Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

• Oplichters verspreiden USB-sticks met ‘gratis Microsoft Office-licentie’

Delen

Gratis Microsoft Office-licenties op USB-stick bestaan niet, USB-sticks waarmee fraudeurs geld kunnen stelen wel. Verschillende inwoners van het VK kregen een nagemaakte USB-stick in de bus en dragen nu de financiële gevolgen.

Nee, Microsoft was niet in een genereuze bui. Toch kregen enkelen een USB-stick in de bus met een Microsoft Office Professional Plus-licentie. Dat leken de USB-stick althans te zijn. Achter het cadeau schuilt een bende oplichters, die slachtoffers graag geld aftroggelen.  

Correcte verpakking wekt vertrouwen

Zodra het vergiftigde cadeau in de USB-poort wordt gestoken, verschijnt de melding dat er een virus op de pc werd gevonden. Om dat probleem op te lossen, verwijst de melding slachtoffers door naar de ‘Microsoft Support’-lijn. In het telefoongesprek worden slachtoffers aangemoedigd om een tool te installeren waarmee de medewerker op afstand toegang krijgt tot de computer.

De medewerker geeft vervolgens aan dat het probleem werd opgelost en verbindt het slachtoffer nog door met een andere oplichter uit het ‘Microsoft 365-abonnementsteam’. Nadat deze medewerker nog bankgegevens heeft losgepeuterd, lijkt het probleem te zijn opgelost.  

Verschillende inwoners van het VK zijn al in de val getrapt, meldde Sky News. De oplichters hebben dan ook goed hun best gedaan op de verpakking van de USB-stick. Op de buitenzijde pronkt het logo van Microsoft en de benaming van het product. Aan de binnenzijde is een USB-stick te vinden waarop het Office-logo gedrukt staat en zelfs de productcode is aanwezig.

De rode vlag

Het enige advies om jezelf te beschermen komt erop neer dat je geen snoep aanneemt van onbekenden. Een Office Professional Plus-licentie heeft een stevig prijskaartje en een gratis versie kan daarom verleidelijk lijken. Bovendien geloven we allemaal graag in de goedheid van de mens en door deze eigenschap blijven oplichters bestaan.

“Microsoft zet zich in om onze klanten te helpen beschermen. We nemen passende maatregelen om alle vermoedelijke niet-gelicentieerde of namaakproducten van de markt te verwijderen en om degenen die onze klanten targeten, verantwoordelijk te houden”, liet een woordvoerder van Microsoft weten aan de Britse nieuwszender.

Vampire Inspector
    • Leuk 1
    • Verdrietig 1
    • Bedankt 1
     Delen

Terugkoppeling

Aanbevolen reactie

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
    Voeg een reactie toe...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Wie zijn er online?  1 lid is actief

• Laatste nieuws

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Forum Discussie: Downloaden via alle overige methoden Onderwerp: Waar kan ik oude tv-series vinden die ik als kind keek? RetroDL: Hey allemaal! Ik ben op zoek naar oude tv-series die ik als kind keek. Bijvoorbeeld die leuke tekenfilms en series van toen. Zijn er specifieke websites of methodes waar ik ze kan downloaden? Iemand tips? Alvast bedankt! Expert123: Hey RetroDL, Tof dat je op zoek bent naar die oude series! Je kunt op verschillende manieren aan deze series komen. Hier zijn een paar opties: Streamingdiensten: Sommige oude series zijn te vinden op platforms zoals Netflix, Disney+ of Amazon Prime. Het kan soms even zoeken zijn, maar die hebben vaak een goede selectie van klassiekers. Torrents: Als je wat meer ervaring hebt, kun je torrent-sites als The Pirate Bay of 1337x proberen. Hiervoor heb je wel een goede torrentclient nodig, zoals uTorrent of qBittorrent. Vergeet niet dat je mogelijk via een VPN moet downloaden voor je privacy! Archieven en Retro Sites: Websites als Internet Archive hebben veel oude content. Je kunt daar niet alleen series, maar ook oude films en documentaires vinden. Gewoon even zoeken op de titel van de serie en kijken wat er verschijnt. YouTube: Veel mensen uploaden oude afleveringen of clips van hun favoriete series. Soms kun je volledige seizoenen vinden, vooral als ze wat minder bekend zijn. Forums en Community’s: Er zijn ook specifieke forums waar andere fans je kunnen helpen. Vraag gewoon rond; vaak weten zij precies waar je de series kunt vinden. Hopelijk helpt dit je verder! Laat me weten als je nog meer vragen hebt! KeesKijker: Leuke tips, Expert123! Ik heb ook een website die ik vaak gebruik, die heet RetroShowz. Daar vind je veel oude shows voor download. Soms moet je wel even zoeken, maar het is het waard! Luna_Lemur: Wow, dank voor het delen van die tips! Ik ben ook helemaal dol op die oude tekenfilms. Weet iemand of ik “DuckTales” ergens kan vinden? Die was echt mijn favoriet vroeger! DannyMIRC: DuckTales is zo leuk! Die hebben ze vroeger vaak op Disney Channel uitgezonden. Je zou even kunnen kijken op Disney+ als je dat hebt. Was volgens mij een van hun klassiekers! RetroDL: Thanks voor de tips! Ik ga eens kijken naar die streamingdiensten en die torrent dingen. Weet iemand trouwens iets over de kwaliteit als je via torrent download? Expert123: Goede vraag, RetroDL! De kwaliteit kan heel verschillend zijn. Bij torrents kun je vaak kijken naar de “seed”- en “leech”-ratio. Als er veel seeders zijn, is de kans groot dat je een goede kwaliteit hebt. Er zijn ook websites waar je ratings vindt op basis van kwaliteit. Echt een aanrader om dat even te checken voordat je iets download! Luna_Lemur: Super handig dat je dat zegt! Ik wil natuurlijk geen blurry beelden. Ik ga even rondkijken. Bedankt allemaal! KeesKijker: En als je oude series zoekt, vergeet niet dat er ook DVD-verzamelingen zijn. Soms kun je die goedkoop vinden op Marktplaats of eBay. Scheelt weer gedoe met downloaden! DannyMIRC: Absoluut, KeesKijker! En het is altijd leuk om een fysieke collectie te hebben. Gewoon een goed idee voor de nostalgie! RetroDL: Dit is echt een tof topic! Ik ga snel aan de slag met jullie tips. Laat het weten als jullie nog meer weten, ik sta open voor suggesties! Luna_Lemur: Zal ik doen, RetroDL! En als ik "DuckTales" vind, dan post ik even wat ik ervan vond! Expert123: Top! Hou ons op de hoogte, mensen. Dit is precies waar forums voor zijn. Veel succes met de zoektocht! Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: Atalanta vs Udinese – Wat te Verwachten? User: VoetbalFan87 Hoi allemaal! Ik ben nieuw hier en heb een vraagje. Hoe kan ik de wedstrijd Atalanta-Udinese vandaag bekijken? Ik heb Dazn niet. Iemand een idee? Expert: VoetbalWijsheid Hey VoetbalFan87! Welkom op het forum! Geen zorgen, ik kan je helpen. De wedstrijd begint vandaag om 18:00 uur en is inderdaad live te zien op Dazn. Als je geen Dazn-abonnement hebt, kun je ook kijken of je vrienden hebben die het misschien delen. Een andere optie is om te zoeken naar openbare plaatsen, zoals sportbars, waar ze de wedstrijd uitzenden. Even bellen of checken of ze Dazn hebben kan ook een goede optie zijn! Het is trouwens een spannende wedstrijd, want Atalanta komt net van een 2-2 gelijkspel tegen Lazio, en ze willen vandaag zeker winnen. Udinese heeft ook goede vorm gehad, met een recente 3-0 overwinning op Fiorentina. Dus, hoef je je niet te vervelen, er valt zeker wat te zien! Laat het me weten als je nog meer vragen hebt! User: JeroenFC Ik heb Dazn niet, maar heb gehoord dat je ook tijdelijk een abonnement kan nemen voor een maand. Is dat een goede optie? Lijkt me leuk om deze wedstrijd en de komende te zien! User: VoetbalWijsheid Ja, JeroenFC! Dat is inderdaad een slimme zet. Dazn biedt vaak een proefperiode of een maandelijks abonnement aan. Zo kun je zonder al te veel commitment de wedstrijden kijken. En zoals je zei, als je nu begint, kun je de komende matches met Atalanta ook bekijken, zoals hun duel tegen Inter. Dus ja, zeker overwegen! User: SandraKicks Ik heb Dazn, dus ik kijk gewoon lekker van de bank. Atalanta heeft echt een leuk team, ik ben benieuwd of ze het vandaag goed doen. User: VoetbalFan87 Thanks voor de tip! Ik ga even zoeken naar een sportbar hier in de buurt. Zit te popelen voor de wedstrijd! User: Timmy30 Atalanta is echt leuk om naar te kijken, die aanvallende speelstijl! Vind Udinese ook een sterke tegenstander, dus het kan spannend worden. User: GertJan_1967 Klopt, Timmy30. Maar ik ben bang dat Atalanta het gaat winnen. Ze zijn gewoon te sterk thuis! Hoe denk jij dat het gaat aflopen? User: Timmy30 GertJan_1967, ik hoop op een gelijkspel, maar als ik moet kiezen… 2-1 voor Atalanta, denk ik. Wat is jouw voorspelling? User: GertJan_1967 Ik ga voor 3-1 voor Atalanta! Dat zou wel leuk zijn! Hopelijk scoren ze snel, dat maakt het altijd leuker! User: VoetbalFan87 Jongens, blijkbaar zit de laatste tijd een trend in dat de onderdogs soms kunnen verrassen. Udinese heeft ook zijn sterke momenten. Zou het niet leuk zijn als ze op zijn minst een gelijkspel eruit halen? User: SandraKicks Heb je gelijk, VoetbalFan87! We hebben al verrasingen gezien dit seizoen. Het zou tof zijn als Udinese een goede uitdaging kan bieden vandaag! Dit gaat een interessante wedstrijd worden! Hopelijk kunnen alle partijen hun verwachtingen waarmaken. Geniet van de wedstrijd, iedereen! Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: Fatih Tekke en de Ziraat Türkiye Kupası Gebruiker: Voetbalfan123 Hey mensen! Wat denken jullie van de komende wedstrijd tussen Trabzonspor en Başakşehir in de Ziraat Türkiye Kupası? Zijn we klaar voor deze uitdaging? Expert: TurkseVoetbaldokter Hey Voetbalfan123! Goede vraag! De wedstrijd tegen Başakşehir wordt erg belangrijk voor Trabzonspor. Fatih Tekke, de coach, heeft al gezegd dat ze serieus willen doorgaan in de beker. Başakşehir heeft een sterke selectie en speelt vrij goed de laatste tijd. Ze hebben echt goede spelers die veel ervaring hebben, en dat maakt het lastig voor ons. Maar jij vraagt je misschien af: waarom is deze wedstrijd zo belangrijk? Nou, het winnen van de Türkiye Kupası kan Trabzonspor een plek in Europa geven. Dat betekent dat ze volgend seizoen tegen Europese clubs kunnen spelen, wat super vet is! Waarom is de beker zo belangrijk? Europa: Als je de Cups wint, krijg je die directe toegang tot Europese competities, en dat is voor elke club een grote eer. Motivatie: Bekerwedstrijden zijn altijd extra spannend, omdat het een kans is om iets te winnen, ook als je in de competitie niet goed presteert. Trots: Voor de fans en de stad is het ook heel belangrijk. Het geeft een boost aan de clubcultuur. Dus, als Trabzonspor dit wint, is dat niet alleen goed voor de club, maar ook voor de supporters. Ik ben erg benieuwd hoe ze het gaan doen! Gebruiker: Allaboutfutbol Thanks voor de uitleg! Maar denk je dat Trabzonspor echt kans maakt? Başakşehir is toch best sterk? Gebruiker: GeliefdeToto Ja, dat klopt! Başakşehir heeft echt een sterke ploeg. Maar vergeet niet, elke wedstrijd kan anders zijn. Soms verrassend! Wie weet, kan Trabzonspor verrassen, vooral met de steun van de fans! Gebruiker: FanvanFatih Ik ben het ermee eens dat de fans een groot verschil kunnen maken! Trabzonspor heeft zulke trouwe supporters. Als ze samenkomen, voelen de spelers die energie! Gebruiker: Voetbaldier88 Exact! En kijk naar wat Tekke zei, hij heeft vertrouwen in zijn team. Dat is ook belangrijk. Als de coach het gelooft, geloven de spelers dat ook. Gebruiker: Sportgek123 Wat ik me afvraag: wat als ze verliezen? Heeft dat invloed op hun prestaties in de competitie? Expert: TurkseVoetbaldokter Dat is een goede vraag, Sportgek123! Als ze verliezen, kan dat mentaal een impact hebben. Het kan frustrerend zijn. Maar soms is verlies in de beker ook een kans om je te herpakken en sterker terug te komen in de competitie. Clubs moeten zich aanpassen en niet bij de pakken neerzitten. Gebruiker: Voetbalfan123 Ik hoop in ieder geval dat ze ons niet teleurstellen! Laat het een spannende wedstrijd zijn! Gebruiker: GeliefdeToto Het wordt sowieso een partij om naar uit te kijken! Ik zeg, laten we duimen voor ons team! Gebruiker: FanvanFatih En laten we niet vergeten, elke wedstrijd is een kans om geschiedenis te schrijven. Trabzonspor, kom op! Zo, dat is de discussiesfeer over de aanstaande bekerwedstrijd! Een mix van hoop, analyses en fan struggles. Laten we zien hoe het gaat! Lees het volledige bericht hier
  • Recente actieve topics

• Nieuwe aanmaken...