Spring naar bijdragen

• Draakie
    Draakie

Stream-rippen is populair

Steeds meer piraten maken gebruik van sites en tools om muziek en video te downloaden van streamingsites en streamingdiensten als Spotify en Youtube, vaker dan dat mensen naar illegale downloadsites gaan, blijkt uit een onderzoek van de IPO in het Verenigd Koninkrijk.

15 procent van volwassen internetgebruikers en 33 procent van jongeren tussen de 16 en 24 jaar maakt gebruik van illegale diensten om streams en online-content mee te rippen zodat deze opgeslagen kunnen worden op de harde schijf. Het gebruik van stream-ripping sites is met 141,3 procent toegenomen tussen 2014 en 2016.

Uit het onderzoek van het Intellectual Property Office en de PSR For Music blijkt verder dat in september vorig jaar 498.681 keer gebruik is gemaakt van sites, en apps om muziek van bijvoorbeeld Spotify en Youtube-videoclips te rippen. Zogenaamde Cyberlocker-sites als Dropbox en Rapidshare zijn 104.898 gebruikt en BitTorrent-sites "slechts" 23.567 keer.

"Elke keer als wij denken een innovatieve oplossing te hebben gevonden voor piraterij, lijken de piraten met een innovatievere manier te komen om toch illegaal content te kunnen binnenhalen," vertelt Pippa Hall van de IPO in een interview met de BBC.

Geen spijt

Ondanks alle campagnes lijken veel gebruikers niet echt door te hebben dat zij fout bezig zijn of praten het goed. Slechts 56 procent van alle streamrippende piraten liet weten in een enquête illegaal bezig te zijn. De piraten spraken het gedrag goed omdat zij:

• De muziek al in bezit hadden in een ander formaat
    • Muziek offline willen (kunnen) beluisteren
    • Muziek onderweg willen (kunnen) luisteren
    • Niet bereid zijn voor muziek te willen/kunnen betalen
    • Officiële muziek te duur vinden

Toch is niet het niet allemaal kommer en kwel, Uit het onderzoek blijkt ook dat het bedrag dat de gemiddelde consument uitgeeft aan muziek is gestegen van 68 naar 75 pond per jaar.

• Leuk 2

Terugkoppeling

Er zijn geen opmerkingen.

Gast
    Je maakt een opmerking als gast. Als je een account hebt, kun je je hier aanmelden.
    Voeg een opmerking toe...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Vergelijkbare bijdragen

• Door tonym
      mijn tv box heeft problemen met sportdevil wanneer ik de sportkanalen wil  gebruiken  sport live sport live tv  enz geeft hij alleen maar aan 
      no stream available  of no stream. en dat bij alle voetbal kanalen van sportdevil.
      Voorheen nooit gehad zo van de ene dag op de ander RTMP is ingeschakeld 
      weet iemand wat te doen  ik kan geen voetbal meer kijken.
      graag uw oplossingen of advies

gr tonym

• Door maikelbe
      hoi,
      ik was een beet je aan het zoeken naar stream  voor tv te kijken en heb ik ook de links gevonden voor vele zenders. Nu heb ik er een site van gemaakt met de streams het is echt top qau. het is mogelijk wel alleen voor ziggo klanten tenminste dat ik heb ik gelezen. Hier is de link van me site die ik heb gemaakt: http://livestreams.web44.net/
    • Door bart0255
      Beste Leden

Voor een PowerPoint presentatie zou ik graag een klein stukje uit een dvd willen
      halen en de url in de presentatie willen verwerken. Ik weet niet of de dvd beveiligd is.
      Een en ander kan tegen betaling, we zullen dit vaker willen
      Wie o wie kan ons op korte termijn helpen. Graag omgeving velsen