Spring naar bijdragen

Ben mischien behoorlijk geinfecteerd


Gast angel_creek

Aanbevolen reactie

  • Reacties 31
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

Gast angel_creek

Ik heb norton internet security 2008 maar ik heb een interne scan fout dus ik kan niet op virus en spyware scannen maar ik ben geinfecteerd dus durf ik het niet te verwijderen en opnieuw teinstalleeren.

Bedankt voor je snelle reactie ::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

norton? ai ai ai... had ik ook, ik kreeg een virus, de trial van norton was net voorbij en aangezien ik m'n pc alleen in veilige modus op kon starten, omdat-ie anders weer uitviel, kon ik het ook niet deïnstalleren en avg er op zetten(als je avg er op wil zetten mag er geen andere anti-virus software op staan...) toen hebben we maar McAfee gekocht, die deed het zo'n 8 maanden zonder fouten en nu doet die het niet meer goed(zie dit topic: http://www.duken.nl/component/option,com_smf/Itemid,81/topic,27180.0)

ach, norton is gewoon niet echt goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
Gast angel_creek

Mischien houd norton je voor de gek ze willen dat je de duurste die zogenaamd de BESTE is gaat gebruiken... Maar ik ben nogsteeds geinfecteerd hoor :'(

EDIT: Ik heb nu al met slimme scan van ad-aware 20 infecties gevonden hij is nog bezig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  1.091
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  02-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

ik zou AVG gebruiken (7.5) we hebben ook een computer met 8.0 maar die waarschuuwd al bij cookies  :-[

ik raad AVG 7.5 echt aan, en dan die virussen verwijderen (voor zo ver dat nog kan)

succes  O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7
  • 1,1k
  • 2

@schaapje:  als je avg wil installeren mag er geen andere anti-virus software op je pc staan, dus dan moet-ie toch eerst norton deïnstalleren en dat houd die virussen toch nog wel tegen, maar dan heb je even geen bescherming meer, dus kunnen die virussen "toeslaan"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  1.091
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  02-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

je kunt hem dan eerst installeren en dan als hij geinstalleerd is dan moet je norton verwijderen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7
  • 1,1k
  • 2

je kunt hem dan eerst installeren en dan als hij geinstalleerd is dan moet je norton verwijderen

nee dit kan niet, als je avg installeert terwijl er nog andere anti-virus software op je pc staat krijg je een error waarin staat dat je alle andere anti-virus software eraf moet halen en dan stopt het installeren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

En zoiets moet je nooit doen, want 2 virusscanners op één computer gaan geheid problemen opleveren. Ze zullen elkaar proberen te verwijderen of gaan bestanden weggooien die je nodig hebt om het systeem te kunnen opstarten en draaiende te houden. Altijd eerst de oude weggooien, opnieuw opstarten, de nieuwe installeren en weer opnieuw opstarten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  1.091
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  02-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

maar kun je die virussen dan niet verwijderen? want norton zorgt ervoor dat de virussen ''gevangen worden''.  maar kun je ze dan niet verwijderen?


Post Merge: januari 18, 2009, 01:52:49 pm

En zoiets moet je nooit doen, want 2 virusscanners op één computer gaan geheid problemen opleveren. Ze zullen elkaar proberen te verwijderen of gaan bestanden weggooien die je nodig hebt om het systeem te kunnen opstarten en draaiende te houden. Altijd eerst de oude weggooien, opnieuw opstarten, de nieuwe installeren en weer opnieuw opstarten.

dan gaan de virussen toch toeslaan? want je verwijderd de oude virusscanner

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7
  • 1,1k
  • 2
Gast angel_creek

Ja, en als ze toeslaan... Ik weet niet is wat het is dus straks is het 1 met hoge risico want norton vind er maar 1... En ad-aware 20 of meer maar hij kan niks want hij gaat op 50% niet verder mbam die vind niks... HJT mag hier niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Welnee, een antivirusscanner is niets meer dan een stukje software wat die dingen detecteert en voorkomt dat ze binnenkomen. Als ze er al inzitten, gaan ze toch wel hun gang, niets dat ze tegenhoudt. Ik zou voor de deïnstallatie van Norton even de Quarantaine bak leegkieperen en vervolgens gewoon installeren. Als je het wilt, kun je je internetverbinding tijdelijk loshalen of voorkomen dat hij verbindt, maar dat is niet nodig.

Ter vergelijking: ik heb nu geen enkele virusscanner of anti-spyware detector op mijn pc staan en hier "slaan de virussen" ook niet toe...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

download avg anders gewoon, maar druk dan in plaats van uitvoeren of openen eens op opslaan, dan moet je een map selecteren, kies er gewoon 1 uit. dan gaat-ie avg dus downloaden, maar nog niet installeren. zet je pc uit, haal de netwerkkabel eruit, start m weer op, leeg, zoals tom al zei, de hele quarantainebak van norton, deïnstalleer norton en installeer vervolgens avg vanuit die map waar je het bestand hebt opgeslagen voor het downloaden, scan je hele pc(dit kan even duren, hoe lang hangt er van af hoe vol je pc staat), als-ie klaar is en avg zegt dat er geïnfecteerde bestanden zijn, verwijder die dan. sluit je computer weer af, doe de netwerkkabel weer in je pc en start m weer op. als het goed is zijn alle virussen nou weg

EDIT: veel geluk :friends:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  1.091
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  02-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

download avg anders gewoon, maar druk dan in plaats van uitvoeren of openen eens op opslaan, dan moet je een map selecteren, kies er gewoon 1 uit. dan gaat-ie avg dus downloaden, maar nog niet installeren. zet je pc uit, haal de netwerkkabel eruit, start m weer op, leeg, zoals tom al zei, de hele quarantainebak van norton, deïnstalleer norton en installeer vervolgens avg vanuit die map waar je het bestand hebt opgeslagen voor het downloaden, scan je hele pc(dit kan even duren, hoe lang hangt er van af hoe vol je pc staat), als-ie klaar is en avg zegt dat er geïnfecteerde bestanden zijn, verwijder die dan. sluit je computer weer af, doe de netwerkkabel weer in je pc en start m weer op. als het goed is zijn alle virussen nou weg

jep, zo moet hij werken.

veel succes angel_creek  O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7
  • 1,1k
  • 2

  • Bijdragen:  18
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Gewoon Avira Antivir http://www.download.com/Avira-AntiVir-Personal-Free-Antivirus/3000-2239_4-10322935.html?tag=mncol;pop&cdlPid=10986298

Er op zetten en al je virus problemen behoren tot het verleden.

Wel eerst Norton verwijderen met de Norton Removal tool zodat alle bestanden van Norton ook echt weg zijn  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 18

  • Bijdragen:  18
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

wakker, heb je het hele topic al doorgelezen? hij wil niet zonder virusscanner zitten... dan kunnen de virussen "toeslaan"

Denk dat het "toeslaan" van virussen wel mee valt als je even geen virusscanner hebt. Als je verder niet online bent lijkt het me sowieso geen probleem als je even geen virusscanner hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 18

  • Bijdragen:  1.091
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  02-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

wakker, heb je het hele topic al doorgelezen? hij wil niet zonder virusscanner zitten... dan kunnen de virussen "toeslaan"

Denk dat het "toeslaan" van virussen wel mee valt als je even geen virusscanner hebt. Als je verder niet online bent lijkt het me sowieso geen probleem als je even geen virusscanner hebt.

een anti-virus programma zorgt ervoor dat de virus ''gevangen'' worden maar als je dan het anti-virus programma verwijdert kunnen ze ''toeslaan''

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7
  • 1,1k
  • 2

  • Bijdragen:  4.943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-01-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Eerst Norton verwijderen, daarna avast installeren. Heb ik zelf ook en heb er nog nooit problemen mee gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 21
  • 4,9k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...