Spring naar bijdragen

vastslaan van computer


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-12-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

hallo,

mijn computer loopt regelmatig vast maakt niet uit met wat ik bezig ben

mijn harde schijf blijft doorgaan maar op mijn beeldscherm staat mijn pijltje van de muis vast

nu heb ik gehoord dat het er aan kan liggen dat er teveel stof in mijn ventilator zit en dat ik dat dan uit moet blazen of weg moet zuigen

(er zit dus wel wat stof bij ventilator dat heb ik wel gezien)

kan iemand mij dit bevestigen of is dit onzin, ik ben hier namelijk een beetje bang voor want ik weet niet of dit kwaad kan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 10
  • Reacties 16
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Het kan geen kwaad om stof te verwijderen, want uiteraard bevordert het de werking van je systeem niet. Er moet echter wel heel erg veel stof zitten om de werking echt te beïnvloeden. Wat je zou kunnen doen, is defragmenteren en desgewenst een spuitbusje perslucht kopen, de kast openmaken en het stof tussen de koelers en ventilatoren uitspuiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  378
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-09-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  

defragmenteren is de grootste kanshebber zoals tom al zei  O0

je kan ook programma's zoals TuneUp Utillities gebruiken om je pc wat te tweaken en op te schonen

wat ook een reden kan zijn is dat je gewoon teveel processen heb openstaan en datje CPU gewoon 100% loaded is en Geheugen ook (had ik vaak bij me oude pc) of je kan een HijackThis Logje maken en posten in het virus forum soms kan dit ook de performance van je pc verbeteren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 378

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Niemand kan hier (of is bevoegd) om HijackThis logs te lezen. Niet zo'n goed idee dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  989
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Niemand kan hier (of is bevoegd) om HijackThis logs te lezen. Niet zo'n goed idee dus.

Toch heb ik onlangs weer iemand geholpen(op dit forum) waarom werd daar dan niks van gezegd?

EDIT: Wat "bevoegd" betreft er bestaat geen bevoegdheid wat hijackthis betreft, enkel bij de ASAP sites moet je een speciale opleiding(moet van asap zijn) volgen.

Ik heb die opleiding/cursus echter ergens anders gevolgd(niet digitaal) waarom zou ik dan niet bevoegd zijn om op duken(een site die géén lid is van ASAP) hijackthis logjes te analyseren?

Tenzij er nadrukkelijke bezwaren van de webmaster komen dat ik mensen ze computers mol of dat al heb gedaan(wat niet is voorgekomen en ook niet zál voorkomen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 989

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ok, dan zal ik even aan DukeN vragen om je daarover een 3-voudig ondertekende brief per post te sturen. Dat gaat natuurlijk nergens over. Het is uitgebreid besproken en je bent ervan op de hoogte gesteld. Of deze site nu wel of niet deel uit maakt van de ASAP groep, doet niets af aan het feit dat een moderator jou kan verbieden om bepaalde handelingen nog uit te voeren. Het feit dat er de vorige keer niet gereageerd is, is omdat één van ons het waarschijnlijk niet heeft gezien. Ik zeg het je nu nog een keer: je mag op dit forum geen HijackThis logs meer bespreken. Op welke manier dan ook. Mocht dit nog niet voldoende zijn, vraag ik DukeN wél om direct naar jou toe te reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  989
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Dan citeer ik maar letterlijk iets uit "De uitgebreide bespreking"

Daarom vragen wij je om bij dergelijke analyses van Hijackthis logjes erbij te vermelden dat de gebruikers op sites als hijackthis.nl, nucia.nl of pchelper.nl een volledig en juist advies kunnen krijgen aan de hand van hun logs.

Als ik het goed lees vat ik daar bij op onder voorwaarde dat ik wanneer ik een log analyseer nadrukkelijk moet zeggen dat ze op andere sites "volledig" advies krijgen.

Niet dat ik totaal niet meer mag analyseren.

Mocht "De crew" in de tussentijd van mening zijn veranderd moet dat aan mij medegedeeld worden anders kan je ook niet zeggen dat ik me niet aan afpsraken hou waarvan ik geen eens op de hoogte ben gesteld.

EDIT: En oja, het is 2 x verplaatst door een moderator dus dat topic is door 2 moderators gezien ze deden er waarschijnlijk niks aan omdat ik me aan de afspraak hield(ik had in een groot lettertype boven gezet dat die voor een vollediger advies naar sites als pchelper.nl hijackthis.nl en nucia.nl kon gaan).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 989

  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-12-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

bedankt allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 10

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Sorry ddcpeter, dit loopt uit de hand en het gaat totaal niet over je probleem. Ik moet dit toch even afhandelen en dat gaat nu gebeuren.

Assyrian, je mocht best zeggen over welk topic het ging, want zo kom ik er niet uit. Ik houd me niet zo bezig met het anti-virus board. Ik hoef me er trouwens niet om te verantwoorden. Het zou wel eens leuk zijn als je je niet zo boven anderen stelde en altijd maar deed alsof je gelijk had. Een lesje nederigheid zou geen achteruitgang betekenen bij je.

Wij als moderators zijn het erover eens dat je daar best eens overna mag denken en daarom bannen we je voor een week. Dit doen we dus niet eens vanwege het toch beoordelen en behandelen van HijackThis logs, maar vanwege je arrogante reacties naar iedereen toe terwijl je daarvoor een aantal keer op de hoogte bent gesteld.

Zodra je dit gelezen hebt (en dat kan ik zien), word je gebanned. Ik verlang geen reactie meer van je terug. Als je weer terugkomt, verlangen we normaal gedrag van je. Dat is echt de laatste waarschuwing, als het nog een keer gebeurt, kom je er niet meer op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  4.943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-01-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Heeft alles verder geholpen? Heb je geen last van malware of heb je te veel processen openstaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 21
  • 4,9k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.937
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ook ik gooi me er even tussen.

Het moet gewoon duidelijk zijn dat het op dit moment op duken.nl niet toegestaan is via HijackThis leden te helpen.

Puur omdat HijackThis geen pakketje is wat zomaar even gebruikt kan worden. Wij willen geen problemen krijgen met leden die kunnen ontstaan na gebruik / tips van HijackThis. Daarom hebben wij ook aan geven dat gebruik van HijackThis binnen het forum niet is toegestaan. Bezoekers kunnen hiervoor terecht op andere fora's of sites.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  1.027
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  359
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  38
  • Was actief op:  Windows

hmm ik heb dus als een van de enige de machten over het HijackThis logje.

Ik heb namelijk de curus gevolgd ( maar een HijackThis logje is niet voor iedereen weg gelegd)

Maar Assyrian deed goed zijn best en heeft menig mensen geholpen. daarom vindt ik het ook onterecht dat hij hier niet meer verder mag gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 1k

  • Bijdragen:  87
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-05-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  33

is het niet zo dat die "cursussen"  HJT in het leven zijn geroepen om te voorkomen dat mensen doen alsof ze er verstand van hebben en je dan heel HKEY_LOCAL_MACHINE laten verwijderen ofzo... Als je voldoende verstand hebt van windows en haar werking en niet te stubborn bent om een paar processen evt te googlen zou je zo'n logje prima aan moeten kunnen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 87

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Graag weer ontopic mensen en er niet mee bemoeien, het maakt niet uit of je er nou wel of niet over eens bent, het is nu afgelopen en de gevolgen zoals jullie zien, moeten gewoon zo zijn. Nu graag weer ontopic en sorry voor de overlast ddcpeter, maar dit moest even worden afgehandeld.

en nu weer ontopic  O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  378
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-09-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Offtopic:bij deze sorry voor het oproeren van deze discussie ik wist hier niks over

Ontopic: heb je je schijf al gedefragmenteert ?? heeft dit geholpen ??\

            mischien kan je TuneUp gebruiken zoals ik al zei als het niet wil helpen

            ook weet ik neit hoelang het probleem zich al bezighoud maar je kan mischien wel eventueel als laatste oplossing systeemherstel gaan doen je kan het vinden onder start -> bureau accesoires -> systeemwerkset -> systeemherstel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 378

  • Bijdragen:  1.027
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  359
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  38
  • Was actief op:  Windows

offtopic:

sorry dat ik afgelopen nacht wat hard reageerde

Ontopic:

maar af en toe de stof verwijderen uit je pc kan nooit geen kwaad.

de beste manier om dat te de is met een perslucht als je thuis geen compressor hebt dan kan je ook een flesje perslucht halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 1k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Prima, ik denk dat er zo langzamerhand genoeg gezegd is over de kwestie hierboven. Ik wil er graag nog één ding over kwijt en dat is dat we hem niet gebanned hebben vanwege de HijackThis logs, maar vanwege zijn enorme arrogantie en het onvermogen om naar iemand te luisteren, wie het ook zij.

Perslucht en defragmentatie is besproken. Als jullie gewoon iets willen zeggen over de kwestie, mag dat. Ga geen geforceerde on-topic statements maken, dat maakt het topic er alleen maar slechter op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  5 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...