Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:



  • Nieuwsberichten

    Volg het nieuws en de laatste ontwikkelingen welke gerelateerd zijn aan downloaden.
    • Duken

      De top 10 meest gedownloade films van 1 augustus tot 7 augustus 2016. Deze week staat de film ‘Independence Day: Resurgence’ bovenaan, gevolgd door ‘The Nice Guys’ en ‘Batman: The Killing Joke’  maakt de top drie compleet.
      Week 31, zijn er twee nieuwkomers in ons overzicht ten opzichte van vorige week. Independence Day: Resurgence  is voor de eerste keer de meest gedownloade film. De data van deze wekelijkse downloadlijst wordt verzameld door TorrentFreak. Alle films in de lijst zijn DVD of Blueray rips tenzij anders vermeld. 
      Op de onderstaande pagina vindt u alle uitleg over de type releases die uitgebracht worden.
      Het bekijken van deze films kan natuurlijk via het programma Popcorn Time. Als u de films wilt downloaden dan raden wij Spotnet 2.0 aan om deze te downloaden via nieuwsgroepen.
      Overzicht top 10
      Ranking (Vorige wk.) Movie IMDb Rating / Trailer   1 (10) Independence Day: Resurgence (Subbed HDRip) 5.6 / trailer 2 (…) The Nice Guys 7.7 / trailer 3 (3) Batman: The Killing Joke 7.3 / trailer 4 (1) X-Men: Apocalypse (Subbed HDRip) 7.7 / trailer 5 (4) Warcraft (subbed HDRip) 7.7 / trailer 6 (2) Central Intelligence 6.9 / trailer 7 (8) The Secret Life of Pets (HDTS) 6.8 / trailer 8 (…) Jason Bourne (CAM) 7.4 / trailer 9 (…) The Angry Birds Movie 6.3 / trailer 10 (5) The Purge: Election Year (subbed HDRip) 6.3 / trailer  
       
      Lees meer...

      3162 • 0

    • Trizomu

      Deze keer geen waarschuwing(en), geen update/upgrade van een programma of OS of één of ander (zeer)goed programma. Maar deze keer een terugblik in de tijd, in de computertijd geldt dit als een eeuwigheid voor de tijd die is verstreken tot de dag van vandaag, een kleine geschiedenis les dus.
      Samenvatting: Gebruikersinterfaces hebben de voorbije halve eeuw grote veranderingen doorgemaakt. We sommen de belangrijkste mijlpalen voor je op.
      De eerste grafische user interface (GUI) zag al in de jaren 60 het levenslicht. Een halve eeuw later vallen de gebruikersinterfaces niet meer te vergelijken met de software van weleer. We blikken terug op de belangrijkste mijlpalen in de geschiedenis van de GUI.

      oN-Line system
      In de jaren 60 ontwikkelde Douglas Engelbart de eerste computer die met een muis kon worden bediend. Het scherm van de pc kon zowel tekst als doorlopende lijnen weergeven. Omwille van het beperkte geheugen van het systeem konden enkel hoofdletters worden getoond. De demonstratie in 1968 kon op erg veel publiek rekenen. Omwille van geldgebrek werd het oN-Line System nooit als commercieel product aangeboden.

      Xerox Alto
      Zelfs in de jaren 70 hadden traditionele bedrijven al schrik voor de digitalisering. Eén van deze bedrijven was Xerox, welke voornamelijk bekend staat om zijn printers en kopieermachines. In 1970 richtte Xerox het Palo Alto Research Center op, waaruit in 1973 Xerox Alto vloeide. Deze computer had een scherm met dezelfde grootte als een A4-blad en een resolutie van 606 bij 808 pixels. De eerste software die voor Xerox Alto werd geschreven was nog steeds erg op tekst gebaseerd en was slechts lichtjes grafisch. Om een consistente gebruikersomgeving te voorzien, werd Smalltalk ontwikkeld. Deze software was de eerste object-oriented programmeertaal en was eveneens een besturingssysteem. Het was de eerste moderne GUI.

      Lisa en Macintosh
      In 1976 richtten Steve Jobs en Steve Wozniak Apple Computer op in hun garage. Hieruit vloeide de Lisa-computer. De interface van deze pc bevatte icoontjes voor bestanden en applicaties en introduceerde een pull-down menubalk. Verdere innovaties van Lisa waren shortcuts, een prullenbak en uitgegrijsde menu-opties. De computer werd in 1983 gelanceerd, maar door zijn prijskaartje van 10.000 dollar werd de pc slechts in beperkte mate verkocht. Om deze reden werd de Macintosh een jaar later uitgerold. Het was een goedkopere versie van Lisa, had een klein monochroom scherm van 9 inch, 128 kB geheugen en een floppy drive. Het besturingssysteem werd opnieuw geschreven voor het kleine geheugen, al bevatte het systeem de meeste GUI-features van Lisa.

      VisiOn
      Ook VisiCorp werkte in de jaren 80 aan een GUI, VisiOn genaamd. De grafische interface werd afzonderlijk aangeboden voor IBM-pc's aan 1.495 dollar, waardoor het niet vaak werd gekocht. Bovendien was VisiOn meer tekstgebaseerd dan andere GUI's, het bevatte bijvoorbeeld geen iconen en toonde geen proportionele letters.

      Windows
      In 1983 kondigde Microsoft Windows aan, welke eruit zag als een combinatie van VisiOn en Word voor DOS. Toen het OS in 1985 werd uitgerold, was de GUI in kleur en bevatte het alle gebruikelijke GUI-features. Windows was één van de eerste 3rd party software voor de Macintosh en had een menubalk voor elke applicatie, in tegenstelling tot andere GUI's. Pas in Windows 2.0 konden de vensters elkaar overlappen.

      DeskMate en GEM
      In 1984 rolde Tandy Computers Deskmate uit. De GUI diende voornamelijk met toetsencombinaties gebruikt te worden en was daardoor niet gebruiksvriendelijk. Het werd gebundeld met Tandy-pc's, maar kende weinig succes. In dezelfde periode lanceerde Digital Research GEM uit. Deze GUI diende voor DOS en Atari ST-computers en leek erg hard op Lisa en Macintosh. Apple klaagde Digital Research daarom aan, waarna enkel de Atari-versie verkocht mocht worden.

      Commodore Workbench
      De Amiga-computer van Commodore werd in 1985 gelanceerd met de GUI Workbench. Deze GUI bevatte enkele nieuwe ideeën, zoals de mogelijkheid om vensters bovenop elkaar te stapelen en een menubalk bovenaan die naar boven gehaald kon worden met de rechtermuisknop. In 1990 werd Workbench 2.0 gelanceerd, met verschillende verbeteringen. Comodore ging failliet in 1994.

      NeXTSTEP
      Nadat Steve Jobs in 1985 Apple verliet, creëerde hij de NeXT-computer. De nieuwe GUI voor de pc, NeXTSTEP, werd in 1988 gelanceerd en introduceerde een scherpe 3D-look en het X-symbool om vensters te sluiten. Verder bevatte de GUI verticale menustrips in de linker bovenhoek en een dock dat aan elke zijde van het scherm geplaatst kon worden. In 1997 werd NeXTSTEP opkocht door Apple.

      OS/2
      In 1988 werd de eerste grafische versie van OS/2 uitgebracht, een GUI die DOS moest vervangen en een samenwerking tussen IBM en Microsoft was. OS/2 leek erg hard op Windows 2.0. Door de populariteit van Windows 3 werkte IBM uiteindelijk alleen verder aan OS/2. In 1992 werd een nieuwe versie van het OS uitgebracht, waarin de nieuwe gebruikersinterface Workplace Shell werd gebruikt. Workplace Shell bevatte verschillende ideeën van NeXTstep en het uiterlijk van de interface kon door gebruikers worden aangepast.

      X Window system
      Eind jaren 80 werden verschillende GUI's uitgebracht voor Unix. Deze GUI's werkten bovenop het X Window System, een framework om meerdere command shells en een klok te tonen. Om een consistente interface te tonen, werd een tweede laag code hier bovenop gebruikt, de Windows manager. De desktop environment die hier bovenop draaide, gaf de besturingssystemen van verschillende verkopers hun unieke uiterlijk. Hieruit vloeide onder andere de gratis open-source desktop environments KDE en GNOME.

      Windows 3.1, 95 en 98
      Met de uitrol van Windows 3.1 ging de populariteit van het besturingssysteem drastisch omhoog. Windows 3.1 had dan ook veel functies die niet aanwezig waren bij Macintosh en toonde scherpe goedogende icoontjes. Drie jaar later wist Microsoft deze populariteit te overtreffen met Windows 95. Microsoft nam de leiding in GUI-verkoop en introduceerde het startmenu aan de wereld. Windows 98 en ME die later in de jaren 90 werden uitgerold, waren de laatste besturingssystemen die op Windows 3.x waren gebaseerd.

      Mac OS X
      In de tussentijd ontwikkelde Apple de nieuwe GUI Aqua voor zijn nieuwe besturingssysteem Mac OS X. Dit besturingssysteem was een mengeling van NeXTSTEP en Macintosh. Drie jaar later werd Mac OS X 10.3 Panther uitgerold, waarin de gebruiksvriendelijkheid was verbeterd. Tiger uit 2005 bood daarentegen nieuwe functies.

      Windows XP tot Windows 10
      In 2001 werd het razend populaire Windows XP gelanceerd. Het was de eerste Windows-versie waarvoor een 64 bit-variant bestond en de langst lopende versie van Windows. Pas in 2007 werd het volgende besturingssysteem van Microsoft uitgerold: Windows Vista. Hierin werd de startknop voor het eerst vervangen door een icoon van Windows. Windows 7 volgde het besturingssysteem op en was stabieler, sneller en gebruiksvriendelijker dan Vista. Bij Windows 8 introduceerde Microsoft een volledig nieuwe gebruikersinterface, waarin het startmenu was verdwenen. Tot opluchting van Windows-fans keerde de knop vorig jaar terug in Windows 10, het laatste besturingssysteem dat Microsoft wil uitrollen.

      Mac OS X Leopard tot macOS Sierra
      In 2007 lanceerde Apple Mac OS X Leopard, volgens het bedrijf de grootste update ooit aan Mac OS X. Het besturingssysteem kreeg een nieuwe look en ondersteunde 64 bit-applicaties. Twee jaar later zag Snow Leopard het levenslicht. Dit was de laatste versie die op een schijfje beschikbaar was. Lion en Mountain Lion introduceerden functies die voor iOS waren ontwikkeld, bij Mavericks werd de autonomie verbeterd en Yosemite bracht een grote verandering in uiterlijk met zich mee. OS X El Capitan werd vorig jaar gelanceerd en werd door Apple als verfijningen aan de Mac-ervaring geïntroduceerd. Eerder dit jaar veranderde Apple de naam van zijn besturingssysteem. Mac OS Sierra werd tijdens WWDC voorgesteld.
      Lees meer...

      2113 • 0

    • Duken

      De top 10 meest gedownloade films van 25 juli. tot 31 juli 2016. Deze week staat de film ‘X-Men: Apocalypse’ bovenaan, gevolgd door ‘Central Intelligence’ en ‘Batman: The Killing Joke’  maakt de top drie compleet.
      Week 30, zijn er twee nieuwkomers in ons overzicht ten opzichte van vorige week. X-Men: Apocalypse is voor de eerste keer de meest gedownloade film. De data van deze wekelijkse downloadlijst wordt verzameld door TorrentFreak. Alle films in de lijst zijn DVD of Blueray rips tenzij anders vermeld. 
      Op de onderstaande pagina vindt u alle uitleg over de type releases die uitgebracht worden.
      Het bekijken van deze films kan natuurlijk via het programma Popcorn Time. Als u de films wilt downloaden dan raden wij Spotnet 2.0 aan om deze te downloaden via nieuwsgroepen.
      Overzicht top 10:
      Rank (Vorige wk.) Movie IMDb Rating / Trailer   1 (10) X-Men: Apocalypse (Subbed HDRip) 7.7 / trailer 2 (1) Central Intelligence 6.9 / trailer 3 (…) Batman: The Killing Joke 7.3 / trailer 4 (2) Warcraft (subbed HDRip) 7.7 / trailer 5 (3) The Purge: Election Year (subbed HDRip) 6.3 / trailer 6 (…) Ghostbusters (TS) 5.3 / trailer 7 (5) Batman v Superman: Dawn of Justice 7.0 / trailer 8 (…) The Secret Life of Pets (HDTS) 6.8 / trailer 9 (4) The Legend of Tarzan (HDTS) 6.9 / trailer 10 (9) Independence Day: Resurgence (HDTS) 5.6 / trailer  
      Lees meer...

      7123 • 0

    • Duken

      Nog geen 24 uur geleden haalde de Amerikaanse overheid Kickass Torrents uit de lucht, maar zo makkelijk krijg je de torrentsite niet onder de duim. 
      Er is nu al een kloon van de originele website online te vinden: www.dxtorrent.com. De site ziet eruit als KickassTorrents, werkt als Kickass Torrents en verspreidt dezelfde content als KickassTorrents. Kortom: KAT leeft nog. 
      Fans van KAT reageren positief op Dxtorrent en dat is niet zo vreemd, want tot de arrestatie van oprichter Artem Vaulin was het de populairste torrentsite ter wereld. Het is natuurlijk de vraag hoe lang de site beschikbaar blijft, maar voor dit moment is het een mooi alternatief.
      Overige alternatieven staan op: 
       
      Lees meer...

      18527 • 5

    • Duken

      Toen 's werelds meest bekende torrent website, The Pirate Bay, diversen malen offline ging, en eind 2014 zelfs een tijdje helemaal uit de lucht was zorgde dit ervoor dat veel gebruikers op zoek gingen naar een alternatief. Een van die alternatieven was KickAss. Deze torrent site werd zelfs dermate populair dat het begin 2016 de lijst aanvoerde van meest populaire torrent sites.
      Offline
      Maar ook de gebruikers van het populaire Kickass moeten op zoek naar andere manieren om hun content te downloaden. De vermeende eigenaar is gearresteerd in Polen, en de website is offline.
      Hij is gearresteerd en de 30-jarige Artem Vaulin wordt belast met inbreuk op auteursrecht, samenzwering om strafrechtelijke inbreuk op het auteursrecht te plegen, en een poging tot het witwassen van geld.
      Vaulin wordt gezien als de oprichter van de torrent site. Hij is gearresteerd door de VS omdat er een server van KickassTorrents zich bevond in Chicago.
      Alternatieven
      Onderstaand een mooie lijst met kickass torrents alternatieven:
      The Pirate Bay Aan het begin van 2015 was The Pirate Bay nog offline, maar na de terugkeer kwamen er al snel weer miljoenen gebruikers bij. ExtraTorrent Hier plaatsen de releasegroepen ETTV en ETRG hun films als eerste. Torrentz Deze zoekmachine host zelf geen torrent-bestanden, maar verwijst bezoekers door naar andere sites. RARBG Bestaat pas sinds vorig jaar en is aan het groeien. 1337X   EZTV.AG   TorrentHound Bestaat al vele jaren en krijgt nu aandacht van de entertainmentindustrie. TorrentHound is in meerdere landen geblokkeerd. TS.ag Heeft niets te maken met de releasegroep van dezelfde naam. TorrentDownloads Deze site bestaat ook al vele jaren en staat dit jaar voor het eerst sinds 2011 weer in de top 10. Department of Justice
      Het Department of Justice heeft een persbericht verstuurd waarin ze zeggen:
      Verder is te lezen dat KickassTorrents een van de populairste websites is was, met meer dan 50 miljoen unieke bezoekers per maand.
      De verwachting is dat de site niet meer terug online zal komen.
      Lees meer...

      7190 • 0

    • Duken

      De top 10 meest gedownloade films van 18 juli. tot 24 juli 2016. Deze week staat de film ‘Central Intelligence’ bovenaan, gevolgd door ‘Warcraft’ en ‘The Purge: Election Year’  maakt de top drie compleet.
      Week 29, zijn er twee nieuwkomers in ons overzicht ten opzichte van vorige week. Central Intelligence is voor de eerste keer de meest gedownloade film. De data van deze wekelijkse downloadlijst wordt verzameld door TorrentFreak. Alle films in de lijst zijn DVD of Blueray rips tenzij anders vermeld. 
      Op de onderstaande pagina vindt u alle uitleg over de type releases die uitgebracht worden.
       
      Het bekijken van deze films kan natuurlijk via het programma Popcorn Time. Als u de films wilt downloaden dan raden wij Spotnet 2.0 aan om deze te downloaden via nieuwsgroepen.
      Overzicht top 10:
      Rank (Vorige wk.) Movie IMDb Rating / Trailer   1 (8) Central Intelligence 6.9 / trailer 2 (1) Warcraft (subbed HDRip) 7.7 / trailer 3 (…) The Purge: Election Year (subbed HDRip) 6.3 / trailer 4 (5) The Legend of Tarzan (HDTS) 6.9 / trailer 5 (2) Batman v Superman: Dawn of Justice 7.0 / trailer 6 (…) Hardcore Henry 6.9 / trailer 7 (7) Finding Dory (HDTS) 8.1 / trailer 8 (3) Me Before You (Subbed Webrip) 7.7 / trailer 9 (4) Independence Day: Resurgence (HDTS) 5.6 / trailer 10 (9) X-Men: Apocalypse (HDCam/TC) 7.7 / trailer
      Lees meer...

      4471 • 0

    • Duken

      De top 10 meest gedownloade films van 11 juli. tot 17 juli 2016. Deze week staat de film ‘Warcraft’ bovenaan, gevolgd door ‘Batman v Superman: Dawn of Justice’ en ‘Me Before You’  maakt de top drie compleet.
      Week 28, zijn er drie nieuwkomers in ons overzicht ten opzichte van vorige week. Warcraft is voor de tweede keer de meest gedownloade film. De data van deze wekelijkse downloadlijst wordt verzameld door TorrentFreak. Alle films in de lijst zijn DVD of Blueray rips tenzij anders vermeld. 
      Op de onderstaande pagina vindt u alle uitleg over de type releases die uitgebracht worden.
       
      Het bekijken van deze films kan natuurlijk via het programma Popcorn Time. Als u de films wilt downloaden dan raden wij Spotnet 2.0 aan om deze te downloaden via nieuwsgroepen.
      Overzicht top 10: 
      Rank (Vorige wk) Movie IMDb Rating / Trailer   1 (4) Warcraft (subbed HDRip) 7.7 / trailer 2 (1) Batman v Superman: Dawn of Justice 7.0 / trailer 3 (6) Me Before You (Subbed Webrip) 7.7 / trailer 4 (2) Independence Day: Resurgence (HDTS) 5.6 / trailer 5 (…) The Legend of Tarzan (HDTS) 6.9 / trailer 6 (…) The Nice Guys (Subbed HDRip) 7.8 / trailer 7 (3) Finding Dory (HDTS) 8.1 / trailer 8 (5) Central Intelligence 6.9 / trailer 9 (7) X-Men: Apocalypse (HDCam/TC) 7.7 / trailer 10 (…) Barbershop: The Next Cut 6.0 / trailer
      Lees meer...

      5358 • 0

    • Duken

      De huidige straffen voor het uploaden van filmpjes waren natuurlijk ook véél te laag.
      Piraterij, dat hoort natuurlijk thuis in het rijtje moord, verkrachting, en terreur. En uiteraard horen daar ook flinke straffen bij. Vijf keer zo hoog als de huidige straffen, om precies te zijn. In plaats van twee kun je nu tien jaar vastzitten wanneer je voor piraterijwordt veroordeeld. Van twee jaar zou namelijk een te beperkte afschrikwekkende werking uitgaan, zo vond men.
      De nieuwe maatregel is een gevolg van een aanbeveling van het Britse Intellectual Property Office (IPO). Daarin staat de suggestie voor de verhoogde straf, om die zo op één lijn te brengen met wat vergelijkbare overtredingen worden genoemd, zoals valsemunterij.
      Opvallend is dat er eerst nog een inspraakronde is geweest, waarbij burgers massaal lieten weten niets te zien in de verhoogde straffen. De overheid heeft dit advies echter naast zich neergelegd. Blijkbaar heeft de meerderheid/het volk het toch ook niet altijd voor het zeggen in het Verenigd Koninkrijk.
      Voor de wetswijziging is natuurlijk hard gelobbyd door de entertainmentindustrie.
      Lees meer...

      1610 • 0

    • Trizomu

      Samenvatting: De man die faam verwerfde als het brein achter piratensite Megaupload laat weer van zich horen. Na een eerste slecht afgelopen poging wil Kim Schmitz wederom een legale opslagdienst lanceren.
      Kim Schmitz, alias Kim Dotcom, worstelt nog altijd met de juridische uitlopers van zijn opgedoekte illegale downloadsite MegaUpload, maar de ondernemer blijft niet stilzitten. Op Twitter kondigde hij gisteren aan dat hij een clouddienst aan het opzetten is die gebruikers onder andere 100 GB gratis opslag zal opleveren.
      Mega
      Klinkt bekend in de oren? Ongeveer drie jaar geleden maakte Kim Dotcom een gelijkaardig plan bekend, alleen ging het toen om een dienst die 50 GB gratis geheugenruimte zou voorzien: Mega. Die cloudservice kwam er ook, maar Schmitz stapte na 9 maanden op bij het bedrijf. Dat deed hij naar eigen zeggen om zich op zijn rechtzaak te kunnen concentreren en omdat hij een politieke partij uit de grond wilde stampen. Die partij kwam er in 2014 in Nieuw-Zeeland, het land waar hij sinds 2010 woont. De Internet Party deed mee aan de parlementsverkiezingen in dat jaar, maar won geen enkele zetel.
      Vijfde verjaardag
      Kim Dotcom is niet gelukkig met de evolutie van zijn eerste legale geesteskind Mega. Een dag voor hij onthulde dat hij aan een nieuwe clouddienst werkte, stuurde hij nog een boze tweet daarover de wereld in. Schmitz wil nog geen details geven over hoe de nieuwe website zal werken, maar stelt wel in een interview met Torrentfreak dat “acht jaar kennis en een lange planningsperiode hierin zijn gegaan. Het zal mijn beste creatie tot nu toe worden.”
      Verder hint Dotcom er met de hashtag #5thRaidAnniversary ernaar dat de dienst in januari 2017 beschikbaar zal zijn, precies vijf jaar nadat hij werd opgepakt en MegaUpload offline werd gehaald. Ook over de naam van de service licht hij al een tipje van de sluier: “De naam van de nieuwe site zal mensen blij maken”. Of iets duidelijker geformuleerd:
      Lees meer...

      3492 • 1

  • Wie zijn er online?  2 leden zijn actief

  • Laatste nieuws

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    • Forumdiscussie: Davey Hearn: Former Olympian Denies Vandalising Washington Reflecting Pool Gebruiker: SportFan123 Hey allemaal! Wat is er precies gebeurd met Davey Hearn? Ik las iets over vandalism bij het Washington Reflecting Pool. Iemand die het verhaal kan uitleggen? Expert: WimDeSportspecialist Hey SportFan123, goed dat je vraagt! Het verhaal rond Davey Hearn is behoorlijk wat aandacht aan het trekken. Hij is een voormalige Olympische atleet, en recentelijk werd hij gearresteerd omdat hij beschuldigd werd van vandalisme bij het Washington Reflecting Pool, een bekende plek in Washington D.C. Wat er precies is gebeurd: volgens de politie zou Hearn betrokken zijn geweest bij het beschadigen van dit iconische monument. Dit zou zijn gebeurd tijdens een avondje uit met vrienden. De details zijn nog niet helemaal duidelijk, maar er waren getuigen die zeiden dat ze hem zagen en dat het bijna kapot was. Waarom is dit zo’n big deal? Nou, de Reflecting Pool is een belangrijke locatie voor veel Amerikanen en toeristen. Het staat dicht bij het Lincoln Memorial en wordt vaak gebruikt voor belangrijke evenementen. Vandalisme daar is dus een groot probleem. Wat zegt Hearn? Hearn ontkent de beschuldigingen. Hij zegt dat hij niets misdaan heeft en dat het allemaal een misverstand is. Dit soort verhalen kunnen snel een eigen leven gaan leiden, vooral als je een bekend gezicht bent zoals hij. Wat nu? Hearn moet binnenkort voor de rechter verschijnen. Het is een flinke schande voor iemand met zijn achtergrond, en afhankelijk van de uitkomst kan dit gevolgen hebben voor zijn reputatie, atletencarrière en zelfs meer. Samengevat: er is veel discussie rond Hearn, en we moeten afwachten wat er uit de rechtszaak komt. Het blijft spannend! Gebruiker: Linda_1985 Wow, dit is echt schokkend! Ik kan me niet voorstellen dat hij zoiets zou doen. Heeft hij nog ergens op gereageerd ofzo? Gebruiker: DeBakker Ja, hij heeft een verklaring afgelegd waarin hij zegt dat hij gewoon met vrienden was en dat het allemaal overdreven wordt. Maar ik vraag me af, als je in de public eye staat, moet je dan niet beter oppassen? Gebruiker: SportFan123 Dus mensen dachten echt dat hij dit gedaan had? Ik bedoel, hij is een Olympiër, dat maakt het nog vreemder. Wat gebeurt er als hij schuldig blijkt? Expert: WimDeSportspecialist Ja, dat is een goede vraag, SportFan123. Als hij schuldig bevonden wordt, kan hij flink wat problemen krijgen. Het kan leiden tot boetes of zelfs zwaardere straf. Voor een atleet kan dit ook betekenen dat sponsors hem laten vallen, wat financieel moeilijk kan zijn. Gebruiker: Joris_74 Dat klinkt heel krom, maar ik snap het wel. De media pakt dit soort verhalen altijd op. Hebben ze al beelden van wat er gebeurd is? Of is het alleen maar getuigenverklaringen? Gebruiker: AnoniemeKijker Ik denk dat het vooral gebaseerd is op getuigenverklaringen. Beelden zouden alles kunnen veranderen, maar voor nu lijkt het vooral op "zijn woord tegen het hunne". Gebruiker: Linda_1985 Laten we hopen dat er snel meer duidelijkheid komt. Ik vind het zo zonde dat als hij onschuldig is, zijn naam nu al besmeurd is. Gebruiker: DeBakker Ja, precies! Als hij onschuldig is, is het straf dat zijn reputatie nu al op het spel staat. Maar het is ook een les voor anderen: denk echt goed na over je omgeving en wat je doet. Gebruiker: SportFan123 Bedankt voor de uitleg, WimDeSportspecialist! Ik blijf het volgen. Hopelijk komt er snel meer info! Gebruiker: Joris_74 Ja, ik ook! Dit soort verhalen zijn altijd zo interessant. Hopelijk kunnen we binnenkort een update krijgen! Dit is een levendige discussie waarin gebruikers uit verschillende hoeken hun mening delen en vragen stellen. Iedereen lijkt betrokken en benieuwd naar de uitkomst van het verhaal! Lees het volledige bericht hier
    • Forumtopic: Voorstellen van Lila91 Onderwerp: Hoi allemaal! Even voorstellen Hallo iedereen! Ik ben Lila91 en ik ben nieuw hier op het forum. Ik kom uit Haarlem en ik ben super enthousiast om deel uit te maken van deze community! Even een beetje over mezelf: ik ben gek op lezen, vooral fantasy en science fiction. Daarnaast doe ik graag aan sporten zoals yoga en hardlopen. Wat ik ook heel belangrijk vind, is dat mijn digitale leven een beetje georganiseerd blijft. Ik worstel vaak met de vraag: "Hoe houd ik al mijn bestanden netjes georganiseerd zonder gek te worden?" Het lijkt soms een eindeloze klus, haha! Ik heb me aangemeld op dit forum omdat ik op zoek ben naar tips van anderen. Hoe zorgen jullie dat je geen chaos krijgt in je bestanden? Hebben jullie slimme trucjes of apps die jullie gebruiken? Ik hoor het graag! Ik kijk ernaar uit om met jullie te kletsen en tips uit te wisselen! Groetjes, Lila91 Antwoord van ExpertJef Onderwerp: Re: Hoi allemaal! Even voorstellen Hey Lila91, Welkom op het forum! Leuk dat je jezelf even voorstelt. Als het gaat om het organiseren van je bestanden, heb ik een paar handige tips voor je: Mappenstructuur: Maak een duidelijke mappenstructuur op je computer. Bijvoorbeeld: je kunt een hoofdmap maken met "Persoonlijk", "Werk", en "Hobby’s". Daarbinnen kun je specifieke mappen maken, zoals "Financiën" of "Boeken". Zo vind je snel wat je zoekt! Bestandsnamen: Geef je bestanden duidelijke namen. In plaats van iets als "Document1", noem het "Project_X_2023". Dit maakt het makkelijker om te zoeken. Cloud Opslag: Denk aan cloudopslag zoals Google Drive of Dropbox. Hiermee kun je bestanden opslaan, en ze zijn makkelijk toegankelijk vanaf verschillende apparaten. Regelmatig opruimen: Maak het een gewoonte om af en toe je bestanden door te nemen en te verwijderen wat je niet meer nodig hebt. Misschien eens per maand? Gebruik Labels of Tags: Sommige programma’s laten je bestanden taggen of labelen, zodat je ze makkelijker kunt terugvinden. Hopelijk heb je hier iets aan! Laat het ons weten als je meer specifieke vragen hebt. Veel succes! ExpertJef Reacties van Andere Gebruikers User1: Hey Lila91, welkom! Ik gebruik ook Google Drive, superhandig! Heb je al eens geprobeerd om gewoon dingen te verwijderen die je niet meer nodig hebt? User2: Hoi Lila! Wat leuk dat je van fantasy houdt! Heb je al een favoriete serie? User3: Welkom! Ik maak vaak gebruik van Evernote om alles bij te houden. Het helpt me echt te focussen! User4: Eens met ExpertJef! Mappenstructuren zijn goud waard. Ik heb op mijn computer dingen als "2023" waar ik al mijn bestanden stop. Gewoon overzichtelijk! User5: Wat leuk dat je uit Haarlem komt! Mijn ouders komen daar vandaan. Lila91, maak je nog aparte mappen voor je sportieve activiteiten? User1: Ja, dat is een goed punt! Ik heb ook aparte mappen voor foto’s van races en zo. Altijd leuk om ze terug te kijken! User6: Hey Lila, ik gebruik ook labels! Vooral bij mijn e-mails, zo kan ik snel terugvinden wat belangrijk is. Lila91: Dank voor alle tips, iedereen! Ik ga zeker eens kijken naar die mappenstructuur. En ja, User2, ik ben echt een fan van de ‘A Song of Ice and Fire’ serie! User7: Ah, je hebt smaak! Ben je ook de serie ‘Game of Thrones’ aan het volgen? Laatst was ik zwaar teleurgesteld over het eind, haha! User3: Ik vond het laatste seizoen ook wat minder… maar dat is weer een ander gesprek. Lila91, als je meer tips wilt, gewoon vragen! Daar heb je het! Een gezellig forumtopic met een fijne interactie! Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: Downloaden via Nieuwsgroepen & Spotnet Gebruiker: Jan88 Hey allemaal, ik heb een vraagje. Hoe kan ik veilig downloaden met een VPN zonder dat ik er teveel kennis van heb? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Alvast dank! Expert: TechGuru Hey Jan88, goed dat je deze vraag stelt! Het gebruik van een VPN is een slimme zet als je veilig wilt downloaden. Laat me het je eenvoudig uitleggen. Wat is een VPN? Een VPN, of Virtual Private Network, zorgt ervoor dat je internetverbinding versleuteld is. Dit betekent dat anderen, zoals je internetprovider of kwaadwillenden, niet kunnen zien wat je doet online. Het maakt dus je verbinding veiliger. Kies een goede VPN-provider. Er zijn veel VPN’s, maar niet allemaal zijn ze even goed. Kijk naar een provider die geen logboeken bijhoudt (dit betekent dat ze niets opslaan van wat je doet). Populaire opties zijn NordVPN, ExpressVPN of CyberGhost. Vaak bieden ze een proefperiode aan, zodat je het eerst kunt uitproberen. Installeren en instellen. Het installeren is meestal simpel. Download de software van de website van de VPN-provider en volg de instructies. De meeste hebben een ‘one-click’ functie om verbinding te maken. Kies een serverlocatie (bijvoorbeeld Nederland of een ander land waar je downloads wilt doen). Hoe dichterbij, hoe sneller meestal. Downloaden via Spotnet Zorg dat je Spotnet goed hebt ingesteld. Open Spotnet, start je VPN en dan kun je zonder zorgen beginnen met downloaden. Vergeet niet altijd je VPN aan te zetten voordat je Spotnet opent! Extra tips: Zorg dat je antivirussoftware up-to-date is. Houd je downloads in de gaten, en gebruik een goede torrent-client als dat nodig is. En check of je firewall goed ingesteld staat. Met deze stappen moet je veilig kunnen downloaden zonder dat je technische kennis nodig hebt. Succes! Gebruiker: Marieke Wauw, dat klinkt super duidelijk! Dank je, TechGuru! Ik dacht altijd dat zo’n VPN moeilijk was, maar dit lijkt te doen. Ik ga het straks meteen proberen. Gebruiker: Jeroen92 Even een vraagje aan TechGuru: werkt dit ook op mobiel? Ik download vaak via mijn telefoon. Kan ik daar ook een VPN voor gebruiken? Expert: TechGuru Goed punt, Jeroen92! Ja, je kunt een VPN gebruiken op je mobiel. De meeste VPN-providers hebben ook apps voor Android en iOS. Je moet dezelfde stappen volgen als op je pc. Gewoon app downloaden, installeren en verbinding maken. Veilig en makkelijk! Gebruiker: Lisa Briljant! Ik heb ooit gehoord dat sommige VPN’s je internet kunnen vertragen. Is dat echt zo? Expert: TechGuru Ja, dat klopt, Lisa. Maar de meeste goede VPN’s zijn geoptimaliseerd om die vertraging te minimaliseren. Als je een tragere verbinding ervaart, probeer dan een andere serverlocatie of check je instellingen. Sommige servers zijn druk en dat kan de snelheid beïnvloeden. Gebruiker: Robbert Ik heb BestVPN geprobeerd, maar het leek langzaam. TechGuru, heb je een tip voor een snellere? Expert: TechGuru Robbert, ik raad NordVPN aan. Die is meestal snel en ook makkelijk in gebruik. Ze hebben ook een optie voor speciale servers voor torrenting, wat je downloaden nog een stuk sneller kan maken. Gebruiker: Eva Wat als ik geen geld wil uitgeven aan een VPN? Zijn er ook gratis opties die veilig zijn? Expert: TechGuru Goede vraag, Eva! Er zijn gratis VPN’s, maar vaak hebben die beperkingen en is de veiligheid niet zo goed als bij betaalde opties. Als je echt geen budget hebt, kijk dan naar ProtonVPN. Die biedt een gratis versie met beperkte data, maar is wel betrouwbaar. Gebruiker: Jasper Thanks iedereen, dit helpt me echt verder! Ik ga het nu direct uitproberen. Gebruiker: Anouk TechGuru, dank je voor al je tips! Ik was eerder zo sceptisch over VPN’s, maar nu voel ik me een stuk beter. Gebruiker: Timmy23 Hebben jullie ook gedacht aan de juridische kant? Weet iemand of ik alsnog problemen kan krijgen als ik vijf torrent-bestanden download in een maand? Expert: TechGuru Hi Timmy23, dat is een goede opmerking! Het hangt altijd af van wat je downloadt. Sommige dingen zijn compleet legaal, andere weer niet. Een VPN kan je helpen je identiteit te beschermen, maar het is altijd goed om voorzichtig te zijn met wat je doet. Lees meer over de wetten in jouw land! Gebruiker: Mieke Bedankt allemaal voor de input. Ik voel me gelukkig een beetje minder verloren. Hopelijk tot snel weer! Einde discussie Lees het volledige bericht hier
  • Recente actieve topics

×
×
  • Nieuwe aanmaken...