Spring naar bijdragen

Vista afsluiten


cyberjunkie

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  23
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-03-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Hallo,

Ik hoop dat ik hier goed zit 8)

Ik heb pas mijn pc van xp naar vista upgrade gedaan. Maar nu merk ik tijdens het afsluiten dat mijn toetsenbord en mijn optische muis aan blijft staan. Lichtjes branden.

Hoe kan ik ze definitief uitzetten als ik mijn pc afsluit????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 23
  • Reacties 11
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  1.509
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-04-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Dat gaat niet man. Dat is gewoon zo. Je kan dat niet veranderen, sommige lichtjes blijven branden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1,5k

  • Bijdragen:  23
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-03-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

nou lekker dan.  :(

Is niet echt handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 23

  • Bijdragen:  1.509
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-04-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Nou ja, zo belangrijk is dat nu ook weer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1,5k

  • Bijdragen:  501
  • Waardering:   63
  • Prestatiepunten:  366
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  26-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Je kan alleen je batterijen eruit halen als je ze echt uit wil hebben..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 63
  • 501
  • 2

  • Bijdragen:  23
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-03-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

nee ik heb geen batterijen erin.

Nou ja pech dan. Maar ik wist niet dat het "normaal" was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 23

  • Bijdragen:  2.568
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-10-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  32

Of even het toetsenbord en muis un-pluggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 2,6k

  • Bijdragen:  1.509
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-04-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Dat kan je toetsenbord wat kapot maken.

Hier kan neem ik aan een slotje op O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1,5k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.938
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Sluit je je vista af of zet je hem op standby?

Als je via start op het uit knopje druk gaat hij namelijk op standby. Dan blijven je lampjes branden.

Als je via start naast het slot teken op het pijltje naar rechts drukt en je kies afsluiten dan gaat je pc echt uit en zouden je lampjes uit moeten gaan. test het eens, succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  23
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-03-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

ik sluit hem via ALT F4 af, dan afsluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 23
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.938
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

ik sluit hem via ALT F4 af, dan afsluiten.

Dat is inderdaad ook een goede manier, helaas staat er dus in jou bios settings een optie dat USB live moet blijven waardoor de lampjes blijven branden. Helaas kan ik je daar niet mee helpen. Dat is te veel uitzoek werk, zeker als je niet weet wat bios precies inhoud.

Even wat info over BIOS. Misschien kan je zelf wat vogelen:

BIOS of Basic Input / Output System is het eerste programma toegankelijk voor de processor tijdens het opstarten om ervoor te zorgen dat alle andere elementaire programma's, harde schijven, havens, randapparatuur en de centrale verwerkingseenheid zijn in goede staat. BIOS verschillend is van de computer. Het besturingssysteem bevindt zich in de harde schijf en biedt de gebruikers-interface die kan worden gezien op het scherm na het opstarten. De BIOS-programma, aan de andere kant, is te vinden rechts in flash-geheugen chip of ROM gelegen in het moederbord. Het is de eerste vereiste voor het opstarten van een computer.

BIOS functies

BIOS heeft verschillende functies in een computer, maar zijn belangrijkste taak is om het besturingssysteem. BIOS bepaalt de microprocessor zijn eerste instructies over het activeren van de computer. De instructies van de BIOS naar de microprocessor tijdens het opstarten, zijn de volgende: de macht over zichzelf testen welke tests de operationele status van alle hardware in de computer, activering van andere BIOS-chips op een andere computer componenten zoals SCSI-en grafische kaarten, de controle en beheer van computer randapparatuur door middel van laag niveau routines tijdens de start-up-proces, en het beheer van de klok, harde schijf en andere instellingen.

BIOS Sequence

De gebruikelijke volgorde van de BIOS-programma tijdens het opstarten begint met het controleren van de CMOS setup voor een aangepaste instellingen, het laden van de device drivers en interrupt handlers van diverse computer hardware, het initialiseren van power management en registers, het uitvoeren van de zelf-test om de macht, de weergave van de systeeminstellingen , Het bepalen van de bootable apparaten in de computer, en de inleiding van de boot volgorde.

Instellingen wijzigen via CMOS

Om de instellingen te wijzigen in een CMOS setup, een bepaalde toets of een bepaalde combinatie van toetsen moeten worden ingedrukt tijdens de eerste opstart volgorde. De instructies voor deze vindt u meestal op de bodem van het eerste scherm weergegeven tijdens het opstarten. Bij binnenkomst van de CMOS opgericht, bestaan er verschillende mogelijkheden voor de gebruiker. Instellen van het systeem datum en tijd, alsmede het veranderen van de boot volgorde, plug-and-play-instellingen, bestuurder configuraties, geheugen-instellingen, wachtwoord instellingen en energie-instellingen zijn slechts enkele van de instellingen die kunnen worden veranderd op deze pagina.

Actualisering BIOS

BIOS, vooral op oudere computers, kunnen van tijd tot tijd bijgewerkt. Dit is dus de BIOS programma kan herkennen nieuwe apparaten die zojuist zijn onlangs vervaardigd. Om te upgraden of veranderen van de BIOS van een computer, een speciaal programma uit de BIOS fabrikant nodig is. De BIOS-update gebruikt moet overeenkomen met de oorspronkelijke BIOS-variant.

De update is gedaan door na te gaan of BIOS herziening en datum informatie op het scherm tijdens het opstarten en dit te vergelijken met de update lijst in de BIOS van de fabrikant website. De upgrade meestal geleverd met een hulpprogramma, maar soms ook de update kan worden gedownload. Deze utility-programma en de update moet worden gekopieerd naar een diskette en opgenomen in de schijf de volgende keer dat uw computer opstart. Dit zal verwijderen van de oude BIOS-programma en installeer de nieuwe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  23
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-03-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

bedankt voor het antwoorden :)

ik weet wel wat een bios is maar blijf er liever van af.

Ik vind het nog al ingewikkeld. Anders zal ik eens aan een goede vriend vragen  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 23

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  7 leden zijn actief

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    The_Achouffe

    Geplaatst

    hoi Marcel, misschien is die site waar je de nzb's zoekt niet meer goed, dat had ik destijds ook met nzbserver.com  via https://www.clubnzb.com/ lukte het toen wel, misschien is dat voor jou ook de oplossing.

    Drifter

    Geplaatst

    Beste @Marcel1962, ik heb deze nieuw gestelde vraag met je 1e vraag samengevoegt, want het heeft geen nut om in 2 vragen te proberen dezelfde oplossing te vinden voor jouw probleem.  Het is duidelijk dat je een beginner bent en gebruik maakt van Spotlite, maar je hebt je duidelijk niet goed ingelezen in het hele NZB downloadproces. Onder deze link staat de volledige handleiding van Spotlite (aan de onderzijde van de pagina staat ; Naar het volgende hoofdstuk >) Lees dat nu eerst eens goed door, of maak gebruik van mijn eerder gegeven tips om een programma als SABnzbd of NZBget te installeren op de PC en je NZB downloads te zoeken en aan te klikken op de Webversie (Indexers) van Spotnet of probeer een account te krijgen op een Nederlandse NZB Community als ze de registratie open gooien.

    Monkie

    Geplaatst

    Mooie analyse. $10 per maand (ik gebruik het professional plan) is natuurlijk een flinke prijs, maar dat is het me tot nu zeker waard.  Als dit echt een blijvertje wordt, dan stap ik over op een jaarlijkse betaling. Scheelt weer 10%. We zouden het natuurlijk ook wat breder kunnen trekken dan alleen zoekmachines. Zelf ben ik al een tijdje aan het kijken naar (open-source) privacy-vriendelijke alternatieven. Het begon een paar jaar geleden met e-mail. Outlook > Protonmail Youtube > Piped video (overstap mede door blokkeren van adblockers door Youtube) Safari > Orion browser (macOS, iPadOS & iOS)- Gebasseerd op Safari (WebKit). Zero telemetry. 1st party ads/trackers & 3rd party ads/trackers worden standaard geblokkeerd. Maps (Google / Apple) -  OpenStreetMap & Organic Maps (iOS).
  • Recente prestatie

    • NOFate heeft zojuist een badge verdient
      5 jaar actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...