Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

Nieuwe pc kopen!

Delen

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  772
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Hallo,

Mijn moeder wil een nieuwe pc hebben en heeft niet heel veel te besteden, ik denk dat het budget ongeveer 700 euro is. Alleen zij zal zelf niet een hele goeie pc nodig hebben, alleen ik heb hem voor school nodig, en ik heb een normale pc van 300 euro, na 1 week al helemaal traag, dus moet wel een beetje een redelijke computer zijn.:P

Maar nou zat ik even te kijken en ik dacht ik vraag hier even of het een goeie pc is. Ik bedoel de: Acer Aspire M3641 Intel C2Q Q8200 2,33GHz/4GB/640GB dvd/rw VHP.

Is dat een goeie computer als ik wat zwaardere programma's draai zoals sony vegas, limewire, nero. Ik hoef er denk ik niet echt de nieuwste spellen op te spelen, het kan zijn dat ik er een keer een spelletje op ga spelen zoals sims 3 ofzo, maar het is niet echt belangrijk of hij de nieuwste spellen kan draaien.

Een beeldscherm is misschien wel nodig, maar daar maak ik me eerst nog niet druk over, als ik eerst maar een goeie computer vind.

Ik hoop dat iemand mij een goeie pc kan aanraden, want het is eigenlijk wel vervelend dat je elke keer naar je vader moet, om snel even wat op te zoeken:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Reacties 30
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  841
  • Actief:  

je kunt ook zelf gaan bouwen veel goedkoper! maar je hebt nu niet persee een beeldscherm nodig? want dan kun je voor dat bedrag een mooie computer maken. maar het ligt er wel aan of je een fabrieks wilt kopen of niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Ik wil wel zelf bouwen, alleen ik weet niet of dat veel goedkoper is, en dat beeldscherm weet ik niet, ik vind het nog niet echt nodig, dan maar een oud beeldscherm, maar als mijn moeder er een beeldscherm bij wil dan moet dat maar heh, ik zie nog wel even. Maar mijn budget is nu gewoon 700 euro...

Kan jij misschien even een goeie computer, met goeie processor en veel ram geheugen voor me samenstellen, videokaart vind ik niet zo belangrijk. Als ik het zelf doe word het een ding van 2000, tenminste was vorige keer zo. :-\

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Ik wil het voor je proberen maar ik ben niet hier niet de expert in maar ik kan het wel hoor O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  52
  • Actief:  Nooit

wil je een intel systeem of amd systeem

dat zal fijn zijn om het te weten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Ik heb dit samen gesteld ff door tom of een andere moderator laten controleren mischien is dit wel te veel van het goede maar je kan hier gewoon goed mee gamen je zou ook iets minder kunnen doen en een mooi beeldscherm nemen maar dat is aan jou en ik weet bijna zeker dat dit allemaal wel past. hier de link :http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B35577%5D=1&product%5B35144%5D=1&product%5B82662%5D=1&product%5B92111%5D=1&product%5B102031%5D=1&product%5B83542%5D=1&product%5B56577%5D=1&product%5B86849%5D=1 mischien moet die videokaart iets anders want daar ben ik over aan het twijfelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  501
  • Waardering:   63
  • Prestatiepunten:  366
  • Dagen gewonnen:  2
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Zou voor de zekerheid even reactie van JFK&Tom afwachten, dat zijn veteranen op 't gebied van samenstellen.  O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Actief:  

@Stefjuh,

Behuizing, harde schijf en RAM geheugen kan beter.

Je hebt namelijk DDR3 genomen, op een DDR2 moederbord. Dat gaat natuurlijk niet.

Daarnaast heeft de TS aangegeven, dat de PC niet bedoeld is voor zware games, dus een HD 4870 is overdreven, een HD 4770 is meer dan genoeg, en kan je meer uitgeven aan andere componenten, zoals het moederbord.

Maar het is eerst altijd handig om te vragen, of het moet worden geassembleerd, dit houd in of de pc moet worden in elkaar worden gezet en getest door bijv. Azerty of andere winkel waar je de pc bestelt. Want niet iedereen kan een pc in elkaar zetten.

Ik zou zo meteen even zelf wel wat samenstellen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

oke, ik zie het ja ik heb op de verkeerde gedrukt bij het geheugen. En ik wist idd dat het overdreven was. Maar ik wilde gewoon even weten wat jullie ervan vonden.

gr stefjuh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  4.943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Actief:  

ik zou er een ander moederbord in zetten en de videokaart downgraden.

moederbord: http://azerty.nl/0-849-76961/msi-p45-platinum-moederbord-.html

Videokaart: http://azerty.nl/0-970-101286/sapphire-radeon-hd-4830-graf.html

Harde schijf: http://azerty.nl/8-857-71286/wd-caviar-blue-wd6400aaks-va.html

En ik weet niet of het kwa behuizing ook goed zit, maar ik weet zeker dat Tom en JFK het beter kunnen vertellen :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Behuizing was inderdaad ook niet de beste keuze voor dat budget.

De CM 690 heeft daarin tegen een beter airflow en is prima voor dit budget.

Heb nu dit:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B9448%5D=1&product%5B219321%5D=1&product%5B35577%5D=1&product%5B102044%5D=1&product%5B198682%5D=1&product%5B216511%5D=1&product%5B72197%5D=1&product%5B213074%5D=1&product%5B82662%5D=1&product%5B42465%5D=1

Een AM3 systeem met een prima videokaart om nog leuke games te doen. Daarnaast zit er DDR3 geheugen op, wat past op dit moederbord.

Er zit nu assemblage bij + 1 jaar garantie, zonder dit zal je ongeveer op 600 euro zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Denk trouwens dat zo'n systeem niet gaat werken, er moet ook nog een beeldscherm bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

mooie samenstelling ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Denk trouwens dat zo'n systeem niet gaat werken, er moet ook nog een beeldscherm bij.

Dit heeft ze nog niet duidelijk aangegeven, maar als het om een heel oud beeldscherm gaat, ik veel beter om een nieuwe 22" scherm te kopen. Alleen gaat dit wel ten koste van andere componenten.

Dus:

Moet er randapparatuur bij, ja of nee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Je mag ook wel gewoon "hij" zeggen:P

Maar het is wel een heel oud beeldscherm, en ik heb eigenlijk wel toetsenbord, muis en beeldscherm nieuw nodig maar ik dacht als ik daardoor een computer krijg die snel vastloopt moet ook niet, want bij mij lopen de computers nogal snel vast:P Maarja dat ligt niet aan de computer maar meer aan me zelf, want ik heb bij me vader een redelijk goeie pc volgens mij( dell dimension 3000) en die is ook al helemaal traag. Maar het zou handig zijn dat ik er een goed beeldscherm bij kan hebben voor ong. budget van 750 in totaal.

Maar even over de samenstelling, ik heb er verder niet veel verstand van, en ik heb dan ook liever een normale computer, maar als iedereen zegt dat je goedkoper uit bent met een samengestelde heb ik dat toch liever, maarja nog een vraagje: die processor is die beter dan een quad core processor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

dan lopen de prijzen snel op, en een tripel gaat gewoon nog geweldig goed mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Dus quad is beter dan triple?

Maar ik had eigenlijk nog nooit van triple gehoord dus...

Is triple beter dan intel2 duo dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Er zijn hier al wel wat systemen samengesteld met een 'amd black' processor, dus ik neem aan dat dat wel goed zit.

low-budget 19" beelscherm

Ik raad je aan om toetsenborden en muizen bij een winkel te kopen om te voelen wat fijn typt en welke muis het beste in je hand ligt. Als je ons al kunt vertellen wat je voor muis en toetsenbord zoekt dan is het prima en kunnen we je hier verder helpen. En heb je ook nog boxen nodig? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

boxen zijn niet nodig, heb nog wel ouden liggen volgens mij, en toetsenbord en muis heb ik ook nog wel oude liggen, ik kijk eerst wel of het daar een beetje mee lukt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Dus quad is beter dan triple?

Maar ik had eigenlijk nog nooit van triple gehoord dus...

Is triple beter dan intel2 duo dan?

De AMD Phenom II X3 720 is een prima processor,

zie ook deze test:

http://tweakers.net/reviews/1142/1/amds-phenom-ii-x4-810-en-x3-720-getest-pagina-1.html

Niet heel veel slechter/beter dan een Intel Q9450 2,66GHz of X4.

Hier nog een uitgebreide review over AM3 processors:

http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnZ2psZGKa/AMD_Phenom_II_Socket_AM3_test/2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  34

Ik zou gewoon lekker een E8400 pakken of, als het budget het niet volledig toelaat, een E7400. Verder is een assemblage + windowsinstallatie overbodig, je bestelt helemaal geen Windows en het is ook niet verstandig om 35 euro extra voor alleen een installatietje te betalen. 6GB geheugen is ook niet nodig, pak lekker een setje DDR2 PC6400 van 4GB.

Ik heb net een pc voor een klant besteld die bestaat uit de volgende onderdelen:

Cooler Master Sileo 500 (CM690 is ook prima/beter)

Cooler Master 460W

Gigabyte EP45-DS3

Intel E7400

4GB PC6400 CL5 van OCZ

Samsung SpinPoint F1 320GB

Sapphire HD4830 (HD4770 is iets sneller)

Samsung SH-S223Q

OCZ Vanquisher

Scythe Kama II Cardreader

Daar zat dan nog een BenQ E2200HD, besteld bij DataByte, bij. Al met al kom je dan op ongeveer 700 euro uit, wat me prima lijkt. Je kunt dus nog een M520 voeding toevoegen en als je wilt een E8400. Wat ook zeker nodig is, is assemblage à 60 euro. Dan is het setje compleet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Verder is een assemblage + windowsinstallatie overbodig, je bestelt helemaal geen Windows en het is ook niet verstandig om 35 euro extra voor alleen een installatietje te betalen.

Dat snap ik niet helemaal, waarom is windows niet nodig volgens jou?? en als ik geen installatie heb moet ik hem dan zelf in elkaar zetten. Niet dat ik het erg vind ik heb zelf ook nog wel windows denk ik, en vind het ook wel leuk om een pc in elkaar te zetten, maar het moet niet te moeilijk zijn...

6GB geheugen is ook niet nodig, pak lekker een setje DDR2 PC6400 van 4GB.

En ik heb denk ik toch liever 6GB want dan loop ik nog minder risico dat hij vastloopt, alleen als het niks uitmaakt en het scheeld veel in prijs, dan kan ik toch beter 4GB nemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Windows kun je zelf gratis downloaden.

En 4GB geheugen past beter bij je systeem, en geheugen kun je altijd upgraden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Heb je het nu over gewoon legaal downloaden, of illegaal, van bijv. demonoid?

Het maakt mij verder niet uit, maar ik wou het toch graag even weten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

illegaal natuurlijk :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Delen

• Wie zijn er online?  0 leden zijn actief

There is no users online

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Forumdiscussie: iCloud Opslag Vol? Wat Nu? iRonnie: Hey allemaal! Ik loop tegen een probleem aan. Mijn iCloud-opslag is vol! Ik weet niet echt wat ik moet doen om dit op te lossen. Hebben jullie tips? Moet ik gewoon wat dingen verwijderen of zijn er andere manieren? Alvast bedankt! AppleExpert: Hoi iRonnie! Geen paniek, dat gebeurt veel. Hier zijn een paar dingen die je kan doen om je iCloud-opslag te beheren: Check wat ruimte in beslag neemt: Ga naar je iPhone/iPad en naar Instellingen > [jouw naam] > iCloud > Beheer opslag. Hier zie je een overzicht van wat het meeste ruimte gebruikt. Vaak zijn het foto’s of back-ups. Verwijder onnodige foto’s: Als je veel foto’s hebt, kun je overwegen om oude of dubbele foto’s te verwijderen. Gebruik ook de ‘Optimaliseer opslag’-functie in de Foto’s-app. Dit zorgt ervoor dat alleen de nodige kwaliteitsfoto’s op je apparaat blijven, terwijl de rest in iCloud wordt opgeslagen. Back-ups beheren: Kijk na of je back-ups van apps of oude apparaten hebt staan die je niet meer gebruikt. Deze kun je verwijderen. Ga naar Instellingen > [jouw naam] > iCloud > Beheer opslag > Back-ups en verwijder wat je niet nodig hebt. Extra opslag bijkopen: Als je echt veel ruimte nodig hebt, kun je altijd een paar euro per maand betalen voor extra opslag. Dit gaat heel eenvoudig in de instellingen. Verdeel je bestanden: Overweeg om een deel van je bestanden (zoals documenten) naar een andere cloudoplossing te verplaatsen, zoals Google Drive of Dropbox. Zo blijft je iCloud minder vol. Ik hoop dat dit helpt! Laat maar weten als je nog vragen hebt! Jochem1988: Zeer nuttige tips, AppleExpert! Ik had ook laatst dit probleem en het verwijderen van oude back-ups deed wonderen. Scheelt echt veel ruimte. SophieSays: Ik vind dat iCloud soms een beetje verwarrend is. Is het echt veilig om daar allemaal bestanden op te zetten? Wat als je iCloud bijvoorbeeld ‘per ongeluk’ leegloopt? AppleExpert: Goede vraag, Sophie! Over het algemeen is iCloud veilig. Apple heeft goede beveiligingsmaatregelen. Maar het blijft wel slim om altijd een backup te maken van belangrijke documenten op een andere plek, just in case. Een extra schijf of een ander cloud systeem kan nooit kwaad! iRonnie: Thanks voor de tips, AppleExpert! Ik ga eerst die foto’s maar eens doorlopen. Had niet gedacht dat dat zo’n ruimte in beslag nam! PietP: Ik vond het ook handig om mijn muziek en films wat te stylen in plaats van alles in iCloud te houden. Spotify en Netflix doen de rest. EmmaVlogs: Als je echt veel miesto’s hebt, zou je ook naar een andere cloud-dienst kunnen kijken. Er zijn goedkope alternatieve diensten die een hoop bieden voor een lagere prijs. Jochem1988: Hoop dat we niet allemaal daarheen moeten! iCloud is toch zo handig als je alles bij Apple hebt. Maar wie weet! SophieSays: Ik heb gekeken naar Google Drive. Was best fijn! Maar ik ben zo gewend aan die Apple interface. Keuzes, keuzes! iRonnie: Haha, ik snap het… het is een beetje als kiezen tussen appel en sinaasappel! Goede discussie hier, guys! Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: Hoe kan ik de Grand Prix van Bahrein in Sakhir gratis en met een VPN kijken? MarkNL Hey allemaal! Heeft iemand een idee hoe ik de Grand Prix van Bahrein kan kijken, vooral als ik in het buitenland ben of niet lekker bij die officiële streams kan komen? Ik wil het graag gratis doen als dat kan. Any tips? F1Fan88 Hey Mark! Goede vraag! Je kunt heel makkelijk kijken met een VPN! Een VPN (Virtual Private Network) helpt je om je internetverbinding te versleutelen en je IP-adres te verbergen, zodat je vanuit een ander land lijkt te streamen. Dit betekent dat je toegang hebt tot streams die normaal misschien niet beschikbaar zijn voor jou. Ik gebruik zelf altijd PIA VPN (Private Internet Access). Het is echt een topkeuze! Het werkt goed met zowel Nederlandse als buitenlandse streams, en de snelheid is prima, dus je kunt lekker genieten zonder haperingen. En je kunt ’t makkelijk op je laptop, smartphone of tablet installeren! Als je je aanmeldt, kun je gewoon de server van een land kiezen waar de race wordt gestreamd, en hoppa, je hebt toegang! Laat het me weten als je meer vragen hebt! SophieF1 Ik gebruik PIA ook, en ik ben er zeer tevreden over! Het werkt prima met Viaplay en F1TV – echt een topspul voor de races! Jasper1985 Cool, dat klinkt goed! Maar werkt PIA ook op smart TV? Ik wil het op een groot scherm kijken. F1Fan88 Ja, dat kan zeker! Je kunt PIA op veel smart TV’s installeren, of je kunt je telefoon/laptop als hotspot gebruiken om je TV ermee te verbinden. Genoeg opties! JeroenF1 Waarom zou je niet gewoon een gratis VPN gebruiken? Is dat niet makkelijker? SophieF1 Gratis VPN’s zijn vaak sloom en kunnen uitvallen, vooral tijdens een race. Ik had er slechte ervaringen mee, en blijf nu gewoon bij PIA. Het is het geld echt waard! Marktovenaar Heb gehoord dat je met PIA ook toegang hebt tot streams in andere landen. Klopt dat? F1Fan88 Precies! Je kunt overal zijn virtueel. Dus als je bijvoorbeeld een paar weken naar Spanje gaat en je wilt de Nederlandse race-nuances, dan zet je PIA aan, kies je Nederland en voilà! LisaF1 Maar zijn er extra kosten aan verbonden ofzo? Of is het een vast bedrag? F1Fan88 Het is meestal een maandelijkse of jaarlijkse vergoeding, maar ze hebben vaak kortingen als je voor een langere periode betaalt! Je krijgt veel waar voor je geld, trust me! MarkNL Thanks allemaal voor de tips! Ga PIA zeker proberen, klinkt als de oplossing! Veel plezier met de race! Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: Hoe maak ik mijn telefoon simlock vrij zonder gedoe? Gebruiker: SmartphoneLiefhebber Hey allemaal! Ik heb een vraagje. Ik heb een telefoon die nog een simlock heeft van de provider. Ik wil ‘m graag simlockvrij maken, maar ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen. Iemand tips of trucs? Of moet ik naar de winkel? Alvast bedankt! Expert: TechGuru99 Hey SmartphoneLiefhebber! Goed dat je vraagt, het kan soms een beetje ingewikkeld zijn, maar ik kan je helpen. Hier is een stap-voor-stap uitleg om je telefoon simlock vrij te maken: Check je contract: Vaak zit er een periode aan je contract vast waarin je telefoon simlock heeft. Kijk of je daar al vanaf bent! Je kunt je provider hiervoor bellen of de website checken. Vraag een ontgrendelcode aan: Veel providers geven je een ontgrendelcode als je aan bepaalde voorwaarden voldoet (bijv. dat je je contract hebt afgerond). Dit kan meestal online via hun klantenservice of gewoon via de telefoon. Gebruik de code: Zet de telefoon uit en haal de simkaart eruit. Plaats een simkaart van een andere provider in je telefoon. Zet je telefoon weer aan. Je krijgt nu een melding om de ontgrendelcode in te voeren. Voer de code in die je van de provider hebt gekregen. Check of het werkt: Na de code in te voeren, zou je telefoon gewoon moeten werken met de nieuwe simkaart. Probeer even te bellen of internetten. Geen gedoe?: Als het lukt is het helemaal chill! Maar als je er niet uitkomt, kun je een lokale reparatiewinkel proberen. Zij kunnen het ook voor je doen, maar daar betaal je vaak wat meer voor. Dat was het zo’n beetje! Succes en laat even weten of je hulp nodig hebt! Reacties van andere gebruikers: Gebruiker: JeroenK Oh, goede info! Heb ik ook gedaan met mijn oude telefoon. Werkt prima! Gebruiker: TechniekTijger Ik weet dat sommige apps ook helpen om simlocks te verwijderen, maar dan moet je wel voorzichtig zijn. Goede kans dat je sommige apps moet betalen en niet altijd werkt het. Beter via je provider gaan dacht ik. Gebruiker: Anja_Mobil Super handig die stappen! Dankje TechGuru99. Ik ben nu overgestapt naar een andere provider, dus dit komt echt op het juiste moment! Gebruiker: Basje Een lokale winkel lijkt me ook handig. Heb je misschien een idee van de kosten? Ik heb geen zin om het zelf te doen en wil ook geen risico lopen. Gebruiker: TechGuru99 @Basje, de prijzen kunnen echt verschillen. Soms vragen ze 20 euro, maar ik heb ook wel eens gehoord van 50 euro. Dus even rondkijken kan geen kwaad! Gebruiker: LindaLovesTech Ik heb het zelf laten doen bij een winkel en ze waren heel behulpzaam! Maar kan je het ook online zelf regelen? Ik ben niet zo goed met al die gedoe. Gebruiker: Rickster Ja, dat kan ook dus. Gewoon goed lezen wat de stappen zijn en dan gaat het zeker lukken. Ik had ook meer geluk op de website van mijn provider dan in de winkel zelf. Gebruiker: SmartphoneLiefhebber Thanks allemaal! Ik ga het meteen proberen. Hopelijk werkt het zoals jullie zeggen. Duim voor me! Gebruiker: Melvin87 Succes! Mocht het niet lukken, laat het weten. We denken mee! Lees het volledige bericht hier
  • Recente prestatie

• Xairox heeft zojuist een badge verdient
      Eén week actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...