Spring naar bijdragen

Wat is het verschil met FTD3 en een Payserver


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  6
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-10-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Hallo.

Ik ben echt een leek wat dit onderwerp betreft, maar ik wil me er graag in verdiepen. Op dit moment download ik via FTD3 met mijn multikabel server met een limiet van 50 gb. Als ik een dvd unrar en unpar heb ik heel vaak dat hij het niet doet, dus weer 5 gb weg. Nu hoorde ik dat je dus ook via een payserver kan downloaden en dan is het ongelimiteerd. Ik heb 2 vragen. Ten eerste, wat is het verschil met FTD3 en een payserver? FTD3 is toch gratis. Of als ik een payserver kies heb ik dan geen problemen meer met unrarren en unparren. Ten tweede, wat is de beste payserver, ik hoor veel goeds over Eweka, klopt dat? Zijn er nog meer goede payservers?

Nogmaals ik ben in deze materie niet thuis, dus dit is mischien voor jullie een domme vraag.

Curly  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 6
  • Reacties 9
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  501
  • Waardering:   63
  • Prestatiepunten:  366
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  26-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Hey Curly.

Je haalt een paar dingen door de war:

1. FTD is een programma waar posts op staan. Het is dus eingelijk een soort van catalogus waar programma's, films, ect. op vermeld staan. Het is het zelfde als de wehkamp gids, je kan zien wat te koop is en vervolgens bestel je. Dat bestellen is in dit geval een NZB file openen en downloaden met een download programma (alt.binz, newsleecher, grabit, ect.) Multikabel heeft z'n limiet gesteld op 50 gb permaand. Je kan dus niet meer dan dat aantal gigabyte downloaden. Je zegt ook dat vaak bestanden incompleet zijn. Dit komt door de retentie van de server van multikabel. Retentie is het aantal dagen dat films, programma's, ect op de server van multikabel staan. Dat verschilt dus per provider.

2. Een payserver is een apparte server waar je vandaan download. Het gaat dus niet meer via multikabel. Via een payserver kan je ongelimiteerd downloaden, en je hebt een retentie van +120 dagen. Je hebt dus bijna nooit bestanden die beschadigd zijn of niet werken. Daarbij haal je met een payserver de maximale snelheid uit je verbinding.

Ik zelf gebruik eweka (www.eweka.nl). Je betaald 7,50 per maand en je kan ongelimiteerd downloaden (zie punt 2). Het is zeker aan te raden.

Mocht je vragen hebben, gewoon stellen :)!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 63
  • 501
  • 2

  • Bijdragen:  6
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-10-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Hoi Robin,

Nou dat is heel duidelijk. Ik zat er idd helemaal naast haha..!! Ik ga op de site van eweka mezelf even inlezen en dan hoop ik binnenkort te kunnen beginnen met downloaden.

Dus FTD3 kan ik gewoon blijven gebruiken, maar dan moet ik zeker mijn eweka account toevoegen in FTD3?

Heel erg bedankt voor de super snelle reactie!!!

Curly  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 6

  • Bijdragen:  501
  • Waardering:   63
  • Prestatiepunten:  366
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  26-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Hoi curly,

Om nog even bij het Wehkamp voorbeeld te blijven. Je kan gewoon gratis en vrijblijvend de gids aanvragen, zo is dat ook met FTD. Je maakt gewoon een account aan, en je kan zien wat er gepost is.

Met de wehkamp gids vraag je 't ook aan, geeft je adress op en je krijgt de wehkamp gids op je deurmat.

Je moet eweka (of een andere provider) en FTD los van elkaar zien. Het help zeker om even de site van eweka goed door te spitten ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 63
  • 501
  • 2

  • Bijdragen:  6
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-10-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Hoi Robin,

Ik ben helemaal klaar voor het downloaden, alleen kan ik geen account aanmaken bij FTD, hij geeft de melding: Er heeft recentelijk iemand gebruik gemaakt van FTD3 met deze verbinding. Om misbruik te vookomen is registratie 48 uur geblokkeerd.

Ik deel op dit moment de FTD3 account met iemand, maar ik wil nu ik een payserver heb mijn eigen account hebben. Heb je dit wel eens vaker aan de hand gehad? Ik kan trouwens ook binnen de bestaande account niet mijn payserver gegevens toevoegen.

Zijn er nog andere nieuwslezers die gratis zijn?

Alvast bedankt!!!

Curly

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 6

  • Bijdragen:  501
  • Waardering:   63
  • Prestatiepunten:  366
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  26-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Curly,

Je zegt nu voor de 3e keer dat je je payserver gegevens wilt toevoegen aan FTD, maar dat hoeft niet.

Waarschijnelijk heb je al geprobeerd een account te maken. Probeer het over 48 uur nog een keer dan moet het lukken.

er zijn gratis Newsservers, alleen die zijn nog slechter dan je huidige van multikabel ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 63
  • 501
  • 2

  • Bijdragen:  6
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-10-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Okay sorry, ik snap er gewoon geen bal van. Sommige dingen zijn voor jullie gewoon gesneden koek en voor mij abacadabra. Ik ga eerst maar eens gewoon veel lezen voor dat ik stomme vragen stel.

Curly

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 6

  • Bijdragen:  501
  • Waardering:   63
  • Prestatiepunten:  366
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  26-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

haha dat maakt niet uit hoor ;)

Je moet die payserver gegevens in het download programma invoeren, bijvoorbeeld Alt.binz (download programma)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 63
  • 501
  • 2

  • Bijdragen:  6
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-10-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Nou ik geloof dat ik voor het eerst in uren het licht zie haha...!!!

Ik zat steeds te zoeken waar ik de inloggegevens van Eweka moest invoeren, en jij zegt AltBinz en in eens krijg ik een ingeving dat ik het daar moet doen.

Het zal wel met de Pasen te maken hebben dat die brains niet werken. Te veel Choc !!!

Bedankt voor je geduld Robin !!! O0 O0

Curly  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 6

  • Bijdragen:  501
  • Waardering:   63
  • Prestatiepunten:  366
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  26-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

No problem :)!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 63
  • 501
  • 2

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  8 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...