Spring naar bijdragen

Blue-Ray Branden


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  35
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-12-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Ik heb een paar vragen over het branden van blue-rays:

1) Kun je blue-ray films van 8gb ook gewoon branden op DVD Double Layers? En zijn er dan verschillen in kwaliteit?

2) Grotere Blue-Ray films, waar moet je die op branden en weet je zo hoe ik hier aan kan komen?

3) Heb je speciale brandprogramma's/brander nodig om blue-ray te kunnen branden en hoe weet ik of mijn brander geschikt is?

Alvast Hartstikke bedankt,

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 35
  • Reacties 7
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

1) Ja, dat kan en dan zou er geen kwaliteitsverlies moeten zijn omdat het bestand niet veranderd wordt.

2/3) Op, zoals je vast al verwacht had, blu-ray schijven. Daar heb je een speciale blu-ray brander voor nodig en die kosten zo'n 200 euro. Ik denk niet dat je die zomaar in je systeempje hebt zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  35
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-12-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

1) Ja, dat kan en dan zou er geen kwaliteitsverlies moeten zijn omdat het bestand niet veranderd wordt.

2/3) Op, zoals je vast al verwacht had, blu-ray schijven. Daar heb je een speciale blu-ray brander voor nodig en die kosten zo'n 200 euro. Ik denk niet dat je die zomaar in je systeempje hebt zitten.

Maar als ik het dus goed begrijp kun je de kleinere blue-rays (8 gb) wel branden want die kun je dan neem ik aan gewoon als DVD9 branden?

De grotere blue-rays krijg je alleen dan dus problemen mee. Is het wel mogelijk om deze eventueel in te krimpen tot 8,5 gb zodat ze op een DVD Double Layer kunnen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 35

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Jep, zolang de capaciteit van de disk niet wordt overschreden, kun je dat gewoon doen. Voor zover ik weet is de manier van het branden van een blu-ray film niet anders dan die van een dvd. Iets grotere bestanden zou je eventueel kunnen shrinken, maar met welk programma weet ik niet. Het lijkt me niet dat je dan gewoon DVD Shrink kunt gebruiken. Wellicht dat anderen daar wat meer van weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  35
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-12-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Jep, zolang de capaciteit van de disk niet wordt overschreden, kun je dat gewoon doen. Voor zover ik weet is de manier van het branden van een blu-ray film niet anders dan die van een dvd. Iets grotere bestanden zou je eventueel kunnen shrinken, maar met welk programma weet ik niet. Het lijkt me niet dat je dan gewoon DVD Shrink kunt gebruiken. Wellicht dat anderen daar wat meer van weten.

Oke, maar als ik het dus geod begrijp kun je met een normale brander alleen blue-ray films branden zolang ze op een double layer passen en dit heeft verder geen invloed op de kwaliteit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 35

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Met een normale brander kun je gewoon alle files branden die je hebt, geen probleem. Zolang je maar een CD of DVD in het laatje steekt, geen Blu-ray schijf. Die kan niet gelezen of beschreven worden, omdat je tenslotte een DVD brander hebt. De kwaliteit van de gebrande file zal hetzelfde zijn, zolang hij op de DVD past en je dus geen aanpassingen hoeft te doen (shrinken, decrypten) om hem op schijf te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  35
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-12-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Met een normale brander kun je gewoon alle files branden die je hebt, geen probleem. Zolang je maar een CD of DVD in het laatje steekt, geen Blu-ray schijf. Die kan niet gelezen of beschreven worden, omdat je tenslotte een DVD brander hebt. De kwaliteit van de gebrande file zal hetzelfde zijn, zolang hij op de DVD past en je dus geen aanpassingen hoeft te doen (shrinken, decrypten) om hem op schijf te krijgen.

Oke hartstikke bedankt voor de hulp. We gaan het proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 35
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  14
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-02-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Een Data-DVD in UDF 2.50 branden met IMGburn (geschreven door Mick90):

1. Download ImgBurn (http://www.imgburn.com/), dit is gratis software

2. Open het programma en klik op "Create image from files/folders"

3. Sleep de mappen "BDMV" en "CERTIFICATE" naar het grote witte vlak dat onder "Source" staat.

4. Kies een brander bij "Destination"

5. Ga naar het tabje "Options" en kies bij "File System" voor de optie "UDF" en bij "UDF Revision" voor "2.50"

6. Ga naar het tabje "Labels" en typ bij "UDF" "AVCHD"

7. Tot slot klik je op het grote plaatje linksonderin het programma hij gaat een UDF 2.50 disc voor je branden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 14

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  1 lid is actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...