Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:



Norton Antivirus 2009 probleem


Valcorb
 Delen


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  1.041
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  307
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Hallo iedereen,

ik heb al een paar topics op dit forum gezet maar ik heb altijd wel een probleem  :redface:. Deze keer gaat het om Norton Antivirus 2009. Ik heb hem net geïnstalleerd en er zijn 2 dingen die niet werken,namelijk: de virusbescherming en de spywarebescherming. Hoe fix ik dit?

greetz,

yolanneke

[verwijderd door de beheerder]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 102
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  2.568
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-10-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  34

Wat gebeurt er als je nu repareren drukt, en tevens wat had malware byte's toen gevonden?

Kan norton ook niet updaten of is dat geen probleem...

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  1.041
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  307
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

1) als ik op Nu Repareren klik, dan geeft hij ene lijst wat er allemaal gerepareerd moet worden. Dan klik ik op Volgende, en dan kom ik terug op het hoofdmenu en gebeurt er niets.

2) Malware had een volledige scan gedaan en heeft 33 objecten gevonden. Hij heeft alles verwijderd en kon terug updaten maar ondertussen geeft Windows Update weer een foutcode ontdekt maar daar hebben we het later over ok?

greetz,

Yolanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  2.568
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-10-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  34

Kan je het logje plaatsen van de 33 objecten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  1.041
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  307
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

euh... die zijn nu al verwijderd  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  2.568
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-10-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  34

Jammer, want het kan zijn dat sommige dingen zijn teruggekomen want er kan een verband tussen zitten dat ze beide het niet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  1.041
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  307
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

owh sorry ik heb tog nog iets gevonden n het tabblad logs ik weet niet of dit em is:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.31

Database versie: 1456

Windows 6.0.6001 Service Pack 1

21-12-2008 17:33:03

mbam-log-2008-12-21 (17-33-03).txt

Scan type: Volledige Scan (C:\|D:\|)

Objecten gescand: 311603

Verstreken tijd: 4 hour(s), 34 minute(s), 42 second(s)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0

Geheugenmodulen geïnfecteerd: 1

Registersleutels geïnfecteerd: 8

Registerwaarden geïnfecteerd: 1

Registerdata bestanden geïnfecteerd: 15

Mappen geïnfecteerd: 3

Bestanden geïnfecteerd: 2

Geheugenprocessen geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige items gevonden)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:

C:\Windows\System32\AdminLp.dll (Trojan.BHO) -> Delete on reboot.

Registersleutels geïnfecteerd:

HKEY_CLASSES_ROOT\mshelp.msuser (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_CLASSES_ROOT\TypeLib\{958c3cfb-b0d8-4d67-bfa4-a3664d6123e7} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_CLASSES_ROOT\Interface\{173b4fd6-6a7e-4d05-9623-cf346e4c4e85} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{8d4d2f69-df30-4471-988c-cc58545e86c8} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{8d4d2f69-df30-4471-988c-cc58545e86c8} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{8d4d2f69-df30-4471-988c-cc58545e86c8} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_CLASSES_ROOT\mshelp.msuser.1 (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Windows Tribute Service (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.

Registerwaarden geïnfecteerd:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\windowadmin (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.

Registerdata bestanden geïnfecteerd:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{1caafdeb-6e82-4778-b56b-a5c5059744fc}\NameServer (Trojan.DNSChanger) -> Data: 85.255.112.11;85.255.112.93 -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{3211eb65-df15-45cb-bcfc-331a03995476}\DhcpNameServer (Trojan.DNSChanger) -> Data: 85.255.112.11;85.255.112.93 -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{3211eb65-df15-45cb-bcfc-331a03995476}\NameServer (Trojan.DNSChanger) -> Data: 85.255.112.11;85.255.112.93 -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{fe50fd40-f106-425b-adad-840d3ebc1dab}\DhcpNameServer (Trojan.DNSChanger) -> Data: 85.255.112.11;85.255.112.93 -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{fe50fd40-f106-425b-adad-840d3ebc1dab}\NameServer (Trojan.DNSChanger) -> Data: 85.255.112.11;85.255.112.93 -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{1caafdeb-6e82-4778-b56b-a5c5059744fc}\NameServer (Trojan.DNSChanger) -> Data: 85.255.112.11;85.255.112.93 -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{3211eb65-df15-45cb-bcfc-331a03995476}\DhcpNameServer (Trojan.DNSChanger) -> Data: 85.255.112.11;85.255.112.93 -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{3211eb65-df15-45cb-bcfc-331a03995476}\NameServer (Trojan.DNSChanger) -> Data: 85.255.112.11;85.255.112.93 -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{fe50fd40-f106-425b-adad-840d3ebc1dab}\DhcpNameServer (Trojan.DNSChanger) -> Data: 85.255.112.11;85.255.112.93 -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{fe50fd40-f106-425b-adad-840d3ebc1dab}\NameServer (Trojan.DNSChanger) -> Data: 85.255.112.11;85.255.112.93 -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{1caafdeb-6e82-4778-b56b-a5c5059744fc}\NameServer (Trojan.DNSChanger) -> Data: 85.255.112.11;85.255.112.93 -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{3211eb65-df15-45cb-bcfc-331a03995476}\DhcpNameServer (Trojan.DNSChanger) -> Data: 85.255.112.11;85.255.112.93 -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{3211eb65-df15-45cb-bcfc-331a03995476}\NameServer (Trojan.DNSChanger) -> Data: 85.255.112.11;85.255.112.93 -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{fe50fd40-f106-425b-adad-840d3ebc1dab}\DhcpNameServer (Trojan.DNSChanger) -> Data: 85.255.112.11;85.255.112.93 -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{fe50fd40-f106-425b-adad-840d3ebc1dab}\NameServer (Trojan.DNSChanger) -> Data: 85.255.112.11;85.255.112.93 -> Quarantined and deleted successfully.

Mappen geïnfecteerd:

C:\resycled (Trojan.DNSChanger) -> Quarantined and deleted successfully.

C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Pornovid (Trojan.DNSChanger) -> Quarantined and deleted successfully.

C:\Users\Yolan\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Pornovid (Trojan.DNSChanger) -> Quarantined and deleted successfully.

Bestanden geïnfecteerd:

C:\Windows\System32\AdminLp.dll (Trojan.BHO) -> Delete on reboot.

C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Pornovid\Uninstall.lnk (Trojan.DNSChanger) -> Quarantined and deleted successfully.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  989
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Download RSIT en sla het op je Bureaublad op.

# Dubbelklik op RSIT om het te starten.

# Klik daarna op Continue in het disclaimer venster van RSIT.

# Zodra de scan beëindigd is, zullen twee rapporten van jouw computer openen. Post de inhoud van log.txt (<<zal gemaximaliseerd zijn) en info.txt (<<zal geminimaliseerd zijn) in je volgende antwoord

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  1.041
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  307
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Logfile of random's system information tool 1.05 (written by random/random)

Run by Yolan at 2008-12-22 09:38:34

Microsoft® Windows Vistaâ„¢ Home Premium  Service Pack 1

System drive C: has 69 GB (33%) free of 208 GB

Total RAM: 2046 MB (59% free)

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 9:38:56, on 22-12-2008

Platform: Windows Vista SP1 (WinNT 6.00.1905)

MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6001.18000)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\Windows\system32\Dwm.exe

C:\Windows\Explorer.EXE

C:\Windows\system32\taskeng.exe

C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe

C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe

C:\Program Files\Spector Photo Software\Agent.exe

C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe

C:\Windows\System32\rundll32.exe

C:\Program Files\HP\HP Software Update\hpwuSchd2.exe

C:\Windows\System32\rundll32.exe

C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe

C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe

C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe

C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMBgMonitor.exe

C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe

C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe

C:\Windows\ehome\ehtray.exe

C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe

C:\Windows\ehome\ehmsas.exe

C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMIndexStoreSvr.exe

C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe

C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqSTE08.exe

C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NeroGadgetCMServer.exe

C:\Program Files\LimeWire\LimeWire.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\ieuser.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Windows\system32\conime.exe

C:\Users\Yolan\Desktop\RSIT.exe

C:\Program Files\trend micro\Yolan.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.be/

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

O1 - Hosts: ::1 localhost

O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll

O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll

O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.0.926.3450\swg.dll

O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll

O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [ExtraFilmHemmaAgent] "C:\Program Files\Spector Photo Software\Agent.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime

O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [NvSvc] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\nvsvc.dll,nvsvcStart

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit

O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe

O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NeroCheck.exe

O4 - HKLM\..\Run: [NBKeyScan] "C:\Program Files\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBKeyScan.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun

O4 - HKCU\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter

O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [bgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMBgMonitor.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe

O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe

O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETWORK SERVICE')

O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe

O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\PROGRA~1\Java\JRE16~1.0_0\bin\ssv.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\PROGRA~1\Java\JRE16~1.0_0\bin\ssv.dll

O9 - Extra button: Verzenden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Verz&enden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll

O9 - Extra button: Express Cleanup - {5E638779-1818-4754-A595-EF1C63B87A56} - C:\Program Files\Norton SystemWorks Basic Edition\Norton Cleanup\WCQuick.lnk

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Express Cleanup - {5E638779-1818-4754-A595-EF1C63B87A56} - C:\Program Files\Norton SystemWorks Basic Edition\Norton Cleanup\WCQuick.lnk

O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL

O13 - Gopher Prefix:

O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://gfx1.hotmail.com/mail/w3/pr01/resources/VistaMSNPUpldnl-be.cab

O16 - DPF: {D4323BF2-006A-4440-A2F5-27E3E7AB25F8} (Virtools WebPlayer Class) - http://3dlifeplayer.dl.3dvia.com/player/install/3DVIA_player_installer.exe

O23 - Service: Mobiel Apple apparaat (Apple Mobile Device) - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe

O23 - Service: Bonjour-service (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe

O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe

O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe

O23 - Service: Symantec Lic NetConnect service (CLTNetCnService) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe

O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe

O23 - Service: iPod-service (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe

O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE

O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 3 - Nero AG - C:\Program Files\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBService.exe

O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMIndexingService.exe

O23 - Service: Planner voor Automatische LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe

O23 - Service: Symantec Core LC - Unknown owner - C:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\CCPD-LC\symlcsvc.exe

--

End of file - 8283 bytes

======Scheduled tasks folder======

C:\Windows\tasks\Norton Security Scan for Yolan.job

C:\Windows\tasks\Norton SystemWorks One Button Checkup.job

======Registry dump======

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3}]

Adobe PDF Link Helper - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll [2008-06-11 75128]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43}]

SSVHelper Class - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll [2008-06-10 509328]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045}]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7}]

Google Toolbar Helper - c:\program files\google\googletoolbar2.dll [2008-11-22 2569848]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D}]

Google Toolbar Notifier BHO - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.0.926.3450\swg.dll [2008-11-22 657904]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar]

{2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - &Google - c:\program files\google\googletoolbar2.dll [2008-11-22 2569848]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]

"Windows Defender"=C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe [2008-01-19 1008184]

"SunJavaUpdateSched"=C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe [2008-06-10 144784]

"ExtraFilmHemmaAgent"=C:\Program Files\Spector Photo Software\Agent.exe [2006-10-03 323584]

"QuickTime Task"=C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe [2008-09-06 413696]

"iTunesHelper"=C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe [2008-09-10 289576]

"NvSvc"=C:\Windows\system32\nvsvc.dll [2007-10-24 86016]

"NvCplDaemon"=C:\Windows\system32\NvCpl.dll [2007-10-24 8501792]

"NvMediaCenter"=C:\Windows\system32\NvMcTray.dll [2007-10-24 81920]

"HP Software Update"=C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe [2006-12-10 49152]

"NeroFilterCheck"=C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NeroCheck.exe [2007-03-01 153136]

"NBKeyScan"=C:\Program Files\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBKeyScan.exe [2007-09-20 1836328]

"Adobe Reader Speed Launcher"=C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe [2008-06-12 34672]

"ccApp"=C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe [2007-09-06 115560]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]

"Sidebar"=C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe [2008-01-19 1233920]

"WindowsWelcomeCenter"=C:\Windows\system32\oobefldr.dll [2008-01-19 2153472]

"MsnMsgr"=C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe [2007-10-18 5724184]

"BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}"=C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMBgMonitor.exe [2007-10-23 202024]

"swg"=C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe [2008-11-22 39408]

"WMPNSCFG"=C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe [2008-01-19 202240]

"ehTray.exe"=C:\Windows\ehome\ehTray.exe [2008-01-19 125952]

C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

HP Digital Imaging Monitor.lnk - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]

"dontdisplaylastusername"=0

"legalnoticecaption"=

"legalnoticetext"=

"shutdownwithoutlogon"=1

"undockwithoutlogon"=1

"EnableUIADesktopToggle"=0

[HKEY_LOCAL_MACHINE\system\currentcontrolset\services\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\standardprofile\authorizedapplications\list]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\system\currentcontrolset\services\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\domainprofile\authorizedapplications\list]

[HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2\{5be1e041-917c-11dd-9975-001060d0189d}]

shell\Auto\command - Start.exe

shell\AutoRun\command - C:\Windows\system32\RunDLL32.EXE Shell32.DLL,ShellExec_RunDLL Start.exe

[HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2\{8e5a552e-87f5-11dd-ad21-806e6f6e6963}]

shell\AutoRun\command - F:\Setup.exe

[HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2\{96376a37-afc9-11dd-9dd4-001060d0189d}]

shell\Auto\command - Start.exe

shell\AutoRun\command - C:\Windows\system32\RunDLL32.EXE Shell32.DLL,ShellExec_RunDLL Start.exe

:-*

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  989
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Dit logje is niet compleet, ik wel van beide bestanden en helemaal.

Past het er niet in, upload het dan ergens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  2.568
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-10-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  34

Wat is al verwijderd, scan anders nog een keer met hijackthis.

Die trojan zorgt ervoor dat geen enkel anti-virus product update, me ouders hadden gister toevallig hetzelfde virus.

Ik heb het verwijderd gekregen met Hijackthis en Malware byte's anti-malware.

Als het virus is verwijderd kan je alles gewoon weer updaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  989
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Wat is al verwijderd, scan anders nog een keer met hijackthis.

Die trojan zorgt ervoor dat geen enkel anti-virus product update, me ouders hadden gister toevallig hetzelfde virus.

Ik heb het verwijderd gekregen met Hijackthis en Malware byte's anti-malware.

Als het virus is verwijderd kan je alles gewoon weer updaten.

Fredpascal er mag niet met hijackthis gescand worden in het openbaar daarom doe ik het nu met RSIT.

Ze heeft me de RSIT logs gemaild omdat ze het niet in het topic kon krijgen als je wilt mail ik het jou wel door.

Haar probleem is een andere dan die van jou gisteren, in jouw hijackthis log kon je overduidelijk zien dat het register besmet was, in haar RSIT rapport(die uiteindelijk netzoveel informatie geeft als een hijackthis log)kan je dat niet zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  2.568
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-10-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  34

Klopt, maar het is wel hetzelfde virus.

Dat virus laat je virusscanners niet updaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  989
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Klopt, maar het is wel hetzelfde virus.

Dat virus laat je virusscanners niet updaten.

Ja, maar het verschil is dat het virus zich bij jou in een heel ander stadium bevond.

Yolanneke:

Download FixWareout hier .

Plaatst het op de bureaublad en start het.

Klik op "Next", daarna op "Install".

Zorg dat "Run Fixit" aangevinkt is en klik dan op "Finish".

Volg de aanwijzingen op het scherm.

Als gevraagd wordt om de computer opnieuw te starten doe je dit.

Het zal wat langer duren voor de computer volledig opgestart is. Dit is normaal.

Zodra je bureaublad geladen is, zal er een tekstbestand openen (report.txt).

De inhoud van dat bestandje plaats je in je volgende bericht.

Ga  dan naar het Configuratiescherm  en klik op "Netwerkverbindingen".

Rechtsklik op je standaard internetverbinding en kies "Eigenschappen".

Klik op het tabblad "Algemeen" en dubbelklik op "Internet-Protocol (TCP/IP)". 

Selecteer "Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen".

Indien je de IP-adressen kent van de DNS-server van je provider, dan selecteer je "De volgende DNS-serveradressen gebruiken".

Bij Voorkeurs-DNS-server tik je dan het IP-adres in van de DNS-server van je provider.

Klik op OK.

Ga naar Start – Uitvoeren en tik in: cmd

Druk op enter.

Een dosventer (opdrachtprompt) zal open.

Tik in: ipconfig /flushdns

Druk op enter.

Sluit het venster.

Herstart de computer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  1.041
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  307
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Hallo,

ik was even op vakantie maar ben nu trug.

Ik heb geprobeerd wat Assyrian zei, ik zat bij die fixwareout en drukte op een toets en zei die: Unsupported Windows version. Misschien komt dat omdat ik Vista heb.

help me aub!

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  989
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Klopt, sla de 1e stap over en nadat je de andere stappen hebt ondernomen doe dan een snelle scan met MBAM, de log daarvan wil ik dan in de volgende post zien tesamen met een nieuw RSIT log.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  1.041
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  307
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

euh sorry kerel maar ik kan die log niet in een Duken post zetten, mag ik ze doormailen? Wat is je E-mail? en over dat Fixwareout, ik kan dat niet doen want dat is eigenlijk voor op Windows XP en niet Vista.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  989
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

1, Ik wens niet te worden aangesproken worden met "kerel" wat meer respect mag wel als iemand je probeert te helpen.

2, ik zei tegen jou dat je stap 1 over mocht slaan ;).

en 3, Je kan het toevoegen als bijlage door op extra opties te klikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  1.041
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  307
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

ok mijn excuses voor het zeggen van kerel maar wat moet ik toevoegen van bijlage?

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  989
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

ok mijn excuses voor het zeggen van kerel maar wat moet ik toevoegen van bijlage?

Het gaat niet alleen om het woord kerel maar om de manier van praten... ik doe echter alsof ik het niet heb gelezen en help jou even gelijkwaardig als de rest...

De info.txt en log.txt

1000E POST!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  34

Het gaat niet alleen om het woord kerel maar om de manier van praten... ik doe echter alsof ik het niet heb gelezen en help jou even gelijkwaardig als de rest...

Ik vind dit nog wel meevallen. Ik heb in ieder geval recent ergere gevallen meegemaakt...

Anyway, feli met je 1000 bevochten posts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  1.041
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  307
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

ok mijn excuses voor het zeggen van kerel maar wat moet ik toevoegen van bijlage?

Het gaat niet alleen om het woord kerel maar om de manier van praten... ik doe echter alsof ik het niet heb gelezen en help jou even gelijkwaardig als de rest...

De info.txt en log.txt

1000E POST!!!!

lees andere posts van me! info.txt krijg ik niet meer bij het finishen van de RSIT scan. Enkel de log.txt

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  989
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Plaats dan maar alleen log.txt

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  1.041
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  307
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Beste Assyrian,

Ik heb info.txt teruggevonden in mijn rsit file.

hier zijn de download links:

info.txt:

http://rapidshare.com/files/177315495/info.txt.html

en

log.txt:

http://rapidshare.com/files/177315496/log.txt.html

Mvg,

Yolanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  60
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  04-11-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Start Hijackthis op. Ben je gebruiker van Vista  kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator". Selecteer “Do a system scan onlyâ€. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

O4 - HKLM\..\Run: [GenePccMon.exe] C:\Program Files\Genesys PC Camera Device\GenePccMon.exe

O9 - Extra button: Express Cleanup - {5E638779-1818-4754-A595-EF1C63B87A56} - C:\Program Files\Norton SystemWorks Basic Edition\Norton Cleanup\WCQuick.lnk (file missing)

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Express Cleanup - {5E638779-1818-4754-A595-EF1C63B87A56} - C:\Program Files\Norton SystemWorks Basic Edition\Norton Cleanup\WCQuick.lnk (file missing)

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Download MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware).

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder)

De log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in MBAM.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken.

Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Download Combofix naar je Bureaublad.

OPMERKING: indien je, tijdens of na het downloaden van Combofix of tijdens het gebruik van Combofix een melding krijgt van je Antivirus- of een andere realtime scanner, schakel dan deze scanner uit en download Combofix opnieuw.

Sommige scanners zien bepaalde componenten die Combofix gebruikt als verdacht en gaan deze blokkeren of verwijderen!


  • Dubbelklik op Combofix.exe om het te starten.
    Indien je Combofix al eerder hebt gebruikt, kan je een waarschuwing krijgen dat een update beschikbaar is. Sta toe dat ComboFix wordt geupdate.
    Volg de instructies, aanvaard de disclaimer door op Ja te klikken.
    Indien de Recovery Console niet geïnstalleerd is, wordt je gevraagd om dit alsnog te doen door op JA te klikken in het "Query - Recovery Console" venster (enkel voor XP, niet voor VISTA).
    Klik op OK en Ja om automatisch de Recovery Console te laten installeren.
    Klik na afloop terug op Ja om het scannen op malware te starten.
    Tijdens het runnen van de fix, NIET in het venster klikken, want dit zal je pc doen vasthangen.

Wanneer de fix voltooid is en na herstart, zal de log Combofix.txt openen.

Post dit logje in je volgende antwoord, samen met het log van MBAM en een nieuw HJT-log.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Delen

  • Wie zijn er online?  2 leden zijn actief


  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    • DennisRar Hallo allemaal! Ik heb een best wel simpel probleem. Ik heb een bestand gedownload, maar als ik het probeer te openen, krijg ik telkens een foutmelding. Het lijkt wel alsof het bestand beschadigd is ofzo? Kan iemand me helpen? Wat moet ik doen om het te openen? Alvast bedankt! TechieTom Hey DennisRar! Dit soort dingen zijn vaak super frustrerend, maar geen zorgen, ik kan je helpen. Hier zijn een paar dingen die je kunt checken: Bestandstype: Kijk even naar de extensie van het bestand (dat is het stukje achter de punt, zoals .pdf of .mp3). Zorg ervoor dat je de juiste software hebt om dat bestand te openen. Soms probeer je een bestand te openen met het verkeerde programma. Download opnieuw: Soms gaat er iets mis tijdens het downloaden. Probeer het bestand opnieuw te downloaden. Dit kan de problemen vaak oplossen. Antivirusprogramma: Werkt je antivirus programma misschien te streng? Soms kan dat programma per ongeluk normale bestanden blokkeren. Kijk even in je antivirus instellingen of het zoiets mogelijk heeft gedaan. Bestand beschadigd: Als het bestand beschadigd is, kan je het vaak niet meer openen. Probeer een andere bron om het bestand te downloaden, of vraag de persoon waarmee je het bestand hebt gedeeld om het opnieuw te sturen. Update software: Zorg dat je software up-to-date is. Als je bijvoorbeeld een oudere versie van een app gebruikt, kan het zijn dat hij het bestand niet herkent. Hopelijk lukt het zo! Laat je even weten of het werkt? Miriam73 Dank voor de tips, TechieTom! Een andere reden kan ook zijn dat het bestandstype niet goed is. Soms kan iemand per ongeluk het verkeerde bestandstype opslaan. Dus het zou goed zijn om daar ook even naar te kijken! MikeTech Ik had een vergelijkbaar probleem. Ik kon een filmpje niet openen en het bleek dat mijn videospeler niet het juiste formaat ondersteunde. Heb je het bestand al eens in een andere app geprobeerd? VLC Media Player werkt vaak wonderen voor video’s! DennisRar Thanks voor de reacties! Ik heb het bestand opnieuw gedownload, maar krijg nog steeds een foutmelding. Het is een .zip bestand. Misschien dat ik het met een andere unzip-programma moet proberen. Iemand ervaring daarmee? TechieTom Ah, dat maakt het nog iets duidelijker! Probeer eens WinRAR of 7-Zip. Beide zijn gratis en doen het goed met .zip bestanden. Soms kan het standaard bestand uitpakprogramma niet goed overweg met bepaalde compressieformaten. Laat maar weten of dat helpt! Yvonne89 Ik had die 7-Zip gedownload, maar het was zo makkelijk! Dank voor de tip, TechieTom! Dat heeft echt verschil gemaakt. CoolDude123 Even kort: als het met een nieuwe app niet lukt, kan je nog altijd kijken of er alternatieve versies van het bestand zijn. Gewoon even googelen voor de naam van het bestand, misschien vind je het ergens anders. DennisRar Jaa, ik heb het met 7-Zip geprobeerd en het openen lukt nu! Bedankt allemaal! Wat een verschil! Jullie zijn geweldig! Miriam73 Yes! Fijn dat het opgelost is. Als je nog meer vragen hebt, kom gerust terug. Forums zijn er om elkaar te helpen! MikeTech Goed om te horen, Dennis! En altijd blij om te helpen. Vergeet niet backups te maken van belangrijke bestanden, dat kan je in de toekomst een hoop gedoe schelen! Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: Downloaden via Nieuwsgroepen & Spotnet Gebruiker: JanDeDownloader Hey allemaal! Ik heb een vraag over wachtwoorden. Hoe kies ik een sterk wachtwoord zonder het te vergeten? Ik gebruik vaak verschillende sites en het wordt een beetje een rommel. Alvast bedankt! Expert: WachtwoordWiz Hey JanDeDownloader, goeie vraag! Een sterk wachtwoord is super belangrijk, vooral als je zo vaak verschillende sites gebruikt. Hier zijn een paar tips die je kunnen helpen: Lengte en complexiteit: Zorg dat je wachtwoord minimaal 12-15 tekens heeft. Gebruik een mix van hoofdletters, kleine letters, cijfers en symbolen. Bijvoorbeeld: "G0ldfish!23$". Zinnen gebruiken: Denk aan een korte zin die voor jou makkelijk te onthouden is, maar moeilijk voor anderen. Iets als: "MijnKatIsZwart&Snel!" is heel sterk, maar makkelijk voor jou om te onthouden. Vervang letters: Maak bepaalde letters in je wachtwoord uniek. Bijvoorbeeld, vervang de ‘A’ door ‘@’ of de ‘S’ door ‘5’. Hierdoor wordt het moeilijker te raden. Password managers: Overweeg om een password manager te gebruiken. Deze programma’s kunnen je wachtwoorden veilig opslaan en helpen bij het genereren van sterke wachtwoorden. Zo hoef je ze niet zelf te onthouden! Dweilen met de kraan open aanpak: Dus gebruik voor elke site een ander wachtwoord. Als je dat vergeet, zou het pijn doen, maar met een password manager is dat geen probleem meer. Hopelijk helpt dit! Als je nog meer vragen hebt, laat maar weten! Gebruiker: Annemieke84 Top tips, WachtwoordWiz! Ik gebruik zelf vaak zinnen. Heb een zin van een liedje gepakt en die in een wachtwoord omgezet. Werkt goed voor mij! Gebruiker: Robbertje Ik vind die password managers wel handig, maar ik ben altijd bang dat ik ze kwijt raak. Hoe weet je dat alles veilig is? Expert: WachtwoordWiz Goede vraag, Robbertje! Een betrouwbare password manager versleutelt je gegevens. Dat betekent dat het alleen toegankelijk is voor jou. Zorg ervoor dat je een sterk hoofdwachtwoord kiest voor de manager zelf. Kijk ook even naar reviews voordat je er eentje kiest! Gebruiker: Goofball Zinnen zijn wel slim, maar wat als je die zelf ook vergeten? Ik dacht dat ik goed kon onthouden, maar nu raak ik soms al in de war met mijn Netflix wachtwoord. Gebruiker: Joris123 Haha Goofball, dat herken ik! Soms ook gewoon een kluwen van wat ik alweer gebruikte. Maar ik heb nu een appje dat me helpt, dat chillt echt! Gebruiker: ChantalTips Ik gebruik altijd een combinatie van een zin + iets persoonlijks. Het is een beetje een ding, maar “MijnHondRoeptAltijd!2013” werkt voor mij. Gewoon echt iets dat je zelf leuk vindt! Gebruiker: Roderik4Life Ja, ik vind die cijfers en symbolen ook wel lastig. Soms is het zo’n gedoe om al die dingen te onthouden. Heb je tips voor kortere wachtwoorden die toch veilig zijn? Expert: WachtwoordWiz Goede vraag, Roderik! Probeer iets korter, maar met een twist, zoals "Zomer2023!W1nter". Kort, maar nog steeds ingewikkeld. En het blijft persoonlijk! Gebruiker: RianneLachen Echt goeie tips iedereen! Wist niet dat ik zo creatief kon zijn met wachtwoorden. Ik ga meteen een paar updaten! Gebruiker: JanDeDownloader Dank jullie wel voor de tips! Ik ga een paar dingen uitproberen. Voelt toch goed om meer controle te hebben over mijn wachtwoorden. Einde van de discussie Lees het volledige bericht hier
    • Forumonderwerp: Hoi allemaal! Ik ben Techie123 Bericht van: Techie123 Hey allemaal! Ik ben Techie123 en ik ben net nieuw hier! Ik kom uit Haarlem, Nederland, en ik ben echt een tech fan. Ik houd van alles wat met gadgets en software te maken heeft. Van computers en smartphones tot de nieuwste trends in AI—ik vind het allemaal super interessant! Wat mij een echte tech fan maakt? Ik ben altijd op zoek naar manieren om mijn leven makkelijker te maken met techniek. Vorige maand heb ik bijvoorbeeld een slimme thermostaat geïnstalleerd, en wauw, wat een verschil! Het is zo vet om te zien hoe technologie ons dagelijks leven kan verbeteren. Ik heb me aangemeld op dit forum omdat ik meer wil leren en mijn kennis wil delen met andere tech-liefhebbers. Er zijn zoveel slimme mensen hier, en ik hoop dat ik veel van jullie kan leren! Ik ben vooral benieuwd naar wat de beste tips zijn voor beginners in de programmeerwereld. Waar moet ik beginnen? Hebben jullie leuke bronnen of projecten die ik kan proberen? Ik kijk ernaar uit om met jullie allemaal te kletsen! Groetjes, Techie123 Antwoord van de expert: GadgetGuru Hey Techie123! Wat leuk dat je je hebt aangemeld! Welkom in onze tech community! Je bent absoluut niet de enige die gefascineerd is door technologie. Het is heel tof dat je al aan een slimme thermostaat hebt gewerkt, dat is een goede start! Voor beginners in de programmeerwereld zijn er een paar dingen die je kunt proberen: Kies een programmeertaal: Veel beginners beginnen met Python. Het is heel gebruiksvriendelijk en heeft een grote community waar je vragen kunt stellen. Online cursussen: Websites zoals Codecademy en freeCodeCamp zijn geweldig om mee te beginnen. Ze hebben veel gratis lessen! Projecten: Probeer iets te maken wat jou interesseert. Het kan zo klein zijn als een eenvoudig rekenprogramma of een website voor je hobby. Door dingen te bouwen leer je het snelst. Community: Blijf betrokken bij forums zoals deze. Vraag vragen, deel je ervaringen, en leer van anderen! Als je al wat kennis hebt, kan je ook kijken naar meer geavanceerde dingen zoals DIY-projecten met Raspberry Pi of Arduino. Het is een leuke manier om praktijkervaring op te doen. Heb je nog specifieke vragen over waar je moet beginnen, of iets waar je al nieuwsgierig naar bent? Veel succes en plezier! Reacties van andere gebruikers: User1: Hey Techie123! Welkom! Ik vind het super dat je jezelf al bezig houdt met slimme apparaten. Als je meer wilt weten over programmeren, check eens YouTube tutorials! User2: Hi! Wat leuk dat je uit Haarlem komt! Ik ben trouwens ook een techie. Heb je ook interesse in gaming? User3: Welkom Techie123! Goede tips, GadgetGuru! Python is zeker de moeite waard. Ik ben er ook mee begonnen en het is echt leuk om te leren! User4: Hey, ik heb een paar jaar geleden met Arduino gewerkt. Echt een te gekke manier om met techniek bezig te zijn! Heb je daar al van gehoord? User5: Techie123, ik raad je aan om te kijken naar GitHub. Daar kun je veel code projecten vinden en die gebruiken voor je eigen ontwikkeling! User1: User2, ik ben ook gek op gamen! Techie, welke games speel jij? Techie123: Dank voor de tips, iedereen! Ik speel wel eens wat games, vooral strategische spellen. Maar ik wil me meer richten op programmeren. Heb jij nog tips voor een goed spel dat ook educatief is? User6: Een goed educatief spel? Probeer eens ‘Human Resource Machine’. Het leert je basale programmeerconcepten op een leuke manier! User3: En ‘CodeCombat’ is ook cool! Gewoon gamen en tegelijkertijd leren programmeren. Dubbel voordeel! User2: Haha, ik ga die ook eens proberen! Techie, je zit goed. Dit forum is super. Iedereen helpt elkaar hier altijd! Lees het volledige bericht hier
  • Recente prestatie

    • peters heeft zojuist een badge verdient
      3 jaar actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

    Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...