Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

• Strafrechtelijke klacht over auteursrecht ingediend tegen BitTorrent Seedbox Provider

Delen

Drie seedbox-providers hebben aangekondigd dat ze hun gebruikers zullen blokkeren om te delen op ten minste drie benoemde trackers. Hoewel men lijkt te hebben besloten om vrijwillig te handelen, krijgt TorrentFreak te horen dat een bedrijf dat onder twee merken opereert nu wordt onderzocht voor strafrechtelijke inbreuk op het auteursrecht.

Met name het afgelopen jaar heeft antipiraterijgroep Rights Alliance maximale druk uitgeoefend op verschillende spelers in het piraterij-ecosysteem.

Door middel van gedetailleerde onderzoeken die uiteindelijk worden doorverwezen naar de lokale wetshandhaving, is een van de belangrijkste doelen van de groep om de privé-torrent-site scene in Denemarken te verstoren en uiteindelijk te demonteren. Met de sluiting van verschillende grote particuliere trackers in de afgelopen maanden, heeft Rights Alliance duidelijk het momentum, maar dat wil niet zeggen dat opruimoperaties niet nodig zijn.

Vorige week kwam het nieuws naar buiten dat zes mensen waren gearresteerd na criminele verwijzingen door Rights Alliance met betrekking tot privé torrent-sites ShareUniversity, DanishBytes en mogelijk anderen. Een aspect van de operatie van vorige week zal van belang zijn voor particuliere trackergebruikers in heel Europa en mogelijk zelfs de Verenigde Staten.

Seedboxen Aanbieders en verkopers onder druk

De onthulling kwam van de officier van justitie voor speciale economische en internationale criminaliteit (SØIK), die aangaf dat een van de gearresteerde mannen naar verluidt toegang verkocht tot seedboxen, een BitTorrent-gerelateerde term voor speciaal geconfigureerde servers waarmee mensen content op afstand kunnen delen.

Deze servers werden naar verluidt gehuurd door BitTorrent-gebruikers voor gebruik op een of meer van de privétrackers om ongeveer 3.800 auteursrechtelijk beschermde werken te delen.

Het is belangrijk op te merken dat seedboxen niet per se illegaal zijn, maar als ze worden gebruikt om inbreuk makende content te delen, zijn er implicaties voor zowel gebruikers als seedbox-providers, wanneer aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan. De omstandigheden rond de arrestaties van vorige week zullen de komende weken en maanden duidelijker worden, maar ondertussen ondernemen sommige providers al actie.

Aankondiging van Seedbox.io en Walkerservers

In een aankondiging die op 6 november 2021 op zijn portal werd geplaatst, zei seedbox-provider Seedbox.io dat het vanwege de recente invallen in Denemarken zijn klanten niet langer zou toestaan om content te seeden (delen) op drie benoemde privétrackers.

"Vanwege de recente gebeurtenissen in Denemarken op 3 november hebben we besloten om onze voorzorgsmaatregelen te nemen en als gevolg daarvan hebben we de toegang tot de onderstaande domeinen vanaf onze servers geblokkeerd. De trackers in kwestie zijn: https://superbits.org, https://danishbytes.org (En alle subdomeinen/alternatieve domeinen) [en] https://cynicalgen.org. De sites zijn geblokkeerd op netwerkniveau", legt de provider uit.

Walkerservers, dat wordt beheerd door hetzelfde bedrijf als Seedbox.io, bevestigde later dat dezelfde aankondiging ook geldt voor zijn bedrijf.

Strafklacht werd ingediend door Rights Alliance

Gezien het feit dat Rights Alliance achter de meeste, zo niet alle druk in Denemarken zit die tot dit soort reacties kan leiden, vroeg TorrentFreak het antipiraterijbedrijf wat het weet over deze aankondigingen. Het blijkt dat het vrij veel weet.

"De Rights Alliance diende in maart van dit jaar een strafrechtelijke klacht in tegen HNielsen Networks, het Deense bedrijf achter Seedbox.io en Walkerservers, voor het faciliteren van inbreuken op het auteursrecht door seedbox-servers te voorzien van vooraf geïnstalleerde software voor torrenting en klantenondersteuning te bieden voor het gebruik van hun diensten op illegale torrent-sites," verklaarde Ditte Rie Agerskov, hoofd communicatie bij Rights Alliance.

"Seedboxen verhogen de efficiëntie van illegale torrent-activiteiten aanzienlijk. Deze facilitering is vergelijkbaar met de Dienst Filmspeler waar het Europees Hof van Justitie in zijn rechtspraak naar heeft gekeken."

In de filmspelerzaak ging het om de Nederlandse antipiraterijgroep BREIN en het in Nederland gevestigde Filmspeler.nl (Movie Player). De online winkel verkocht voor piraterij geconfigureerde mediaspelers die werden geleverd met vooraf geïnstalleerde add-ons met hyperlinks naar websites van waaruit auteursrechtelijk beschermde werken zoals films, tv-programma's en live-uitzendingen beschikbaar werden gesteld zonder toestemming van de auteursrechthebbenden.

Filmspeler verloor dat gevecht nadat de strijd helemaal naar het Europese Hof van Justitie was gegaan. Als gevolg hiervan is de zaak sindsdien in veel afzonderlijke discussies over inbreuk op het auteursrecht aangehaald, soms met verwijzingen naar hoe die apparaten op de markt werden gebracht en het verklaarde doel van de verkopers om klanten gratis toegang te geven tot content.

Rights Alliance benadrukt ook het bestaan van criminele precedenten in Denemarken waarin wordt verklaard dat er sprake is van medeplichtigheid aan inbreuk met betrekking tot "illegale infrastructuur". Deze omvatten de veroordelingen van mannen die gedetailleerde instructies gaven over het gebruik van de piraterij-app 'Popcorn Time'.

HNielsen Networks reageert

In gesprek met TorrentFreak erkent Kasper Nielsen van HNielsen Networks dat er een onderzoek gaande is, maar om te voldoen aan de wettelijke normen in Denemarken, wilde hij geen commentaar geven op de status ervan. Wel bevestigt hij dat hij nooit enige benadering van Rights Alliance heeft gekregen over vermeend wangedrag. Er werden geen misbruikmeldingen naar zijn hostingproviders gestuurd en tot voor kort had hij geen idee wat er aan de hand was.

Hij benadrukt ook dat de bewering van Rights Alliance, dat zijn bedrijf klanten ondersteuning bood om "illegale torrent-sites" te gebruiken, onjuist is. Ondersteuning wordt alleen gegeven bij het gebruik van het platform dat zijn bedrijf biedt.

"We bieden dat soort ondersteuning niet, sterker nog, we hebben het geweigerd aan klanten die ernaar zijn gekomen. We bieden ondersteuning voor ons platform - applicatie specifieke problemen zoals programma's die niet reageren, enz."

Nielsen is ook van mening dat het vergelijken van zijn bedrijf met dat van Filmspeler (de zaak aangehaald door Rights Alliance) enigszins een rek is.

"Er is een vrij groot verschil tussen de twee gevallen. Filmspeler leverde een doos die vooraf was geconfigureerd voor piraterij met add-ons die leiden tot auteursrechtelijk beschermde inhoud, maar dit is niet het geval aan onze kant. We bieden een schone (lege) installatie met een reeks applicaties die zich in hun standaardinstellingen bevinden, er zijn geen links naar auteursrechtelijk beschermde content en er is geen content op de server wanneer u de service koopt," zegt hij.

"In wezen word ik hier als hostingprovider onderzocht voor waar mijn gebruikers mijn diensten voor gebruiken. Er is geen aanmoediging om dingen illegaal te doen van onze kant, dat zou aan de eindgebruiker zijn en hoe ze ermee om willen gaan."

Met betrekking tot het reageren op meldingen van misbruik, waaronder auteursrechtklachten, zegt HNielsen Networks dat iedereen wordt beantwoord en, indien nodig, inhoud van servers wordt verwijderd. In dit geval zijn er echter geen door de tegenpartijen verzonden.

"Als de Rights Alliance misbruikmeldingen had verzonden voor alle gevallen hier, dan zouden ze dienovereenkomstig zijn behandeld. Er is een heel stevig, strikt beleid in huis over hoe hiermee wordt omgegaan," concludeert Nielsen.

De beslissing van het blokkeren door Ultra.cc was "een slimme zet"

Rond dezelfde tijd dat WalkerServers en Seedbox.io aankondigden dat ze drie torrent-sites zouden blokkeren, zei een andere provider genaamd Ultra.cc dat het soortgelijke actie zou ondernemen. In dit geval zei de provider dat het vier naamloze sites zou blokkeren om zijn gebruikers te beschermen.

"We willen graag informeren dat we de beslissing hebben genomen om 4 websites van onze servers te blokkeren. Deze beslissing kwam na de evaluatie om onze klanten en hun privacy te beschermen. Onze klanten is onze prioriteit en soms moeten we de gedurfde beslissingen nemen om hen en ons bedrijf  te beschermen," luidt de aankondiging.

"Houd er rekening mee dat we geen gerechtelijk bevel of waarschuwing hebben ontvangen dat dit slechts een voorzorgsmaatregel is. Wij van Ultra.cc privacy, veiligheid en zorgen om hen heen zeer serieus nemen."

De blokkeringsacties van alle drie de seedbox-providers zijn al waargenomen door Rights Alliance die zeggen dat, hoewel ze geen commentaar kunnen geven op het lopende politieonderzoek, ze kunnen bevestigen dat gebruikers problemen melden met het verbinden van hun seedboxen met verschillende sites. Met betrekking tot Ultra.cc zeggen ze dat blokkeren de juiste manier van handelen was.

"Zoals onze acties van het afgelopen jaar hebben aangetoond, richten we ons op alle delen van de illegale markt, van exploitanten tot gebruikers en illegale infrastructuur. Dus we kijken naar de acties van Ultraseedbox met betrekking tot het blokkeren van illegale torrent-sites als een slimme zet die anderen zouden moeten volgen," concludeert de antipiraterijgroep.

Gast
     Delen

Terugkoppeling

Aanbevolen reactie

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
    Voeg een reactie toe...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Laatste nieuws

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Forumtopic: Voorstelling van een nieuw lid: “VoetbalFan01” Van: VoetbalFan01 Onderwerp: Hoi allemaal! Even voorstellen! Hey iedereen! Ik ben VoetbalFan01 en ik ben net lid geworden van dit forum. Ik kom uit Amsterdam en voetbal is echt mijn grote passie! Ik kijk ook altijd naar de wedstrijden van Ajax en ben groot fan van het Nederlands Elftal. De reden dat ik me heb aangemeld, is omdat ik een manier zoek om gratis voetbalstreaming te kijken zonder gedoe. Ik ben niet zo tech-savvy, dus hoop dat jullie me wat tips kunnen geven. Hebben jullie misschien nog handige sites of apps die je kunt gebruiken? Naast voetbal hou ik van gamen en ik speel graag buiten met vrienden. Dus ik ben benieuwd naar jullie verhalen, tips en tricks! Ik kijk ernaar uit om met jullie te kletsen! Groetjes, VoetbalFan01 Reactie van een Expert: “TechGuru” Van: TechGuru Onderwerp: Re: Hoi allemaal! Even voorstellen! Hey VoetbalFan01! Welkom op het forum! Leuk dat je je hiervoor hebt aangemeld. Over gratis voetbalstreaming kijken: er zijn een paar manieren waarop je dit kunt doen, maar ik zal proberen het eenvoudig uit te leggen. Gratis Streaming Sites: Er zijn verschillende websites zoals ‘Stream2Watch’ en ‘Live Soccer TV’. Let op! Deze kunnen soms minder betrouwbaar zijn en je hebt kans op pop-ups of advertenties. Sociale Media: Soms worden wedstrijden live gestreamd op platformen zoals Facebook en YouTube. Je kunt bijvoorbeeld naar de officiële kanalen van de clubs kijken, want die zenden soms wedstrijden uit of bieden samenvattingen aan. VPN: Als je een VPN-service gebruikt, kun je toegang krijgen tot bepaalde streams die in jouw regio geblokkeerd zijn. Dit kan wel kosten met zich meebrengen, maar sommige diensten hebben gratis proefversies. Apps: Apps zoals ‘Sling TV’ of ‘FuboTV’ bieden soms gratis proefweken aan. Hier kun je ook voetbal kijken, maar je moet natuurlijk wel op tijd opzeggen als je niet wilt betalen! Hopelijk helpt dit je een eindje op weg. Als je vragen hebt, vraag gerust! Veel plezier op het forum! Reacties van andere gebruikers: Van: VoetbalGek Onderwerp: Re: Hoi allemaal! Even voorstellen! Hey VoetbalFan01! Welkom! Je kunt ook altijd kijken op Reddit, daar hebben ze veel links naar streams. Van: Gamester88 Onderwerp: Re: Hoi allemaal! Even voorstellen! Welkom! Wat cool dat je van gamen houdt! Welk spel speel je het meest? Van: RozePanda Onderwerp: Re: Hoi allemaal! Even voorstellen! Hey VoetbalFan01, ik vind persoonlijk die gratis proefweken een goeie tip! Maar let wel op dat je niet vergeet je opzegging te doen. Van: Ajax4Ever Onderwerp: Re: Hoi allemaal! Even voorstellen! Welkom, VoetbalFan01! Kijk je ook naar de jeugd van Ajax? Vaak zijn daar ook livestreams van beschikbaar. En het is altijd spannend om te zien wat voor talent er rondloopt! Van: CoachJan Onderwerp: Re: Hoi allemaal! Even voorstellen! Hé, VoetbalFan! Geweldig dat je je hebt aangemeld. Als je meer tips wilt hebben over voetbal, ben ik hier om te helpen! Ik heb zelf een paar goeie stream-sites die ik kan delen. Gewoon maar vragen! Van: ChillVibes Onderwerp: Re: Hoi allemaal! Even voorstellen! Welkom! Hier vind je vast veel leuke mensen die ook van voetbal houden! En als je tips hebt om live te gamen, hoor ik ze ook graag! Van: SoccerJunkie Onderwerp: Re: Hoi allemaal! Even voorstellen! Hé VoetbalFan! Je kunt ook ‘DAZN’ proberen; ze hebben vaak wedstrijden, maar kost wel wat. De kwaliteit is top! Van: FunnyFrank Onderwerp: Re: Hoi allemaal! Even voorstellen! Yo! Welkom!! Serieus, al die gratis sites zijn vaak zo vol met reclames. Gewoon een beetje oppassen dus! Enjoy! Van: KoffieLover Onderwerp: Re: Hoi allemaal! Even voorstellen! Heey, VoetbalFan01! Fijn dat je hier bent! Als je een goeie livestream wilt, wil ik meebieden op je tips, dus als je iets vindt dat werkt, laat het ons weten! Zo, dat is het topic! Hopelijk geeft het je het idee van een levendige en actieve community! Lees het volledige bericht hier
    • Onderwerp: Welke categorieën op Spotnet zijn het leukst om te volgen? Gebruiker1: Hey allemaal! Ik ben net begonnen met Spotnet en heb geen idee welke categorieën leuk zijn om te volgen. Wat raden jullie aan? Thx! ExpertUser: Hoi Gebruiker1! Goede vraag! Spotnet heeft een aantal categorieën die echt de moeite waard zijn, afhankelijk van waar je van houdt. Hier zijn een paar populaire opties: Films: Een van de grootste categorieën. Hier vind je alles van de nieuwste blockbusters tot klassiekers. Moet je zeker volgen als je van films houdt! Serie: Voor binge-watchers is dit een aanrader. De nieuwste series en seizoenen komen hier vaak als eerste voorbij. Documentaires: Voor de nieuwsgierige mensen. Er zijn prachtige docu’s te vinden over natuur, geschiedenis, en nog veel meer. Games: Houd je van gamen? Hier vind je spellen voor verschillende consoles en PC, plus expansions en mods. Muziek: Voor de muziekliefhebbers is deze categorie fantastisch. Van nieuwe releases tot oude albums, je vindt er alles. Het is ook leuk om een paar niche-categorieën te volgen. Denk aan anime of onafhankelijke films, waar je soms verborgen pareltjes kunt vinden. Probeer eens verschillende categorieën uit en kijk wat jij leuk vindt! Succes en veel plezier met Spotnet! Gebruiker2: Thanks voor de tips, ExpertUser! Ik ga zeker de filmpjes en series checken. Maar wat is een goede manier om te beginnen met downloaden? Wordt je daar niet een beetje overweldigd door? ExpertUser: Goeie vraag, Gebruiker2! Het kan inderdaad in het begin wat overweldigend zijn als je meer dan honderd keuzes tegelijk ziet. Mijn advies is om je te focussen op één of twee categorieën tegelijk. Als je wat meer bekend bent met de interface en hoe dingen werken, kun je geleidelijk aan meer categorieën toevoegen. Probeer ook je eigen favorieten te bookmarken, zodat je sneller bij jouw favoriete content kunt komen. En vergeet niet om veilig te downloaden, altijd goed om een VPN te gebruiken! Gebruiker3: Ik vind de muziekcategorie echt chill. Lekker mixjes vinden die je niet snel ergens anders ziet. Gebruiker4: Ik download vooral games, maar ik heb vorige keer een docu over de ruimte gepakt. Wellicht een nieuwe hobby! Gebruiker1: Bedankt voor de tips iedereen! Heb net een aantal films en series toegevoegd aan mijn lijst. Spannend! Gebruiker5: Haha, ik had echt geen idee dat er ook aparte onafhankelijke films waren. Snel even kijken! Gebruiker6: Muziek is de beste, daar vind ik altijd net die nieuwe artiesten die niet bekend zijn. Gebruiker2: Als je indie films wilt zien, kijk ook even in de ‘Nederlands’ categorie. Daar komen echt toffe dingen voorbij! Gebruiker7: Wat nemen jullie eigenlijk als je een goede ruime keuze wilt? Gewoon Spotnet gebruiken of ook iets anders daarnaast? ExpertUser: Hey Gebruiker7! Spotnet is echt top, maar soms kijk ik ook naar andere platforms als ik specifiek iets zoek. Het is goed om een paar verschillende bronnen te gebruiken voor de grootste variëteit. Gebruiker8: Eens, die variëteit is wel fijn. Je kunt niet altijd op één plek alles vinden. Gebruiker3: Dacht ik ook, maar Spotnet wel altijd leuk en gemakkelijk! Gebruiker1: Hahaha, we zijn het er allemaal over eens dat Spotnet top is! Thanks voor de goede vibes, iedereen. Lees het volledige bericht hier
    • Onderwerp: Welke films hebben echt een mooi einde en waarom vind jij ze zo geweldig? SmurfFan88: Hey allemaal! Ik was laatst een paar films aan het kijken en toen dacht ik: sommige films eindigen gewoon perfect! Ik vraag me af, welke films hebben jullie gezien die echt een mooi einde hebben? En waarom maken die eindes zo’n indruk op jullie? Ik ben benieuwd naar jullie tips! FilmExpert101: Hey SmurfFan88! Goede vraag! Er zijn veel films met eindes die echt raken. Een paar voorbeelden die me te binnen schieten zijn "The Shawshank Redemption", "Inception" en "The Pursuit of Happyness". The Shawshank Redemption: Het einde is zo krachtig omdat het hoop en vriendschap benadrukt. Andy Dufresne ontsnapt uit de gevangenis en dat laat je echt met een gevoel van vrijheid en voldoening. Het idee dat je nooit moet opgeven is heel inspirerend. Inception: Deze film eindigt op een manier die je aan het denken zet. De draaimolen blijft draaien, maar je weet niet of Cobb in de echte wereld is of niet. Het speelt met je geest en laat je nadenken over wat werkelijkheid is. Perfect voor een discussie met vrienden! The Pursuit of Happyness: Dit is een waargebeurd verhaal en het einde raakt je in je ziel. Chris Gardner vindt eindelijk succes na een lange strijd. Het zegt echt iets over doorzetten, wat supermotiverend is. Wat deze eindes zo geweldig maakt, is dat ze je niet alleen een gevoel van afsluiting geven, maar ook iets om over na te denken. Ze blijven bij je hangen lang nadat de credits zijn afgelopen! Dus, kijk naar deze films als je dat nog niet hebt gedaan! FilmFreak22: Thanks voor de tips, FilmExpert101! Ik moet toegeven dat ik alle drie de films heb gezien en ze zijn echt geweldig. Ik vond het einde van "Inception" zo frustrerend, haha! Maar dat is precies wat het zo goed maakt. Boekenwurm88: Haha, dat vind ik ook! "Inception" laat je gewoon twijfelen aan alles wat je wist. Zo slim gedaan. Maar ik ben ook helemaal voor "The Pursuit of Happyness"! Die film maakt me elke keer weer emotioneel. Echt een aanrader voor iedereen hier! FilmFanatic92: Ik ben het met jullie eens! Maar ik moet zeggen dat ik ook heel erg hou van de film "La La Land". Het einde was zo bittersweet. De hele film draait om dromen en het achterlaten van dingen, en het geeft je echt dat gevoel dat niet alles altijd perfect afloopt. Geweldig gedaan! EbookLezer: Ja, "La La Land" is echt speciaal! Ik vind het zo mooi dat de film je een soort van realiteit laat zien over relaties en dromen. Iedereen heeft wel die lijn tussen wat je wilt en wat je moet opgeven, en dat zie je zo goed terug in het einde. MovieBuff99: "A Clockwork Orange" is ook zo’n film met een wild einde! Het is super controversieel, maar het laat je echt nadenken over vrije wil en de maatschappij. Ik weet dat niet iedereen het leuk vindt, maar ik vond het echt een keerpunt in de cinema. NostalgicNerd: Ik ben ook een fan van "The Sixth Sense"! Die twist aan het einde was echt mind-blowing voor zijn tijd. Ik bedoel, wie had dat ooit zien aankomen? Het blijft één van mijn favorieten! SmurfFan88: Leuk om te zien dat iedereen zo enthousiast is! Er zijn echt zoveel goede films met mooie eindes. Ik ga zeker "La La Land" weer een kans geven. Dank voor de tips iedereen! Keep ‘em coming! FilmExpert101: Graag gedaan, SmurfFan88! Blijf vooral delen wat je vindt. Dit soort discussies maken het echt leuk! En als je nog meer aanbevelingen wilt, laat het maar weten! Lees het volledige bericht hier
  • Recente actieve topics

• Nieuwe aanmaken...