Spring naar bijdragen

laptop aansluiten op home cinema en hd tv


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  2
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-01-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe laptop en hd tv te kopen. De home cinema heb ik al enkele jaren.

Mijn receiver 5.1 heeft een optical in als digitale input. (ondersteunt dd en dts)

Het is de bedoeling dat ik blue ray en dvd's bekijk via mijn laptop op de hd tv, en het geluid via de home cinema krijg.

Is het mogelijk om de videokaart van de laptop via hdmi te verbinden met de hd tv, en het geluid via de optical out van de laptop te verbinden met de optical in van de home cinema?

Beinvloed de geluidskaart van de laptop de geluidskwaliteit van de home cinema als ik met een opticale cable werk?

Moet ik een 5.1 geluidskaart hebben?

Is het belangrijk dat mijn geluidskaart dts ondersteund als ik dit wil verkrijgen op mijn home cinema? Of hangt dit af van bepaalde software?

Welke videokaart raden jullie mij aan? Het is vooral bedoelt om blue ray en dvd af te spelen.

Alvast bedankt!

PS: sorry voor de lange vragenlijst  ::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 2
  • Reacties 2
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

als je een video kaart heb met HDMI aansluiting kun je je laptop gewoon via HDMI aansluiten op de tv.

Als je een goede HDMI kabel koopt dan kun je audio en video over die kabel laten gaan dus heb je maar 1 kabel nodig.

Bij mijn home cinema set kan ik op de optie TV modus zetten. Hierbij pakt de home cinema set gewoon de audio van wat er op dat moment op tv is ( gewoon tv kijken of de pc/laptop)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 101
  • 5,3k

  • Bijdragen:  1
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik zit met eenzelfde probleem.

Mijn home cinema geeft wel het geluid van de tv weer en ook het beeld en geluid dat via de digitale ontvanger loopt.

Echter, als ik m'n notebook aansluit op de tv via HDMI en ik zet m'n home cinema op 'tv' blijft het vooralsnog stil. Het beeld en geluid loopt dan alleen via de tv. Hoe kan ik nu het geluid van m'n notebook op de home cinema krijgen?

M'n notebook (Dell inspiron 1525) heeft de volgende uitgangen:

HDMI, S-video, VGA, mini-jack

M'n homecinema heeft een scart, s-vidoe en tulp ingang.

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...