Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

• Uploader en beheerder schikt met BREIN voor 15.000 euro

Delen

Opnieuw heeft BREIN een grote uploader en beheerder van een aantal illegale link sites geïdentificeerd en aansprakelijk gesteld. De man heeft ervoor gekozen de zaak voor 15.000 euro te schikken in plaats van het voor de rechter te laten komen. Er is bij hem thuis apparatuur met data in beslag genomen. Die zal worden onderzocht onder meer om bewijs over andere inbreukmakers te vergaren.

Naast illegale uploads van films en TV series naar het Usenet, plaatste hij verwijzingen daarnaar op spotwebsites waarvan hij er een aantal beheerde.  Eerder had hij een zogenoemde ‘private tracker’ met torrentbestanden onder zijn beheer.

“Dit hoefde eigenlijk niet eens. Ik kom er nu pas achter dat alles ook gewoon op Netflix staat.”

Volgens de man ging het om een ‘uit de hand gelopen hobby’ waar hij kennelijk volledig in op ging. Naar eigen zeggen kwam hij er nu pas achter dat al zijn werk ‘eigenlijk voor niets’ was want ‘alles staat ondertussen gewoon op Netflix.’

“Dat klopt”, zegt BREIN directeur Tim Kuik. “Weliswaar staat niet alles op een en dezelfde site maar er is keuze genoeg. Naast Netflix kun je terecht op onder meer Videoland, Disney+ en natuurlijk NPO Plus. Het hangt van je smaak en interesse af wat je beste keus voor jou is. Door die onderlinge concurrentie is er meer keus dan ooit tevoren en is de kwaliteit er alleen maar op vooruit gegaan.”

Vorige week behaalde BREIN een vonnis tegen een andere grote uploader. Die wilde niet schikken en is veroordeeld tot betaling van de kosten van 5600 euro. Die is inmiddels betaald maar de schadevergoeding in die zaak moet nog geregeld worden.

Stichting BREIN vertegenwoordigt recht- en belanghebbenden op muziek, film, series, boeken, geschriften, beeld en games met betrekking tot de bescherming van auteurs- en naburige rechten tegen structurele inbreuk online en off line.

Gast
     Delen

Terugkoppeling

Aanbevolen reactie

• Administrators

Voor mij idee is het echt een kwestie van tijd voordat de "openbare" piraten wereld verdwijnt. 

Dit zal straks in een darkweb oid gaan plaatsvinden, of dat doet het al. Ik heb niet het idee dat er nog veel uploaders blijven. 

Duken.nl blijft lekker informatief, bedankt voor het delen van het bericht. 👍

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Ja ze zijn lekker bezig nu had via via al begrepen dat D.U. op Second Stage al zijn activiteiten ook al gestopt Voorlopig  en zijn werken van de site heeft laten verwijderen.

wie volgt ????  wat mijn al jaren verbaast hoe zit dat met Newzbin dan daar moet brein toch ook vanaf weten  en ze bestaan ook al jaren.

of hebben ze daar bij newzbin hun zaakjes zo goed voor elkaar dat t.kruik en zijn clubje er niet achter komen lijkt me toch sterk maar het kan.

bewerkt door ayreon013
    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Wat ik niet begrijp,

Er word vaak gesproken over eerder, en daar worden mensen ook op gepakt.

Waarom zeggen mensen eerder deed ik dit of deed ik dat. een bankrover gaat ook niet zeggen eerder overviel ik die bank.

Daarnaast, een uploader hoeft helemaal niet gepakt te worden,

Bij mij komt er niemand zonder vpn en of server niet aan het uploaden.

Met usenet laat je dikke sporen achter die je met bepaalde clienten weer uit de nzb kunt halen.

Mensen beveilig jezelf, die vpn is goedkoper dan schikken met Brein.

Brein is een stichting die je graag iets aan praat en niet alles op een eerlijke manier verzamelt.

• Bedankt 1
    • Eens 1
    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

8 uur geleden zei ayreon013:

wat mijn al jaren verbaast hoe zit dat met Newzbin dan daar moet brein toch ook vanaf weten  en ze bestaan ook al jaren.

of hebben ze daar bij newzbin hun zaakjes zo goed voor elkaar dat t.kruik en zijn clubje er niet achter komen lijkt me toch sterk maar het kan.

Misschien heeft u dat even gemist, maar het vorige Nieuwsbericht van BREIN betreft Snaterke, die al langer dan 10 jaar Uploader is en ook vanaf de start van Newzbin in 2014 daar upload. Het is wel duidelijk, dat achteraf blijkt dat afzonderlijke Uploaders door BREIN alleen gepakt worden als de Uploaders zelf onvoorzichtig worden en zichzelf onaantastbaar denken. Vaak worden door BREIN gegevens achterhaald door onderling verraad, maar zoals @extreme al aangeeft ligt de directe oorzaak toch vaak bij de onvoorzichtigheid van de Uploaders zelf.

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Dat is het hele verhaal veel uploaders zijn zelf onvoorzichtig, ik spreek uit ervaring ben zelf nooit gepakt maar ik bedoel wat je mede uploaders je allemaal voor prive dingen vertellen zowel in Skype als in de chats, nogmaals vertrouw niemand in dit wereldje, kwam gisteren nog een topic tegen op een site met als titel "Woonplaats leden" en mensen vullen dat gewoon in niet te geloven toch hoe onvoorzichtig sommigen zijn.

Op secondstage bijvoorbeeld hebben ze een admin die zelf nog nooit iets gepost heeft, waarom vertrouwen ze zulke mensen alleen omdat die gast in elke chat gezellig zit te kletsen ?

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

1 uur geleden zei Eagle:

Dat is het hele verhaal veel uploaders zijn zelf onvoorzichtig, ik spreek uit ervaring ben zelf nooit gepakt maar ik bedoel wat je mede uploaders je allemaal voor prive dingen vertellen zowel in Skype als in de chats, nogmaals vertrouw niemand in dit wereldje, kwam gisteren nog een topic tegen op een site met als titel "Woonplaats leden" en mensen vullen dat gewoon in niet te geloven toch hoe onvoorzichtig sommigen zijn.

Op secondstage bijvoorbeeld hebben ze een admin die zelf nog nooit iets gepost heeft, waarom vertrouwen ze zulke mensen alleen omdat die gast in elke chat gezellig zit te kletsen ?

Al zolang er Nederlandse Torrent Community 's bestaan met een ingebouwde chat wordt het hele hebben en huishouden al in de groep gegooid. Ik heb zelf jaren geleden ook ontzettend veel tijd verspilt aan deze mini voorlopers van Facebook. Het was altijd wel leuk om met je mIRC in te loggen op website chats. Leuke privé gesprekjes houden, zonder eigenlijk te beseffen dat al die chat software ook alles opslaat in bestandjes. Dat ze bij Second Stage een Admin hebben die zelf niets post zou ik niet gelijk achterdochtig door worden, want misschien is dat dan wel de enige die op dit moment verstandig is en/of misschien is die persoon in het verleden wel Eigenaar of Beheerder geweest op Community 's. B)

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

On 8/13/2021 at 9:42 PM, Duken said:

Voor mij idee is het echt een kwestie van tijd voordat de "openbare" piraten wereld verdwijnt. 

Dit zal straks in een darkweb oid gaan plaatsvinden, of dat doet het al. Ik heb niet het idee dat er nog veel uploaders blijven. 

Duken.nl blijft lekker informatief, bedankt voor het delen van het bericht. 👍

Zeker waar, al denk ik eerder het deepweb. Het hosten/onderhouden van een platform op het darkweb kost erg veel technische kennis. Hopen dat de sterke communities deze storm doorstaan

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Het probleem van tegenwoordig is dat spotters bij naam genoemd worden op diverse social media en sites als Dumpert. Niemand kan zijn waffel meer houden omdat ze zich veilig wanen want tja immers spotten ze zelf niet. In de tijd van FTD liep alles gesmeerd totdat er verkeerde mensen naar binnen geloodst werden (het werd makkelijker een account aan te maken) onder valse namen en alles door lullen. Diverse onderzoeken hebben in het verleden meermaals aangetoond dat mensen juist door downloaden meer zijn gaan aanschaffen maar alleen een bruikbare idioot geloofd wat Brein of Buma/Stemra zegt terwijl zij ook uit de pot vreten on verkregen sommen geld die voort zijn gekomen uit boetes. Downloaden verachten maar vast wel eens een geurtje, schoenen of andere leuke dingen gekocht hebben dat van de vrachtwagen is gevallen. Het is één grote hypocriete bende maar ik ben er ook bang voor dat alles zal verdwijnen.

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
    Voeg een reactie toe...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Wie zijn er online?  2 leden zijn actief

• Laatste nieuws

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Subforum: Alles over Films, Series, TV en E-books SmurfFan88 Hey allemaal! Ik zat laatst naar die nieuwe Netflix-serie te kijken en ik vroeg me af: kijken jullie ook altijd naar die nieuwe dingen die uitkomen, of hebben jullie andere favorieten? Ik heb nog niet zoveel gekeken deze maand, maar ik ben wel benieuwd naar wat jullie aanraden! Laat maar horen! FilmFreak123 Hey SmurfFan88, goede vraag! Ik ben echt een seriejunkie, en ik volg vaak alles wat er op Netflix uitkomt. Maar ik denk dat het belangrijk is om niet alleen naar de nieuwe dingen te kijken. Soms zijn de oudere series gewoon goud! Neem bijvoorbeeld "Breaking Bad" of "The Office"; die zijn nog steeds super leuk om te kijken. Wat Netflix betreft, een van mijn recente favorieten is "Squid Game". Het is een spannende mix van actie en drama, met een flinke dosis psychologie. De thema’s zijn best heftig, maar het is zo goed gemaakt! Daarnaast raad ik aan om ook een aantal documentaires te bekijken. "Our Planet" is echt indrukwekkend, vooral als je van natuur houdt. Je leert niet alleen veel, maar het is ook een visueel spektakel! Dus, kijk niet alleen naar de nieuwste releases, maar ontdek ook de verborgen pareltjes op de platformen! Heb jij al een specifieke serie in gedachte die je wilt gaan kijken? BoekWurm90 Ik ben het met FilmFreak123 eens! Nieuwe series zijn leuk, maar soms mis je echt die klassiekers. Ik kijk ook vaak naar oudere films, en dit brengt zo veel nostalgie. "Friends" is zo’n serie die ik altijd kan binge-watchen. Moet je echt proberen als je dat nog niet gedaan hebt! Kijker01 Hey allemaal, Ik vind het altijd moeilijk om iets nieuws te kiezen. Hebben jullie tips voor series die niet te lang zijn? Ik ben snel verveeld, haha! AnimeLover Kijker01, ik snap je helemaal! Als je van korte series houdt, is "Black Mirror" echt een aanrader. Elke aflevering is een stand-alone verhaal, dus je kunt gewoon wat kiezen dat je interessant lijkt zonder je tot een hele serie te verplichten. Het laat je ook echt nadenken over de toekomst en technologie. Best spannend! EbooksForLife SmurfFan88, ik ben ook niet zo’n fan van de nieuwste releases. Laatst keek ik weer "Stranger Things". Ondanks dat het al een tijdje uit is, blijft het zo leuk! En ik ben ook een mega fan van de bijbehorende e-books. Heb je die gelezen? Ze zijn best leuk! Kijker01 Ah, goede tips iedereen! Dankjewel! Weet iemand toevallig of "The Haunting of Hill House" een beetje te doen is qua spanning? Ik ben niet zo goed met horror… FilmFreak123 Ja, Kijker01! "The Haunting of Hill House" is inderdaad spannend, maar niet te eng. Het zit vol met emotionele diepgang en je leert de karakters echt goed kennen. Het is meer psychologische horror, dus als je dat kan waarderen, dan is het zeker iets voor jou! EbookLezer En vergeet niet dat als je een serie leuk vindt, de boeken erachter vaak ook fantastisch zijn! Soms verschilt het verhaal, maar je krijgt altijd meer achtergrond en detail. Ik hou ervan om de samenwerking tussen boeken en series te zien! SmurfFan88 Super leuk om al jullie reacties te lezen! Ik ga zeker wat oudere series bekijken en een paar van jullie tips uitproberen! Bedankt allemaal! Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: Repareren, uitpakken, branden en overige problemen GamePeter: Hey allemaal! Ik probeerde mijn Steam-regio te veranderen, maar ik kan het nergens vinden. Heeft iemand tips? Ik wil gewoon dat het makkelijk gaat zonder al dat gedoe met VPN’s enzo. Thanks! ExpertJohan: Hoi GamePeter! Geen zorgen, ik kan je helpen. Je Steam-regio wijzigen is eigenlijk best simpel, als je weet waar je op moet letten. Allereerst, ga naar de Steam-client op je computer. Klik op je profielnaam rechtsboven en kies ‘Accountdetails’. Hier vind je het onderdeel ‘Store-land en -taal’. Echter, je kunt je regio niet zomaar wijzigen; je moet ook een geldige betaalmethode hebben in het land waar je naartoe wilt overschakelen. Stap-voor-stap: Go to Accountdetails. Klik op ‘Store-land en -taal’. Kies je nieuwe regio. Selecteer het land waar je naartoe wilt gaan. Maar hier is het belangrijk: Steam zal controleren of je daar een betaalmethode hebt. Betaalmethode. Als je bijvoorbeeld de regio naar de VS wilt wijzigen, moet je een betalingsmethode gebruiken die in de VS geregistreerd is, zoals een giftcard of een creditcard. Voltooi je betaling. Als je dat hebt, kun je de regio eenmalig wijzigen. Houd er rekening mee dat je dit niet vaak kunt doen, en dat je mogelijk je account een tijdje moet laten rusten voordat je het weer kunt wijzigen. En voilà! Vergeet niet dat sommige prijzen in andere regio’s goedkoper kunnen zijn, maar wees voorzichtig met het schenden van de Steam-regels. Dat kan je account in gevaar brengen. Hopelijk helpt het! Laat me weten of je nog vragen hebt. NinaSwitch: Bedankt, Johan! Dit maakt het een stuk duidelijker. Ik heb ooit geprobeerd zonder iets te veranderen en dat werkte niet. Dus als ik gewoon een nieuwe giftcard koop, kan ik het zo doen? GamePeter: Ah, dat klinkt logisch! Dus, als ik een giftcard van het nieuwe land koop, kan ik dat gebruiken om te veranderen? Is dat niet riskant? ZaraSpeelt: Ja, exact, Nina! En GamePeter, het is gewoon slim om niet te veel te veranderen. Steam houdt je in de gaten. Maar als je het gewoon bij één keer houdt, heb je weinig kans op problemen. OnlineOtto: Ik heb het laatst geprobeerd, maar ik snapte er niks van. Heb toen maar alles laten zoals het was. Maar die giftcard zaak, dat is een goeie tip! ExpertJohan: Precies, Zara! En Otto, het is altijd goed om voorzichtig te zijn. Als je hulp nodig hebt bij iets anders, vraag maar! Ruben123: Ik heb mijn regio nooit echt veranderd, maar ik weet dat je soms ook aanbiedingen kunt mislopen. Maar ik denk wel dat het handig is om te weten hoe het werkt! NinaSwitch: Ja Ruben, dat is waar. Ik kijk altijd naar aanbiedingen in andere landen. Gaat het dan gewoon om die giftcards? Of zijn er ook andere manieren? GamePeter: Johan, zou je misschien een voorbeeldje kunnen geven van zo’n giftcard? Gewoon, een soort van stap-voor-stap? Dat helpt denk ik. ExpertJohan: Tuurlijk, Peter! Je kunt bijvoorbeeld een Steam-giftcard kopen van de regio waar je naartoe wilt. Kijk op websites zoals Amazon of Walmart (als je in de VS bent) of in Europese online shops. Zorg ervoor dat je een kaart koopt die geldig is in het land waar je naartoe wilt. Dan dien je die in bij je account en, bam, je kunt je regio veranderen! ZaraSpeelt: Dat is echt topinfo, Johan! Bedankt man! Gaat het bij iedereen zo snel om te veranderen? Ruben123: Ja, ik ben ook benieuwd. Hoe snel moet je dat allemaal doen voor die giftcards? Soms lopen ze sporen op! GamePeter: Dus, gewoon een giftcard kopen, die invoeren, en binnen no-time ben je in een nieuw land? Ik ga het proberen! Thanks allemaal! Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: Apple Software, Hardware en Besturingssystemen iRonnie Hey allemaal! Heeft iemand tips over hoe ik zelf de batterij van mijn Mac kan vervangen? Ik ben echt geen techneut, dus het moet wel simpel zijn. Alvast bedankt! TechGuru99 Hoi iRonnie! Geen zorgen, ik help je op weg! Het vervangen van de batterij van je Mac is eigenlijk makkelijker dan je denkt, ook al heb je geen technische kennis. Hier zijn een paar stappen die je kunnen helpen: Benodigdheden: Zorg dat je de juiste batterij voor jouw model hebt (controleer dat even online) en een setje kleine schroevendraaiers. Uitschakelen: Zet je Mac uit en haal de voeding eruit om te beginnen. Veiligheid eerst! Open de achterkant: Neem de schroevendraaier en verwijder de schroeven aan de achterkant van je Mac. Leg ze op een veilige plek zodat je ze niet kwijtraakt. Verwijder de oude batterij: Zoek de batterij en kijk goed hoe deze is geplaatst. Je moet soms een stukje kabel of een clipje losmaken. Maak een foto voordat je het eraf haalt, dan kan je precies zien hoe alles weer terug moet. Plaats de nieuwe batterij: Zet de nieuwe batterij in de zelfde positie terug zoals je op je foto zag. Bevestig alles weer en sluit je Mac. Testen: Zet je Mac weer aan en controleer of alles werkt. En voilà! Het enige dat je moet doen is geduldig zijn en elke stap goed volgen. Maak je niet druk, het is meer een kwestie van logisch nadenken. Succes! AppleEva Wow, dat klinkt als een makkie! Heb je zelf eens zo’n batterij vervangen, TechGuru99? Zijn er nog dingen waar je op moet letten? TechGuru99 Ja, ik heb het zelf gedaan bij mijn oude MacBook! Wat belangrijk is, is dat je voorzichtig omgaat met de kabels. Die kunnen snel breken. Ook kun je een beetje watten of antistatische handschoenen gebruiken om te zorgen dat je geen statische elektriciteit opbouwt; dat kan nog wel eens problemen veroorzaken. SophieM Jemig, wat een duidelijke uitleg! Ik dacht dat dit super ingewikkeld was. Misschien moet ik het ook maar proberen. DaveyM Ik heb het ook zelf gedaan en het is echt te doen! Neem wel even de tijd en ga niet te snel. Het scheelt ook flink in kosten om geen techneut in te schakelen! iRonnie Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga het binnenkort proberen. Zijn er nog extra tools die ik nodig heb behalve die schroevendraaiers? TechGuru99 Ja, een paar dingen kunnen handig zijn. Zoals een pincet voor kleine onderdelen en een lampje om goed te zien wat je doet. En als je een zuignap hebt, kan dat handig zijn om de achterkant makkelijker open te krijgen. Jasper1985 Vergeet niet om je Mac goed mee schoon te maken als je hem open hebt. Ik doe dat altijd, vooral de ventilatoren. Scheelt ook een hoop gedoe met oververhitting! SophieM Goede tip, Jasper! Ik zal ook even schoonmaken gelijk. Misschien ontdek ik wel meer dingen die een upgrade nodig hebben! iRonnie Jullie zijn geweldig! Ik voel me al een stuk zekerder over dit project. Zodra het gedaan is, laat ik weten hoe het ging! TechGuru99 Heel cool! Laat het ons weten! Als je onderweg vragen hebt, post ze hier. Succes! Lees het volledige bericht hier
  • Recente actieve topics

• Nieuwe aanmaken...