Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

• Europees auteursrecht op de schop

Delen

Het Europees auteursrecht moest op de schop en het Europees Parlement heeft binnen een twee dagen durende worstelpartij een nieuwe auteursrechtenwet gerealiseerd. De oude wet voldeed volgens de Europese Commissie niet meer en moest worden gemoderniseerd. (Zie Artikel)

De wet is op zijn minst omstreden te noemen. Als je de tegenstanders moet geloven, staat het internet zoals wij het kennen op het spel. Zij zijn onder andere bang dat de vrijheid van meningsuiting onder druk komt te staan. Voorstanders, zoals uitgevers, muzikanten en filmproducenten, zijn blij omdat zij door deze wet makkelijker vergoedingen kunnen krijgen voor hun gepubliceerde artikelen, muziek, video's en foto's. De wet heeft twee belangrijke en omstreden onderdelen; Artikel 11 en 13.

Artikel 11 gaat over strengere regels voor het gebruik van links naar artikelen op internet en online foto’s, ook wel de linktaks genoemd. Door die linktaks zouden bijvoorbeeld nieuwsorganisaties en uitgevers geld mogen vragen als er door andere partijen wordt gelinkt naar nieuwsartikelen. Van de linktaks is uiteindelijk na de stemming binnen het Europees Parlement niet veel meer over gebleven. Er is nu een amendement aangenomen, waardoor de tekst drastisch is gewijzigd. Hyperlinks met losse woorden zijn juist toegestaan, zonder dat daar extra toestemming voor nodig is.

Artikel 13 moet het moeilijker maken om filmpjes of muziek te delen waarop auteursrecht zit. Als de wet er komt, dan moeten sociale platformen, zoals Facebook, Twitter en YouTube alle foto’s en video’s strenger controleren of er iets in zit dat inbreuk maakt op het auteursrecht.

Nu was het nog zo dat de controle veelal achteraf plaatsvond en dat bijvoorbeeld video's waarin muziek zit die inbreuk maakt op het auteursrecht, na publicatie offline worden gehaald. YouTube maakt al gebruik van een systeem om automatisch te controleren of geüploade video's muziek bevatten van copyright-houders. De uitslag van de stemming bepaalde uiteindelijk dat het uploadfilter blijft en kleine ondernemers en websites zijn uitgezonderdNu is er geen voorafgaande toetsing meer vereist, waardoor we in principe kunnen blijven publiceren. Ook mag er niet meer door computers bepaald worden of iets rechtmatig is of niet. Het zijn juist mensen die dat moeten doen.

bewerkt door Drifter

Gast
     Delen

Terugkoppeling

Aanbevolen reactie

Youtube (Google) maakt hier wel misbruik van, ooit een filmpje gemaakt met Royalties vrije muziek erin en 5 minuten later was het opnieuw verwijderd contact opgenomen met YouTube dat de muziek wel degelijk vrij te gebruiken was/is en de bewijzen er bij gesloten. Nooit antwoord gehad en het (nieuwjaars-)filmpje is nooit teruggeplaatst, wat voor mij een teken was/is dat dit met willekeur gebeurde (misschien nog steeds). Nooit meer iets geplaatst en account verwijdert.

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Stelletje idioten daar in Brussel... Beschamend.
    Als je alleen al naar de cookie wet kijkt, wordt het glashelder dat Europees Parlement een soort sociale werkplek is voor digibeten.

99 van de 100 websites gebruiken vele soorten cookies, met allerlei redenen.
    Waarom moeten ze het dan alle 99 vermelden? Laat die halve website zonder cookies aangeven dat deze geen cookies heeft...

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

• Administrators

Drama het begin en eind van het internet zoals wij hem kennen. De vrijheid gaat verloren, straks kan ik mijn kinderen vertellen dat het mogelijk was op een forum berichten te plaatsen onder een anoniem account. Jawel, het forum had geen koppeling met de Nederlandse database en je had geen DigiD nodig... gaat serieus snel met de rechten.

:(

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Ik deel je mening. Het vrije, open, internet zoals wij het nu kennen zal verdwijnen, dat zeg ik al vele jaren.
    Ik vraag mij echter af hoe men dat wilt bewerkstelligen. Met deze maatregel is er een klein begin.

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Op Twitter heeft zich een van de grootste ironieën van de afgelopen tijd afgespeeld in een nieuwe woordenstrijd die is ontbrand over Artikel 13. Nadat Pirate-Europarlementariër Julia Reda kinderen opriep om te lobbyen bij hun ouders over de controversiële wetgeving, kreeg ze van IFPI (International Federation of the Phonographic Industry) een "schaam je" voor "het manipuleren van minderjarigen". Het probleem is dat de entertainmentindustrie al meer dan een decennium hetzelfde doet.

Omdat kinderen onder artikel 13 vallen, grotendeels vanwege hun obsessie met YouTube, heeft Reda onlangs voorgesteld om bij hun ouders te lobbyen om de wetgeving te lezen. Tegelijk met pop-ups van YouTube die gebruikers adviseerden zich tegen artikel 13 te verzetten, leek dat sommige aanhangers van de voorgestelde wet te irriteren. Naarmate de controverse over de voorstellen van artikel 13 van de EU aanhoudt, lijkt Twitter het favoriete communicatiewapen te zijn voor partijen aan beide zijden.

Als een van de belangrijkste tegenstanders van Artikel 13 en in het bijzonder de eis voor Uploadfilters, is Julia Reda een veel voorkomend doelwit voor voorstanders van deze omstreden Auteursrechtwetgeving. Julia Reda is een politica voor de Piratenpartij Duitsland en voorzitter van de Jonge Piraten Europa en in 2014 werd ze verkozen tot Europarlementariër.

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Activisten leveren 4 miljoen handtekeningen in bij het Europees Parlement tegen het Artikel 13 voorstel. Voorafgaand aan de laatste trialoog onderhandelingen van deze week zullen activisten een anti-uploadfilters petitie afleveren, ondertekend door vier miljoen mensen. Wetgevers zullen proberen deze week overeenstemming te bereiken over de definitieve tekst van het controversiële artikel 13. De nieuwste voorstellen benadrukken dat maatregelen die door platforms worden genomen, legitieme inhoud niet mogen verwijderen.

Tijdens een plenaire stemming in september steunde het Europees Parlement het controversiële artikel 13-voorstel, dat deel uitmaakt van de EU-plannen voor hervorming van het auteursrecht. Sindsdien is het voorstel getweaked in een poging om bredere steun te krijgen, maar tot nu toe moeten de critici tot zwijgen worden gebracht.

De meeste tegenstand wordt echter gegenereerd door anti-filter activisten. Ze verzamelden steun van het publiek door middel van verschillende online campagnes, waaronder een prominente petitie gehost op Change.org. Woensdag 12 December zal het SafeTheInternet-team de handtekeningen overdragen aan copyright-rapporteur Axel Voss in het Europees Parlement in Straatsburg. De activisten probeerden hetzelfde te doen in juli toen de petitie ongeveer één miljoen ondertekeningen had. Toen was Voss niet bereid om ze te accepteren, maar hij heeft ingestemd om dit 12 December wel te doen.

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Het Europees Parlement en de Raad zijn het uiteindelijk eens geworden over de definitieve tekst van de EU-auteursrechtrichtlijn. Dit omvat het controversiële artikel 13, waarbij tegenstanders bang zijn dat dit leidt tot brede uploadfilters, waarover in de afgelopen maanden zeer veel werd gedebatteerd en bekritiseerd. Het volledige pakket gaat nu naar het Europees Parlement voor een eindstemming, die naar verwachting in Maart of April zal plaatsvinden.

Afgelopen September steunde het Europees Parlement de controversiële artikel 13-plannen, die deel uitmaken van de bredere rehabilitatieplannen van de EU. Dit werd gevolgd door verschillende rondes trialoog onderhandelingen, waarin de definitieve tekst zou worden opgesteld. Dit proces is op 13 Februari voltooid.

Ondanks de protesten en bezwaren, die ook de afgelopen weken van rechthebbenden kwamen, vertraagden de wetgevers niet. De definitieve versie van artikel 13 is gebaseerd op het compromis dat Frankrijk en Duitsland vorige week hebben gesloten.

Volgens Pirate Party, EP-lid Julia Reda , die zeer kritisch was over de plannen, is de huidige versie van artikel 13 nog erger dan voorheen.

Reda merkt op dat deze deal een bedreiging vormt voor zowel kleine uitgevers, auteurs als internetgebruikers en het risico loopt dat het internet zoals we dat kennen uitsluitend in handen gaat vallen van de Tech- en Media-giganten.

Ze voegt er aan toe dat zelfs de meest geavanceerde uploadfilters routinematig volkomen legale inhoud blokkeren. Het verplichten van platforms om uploadfilters te gebruiken, zou niet alleen leiden tot het vaker blokkeren van legale uploads, het zou ook het leven moeilijker maken voor kleinere platforms die zich geen filtersoftware kunnen veroorloven.

Bron: Torrentfreak

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

De populaire "Save The Internet!" petitie, die de wetgever aanspoort om tegen artikel 13 van de EU-auteursrechtrichtlijn te stemmen, heeft vandaag een nieuwe mijlpaal bereikt van vijf miljoen ondertekenaars. De petitie maakt deel uit van een intensievere campagne die ook offline demonstraties en black-outs van Wikipedia bevat.

5million.png

Het heeft een aantal maanden geduurd, maar deze laatste mijlpaal zal ongetwijfeld worden gebruikt om leden van het EU-Parlement te overtuigen om artikel 13 en artikel 11 af te wijzen bij de aanstaande stemming van komende dinsdag. Met minder dan een week te gaan, zullen de campagnes van tegenstanders en supporters snel hun hoogtepunt bereiken. Vervolgens is het aan de leden van het Europees Parlement om hun laatste stem te laten horen in deze Europese Auteursrichtlijn soap.

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
    Voeg een reactie toe...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Wie zijn er online?  0 leden zijn actief

There is no users online

• Laatste nieuws

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Forumdiscussie: Michael Jackson’s Son Bigi ‘Blanket’ Makes Rare Public Appearance with Family: Photo Gebruiker: Janine123 Hey iedereen! Hebben jullie de foto gezien van Bigi, de zoon van Michael Jackson, die samen met zijn familie een openbare verschijning maakte? Wat vinden jullie ervan? Is het niet leuk om hem weer eens in het openbaar te zien? Expert: MusicLover92 Hallo Janine! Ja, dat klopt helemaal! Bigi, vroeger bekend als Blanket, heeft inderdaad een zeldzame openbare verschijning gemaakt. Voor degenen die het niet weten: hij is de jongste zoon van Michael Jackson en heeft zijn hele leven in de schaduw van de beroemdheid gestaan. Bigi is nu 21 jaar oud en lijkt echt een eigen weg te vinden. Het is mooi om te zien dat hij zijn familie steunt en dat ze samen uitgaan. Dit is voor veel fans een grote stap, omdat hij jarenlang uit de publiciteit is gebleven. Ze hebben altijd geprobeerd om zoveel mogelijk privacy te hebben, vooral na het overlijden van zijn vader in 2009. Het is ook interessant om te zien hoe de andere kinderen van Michael, zoals Paris en Prince, ook meer in de schijnwerpers komen de laatste tijd. Ze delen meer over hun leven op sociale media, waardoor fans een beter zicht krijgen op wie ze nu zijn. Wat wel leuk is aan Bigi is dat hij zich niet alleen definitief distantieert van de ‘Jackson’, maar ook zijn eigen identiteit ontwikkelt. Hij is bezig met zijn eigen projecten, zoals acteren. Dit maakt het voor ons als fans echt spannend om te zien hoe hij zich ontwikkelt! Reactie van gebruiker: michaelfan84 Wow, echt gaaf om te horen! Ik ben blij dat hij een eigen leven probeert te leiden. Het moet lastig zijn om in zo’n beroemde familie op te groeien. Reactie van gebruiker: LisaP Klopt! Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is. Ik vind het alleen jammer dat we niet meer van hem zien, daar gaat zoveel media-aandacht naar de rest van de familie. Reactie van gebruiker: Joris89 Haha ja, maar dat komt ook omdat hij zo stil is. Hij laat niet veel van zich horen. Misschien heeft hij gewoon geen zin in die drukte, en dat is ook oke! Iedereen zou dat recht moeten hebben. Reactie van gebruiker: FanaticMichael Precies! Hij moet zijn eigen leven leiden. Maar ik ben wel benieuwd naar wat hij met zijn leven gaat doen. Heeft hij nog plannen? Iemand dat gehoord? Reactie van gebruiker: TessaK Ja, ik heb gehoord dat hij zich richt op acteren. En hij heeft ook interesse in muziek, wat natuurlijk niet zo’n verrassing is. Ik hoop dat we zijn talent snel kunnen zien! Reactie van gebruiker: michaelfan84 Acteren klinkt spannend! Ik hoop echt dat hij in de voetsporen van zijn vader kan treden, maar op zijn eigen manier. Hoe zou jij het vinden als hij een muziekalbum uitbrengt? Reactie van gebruiker: LisaP Dat zou wel vet zijn! Maar ik hoop dat hij het op zijn eigen manier doet en niet alleen maar in de schaduw van zijn vader staat. Elke artiest moet zijn eigen geluid vinden! Reactie van gebruiker: Joris89 Ja, precies. Ik wil dat hij gewoon gelukkig is. En als dat met muziek of acteren is, dan ben ik all-in! Laat de jongen gewoon hijzelf zijn. Reactie van gebruiker: TessaK Inderdaad! En ik denk dat hij dat goed gaat doen. Laten we gewoon afwachten en zien wat zijn volgende stappen zijn. Maar mega leuk om te zien dat hij weer in het bijzijn van zijn familie is! Einde van de discussie. Wat denken jullie? Zullen we zien hoe Bigi en de rest van de familie zich ontwikkelen in de toekomst? Lees het volledige bericht hier
    • Topic: Wat is een game modus op je tv en heb je het echt nodig? Geplaatst door: GamerJoe123 Hey allemaal! Ik heb een vraagje over mijn televisie. Ik heb gelezen dat er zoiets als een "game modus" bestaat, maar wat is dat precies? En is het echt nodig om die aan te zetten als ik ga gamen? Ik merk soms dat ik de actie niet helemaal lekker zie. Iemand die hier meer van weet? Alvast bedankt! Reactie van: TechGuru88 Hey GamerJoe123! Leuk dat je het vraagt! De game modus op je tv is eigenlijk een instelling die ervoor zorgt dat je beeld zo snel mogelijk reageert op wat er op je gamecontroller gebeurt. Wanneer je niet in die modus zit, moet je tv meer tijd nemen om het beeld te verwerken, wat kan leiden tot vertraging. Dit heet input lag. Stel je voor dat je een spel speelt waar je snel moet reageren, zoals een race- of vechtspel. Als je dan een knop indrukt en je ziet pas na een seconde wat het effect is op je scherm, dan ben je te laat! In de game modus vermindert je tv deze vertraging, zodat alles directer aanvoelt. Je hebt het eigenlijk “echt nodig” als je graag competitief speelt of gewoon een betere ervaring wilt. Maar als je casual gamer bent en geen last hebt van vertraging, kan het zijn dat je het niet per se nodig hebt. Dus, kortom: het kan een wereld van verschil maken, vooral als je serieus speelt! Hopelijk helpt dit! Reactie van: ChillingChick Wauw, dat was een duidelijke uitleg! Ik had geen idee dat het zo’n impact kon hebben op je game ervaring. Ik ga die modus zeker eens proberen, thanks! Reactie van: OldSchoolGamer Ik heb ook een tv met zo’n game modus, maar ik vind het altijd zo’n gedoe om het in te schakelen. Vaak vergeet ik het gewoon. Is het echt de moeite waard? Reactie van: TechGuru88 Hey OldSchoolGamer, Ik snap wat je bedoelt! Het kan soms een stap zijn om dat te doen als je op de bank ploft. Maar als je games speelt waar timing echt belangrijk is, kan het wel echt de moeite waard zijn. Maar als je het echt niet gebruikt, laat het gewoon lekker uit. Het moet vooral leuk blijven! Reactie van: GamingNerd42 Ik zet de game modus altijd aan als ik ga gamen, maar mijn broer doet dat nooit. Hij zegt dat hij het verschil niet kan merken, haha! Maar ik vind het zelf wel fijn, vooral bij snelle shooters. Reactie van: GameFreak88 Ha GamingNerd42, Dat komt vaker voor! Sommige mensen zijn gevoeliger voor vertraging dan anderen. Het is ook een kwestie van wat je gewend bent. Voor de een maakt het een groot verschil, de ander ziet er niks van. Reactie van: CoolKat99 Ik had nooit geweten dat dit bestond, maar ik denk dat ik het ook eens ga inschakelen. Hoe zit het eigenlijk met films en series, heeft dat ook invloed? Reactie van: TechGuru88 Goede vraag, CoolKat99! Films en series hebben geen “game modus” nodig, omdat je niet zo snel hoeft te reageren. Game modus is echt alleen voor gaming. Voor films kun je die liever laten staan voor de beste beeldkwaliteit. Reactie van: GamerJoe123 Thanks iedereen voor de tips en info! Ik ga die modus zeker proberen de volgende keer dat ik ga gamen. Fijne discussie hier! Reactie van: ChillingChick Jaaa, laat ons weten hoe het ging, GamerJoe123! Ben benieuwd of je merkt dat het beter is! Reactie van: OldSchoolGamer Haha, ja doe dat! Misschien moet ik ook maar eens proberen om het aan te zetten. Wie weet, wordt mijn score beter met die game modus aan. Zo, dat was het forumtopic! Hopelijk voel je de community vibes! Lees het volledige bericht hier
    • Forumtopic: Voorstellen – Hoi, ik ben Jasmijn! Bericht van Jasmijn123: Hey allemaal! Ik ben Jasmijn, 28 jaar, en nieuw hier! Ik kom uit een klein dorpje in de Achterhoek. Ik dacht, tijd om me voor te stellen en wat nieuwe mensen te leren kennen. Als ik terugdenk aan mijn jeugd, heb ik de leukste herinneringen aan de lange zomers met mijn vrienden in het bos. We bouwden hutten, hebben urenlang gespeeld en soms zelfs een kampvuur gemaakt met marshmallows. Het simpelste wat je kan doen, maar die momenten blijven me altijd bij omdat ze zo puur waren. Geen zorgen, gewoon plezier maken! Ik ben hier vooral om te kletsen over muziek en films, dat zijn echt mijn passies! Verder hou ik van boeken lezen en af en toe een hike maken. Ik ben ook super benieuwd naar wat jullie favoriete films zijn, dus vertel het me! Ik kijk er naar uit om met jullie te praten en nieuwe vrienden te maken! Liefs, Jasmijn Reactie van KennisVerspreider: Hey Jasmijn! Welkom op het forum! Wat leuk dat je je hebt voorgesteld! Jeugdherinneringen zijn vaak zo dierbaar, en ik vind het mooi dat je die momenten met vrienden deelt. Het klinkt alsof je veel plezier had in de natuur! Wat muziek en films betreft, er zijn zoveel genres waar je uit kunt kiezen. Heb je een favoriete artiest of film? Bijvoorbeeld, ik ben zelf een grote fan van indie muziek en films met een goed verhaal. En over boeken: heb je een bepaald genre dat je graag leest? Ik vind fantasy heel leuk, zoals de boeken van Tolkien. Misschien kunnen we book clubjes opstarten hier! Als je ooit tips nodig hebt over muziek of films, laat maar weten. Veel plezier hier! Reacties van andere gebruikers: Tuinkabouter90: Hey Jasmijn! Welkom! Die zomerherinneringen klinken echt leuk, ik herken het helemaal. Ik hou ook van de natuur! FilmFan88: Hoi Jasmijn! Leuk dat je hier bent! Heb je al een specifieke film in gedachten die je wilt bespreken? Boekenworm: Hallo Jasmijn! Wat een leuke intro! Heb je toevallig “De Hobbit” gelezen? Dat boek is zo avontuurlijk! Jasmijn123: Bedankt voor de leuke reacties, allemaal! @Boekenworm, ja, ik heb “De Hobbit” gelezen, echt een aanrader! Wat vind je het mooiste deel? KennisVerspreider: @Jasmijn123, ik vind die ontmoeten van Smaug echt spannend! Heb je ook “In de ban van de ring” gelezen? Tuinkabouter90: @KennisVerspreider, ja, die boeken zijn geweldig. Maar de films zijn ook top! Ik kijk ze elk jaar weer! Jasmijn123: Heerlijk, die films! En wat een mooie scenery in Nieuw-Zeeland. @FilmFan88, ik ben nu echt benieuwd, wat is jouw favoriete film? FilmFan88: Oh, dat is moeilijk! Maar ik denk toch dat “Inception” een van mijn favo’s is. Die plotwendingen zijn zo vet! Boekenworm: @FilmFan88, wow, “Inception” is echt een geweldige film! Heb je de soundtrack ook geluisterd? Die is zo episch! Jasmijn123: Ben ik het helemaal mee eens, de soundtrack is awesome! Ik ga hem nu weer luisteren. Bedankt voor de tips, allemaal! En zo ontstaat een levendig gesprek, waarin iedereen zijn passie deelt! Lees het volledige bericht hier
  • Recente actieve topics

• Nieuwe aanmaken...