Spring naar bijdragen
  • Gebruik

    De Alfawise X 3200 beamer werkt als beamer erg prettig. Het menu is simpel in gebruik, Engelstalig en bevat de mogelijkheden die je wenst van een beamer. Je kunt de warmte instellen van je kleuren, je beeld draaien voor als je de beamer op je plafon vastmaakt, het beeld in en uit zoomen etc. Je kunt snel van sources wisselen en vandaar uit ook het Android OS starten.

    De beeldkwaliteit van de beamer is netjes. Alfawise heeft het over 4K support maar de beamer spuwt een resolutie uit van 1280x800 (WXGA) uit, 4K wordt dus teruggebracht. Daaraan tegen heeft de beamer een LED lamp en schijnt deze vel. (3200 lumen) Het is lastig om dit op beeld te brengen maar in de video kan je beter zien wat de beamer doet in vol zonlicht en in het donker. 

    In genomen foto's is de heb ik geprobeerd de beeldkwaliteit te tonen, de beamer schiet mooie plaatjes. Voor de prijs mogen we niet mopperen dat we geen HD resolutie hebben.

    IMG_20180616_141158.jpgIMG_20180616_141142.jpg Alfawise 3200 Duken IMG_20180616_141428.jpg

    Over de Android integratie wil ik kort zijn, de beamer is geleverd met Android 6.0, 1 GB geheugen en 8 GB ruimte. Android werkt niet goed met 1 GB geheugen. YouTube geeft vaker de  melding "reageert niet" dan dat deze video's afspeelt. Daar wordt je absoluut niet vrolijk van. Gelukkig is er voor 30 euro minder een wit model (145 euro) te koop zonder de Android integratie! Wil je deze beamer, koop dan de witte versie en koop met de bespaarde 30 euro een Google Chromecast. Dan heb je alle plezier van een "smart-beamer" zonder een trage Android.

     Alfawise 3200 Duken IMG_20180616_141242.jpg Alfawise 3200 Duken IMG_20180616_141236.jpg

    Met de 3200 lumen heeft de beamer meer licht dan andere goedkope beamers. Beamers met zoveel lumen kosten veelal rond de 400 tot 600 euro. Daarin is de beamer dus goedkoop en gaat de LED lamp zo een 20.000 uur mee. Probeer dat maar eens op te branden. Het geluid wat uit de beamer genereert is zacht, je hoort hem op de achtergrond zoomen.

     Alfawise 3200 Duken IMG_20180616_141230.jpg Alfawise 3200 Duken IMG_20180616_141207.jpg

    De beamer is gemaakt voor gewone ruimtes, je kunt hem van 50 cm tot +- 5 meter van je muur af halen. Daarbij is je diagonale beeld van 20 tot 200 inch. Bij het aanzetten van de beamer is deze in +- 5 seconden klaar voor gebruik.

     Alfawise 3200 Duken IMG_20180616_141741.jpg  Alfawise 3200 Duken IMG_20180616_141733.jpg 

    - Verder lezen: Conclusie

    bewerkt door Duken

    • Leuk 1



    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    • Oud-beheerder

    Ja, de achtergrond is op een kledingkast... Ik had geen andere plek voor het grote beeld. Maar dit is een mooie plek om hem op te hangen. :)

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Probeer de F1 of een goede film eens met de beamer. Met een koptelefoon of een 5.1 set.
    Ik gebruik 'm alleen voor (3D) films die ik liever in de bioscoop had willen zien, fantastisch.
    Je kan zelf pauzes inlassen, je eigen cola of bier meenemen zonder dat er biospiccolo's komen zeiken... het heeft voordelen. 🤪

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder

    Dat ga ik zeker proberen. Dan wel even een goede Marcel film en een bak popcorn. :) Jammer dat ik er geen leuke plek heb voor thuis, behalve in de slaapkamer dan... maar dan lig ik op bed film te kijken. Ach ja ook een optie eigenlijk 😛

     

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...