Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:



Norton Antivirus 2009 probleem


Valcorb
 Delen


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  1.041
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  307
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Hallo iedereen,

ik heb al een paar topics op dit forum gezet maar ik heb altijd wel een probleem  :redface:. Deze keer gaat het om Norton Antivirus 2009. Ik heb hem net geïnstalleerd en er zijn 2 dingen die niet werken,namelijk: de virusbescherming en de spywarebescherming. Hoe fix ik dit?

greetz,

yolanneke

[verwijderd door de beheerder]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 102
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  2.568
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-10-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  34

Wat gebeurt er als je nu repareren drukt, en tevens wat had malware byte's toen gevonden?

Kan norton ook niet updaten of is dat geen probleem...

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  1.041
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  307
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

1) als ik op Nu Repareren klik, dan geeft hij ene lijst wat er allemaal gerepareerd moet worden. Dan klik ik op Volgende, en dan kom ik terug op het hoofdmenu en gebeurt er niets.

2) Malware had een volledige scan gedaan en heeft 33 objecten gevonden. Hij heeft alles verwijderd en kon terug updaten maar ondertussen geeft Windows Update weer een foutcode ontdekt maar daar hebben we het later over ok?

greetz,

Yolanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  2.568
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-10-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  34

Kan je het logje plaatsen van de 33 objecten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  1.041
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  307
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

euh... die zijn nu al verwijderd  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  2.568
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-10-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  34

Jammer, want het kan zijn dat sommige dingen zijn teruggekomen want er kan een verband tussen zitten dat ze beide het niet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  1.041
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  307
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

owh sorry ik heb tog nog iets gevonden n het tabblad logs ik weet niet of dit em is:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.31

Database versie: 1456

Windows 6.0.6001 Service Pack 1

21-12-2008 17:33:03

mbam-log-2008-12-21 (17-33-03).txt

Scan type: Volledige Scan (C:\|D:\|)

Objecten gescand: 311603

Verstreken tijd: 4 hour(s), 34 minute(s), 42 second(s)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0

Geheugenmodulen geïnfecteerd: 1

Registersleutels geïnfecteerd: 8

Registerwaarden geïnfecteerd: 1

Registerdata bestanden geïnfecteerd: 15

Mappen geïnfecteerd: 3

Bestanden geïnfecteerd: 2

Geheugenprocessen geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige items gevonden)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:

C:\Windows\System32\AdminLp.dll (Trojan.BHO) -> Delete on reboot.

Registersleutels geïnfecteerd:

HKEY_CLASSES_ROOT\mshelp.msuser (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_CLASSES_ROOT\TypeLib\{958c3cfb-b0d8-4d67-bfa4-a3664d6123e7} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_CLASSES_ROOT\Interface\{173b4fd6-6a7e-4d05-9623-cf346e4c4e85} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{8d4d2f69-df30-4471-988c-cc58545e86c8} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{8d4d2f69-df30-4471-988c-cc58545e86c8} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{8d4d2f69-df30-4471-988c-cc58545e86c8} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_CLASSES_ROOT\mshelp.msuser.1 (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Windows Tribute Service (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.

Registerwaarden geïnfecteerd:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\windowadmin (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.

Registerdata bestanden geïnfecteerd:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{1caafdeb-6e82-4778-b56b-a5c5059744fc}\NameServer (Trojan.DNSChanger) -> Data: 85.255.112.11;85.255.112.93 -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{3211eb65-df15-45cb-bcfc-331a03995476}\DhcpNameServer (Trojan.DNSChanger) -> Data: 85.255.112.11;85.255.112.93 -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{3211eb65-df15-45cb-bcfc-331a03995476}\NameServer (Trojan.DNSChanger) -> Data: 85.255.112.11;85.255.112.93 -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{fe50fd40-f106-425b-adad-840d3ebc1dab}\DhcpNameServer (Trojan.DNSChanger) -> Data: 85.255.112.11;85.255.112.93 -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{fe50fd40-f106-425b-adad-840d3ebc1dab}\NameServer (Trojan.DNSChanger) -> Data: 85.255.112.11;85.255.112.93 -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{1caafdeb-6e82-4778-b56b-a5c5059744fc}\NameServer (Trojan.DNSChanger) -> Data: 85.255.112.11;85.255.112.93 -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{3211eb65-df15-45cb-bcfc-331a03995476}\DhcpNameServer (Trojan.DNSChanger) -> Data: 85.255.112.11;85.255.112.93 -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{3211eb65-df15-45cb-bcfc-331a03995476}\NameServer (Trojan.DNSChanger) -> Data: 85.255.112.11;85.255.112.93 -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{fe50fd40-f106-425b-adad-840d3ebc1dab}\DhcpNameServer (Trojan.DNSChanger) -> Data: 85.255.112.11;85.255.112.93 -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{fe50fd40-f106-425b-adad-840d3ebc1dab}\NameServer (Trojan.DNSChanger) -> Data: 85.255.112.11;85.255.112.93 -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{1caafdeb-6e82-4778-b56b-a5c5059744fc}\NameServer (Trojan.DNSChanger) -> Data: 85.255.112.11;85.255.112.93 -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{3211eb65-df15-45cb-bcfc-331a03995476}\DhcpNameServer (Trojan.DNSChanger) -> Data: 85.255.112.11;85.255.112.93 -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{3211eb65-df15-45cb-bcfc-331a03995476}\NameServer (Trojan.DNSChanger) -> Data: 85.255.112.11;85.255.112.93 -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{fe50fd40-f106-425b-adad-840d3ebc1dab}\DhcpNameServer (Trojan.DNSChanger) -> Data: 85.255.112.11;85.255.112.93 -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{fe50fd40-f106-425b-adad-840d3ebc1dab}\NameServer (Trojan.DNSChanger) -> Data: 85.255.112.11;85.255.112.93 -> Quarantined and deleted successfully.

Mappen geïnfecteerd:

C:\resycled (Trojan.DNSChanger) -> Quarantined and deleted successfully.

C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Pornovid (Trojan.DNSChanger) -> Quarantined and deleted successfully.

C:\Users\Yolan\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Pornovid (Trojan.DNSChanger) -> Quarantined and deleted successfully.

Bestanden geïnfecteerd:

C:\Windows\System32\AdminLp.dll (Trojan.BHO) -> Delete on reboot.

C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Pornovid\Uninstall.lnk (Trojan.DNSChanger) -> Quarantined and deleted successfully.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  989
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Download RSIT en sla het op je Bureaublad op.

# Dubbelklik op RSIT om het te starten.

# Klik daarna op Continue in het disclaimer venster van RSIT.

# Zodra de scan beëindigd is, zullen twee rapporten van jouw computer openen. Post de inhoud van log.txt (<<zal gemaximaliseerd zijn) en info.txt (<<zal geminimaliseerd zijn) in je volgende antwoord

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  1.041
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  307
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Logfile of random's system information tool 1.05 (written by random/random)

Run by Yolan at 2008-12-22 09:38:34

Microsoft® Windows Vistaâ„¢ Home Premium  Service Pack 1

System drive C: has 69 GB (33%) free of 208 GB

Total RAM: 2046 MB (59% free)

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 9:38:56, on 22-12-2008

Platform: Windows Vista SP1 (WinNT 6.00.1905)

MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6001.18000)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\Windows\system32\Dwm.exe

C:\Windows\Explorer.EXE

C:\Windows\system32\taskeng.exe

C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe

C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe

C:\Program Files\Spector Photo Software\Agent.exe

C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe

C:\Windows\System32\rundll32.exe

C:\Program Files\HP\HP Software Update\hpwuSchd2.exe

C:\Windows\System32\rundll32.exe

C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe

C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe

C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe

C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMBgMonitor.exe

C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe

C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe

C:\Windows\ehome\ehtray.exe

C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe

C:\Windows\ehome\ehmsas.exe

C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMIndexStoreSvr.exe

C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe

C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqSTE08.exe

C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NeroGadgetCMServer.exe

C:\Program Files\LimeWire\LimeWire.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\ieuser.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Windows\system32\conime.exe

C:\Users\Yolan\Desktop\RSIT.exe

C:\Program Files\trend micro\Yolan.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.be/

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

O1 - Hosts: ::1 localhost

O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll

O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll

O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.0.926.3450\swg.dll

O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll

O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [ExtraFilmHemmaAgent] "C:\Program Files\Spector Photo Software\Agent.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime

O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [NvSvc] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\nvsvc.dll,nvsvcStart

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit

O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe

O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NeroCheck.exe

O4 - HKLM\..\Run: [NBKeyScan] "C:\Program Files\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBKeyScan.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun

O4 - HKCU\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter

O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [bgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMBgMonitor.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe

O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe

O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETWORK SERVICE')

O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe

O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\PROGRA~1\Java\JRE16~1.0_0\bin\ssv.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\PROGRA~1\Java\JRE16~1.0_0\bin\ssv.dll

O9 - Extra button: Verzenden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Verz&enden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll

O9 - Extra button: Express Cleanup - {5E638779-1818-4754-A595-EF1C63B87A56} - C:\Program Files\Norton SystemWorks Basic Edition\Norton Cleanup\WCQuick.lnk

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Express Cleanup - {5E638779-1818-4754-A595-EF1C63B87A56} - C:\Program Files\Norton SystemWorks Basic Edition\Norton Cleanup\WCQuick.lnk

O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL

O13 - Gopher Prefix:

O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://gfx1.hotmail.com/mail/w3/pr01/resources/VistaMSNPUpldnl-be.cab

O16 - DPF: {D4323BF2-006A-4440-A2F5-27E3E7AB25F8} (Virtools WebPlayer Class) - http://3dlifeplayer.dl.3dvia.com/player/install/3DVIA_player_installer.exe

O23 - Service: Mobiel Apple apparaat (Apple Mobile Device) - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe

O23 - Service: Bonjour-service (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe

O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe

O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe

O23 - Service: Symantec Lic NetConnect service (CLTNetCnService) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe

O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe

O23 - Service: iPod-service (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe

O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE

O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 3 - Nero AG - C:\Program Files\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBService.exe

O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMIndexingService.exe

O23 - Service: Planner voor Automatische LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe

O23 - Service: Symantec Core LC - Unknown owner - C:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\CCPD-LC\symlcsvc.exe

--

End of file - 8283 bytes

======Scheduled tasks folder======

C:\Windows\tasks\Norton Security Scan for Yolan.job

C:\Windows\tasks\Norton SystemWorks One Button Checkup.job

======Registry dump======

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3}]

Adobe PDF Link Helper - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll [2008-06-11 75128]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43}]

SSVHelper Class - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll [2008-06-10 509328]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045}]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7}]

Google Toolbar Helper - c:\program files\google\googletoolbar2.dll [2008-11-22 2569848]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D}]

Google Toolbar Notifier BHO - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.0.926.3450\swg.dll [2008-11-22 657904]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar]

{2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - &Google - c:\program files\google\googletoolbar2.dll [2008-11-22 2569848]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]

"Windows Defender"=C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe [2008-01-19 1008184]

"SunJavaUpdateSched"=C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe [2008-06-10 144784]

"ExtraFilmHemmaAgent"=C:\Program Files\Spector Photo Software\Agent.exe [2006-10-03 323584]

"QuickTime Task"=C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe [2008-09-06 413696]

"iTunesHelper"=C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe [2008-09-10 289576]

"NvSvc"=C:\Windows\system32\nvsvc.dll [2007-10-24 86016]

"NvCplDaemon"=C:\Windows\system32\NvCpl.dll [2007-10-24 8501792]

"NvMediaCenter"=C:\Windows\system32\NvMcTray.dll [2007-10-24 81920]

"HP Software Update"=C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe [2006-12-10 49152]

"NeroFilterCheck"=C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NeroCheck.exe [2007-03-01 153136]

"NBKeyScan"=C:\Program Files\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBKeyScan.exe [2007-09-20 1836328]

"Adobe Reader Speed Launcher"=C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe [2008-06-12 34672]

"ccApp"=C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe [2007-09-06 115560]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]

"Sidebar"=C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe [2008-01-19 1233920]

"WindowsWelcomeCenter"=C:\Windows\system32\oobefldr.dll [2008-01-19 2153472]

"MsnMsgr"=C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe [2007-10-18 5724184]

"BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}"=C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMBgMonitor.exe [2007-10-23 202024]

"swg"=C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe [2008-11-22 39408]

"WMPNSCFG"=C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe [2008-01-19 202240]

"ehTray.exe"=C:\Windows\ehome\ehTray.exe [2008-01-19 125952]

C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

HP Digital Imaging Monitor.lnk - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]

"dontdisplaylastusername"=0

"legalnoticecaption"=

"legalnoticetext"=

"shutdownwithoutlogon"=1

"undockwithoutlogon"=1

"EnableUIADesktopToggle"=0

[HKEY_LOCAL_MACHINE\system\currentcontrolset\services\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\standardprofile\authorizedapplications\list]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\system\currentcontrolset\services\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\domainprofile\authorizedapplications\list]

[HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2\{5be1e041-917c-11dd-9975-001060d0189d}]

shell\Auto\command - Start.exe

shell\AutoRun\command - C:\Windows\system32\RunDLL32.EXE Shell32.DLL,ShellExec_RunDLL Start.exe

[HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2\{8e5a552e-87f5-11dd-ad21-806e6f6e6963}]

shell\AutoRun\command - F:\Setup.exe

[HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2\{96376a37-afc9-11dd-9dd4-001060d0189d}]

shell\Auto\command - Start.exe

shell\AutoRun\command - C:\Windows\system32\RunDLL32.EXE Shell32.DLL,ShellExec_RunDLL Start.exe

:-*

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  989
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Dit logje is niet compleet, ik wel van beide bestanden en helemaal.

Past het er niet in, upload het dan ergens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  2.568
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-10-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  34

Wat is al verwijderd, scan anders nog een keer met hijackthis.

Die trojan zorgt ervoor dat geen enkel anti-virus product update, me ouders hadden gister toevallig hetzelfde virus.

Ik heb het verwijderd gekregen met Hijackthis en Malware byte's anti-malware.

Als het virus is verwijderd kan je alles gewoon weer updaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  989
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Wat is al verwijderd, scan anders nog een keer met hijackthis.

Die trojan zorgt ervoor dat geen enkel anti-virus product update, me ouders hadden gister toevallig hetzelfde virus.

Ik heb het verwijderd gekregen met Hijackthis en Malware byte's anti-malware.

Als het virus is verwijderd kan je alles gewoon weer updaten.

Fredpascal er mag niet met hijackthis gescand worden in het openbaar daarom doe ik het nu met RSIT.

Ze heeft me de RSIT logs gemaild omdat ze het niet in het topic kon krijgen als je wilt mail ik het jou wel door.

Haar probleem is een andere dan die van jou gisteren, in jouw hijackthis log kon je overduidelijk zien dat het register besmet was, in haar RSIT rapport(die uiteindelijk netzoveel informatie geeft als een hijackthis log)kan je dat niet zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  2.568
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-10-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  34

Klopt, maar het is wel hetzelfde virus.

Dat virus laat je virusscanners niet updaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  989
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Klopt, maar het is wel hetzelfde virus.

Dat virus laat je virusscanners niet updaten.

Ja, maar het verschil is dat het virus zich bij jou in een heel ander stadium bevond.

Yolanneke:

Download FixWareout hier .

Plaatst het op de bureaublad en start het.

Klik op "Next", daarna op "Install".

Zorg dat "Run Fixit" aangevinkt is en klik dan op "Finish".

Volg de aanwijzingen op het scherm.

Als gevraagd wordt om de computer opnieuw te starten doe je dit.

Het zal wat langer duren voor de computer volledig opgestart is. Dit is normaal.

Zodra je bureaublad geladen is, zal er een tekstbestand openen (report.txt).

De inhoud van dat bestandje plaats je in je volgende bericht.

Ga  dan naar het Configuratiescherm  en klik op "Netwerkverbindingen".

Rechtsklik op je standaard internetverbinding en kies "Eigenschappen".

Klik op het tabblad "Algemeen" en dubbelklik op "Internet-Protocol (TCP/IP)". 

Selecteer "Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen".

Indien je de IP-adressen kent van de DNS-server van je provider, dan selecteer je "De volgende DNS-serveradressen gebruiken".

Bij Voorkeurs-DNS-server tik je dan het IP-adres in van de DNS-server van je provider.

Klik op OK.

Ga naar Start – Uitvoeren en tik in: cmd

Druk op enter.

Een dosventer (opdrachtprompt) zal open.

Tik in: ipconfig /flushdns

Druk op enter.

Sluit het venster.

Herstart de computer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  1.041
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  307
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Hallo,

ik was even op vakantie maar ben nu trug.

Ik heb geprobeerd wat Assyrian zei, ik zat bij die fixwareout en drukte op een toets en zei die: Unsupported Windows version. Misschien komt dat omdat ik Vista heb.

help me aub!

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  989
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Klopt, sla de 1e stap over en nadat je de andere stappen hebt ondernomen doe dan een snelle scan met MBAM, de log daarvan wil ik dan in de volgende post zien tesamen met een nieuw RSIT log.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  1.041
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  307
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

euh sorry kerel maar ik kan die log niet in een Duken post zetten, mag ik ze doormailen? Wat is je E-mail? en over dat Fixwareout, ik kan dat niet doen want dat is eigenlijk voor op Windows XP en niet Vista.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  989
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

1, Ik wens niet te worden aangesproken worden met "kerel" wat meer respect mag wel als iemand je probeert te helpen.

2, ik zei tegen jou dat je stap 1 over mocht slaan ;).

en 3, Je kan het toevoegen als bijlage door op extra opties te klikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  1.041
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  307
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

ok mijn excuses voor het zeggen van kerel maar wat moet ik toevoegen van bijlage?

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  989
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

ok mijn excuses voor het zeggen van kerel maar wat moet ik toevoegen van bijlage?

Het gaat niet alleen om het woord kerel maar om de manier van praten... ik doe echter alsof ik het niet heb gelezen en help jou even gelijkwaardig als de rest...

De info.txt en log.txt

1000E POST!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  34

Het gaat niet alleen om het woord kerel maar om de manier van praten... ik doe echter alsof ik het niet heb gelezen en help jou even gelijkwaardig als de rest...

Ik vind dit nog wel meevallen. Ik heb in ieder geval recent ergere gevallen meegemaakt...

Anyway, feli met je 1000 bevochten posts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  1.041
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  307
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

ok mijn excuses voor het zeggen van kerel maar wat moet ik toevoegen van bijlage?

Het gaat niet alleen om het woord kerel maar om de manier van praten... ik doe echter alsof ik het niet heb gelezen en help jou even gelijkwaardig als de rest...

De info.txt en log.txt

1000E POST!!!!

lees andere posts van me! info.txt krijg ik niet meer bij het finishen van de RSIT scan. Enkel de log.txt

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  989
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Plaats dan maar alleen log.txt

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  1.041
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  307
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Beste Assyrian,

Ik heb info.txt teruggevonden in mijn rsit file.

hier zijn de download links:

info.txt:

http://rapidshare.com/files/177315495/info.txt.html

en

log.txt:

http://rapidshare.com/files/177315496/log.txt.html

Mvg,

Yolanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  60
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  04-11-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Start Hijackthis op. Ben je gebruiker van Vista  kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator". Selecteer “Do a system scan onlyâ€. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

O4 - HKLM\..\Run: [GenePccMon.exe] C:\Program Files\Genesys PC Camera Device\GenePccMon.exe

O9 - Extra button: Express Cleanup - {5E638779-1818-4754-A595-EF1C63B87A56} - C:\Program Files\Norton SystemWorks Basic Edition\Norton Cleanup\WCQuick.lnk (file missing)

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Express Cleanup - {5E638779-1818-4754-A595-EF1C63B87A56} - C:\Program Files\Norton SystemWorks Basic Edition\Norton Cleanup\WCQuick.lnk (file missing)

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Download MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware).

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder)

De log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in MBAM.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken.

Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Download Combofix naar je Bureaublad.

OPMERKING: indien je, tijdens of na het downloaden van Combofix of tijdens het gebruik van Combofix een melding krijgt van je Antivirus- of een andere realtime scanner, schakel dan deze scanner uit en download Combofix opnieuw.

Sommige scanners zien bepaalde componenten die Combofix gebruikt als verdacht en gaan deze blokkeren of verwijderen!


  • Dubbelklik op Combofix.exe om het te starten.
    Indien je Combofix al eerder hebt gebruikt, kan je een waarschuwing krijgen dat een update beschikbaar is. Sta toe dat ComboFix wordt geupdate.
    Volg de instructies, aanvaard de disclaimer door op Ja te klikken.
    Indien de Recovery Console niet geïnstalleerd is, wordt je gevraagd om dit alsnog te doen door op JA te klikken in het "Query - Recovery Console" venster (enkel voor XP, niet voor VISTA).
    Klik op OK en Ja om automatisch de Recovery Console te laten installeren.
    Klik na afloop terug op Ja om het scannen op malware te starten.
    Tijdens het runnen van de fix, NIET in het venster klikken, want dit zal je pc doen vasthangen.

Wanneer de fix voltooid is en na herstart, zal de log Combofix.txt openen.

Post dit logje in je volgende antwoord, samen met het log van MBAM en een nieuw HJT-log.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Delen

  • Wie zijn er online?  4 leden zijn actief


  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    • Onderwerp: Hoe werken automatische ondertitels en zijn ze echt betrouwbaar? Gebruiker: Filmfan123 Hey allemaal! Ik vind torrents en Popcorn Time echt chill, maar ik heb een vraagje. Hoe werken automatische ondertitels eigenlijk? En zijn ze wel betrouwbaar? Ik heb ze een paar keer gebruikt, maar soms klopt het niet echt. Iemand die me daar meer over kan vertellen? Expert: TechGuru89 Hey Filmfan123! Goede vraag! Automatische ondertitels worden meestal gemaakt door software die spraakherkenning gebruikt. Dit betekent dat de software probeert te ‘luisteren’ naar wat er gezegd wordt in de video en dit omzet naar tekst. Heel gebaseerd op wat het hoort, dus het kan soms best wat misgaan. Bijvoorbeeld, als iemand heel snel of met een accent spreekt, kan de software dat moeilijk verstaan. En als er achtergrondgeluiden zijn, kan dat ook invloed hebben. Zo krijg je soms zinnetjes die totaal niet kloppen. De betrouwbaarheid hangt dus af van een paar dingen: Kwaliteit van de audio: Hoe duidelijker de spraak, hoe beter de automatische ondertitels. De taal en het accent: Sommige talen en accenten zijn moeilijker voor de software om te begrijpen. Softwarematige updates: Sommige programma’s worden beter naarmate ze meer gebruikt worden en feedback krijgen. Als je echt wilt dat de ondertitels kloppen, is het het beste om naar gebruikers-gegenereerde ondertitels te kijken. Vaak maken fans of andere kijkers ze en die zijn vaak veel nauwkeuriger. Maar als je gewoon iets wilt kijken, zijn automatische ondertitels een prima start! Hopelijk helpt dit! Gebruiker: GamerGal80 Thanks, TechGuru89! Super duidelijk! Ik had geen idee dat het zo werkte. Ik neem aan dat fansub groepen echt herkenbaar zijn, toch? Dat geeft weer meer keuze. Gebruiker: MovieLover45 Ja, dat klopt! Fans zijn meestal echt gepassioneerd over wat ze doen. Maar…. hoe weet je nou welke ondertitels goed zijn? Ik ben altijd bang dat ik iets verkeerds download. Expert: TechGuru89 Goede vraag, MovieLover45! Kijk vooral naar de feedback en beoordelingen van andere gebruikers op sites waar je ondertitels download. Vaak staat er ook bij wie ze gemaakt heeft en of ze betrouwbaar zijn. Het kost misschien wat meer tijd, maar het is het waard voor een goede kijkervaring! Gebruiker: SneakyViewer Ik gebruik altijd de ondertitels van OpenSubtitles, die zijn meestal betrouwbaar. Al moet je wel ff goed kijken want soms zijn ze dubbel, haha! Ook altijd goed om even de laatste versie te checken. Gebruiker: OldSchoolFan Geef mij maar de goed oude DVD-ondertitels. Die waren altijd spot-on. Of gewoon de originele taal met Engelse subs. Ik vind die automatische gedoe vaak echt te bagger. Gebruiker: Filmfan123 Dank jullie wel voor de uitleg! Ik ga er zeker op letten. Misschien ga ik ook fanmade ondertitels proberen. Ik wil gewoon niet meer in de war raken met wat ze zeggen, haha! Gebruiker: ChillGuy777 Haha, maak je geen zorgen, Filmfan123. Iedereen heeft wel eens die momenten dat je denkt “huh, wat zei hij nou?”. Goede ondertitels maken echt een verschil! Gebruiker: PopcornKing En vergeet niet, als je in een drukke kamer kijkt, gebruik de ondertitels altijd! Dan mis je de grappen niet. Niets zo frustrerend als niet snappen waar iedereen om lacht, haha! Gebruiker: TechGuru89 Precies, PopcornKing! En voor diegenen die twijfelen, experimenteer met verschillende opties. Je vindt snel wat voor jou het beste werkt. Veel kijkplezier allemaal! Gebruiker: MovieLover45 Zal ik zeker doen! Nu heb ik meer opties. Bedankt voor de tips. Dit forum is echt een gouden plek voor info! Gebruiker: Filmfan123 Ja, echt super fijn! Ben blij dat ik de vraag heb gesteld. Tot de volgende binge-sessie! Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: FNV eist 6 procent loonsverhoging in komende onderhandelingen Gebruiker: Janneke89 Hey allemaal! Ik las ergens dat de FNV een loonsverhoging van 6 procent wil. Kan iemand uitleggen waarom dit zo belangrijk is? Expert: Rob de Econometrist Hoi Janneke, goede vraag! De FNV, dat is de grootste vakbond in Nederland, vraagt om 6 procent loonsverhoging omdat de kosten van levensonderhoud flink zijn gestegen. Denk aan de prijzen van boodschappen, energie en huur. Als je salaris niet meegroeit, houd je er steeds minder aan over. Stel je voor: je verdient nu 2000 euro per maand. Met een loonsverhoging van 6 procent krijg je 120 euro extra per maand. Dat lijkt misschien niet veel, maar het kan net dat beetje zijn waarmee je jouw rekeningen makkelijker kunt betalen. De inflatie, dat is de stijging van prijzen over het algemeen, heeft invloed op wat we kunnen kopen. Als je salaris stilstaat, verliest het simpelweg aan waarde. De FNV wil dat werkgevers erkennen dat werknemers recht hebben op een eerlijke beloning die meegroeit met deze stijgingen. Dus hun eis is eigenlijk een manier om de koopkracht van mensen te beschermen. Daarnaast, als de werknemers meer verdienen, kan dat ook positief zijn voor de economie. Mensen gaan meer uitgeven, wat weer goed is voor bedrijven. Zo werkt dat eigenlijk: als we allemaal meer kunnen kopen, blijven de bedrijven draaien en kunnen ze ook weer meer mensen in dienst nemen. Hopelijk is het zo wat duidelijker! Laat maar weten als je nog meer vragen hebt. Reacties van gebruikers: Gebruiker: PietjePuk Thanks Rob! Dat maakt het wat duidelijker. Maar, gaan werkgevers dit zomaar accepteren, denk je? Gebruiker: Sarah123 Ja, dat vraag ik me ook af. Werkgevers willen vaak niet veel meer betalen. Die zullen vast zeggen dat het niet kan, omdat de winst te laag is. Expert: Rob de Econometrist Klopt, dat is vaak een punt van discussie. Werkgevers zeggen dan vaak dat ze al met dunne marges werken. Maar aan de andere kant is het ook belangrijk dat ze begrijpen dat goedbetaalde werknemers gelukkiger en productiever zijn. Dus dat moet een gesprek zijn dat beide kanten moet zien. Gebruiker: Hanzo_99 Ik werk in de horeca en ik merk echt dat de kosten de pan uitrijzen! Ik moet steeds meer betalen voor mijn boodschappen. Gebruiker: Marga72 Precies, Hanzo! En dan heb je ook nog eens die stijgende huurprijzen. Als je al je rekeningen hebt betaald, blijft er vaak niet veel over. Gebruiker: KoenK Hoor ik het goed? 6 procent? Dat lijkt me best veel. Misschien iets te hoog? Wat denken jullie? Gebruiker: Sarah123 Koen, dat is in feite wat we nodig hebben. Als je kijkt naar de inflatie, is het eigenlijk niet eens genoeg om bij te blijven. Gebruiker: Janneke89 Bedankt voor de reacties, iedereen! Ik snap nu beter waarom het zo belangrijk is. Als dit allemaal zo doorgaat, wat kan ik dan zelf doen om te helpen? Expert: Rob de Econometrist Dat is een goede vraag, Janneke! Je kan lid worden van de FNV of een andere vakbond. Hoe meer leden ze hebben, hoe sterker hun positie. Daarnaast, praat met je collega’s en sluit je aan bij de discussie. Samen staan jullie sterker! Gebruiker: PietjePuk En niet vergeten: op de hoogte blijven van de onderhandelingen! Het is goed om te weten wat er speelt. En wie weet, misschien kunnen we zelf ook iets organiseren! Gebruiker: Marga72 Ja! Sterk zijn en samen optrekken. De werkgevers kunnen niet om ons heen. Laten we hopen dat ze luisteren. Gebruiker: Hanzo_99 Precies! Laten we de handen ineen slaan. Sterk blijven en voor onze rechten opkomen! Einde discussie Lees het volledige bericht hier
    • GamePeter: Hey allemaal! Ik heb een probleem met mijn SD-kaart in mijn Switch. Hij werkt gewoon niet meer en ik kan er geen spellen op installeren. Heeft iemand tips of oplossingen? Alvast bedankt! ExpertGamingGuru: Hey GamePeter! Dat klinkt echt vervelend. Er zijn een paar dingen die je kunt proberen om het probleem op te lossen. Hier zijn wat stappen: Controleer de SD-kaart: Kijk of de SD-kaart goed in de Switch zit. Soms kan het helpen om ‘m er gewoon even uit te halen en weer in te doen. Test de SD-kaart op een andere apparaten: Stop de SD-kaart in een computer of een ander apparaat (zoals een camera) om te zien of hij daar wel herkend wordt. Dit helpt om te bepalen of de kaart zelf misschien kapot is. Formateer de SD-kaart: Als je belangrijke bestanden hebt, is het slim om een back-up te maken. Je kunt de SD-kaart formatteren op je computer. Zorg ervoor dat je hem formatteert naar FAT32, dat is het beste voor de Switch. Check de capaciteit: Zorg ervoor dat je SD-kaart niet te groot is. Niet alle Switch-modellen kunnen grote kaarten aan (meer dan 256GB kan soms problemen geven). Software-updates: Zorg ervoor dat je Switch up-to-date is. Soms kunnen updates problemen met opslag oplossen. Als niks helpt, kan het zijn dat je SD-kaart gewoon het einde van zijn levensduur heeft bereikt. In dat geval zou ik een nieuwe kopen. Hopelijk helpen deze tips! NinaSwitch: Dank voor de tips, GamingGuru! Ik had ook problemen met mijn SD-kaart laatst, maar het bleek dat ik ‘m gewoon verkeerd had geplaatst. HenkieHenk: Ik had ook zo’n probleem met een goedkope SD-kaart van een onbekend merk. Nu gebruik ik een Samsung kaart en die werkt perfect. Misschien is het ook de kwaliteit van de kaart die speelt. Kimmy: Mmm, ik zag dus dat ik geen back-up had gemaakt voordat ik ging formatteren. Kan ik het nog terughalen? GamingGuru: Als je geformatteerd hebt zonder een back-up, is het lastig om alles terug te halen. Er zijn wel programma’s om verloren bestanden te herstellen, maar die werken niet altijd. Het beste is om nogmaals te leren van je ervaring: back-ups maken, altijd! GamerGirl123: Ik had mijn SD-kaart in mijn Switch gelaten terwijl ik hem in de dock had. Na een tijdje deed ‘ie ook vreemd. Iemand anders dat meegemaakt? Heb ik mss iets kapot gemaakt? HenkieHenk: Ja, dat heb ik ook wel gehoord. Maar gewoon erin houden kan geen kwaad, lijkt me. Ik doe dat ook. Je moet wel opletten dat je Switch niet te warm wordt! FritsDeSwitch: Yo! Kan je ook een andere merk SD-kaart proberen? Heb zo’n SanDisk kaartje besteld en die blijkt echt super. NinaSwitch: Ik ga ook voor een SanDisk, hoor. Tot nu toe hoor ik alleen maar goede dingen. Laat je weten of het helpt, GamePeter! GamePeter: Bedankt voor de tips iedereen! Ik ga het allemaal even uitproberen. Hopelijk kan ik snel weer gamen! Lees het volledige bericht hier
  • Recente prestatie

    • GeForce heeft zojuist een badge verdient
      Eén week actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

    Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...