze gebruikers en LastPass-beheerders niets te doen. Zoals altijd bevelen we aan dat u onze best practices volgt voor de instelling en configuratie van uw LastPass-account. U vindt een overzicht van deze bewezen praktijken op https://blog.lastpass.com/2022/01/how-to-set-up-your-new-lastpass-account/

    1. Waar vind ik meer informatie?

    We blijven u op de hoogte houden van eventuele verdere ontwikkelingen.

     

    Bron: https://blog.lastpass.com/nl/2022/08/melding-van-een-recent-beveiligingsincident/

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Wie zijn er online?  2 leden zijn actief

  • Laatste nieuws

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    • Forumdiscussie: Repareren, uitpakken, branden en overige problemen GamePeter: Hey allemaal! Ik heb een oude PS2 en ik wil ‘m graag opnieuw flashen, maar ik heb echt geen technische kennis. Kan iemand me helpen? Wat heb ik daarvoor nodig en is het moeilijk? Thanks! TechWizard87: Hey GamePeter! Geen zorgen, ik help je graag! Flashen van je PS2 kan misschien intimiderend klinken, maar met de juiste stappen is het echt te doen. Hier een simpel stappenplan: Benodigdheden: Een USB-stick (minimaal 8GB) Een computer met internet De benodigde software (zoals Free McBoot) Downloaden: Ga naar een betrouwbare website (let op dat je geen virus oploopt!) en download Free McBoot. Dit is een tool die je PS2 kan flashen zonder dat je veel technische kennis nodig hebt. Voorbereiden USB-stick: Steek je USB-stick in de computer. Formatteer de USB-stick naar FAT32. Dit kan via de eigenschappen van de schijf op je computer. Bestanden kopiëren: Zet de gedownloade Free McBoot-bestanden op je USB-stick. Zorg ervoor dat je de juiste bestanden in de juiste mappen plaatst, dat staat meestal wel duidelijk bij de download. PS2 opstarten: Plaats de USB-stick in je PS2. Zet je PS2 aan en als het goed is, zal hij de USB-stick herkennen en de installatie starten. Volg de instructies: Je krijgt nu een menu te zien. Volg de instructies op het scherm. Dit is meestal vrij rechttoe rechtaan. Mocht je ergens vastlopen, vraag gerust! Succes! NinaSwitch: Wauw, dit klinkt makkelijker dan ik dacht! Ik heb ook wel eens gehoord dat je het met een schijfje kunt doen. Is dat een optie of werkt dat niet zo goed? TechWizard87: Goed dat je het vraagt, Nina! Ja, je kunt het ook met een schijfje proberen, maar dat is vaak wat lastiger, vooral als je geen ervaring hebt. Met de USB-stick is de kans dat je het goed doet een stuk groter! En je hebt minder kans dat je je PS2 beschadigt, wat altijd mooi meegenomen is. DaanGames: Ik heb een vergelijkbare setup gebruikt om mijn PS2 te flashen! Het is echt niet zo moeilijk. En als je er toch niet uitkomt, kan je altijd op YouTube tutorials vinden, die zijn heel handig! DaniellePlayz: Ik deed het ook met Free McBoot, maar ik heb wel hulp van een vriend gehad. Het installatieproces is simpel, maar je moet wel even geduld hebben. En hoe meer info je hebt, hoe beter! Martin_87: Yo, het is echt een leuk project! Vergeet niet om je originele games ook te back-uppen voordat je met flashen begint. Je weet maar nooit! FleurGaming: Ik heb de stap met de USB-stick gedaan en het werkte perfect! Echt dank voor de uitleg, TechWizard87! Mijn PS2 draait weer als een zonnetje! Zara_92: Misschien een domme vraag, maar kan ik mijn PS2 ook opnieuw flashen als ik het al eens gedaan heb? Of is dat gek om te doen? TechWizard87: Helemaal geen domme vraag, Zara! Ja, je kunt hem opnieuw flashen als je dat wilt. Soms zijn er nieuwe versies of updates die je wil gebruiken. Maar zorg ervoor dat je geen belangrijke data verliest! GamePeter: Bedankt, iedereen! Dit helpt echt! Ga morgen aan de slag en ik laat jullie weten hoe het gegaan is. Fingers crossed! Lees het volledige bericht hier
    • Topic: Waarom werkt Bluetooth niet op mijn Mac en wat kan ik eraan doen? iRonnie: Hey allemaal! Ik heb een probleem met mijn Mac. Bluetooth werkt gewoon niet meer… Ik kan geen muis of toetsenbord connecten en er verschijnt ook geen apparaat. Wie heeft tips of ideeën? Alvast dank! AppleExpert: Hey iRonnie! Ik begrijp dat dat frustrerend kan zijn. Er zijn een paar dingen die je kunt proberen om het probleem op te lossen. Hier zijn wat stappen: Controleer of Bluetooth aan staat: Kijk bovenaan je scherm, in de menubalk. Moet een Bluetooth-icoontje staan. Als het uitgeschakeld is, klik er dan op en schakel het weer in. Herstart je Mac: Dit lijkt simpel, maar soms lost een herstart heel wat op, toen dat ik mijn computer weer opstartte na een paar dagen problemen, werkte alles weer normaal. Reset Bluetooth-module: Houd Shift + Option ingedrukt en klik op het Bluetooth-icoontje in de menubalk. Je ziet nu een optie “Reset Bluetooth Module”. Dit kan helpen als er iets mis is met de verbinding. Vergeet apparaten: Als je eerder apparaten had verbonden, ga naar Systeemvoorkeuren > Bluetooth, selecteer de apparaten en klik op het kruisje om ze te verwijderen. Probeer ze daarna opnieuw te verbinden. Software-update: Zorg ervoor dat je de nieuwste versie van macOS hebt. Ga naar Systeemvoorkeuren > Software-update om te kijken of er updates zijn. Soms kunnen bugs zorgen voor verbindingsproblemen. Hopelijk helpt dit! Laat maar weten of je meer hulp nodig hebt. Succes! KleineKees: Vergeten om je Bluetooth aan te zetten is echt een beginnersfout haha! Maar hij had ook wat pech, dus wie weet. TechTante: Bedankt voor de tips, AppleExpert! Ik had laatst ook last van mijn Bluetooth en de reset module werkte voor mij. Super handig! GadgetGuru: Ik had ook dit probleem, maar ik heb uiteindelijk mijn SMC gereset. Het hielp echt! Je moet de Mac helemaal uitzetten, dan de stekker eruit en een paar seconden wachten. Dan weer aansluiten en opstarten. Het kan wonderen doen! iRonnie: Thanks voor de tips, iedereen! Ik ga ze snel proberen. Met die SMC-reset kan ik ook andere dingen oplossen, begrijp ik? KleineKees: Ja, dat klopt! Het resetten van de SMC kan helpen met veel problemen, zelfs met de batterij en de ventilators. Dus, dubbel voordeel! AppleEva: Ik wil ook nog toevoegen dat het soms helpt om je Mac in veilige modus op te starten. Dan worden alleen de essentiële dingen geladen en soms kan dit helpen om conflicten te vermijden. iRonnie: Nogmaals bedankt, iedereen! Ik zie dat er dus meerdere mogelijkheden zijn. Als het niet lukt, post ik weer hier. Fingers crossed! TechTante: En als laatste tip, als je problemen blijft houden, kan het ook aan je hardware liggen. Misschien een keer naar de Apple Store als je er niet uitkomt? GadgetGuru: Ja, dat is altijd een optie. Hopelijk komt het niet zo ver! Succes, iRonnie! iRonnie: Dank jullie wel allemaal, dit is echt nuttig! Ik laat jullie weten hoe het gaat! Lees het volledige bericht hier
    • Onderwerp: Hoe kan ik mijn Netflix-regio wijzigen voor meer films en series? SmurfFan88: Hey allemaal! Ik heb een vraagje. Ik merk dat mijn Netflix aanbod best wel beperkt is en ik hoorde dat je je regio kan wijzigen voor meer films en series. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe werkt dat eigenlijk? Alvast bedankt! FilmGuru88: Hey SmurfFan88! Goed dat je dit vraagt. Veel mensen willen meer keuze op Netflix en gelukkig is dat best makkelijk te doen! Hier een simpele uitleg: Gebruik een VPN: Dit is de meest populaire manier. Een VPN is een soort software die je internetverbinding versleutelt en je laat lijken alsof je in een ander land bent. Als je bijvoorbeeld een VPN gebruikt die zegt dat je in de VS bent, krijg je toegang tot het Amerikaanse Netflix aanbod. Er zijn best veel VPN’s, zoals NordVPN of ExpressVPN. Ze zijn vaak niet gratis, maar je krijgt wel een hoop extra films en series ervoor terug. Installeer de VPN: Zodra je een VPN hebt gekozen, download je het gewoon op je computer, tablet of smartphone. Volg de instructies om alles in te stellen. Verbind met een server: Open de VPN-app en kies een server in het land waarvan je het Netflix aanbod wilt zien. Zet vervolgens Netflix aan! Geniet van je nieuwe aanbod: Ga lekker zappen en ontdek al die films en series waar je eerder niet bij kon! Let wel op dat Netflix rekening houdt met VPN-gebruik. Soms kunnen ze detecteren dat je een VPN gebruikt en adviseren om het uit te schakelen. Dus als je het ziet, probeer dan een andere server of VPN. Hopelijk helpt dit! Laat maar weten als je nog vragen hebt! Bram_84: Helemaal juist, FilmGuru88! Ik gebruik al een tijdje een VPN en het werkt echt geweldig. De Amerikaanse aanbod is zo veel beter! Soms mis ik gewoon bepaalde films en series die ik echt wil zien. Het is een game changer voor mij. BoekNerd93: Ik vind het ook leuk om te horen dat anderen это gebruiken. Maar zijn er ook nadelen? Ik heb gehoord dat het soms trager kan zijn met streamen? Of heb je daar geen last van met goede VPN? FilmGuru88: Goede vraag, BoekNerd93! Ja, als je een minder goede VPN hebt kan je soms lagere snelheden ervaren, vooral als je een server kiest die ver weg is. Maar met een goede VPN zou je een prima snelheid moeten hebben om te streamen. Het is het beste om een VPN te kiezen met een goede reputatie op dat gebied. Meestal hebben ze ook een geld-terug-garantie, zodat je het kunt proberen! JannekeD76: Ik heb van alles geprobeerd, maar bij mij werkte het gewoon niet met die VPN’s. Netflix blijft steeds zeggen dat ik een VPN gebruik. Iemand nog andere ideeën? Bram_84: Jammer, JannekeD76! Heb je al geprobeerd om het uit en weer aan te zetten, of een andere server te kiezen? Soms helpt dat al. Anders kan je misschien de browserversie van Netflix proberen in plaats van de app? EbookLezer: Ik weet niet, maar ik vind het ook een beetje raar dat Netflix dat allemaal bijhoudt. Ik snap het niet. Waarom kunnen ze niet gewoon al die films en series wereldwijd aanbieden? FilmGuru88: Dat is zeker een frustratie, EbookLezer! Het heeft vaak te maken met licenties en rechten. Ze betalen soms voor de rechten om een film in een bepaald land uit te zenden, wat ze in andere landen niet mogen doen. Beetje jammer, maar dat is de realiteit. GamersHaven: Ik heb gewoon geen geduld voor al die techniek. Ik kijk het liefst gewoon op Netflix zoals het is. Maar ik hoop dat ze in de toekomst hun aanbod gaan verbeteren. BoekNerd93: Haha, GamersHaven, ik snap je wel! Soms is het gewoon makkelijker om alles te laten zoals het is. Maar wie weet, misschien in de toekomst! SmurfFan88: Bedankt allemaal voor de tips! Ik ga eens kijken naar die VPN’s en wie weet kan ik eindelijk al die films zien die ik miste! Laat het weten als er nog meer tips zijn. Cheers! Lees het volledige bericht hier
  • Recente actieve topics

×
×
  • Nieuwe aanmaken...