Spring naar bijdragen

[TUT] Hoe gebruik je www.google.nl


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Na aanleiding van veel mensen die vragen stellen hier in het forum en te beroerd zijn even een trefwoord in te vullen in een zoekmachine ben ik dit topic begonnen.

Regelmatig zie je mensen die simpelweg rondvragen zonder eerst zelf even te kijken wat ze kunnen vinden. Er word dus vrij weinig moeite gedaan terwijl sommige mensen hier op het forum hun uiterste best doen om vragen goed en duidelijk te beantwoorden, zelfs woorden er goede links opgezocht en mee gepost voor de TS (Topic Starter)

Graag zie ik zelf wat meer inzet van alle andere gebruikers hier op het forum. Iedereen is hier om te leren, of om hulp aan te bieden.

Google is eigenlijk een grote zoekmachine, je kan er letterlijk alles mee vinden, ook serials, en ja ook cracks zijn makkelijk te vinden via google. Niet alleen legale dingen kan je vinden, maar ook genoeg illegale activiteiten kun je vinden.

Wil je dus een topic openen, kijk eerst eens op Google, mocht je er dan nog niet uitkomen open dan een net topic met een duidelijk titel en een duidelijk stuk tekst wat je zelf al gevonden of ondernomen heb en wat je probleem/vraag is.

Hoe gebruik je Google

- Ga naar www.google.nl

- Tik de trefwoorden in die voor jou zoekopdracht van toepassing zijn.

( Bijvoorbeeld: Je bent opzoek naar spelletjes voor de Nintendo DS. Dan kun je als trefwoorden invoeren: nintendo ds spelletjes downloaden. Of een nog betere zoek opdracht: DS roms )

Probeer dus probeer een paar korte woorden te gebruiken , de termen dus, en gebruik geen hele zinnen. Dit levert vaak goede resultaten op.

- Je kan een zoek opdracht uitvoeren op Nederlandstalige websites of over de hele wereld.

- Druk vervolgens op  ''Google Zoeken''

- Nu zul je een hele was lijst voor je krijgen met resultaten die Google netjes voor jou geindexeerd heeft.

- Klik een van de resultaten aan en je word automatisch doorgestuurd naar de website.

- Mocht je op die website niet de goede informatie tegen komen, hou niet gelijk op en ga een pagina terug en bekijk een van de andere websites.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k
  • Reacties 26
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Euh..... Mensen weten heus wel hoe ze google moeten gebruiken. Sterker zelfs de meerderheid die op deze site is komt vanaf google.nl vandaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Heb je uberhaupt wel gelezen wat er in de topic start staat?

Het is simpel gezegt gewoon zo dat mensen te weinig gebruik maken van google en dit misschien zorgt om mensen te motiveren dit vaker te gebruiken en niet klakkeloos alle vragen in een topic te dumpen en maar wachten totdat andere mensen voor hun gaan googlen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k

  • Bijdragen:  4.943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-01-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dit is eigenlijk heel logisch, maar het klopt dat sommige leden gewoon niet goed kijken of zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 21
  • 4,9k

  • Bijdragen:  1.203
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-11-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Naar mijn mening vind ik het nutteloos sorry dat ik het zeg.

Maar verder wel goed gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1,2k

  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Uiteraard, voor de gevorderde gebruiker is het misschien heel simpel, en eigenlijk een van de basis dingen.

Maar sommige mensen waaronder ook kinderen van 12 jaar komen hier en vragen maar wat raak zonder zelf even wat moeite erin te stoppen.

We kunnen niet alles voorkauwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k

  • Bijdragen:  1.091
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  02-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

ook kinderen van 12 jaar komen hier en vragen maar wat raak zonder zelf even wat moeite erin te stoppen.

ja dit klopt, alleen ik vind dat de handleiding een beetje overbodig is.

het heeft zelfs een officieel werkwoord (googlen) dus als je dan niet eens weet hoe het werkt dan is het toch wel heel erg  :s

maar de handleiding is wel netjes gemaakt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7
  • 1,1k
  • 2

  • Bijdragen:  841
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  30-08-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

dus als ik het goed begrijp is het een beetje om de mensen beter te laten zoeken om onodige vragen te voorkomen?? dat vind ik persoonlijk wel goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 841

  • Bijdragen:  501
  • Waardering:   63
  • Prestatiepunten:  366
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  26-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Wat ik hier van vind;

Mensen komen op duken.nl via google, niemand die toevallig duken.nl intypt om te leren downloaden.

Daarom kan je vasttellen dat iedereen die hier op duken.nl zit, weet hoe google werkt. Het is dus in mijn ogen ook nog al een "nutteloze" tut, waar wat mij betreft een slotje op mag.

We zullen het bespreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 63
  • 501
  • 2

  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Wat ik hier van vind;

Mensen komen op duken.nl via google, niemand die toevallig duken.nl intypt om te leren downloaden.

Daarom kan je vasttellen dat iedereen die hier op duken.nl zit, weet hoe google werkt. Het is dus in mijn ogen ook nog al een "nutteloze" tut, waar wat mij betreft een slotje op mag.

We zullen het bespreken.

Vind je zelf dan ook niet dat mensen die hier komen ook eerst zelf even kunnen gaan googlen voordat ze alle vragen gelijk op forumleden af vuren en dan maar hopen dat ze antwoord krijgen.

9 van de 10 topics die geopend worden hier kunnen mensen makkelijk vinden via google.

Ik begrijp dus niet dat mensen nu vel reageren terwijl ik alleen een handje de goeie richting geef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Zoals al besproken in de PM's, dat hoef je niet van ze te verwachten. Met deze 'handleiding' hef je het probleem voor nog niet eens 1% op. Het lokt trouwens precies de reacties uit die ik je had voorgespiegeld. Het initiatief is half leuk en ok, maar van één kant denk ik dat je zelf ook weet dat het niet gaat helpen. Sarcasme is leuk, maar je helpt er niemand mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  501
  • Waardering:   63
  • Prestatiepunten:  366
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  26-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Wat ik hier op uitmaka is dat je mijn argument niet kan weerleggen, waarop ik dan weer uit maak dat je me wel gelijk geeft dat iedereen weet hoe google werkt? Dan geef je me indirect dus ook weer gelijk dat deze tut niet echt veel zin heeft.

En tja, in sommige gevallen zou google geraadpleegd kunnen worden, maar we zijn niks voor niks een forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 63
  • 501
  • 2

  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Is goed man, pleur de zooi maar dicht.

Echt aardig dat hulp niet gewaardeerd word hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k

  • Bijdragen:  501
  • Waardering:   63
  • Prestatiepunten:  366
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  26-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Blijkbaar ben je niet volwassen genoeg om een discussie aan te gaan (met iemand van 15!! jaar).

Je hebt wel gelijk hoor, daar niet van, maar om nou een tut te gaan maken hoe je google gebruikt, kom op zeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 63
  • 501
  • 2

  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Blijkbaar ben je niet volwassen genoeg om een discussie aan te gaan (met iemand van 15!! jaar).

Je hebt wel gelijk hoor, daar niet van, maar om nou een tut te gaan maken hoe je google gebruikt, kom op zeg.

Waarom zou ik de discussie aan moeten gaan? Ik vind het zelf niet fijn als mensen flinke tijd erin steken om mensen te helpen en te doen terwijl ze alles zo voor geschoteld krijgen en zelf geen flikker uitvoeren om wat op te zoeken. Daarvoor is dit topic bedoeld.

Natuurlijk, in dit forum hoor je elkaar te helpen, maar ik vind voor wat hoort wat. Dus mensen mogen zelf ook eerst hun ogen wel gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k

  • Bijdragen:  1.802
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

We kunnen ook deze tut wel gebruiken maar om hier nou te gaan schelden omdat we het niet eens zijn, maar het is zo dat de meeste mensen wel de zoekfunctie google kennen, en misschien als je deze tut had gemaakt het je misschien ook andere zoekmachines erbij kunnen zetten, het is niet zo uitgebreid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1,8k

  • Bijdragen:  501
  • Waardering:   63
  • Prestatiepunten:  366
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  26-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Blijkbaar ben je niet volwassen genoeg om een discussie aan te gaan (met iemand van 15!! jaar).

Je hebt wel gelijk hoor, daar niet van, maar om nou een tut te gaan maken hoe je google gebruikt, kom op zeg.

Waarom zou ik de discussie aan moeten gaan? Ik vind het zelf niet fijn als mensen flinke tijd erin steken om mensen te helpen en te doen terwijl ze alles zo voor geschoteld krijgen en zelf geen flikker uitvoeren om wat op te zoeken. Daarvoor is dit topic bedoeld.

Natuurlijk, in dit forum hoor je elkaar te helpen, maar ik vind voor wat hoort wat. Dus mensen mogen zelf ook eerst hun ogen wel gebruiken.

We kunnen ook deze tut wel gebruiken maar om hier nou te gaan schelden omdat we het niet eens zijn, maar het is zo dat de meeste mensen wel de zoekfunctie google kennen, en misschien als je deze tut had gemaakt het je misschien ook andere zoekmachines erbij kunnen zetten, het is niet zo uitgebreid

Ehm? We? Sinds wanneer behoor jij tot de duken crew?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 63
  • 501
  • 2

  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Ik neem het geen van alle members kwalijk.

Alleen zou het misschien meer zo kunnen zijn als iemand een vraag stelt die diegene zelf vrij simpel kan vinden dat hij/zij daar op gewezen word. Van hé neem even de FAQ door of de regels van het forum.

Als mensen namelijk zelf wat ondernemen en daarna met het verhaal komen dat ze er alsnog niet uit komen help ik ze graag! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ik gebruik zelf liever www.lmgtfy.com. Wordt alles ook in één keer duidelijk en is nog redelijk vermakelijk ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Dan is het makkelijk om tot de conclusie te komen dat dit topic dicht gaat.

Lijkt me beter en zorgt voor minder gekkigheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Slotje... we dwalen af en t lijkt mij ook inderdaad beter

:slot:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  806
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  36

Nou een goede hoe gebruik ik google tutorial zal echt wel welkom zijn in mijn mening. In eerste instantie weet natuurlijk iedereen hoe je een woord in google typt en dan op zoeken kunt drukken. Maar google gaat werkelijk waar veel verder dan dat. Zo is het zoeken naar de juiste keywords echt een hells karwei bij de lastigere onderwerpen. Daarnaast zijn er ook nog allerlei input 'karakters' die in google gebruikt kunnen worden en die nog lang niet bij iedereen bekend zijn.

Ik denk wel dat je de doelstelling van je tutorial dan bij moet stellen. Mensen aan het googlen krijgen is echt onbegonnen werk, niet te doen met een enkele tutorial. Je zou je meer moeten richten op de mensen die wel moeite willen doen om hun antwoord te krijgen via google. Dan zou ook de inhoud een stuk waardevoller zijn met wellicht een hoger instapniveau. Dat hogere instapniveau mag gezien de reacties hierboven geen probleem zijn, iedereen hier is al google expert om ze via het intypen van 'hoe moet ik downloaden' op duken.nl terecht zijn gekomen. hence the sarcasm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 806

  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

We zouden een centraal Google topic kunnen maken met daarin alle trucjes en tips die je in google kan gebruiken.

Ik stel me eventueel als topic starter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k

  • Bijdragen:  806
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  36

Zolang het met het doel dat ik hierboven heb beschreven is, zie ik het wel zitten, maar ik overleg eerst even met de rest, momentje :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 806

  • Bijdragen:  2.568
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-10-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  32

Beter idee topic met:

- Alle Zoekmachines op een rijtje. (zorgt ook voor meer hits)

- Wat en hoe gebruik je het?

- Handige trucjes wat je op de zoekmachine(s) kan gebruiken.

- Misschien ook nog een testje plaatsen van waar de meeste mallware links staan.

- Torrents, mp3s etc. via google.

Als er nog meer ideeen zijn, reageer maar  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 2,6k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...