Spring naar bijdragen

Aankoop nieuwe pc


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Minstens 500W heb je wel nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500
  • Reacties 70
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  54
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Hallo mensen,

Ik heb vandaag nog is geinformeerd en deze pc gaat het zeer waarschijnlijk niet worden.

Dus mijn vraag: Kunnen jullie een PC van max 700 euro met beeldscherm (liefst 22 inch) inelkaar sleutelen?

Ik wil hiermee kunnen gamen, er moet genoeg RAM inzitten, een redelijke hardeschijf van minimaal 250GB, een goede processor, er mag 1 jaar garantie bij (maar ik wil niet te veel betalen aan garantie) en een voeding die bij de videokaart past. XP/Vista is niet nodig!

Ondertussen had ik dit: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?product[53590]=1 maar dit is niet echt goed, ivm prijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 54

  • Bijdragen:  2.725
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  22-09-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Ik zie alleen een voeding van 565 Watt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 21
  • 2,7k

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Als je een link wilt kopiëren van Azerty, moet je met je rechtermuisknop op de wereldbol klikken en dan op kopelingslocatie kopiëren.

In ieder geval wil ik wel wat samenstellen,

nog een paar vragen:

- Moet de pc worden geassembleerd? Dus in elkaar worden gezet + getest.

- Verdere randapparatuur? Dus toetsenbord, muis, muismat en boxen.

- Wil je toevallig een Micro-ATX kast? om ruimte te besparen?

- Moet er een draadloze netwerk kaart bij? Of maak je gebruik van kabel?

Op elke component zit wel garantie, dus dat hoef je niet perse bij te kopen, als je voor assemblage kiest zit er automatisch 1 jaar garantie bij, maar daarvoor zou ik geen assemblage kiezen als je alleen voor de garantie gaat..

Zal nu beginnen aan mijn samenstelling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Derde punt hoef je wat mij betreft niet standaard te vragen. Als je gaat gamen, is mATX bijna onmogelijk vanwege de ruimte-innemende videokaart(en).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  54
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Geassembleerd, mag hoeft niet.

Randapparatuur, hoeft niet.

Een draadloze netwerkkaart hoeft ook niet perse.

Oke dankje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 54

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ok,

dan heb ik dit samengesteld.

Zal binnenkort wat toelichting erover geven, nu geen tijd..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

In die 700 euro moet een monitor. Die samenstelling is dus lang niet toereikend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

In die 700 euro moet een monitor. Die samenstelling is dus lang niet toereikend.

Damn had inderdaad dat stuk over monitor over het hoofd gezien, heb een aanpassing van de videokaart gemaakt:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B199228%5D=1&product%5B90496%5D=1&product%5B198682%5D=1&product%5B204552%5D=1&product%5B72197%5D=1&product%5B224668%5D=1&product%5B219782%5D=1&product%5B42465%5D=1

Je komt nu op rond 600 euro uit. Je kan ook voor de X2 550 gaan, die concurreert met de E7400/E7500. Deze processor die ik nu heb gekozen concurreert met die E8400/E8500.

De processor is AM3. AM3 kan AM2+ en AM3. Ik heb gekozen voor een AM3 moederbord met een goede geluidskaart en voldoende ruimte voor 3x PCI-E x16, PCI-E en PCI.

Verder een lekkere zuinige moederbord die gebruikt maakt van DDR3, dus heb gekozen voor PC3-10666, is niet heel veel duurder dan PC3-8500, terwijl het wel sneller is, dat is mooi meegenomen. Het setje heeft een snelheid van 1333 MHz. 4GB is nu meer dan voldoende, moet je wel gebruik maken van 64 bits om het volledig te gebruiken, anders gebruik je 3,2 GB.

De videokaart is een HD 4850 OC. OC betekent over clocked. Hij is dus door de fabriek al over geclocked waar die weer wat sneller. Verder staat de hardware van de HD 4850 erom bekend dat het makkelijk over te clocken is. Uit verschillende benchmarks en reviews is de HD 4850 een goede videokaart voor games, en hij is nu zelfs nog wat sneller, wat lekker is meegenomen.

Verder voor de CM 690 gegaan van Cooler Master. Deze kast heeft een goede airflow wat handig is bij het overclocken van een processor en alle onderdelen zijn makkelijk in te bouwen. Als je wat meer wilt besparen op de kast, kan je voor de Elite 335 gaan van Cooler Master. Dan heb je wat meer geld over voor een monitor.

Verder voor de F1 ShinPoint van Samsung gegaan, een goede harde schijf is redelijk stil en zuinig is. 640 GB is voldoende, als je veel download kan je gaan voor 1TB.

Een voeding van OCZ. OCZ levert goede voedingen, die ook nog eens goedkoop zijn, in ieder geval goedkoper dan de M520 van Cooler Master. Deze voeding is modulair wat beter is voor de airflow in je kast.

Je hebt nu nog zo'n 100 euro over voor een monitor. Ik raad het je niet aan om bij Azerty te kopen omdat het daar nogal duur is. Daarnaast is het ook beter om in een winkel even te kijken hoe je monitor er in het echt uit ziet. Stel je koopt een monitor, maar je vindt helemaal niet mooi (eigen smaak) is dat minder. Kan je beter meteen kijken of die er goed uit ziet naar jouw wensen zodat je meteen tevreden bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  54
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Oke,

Ik heb gisteravond nog is een Dell XPS inelkaar geklikt en kwam op €747,35 excl btw en verzendkosten. Misschien gaat er nog wat af (max. €50,-) omdat ik hem bij dat bedrijf bestel, dan kan ik de btw er ook af halen en dan betaal ik dus maar ± €700,-

Voor die prijs heb ik deze pc:

Intel® Core2 Duo Processor E8400 (3,00 GHz, 1.333 MHz, 6 MB cache)

Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 32 Bit - Nederlands 

Microsoft® Works 9 - Nederlands

1 jaar Premium garantiesupport 

21,5-inch S2209W Full HD-breedbeeldscherm - Europees (zwart, 1.920 x 1.080)

750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA/100 harde schijf met 16 MB DataBurst™-cache

4.096 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [4 x 1.024]

512 MB ATI® Radeonâ„¢ 4850 grafische kaart 

16x dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen/schrijven)

Dellâ„¢ USB Entry Keyboard - Dutch (QWERTY)

Dell USB-lasermuis met schuifwiel en 6 knoppen - zwart

Geïntegreerde HD-audio met Dolby Digital 7.1

Geen luidsprekers (vereist om geluid via uw computersysteem te kunnen afspelen)

19-in-1 geheugenkaartlezer

Bij dat bedrijf raden ze me aan om deze pc te kopen i.v.m. garantie e.d.

Dit is een goed systeem waar je redelijk tot goed mee kan gamen en het heeft goede uitbreidings mogelijkheden.

Wat vinden jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 54

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

........... Dan weer wel, dan weer niet, dan weer wel bij Dell... Wat is het nou?

Vista Home Premium SP1 32 Bit + 4.096 MB mem...? En waarom DDR3?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

OMFG, ik heb net een pc voor je samengesteld omdat je zei dat het met Dell niks meer gaat worden, kom je weer aan met een pc van Dell. Ik weet niet wat je wilt, eerst een pc samenstellen, daarna weer dell, daarna weer pc samenstellen, daarna weer dell...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  54
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Nou kijk, dat is simpel uit te leggen. Voor mij maakt het niet zo uit, ik wil wel het liefst een Dell, maar ik zit met mijn ouders. Die willen het liefst bij de €500,- en dat kan tegenwoordig echt niet! Ze betalen €500,- voor mij en de rest moet ik zelf betalen. Maar ze hebben het liever niet, ze hebben absoluut geen verstand van computers en daarom zit ik ook enorm te twijfelen. Ik wil de optimale prijs/kwaliteit verhouding hebben.


Post Merge: juli 22, 2009, 08:52:56 pm

Ja sorry, maar ik wil vergelijkings materiaal hebben. Wat jij net hebt gegeven is goed, maar wil gewoon vergelijken wat het beste is voor de minste prijs. (zo willen me ouders het)


Post Merge: juli 22, 2009, 09:02:16 pm

Zo'n man van me werk heeft dit ook samengesteld, kunnen jullie hier over oordelen?

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B201006%5D=2&product%5B2002%5D=1&product%5B85332%5D=1&product%5B81315%5D=1&product%5B56577%5D=1&product%5B27456%5D=1&product%5B199808%5D=1&product%5B221338%5D=1&product%5B62018%5D=1


Post Merge: juli 22, 2009, 10:23:22 pm

Sorry dat ik zo enorm lastig ben! Het zou een stuk makkelijker zijn als me ouders niet zo dwars lagen, ben pas 16 dus kan niet zomaar een pc kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 54

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Wat ik van de samenstelling van die man vind? Er valt nog heel wat aan te verbeteren, zo te zien is zijn kennis niet volledig up-to-date. Vooral voor een extreme budget-pc is een E8400 i.c.m. een P43 bord (sja, dat kan zelfs ook nog, maar P45 vind ik een wat betere keuze) al te duur. Dan kun je beter overgaan naar AM2+. De voeding is wel goed, ik gebruik hem zelf veel in opstellingen. Het grote nadeel van die voeding is echter dat hij niet modulair is, maar daar komen we wel overheen. De kast is niks: veel te duur en weinig kwaliteit. De videokaart kan al helemaal niet, die is sowieso al extreem duur voor een HD4870 en daarnaast kan een HD4870 al totaal niet in dit systeem, daar heb je het geld niet voor. Een WD Caviar Green is nou niet bepaald een logische keuze aangezien die duurder en trager is dan een WD Caviar Blue of Black of een Samsung Spinpoint F1 640GB. Van het scherm moet je houden, maar in dit geval is een T220 logischer: betere kwaliteit en slechts een paar euro duurder.

Over het algemeen ben ik negatief over die Dell pc. Er zitten gewoon onderdelen in die je niet wilt hebben en zult moeten vervangen, iets wat geen goed uitgangspunt is voor een nieuwe computer. Ook met (flinke) korting heb je er geen voordeel van. Wat je zou kunnen doen, is nu een pc van rond de 550 tot 600 euro halen en dan doorsparen voor een monitor. Ik neem aan dat je wel een monitor thuis hebt staan, bijvoorbeeld die van je oude pc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  54
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Over het algemeen ben ik negatief over die Dell pc. Er zitten gewoon onderdelen in die je niet wilt hebben en zult moeten vervangen, iets wat geen goed uitgangspunt is voor een nieuwe computer. Ook met (flinke) korting heb je er geen voordeel van. Wat je zou kunnen doen, is nu een pc van rond de 550 tot 600 euro halen en dan doorsparen voor een monitor. Ik neem aan dat je wel een monitor thuis hebt staan, bijvoorbeeld die van je oude pc.

Oke, daar raadde ze me aan om die pc te kopen, omdat hij veel uitbreidingsmogelijkheden heeft en voor dat budget een redelijke pc is voor wat ik ermee wil doen. Er zit ook en beeldscherm bij, is ook niet verkeerd. Ik heb thuis een grote CRT-monitor staan, waar ik niet echt super blij mee ben. Als ik voor bovenstaande pc 700 euro betaal, is dat toch goed? Ik kan later altijd nog upgraden.

Wat vinden jullie? Ik twijfel namelijk enorm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 54

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ik heb je net verteld wat ik ervan vind. Dat je niet blij bent met die CRT monitor, betekent nog niet dat je hem direct moet vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  54
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Wat voor onderdelen hoef ik dan niet te hebben?

Die 4GB is niet zo erg, ik kan via school een licentie kopen voor 15 euro (Vista 64-bits). Voorderest is de videokaart wel oke en als ik een andere wil kan ik die kopen. Dan kan ik misschien Dual/Triple Boot, met XP 32-bits, Vista 32-bits en Vista 64-bits of niet? De voeding die erin zit is ook goed genoeg voor uitbreidingen (dan moet ik er wel andere componenten uithalen (bijv. videokaart voor een videokaart) die ik dat niet nodig heb).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 54

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Je moet gewoon alle componenten hebben die we al hebben aangeraden. Een monitor is niet direct nodig, het is aan jou of je die wel of niet nu aanschaft. Als je er later pas geld voor over hebt, is dat helemaal niet erg en kun je hem gewoon dan kopen.

Ik heb expres even niet gereageerd op dit topic, omdat ik denk dat je in de paar dagen ertussen goed hebt kunnen nadenken over de situatie. We horen het wel als je eruit bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  54
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Jongens, allereerst wil ik jullie allemaal bedanken! Ik heb nog is goed nagedacht, gepraat en overwogen en ik ben er uit gekomen.

Het wordt een Dell XPS430 van 700 - 750

In het systeem zitten de volgende componenten:

PROCESSOR Intel® Core2 Duo Processor E8400 (3,00 GHz, 1.333 MHz, 6 MB cache)

BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Nederlands

MICROSOFT-TOEPASSINGSSOFTWARE Microsoft® Works 9 - Nederlands

ONDERSTEUNINGS - SERVICES 1 jaar Premium garantiesupport

MONITOR 21,5-inch S2209W Full HD-breedbeeldscherm - Europees (zwart, 1.920 x 1.080)

HARDE SCHIJF 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA/100 harde schijf met 16 MB DataBurst-cache

GEHEUGEN 6.144 MB 1.066 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048 + 2 x 1.024]

GRAFISCHE KAART 512 MB ATI® Radeon 4850 grafische kaart

OPTISCH(E) STATION(S) 16x dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen/schrijven)

TOETSENBORD Dell USB-multimediatoetsenbord (zwart) - VS/Europa

MUIS Dell USB-lasermuis met schuifwiel en 6 knoppen - zwart

LYDSOFTWARE Geïntegreerde HD-audio met Dolby Digital 7.1

LUIDSPREKERS Logitech Speakerset X-230 2.1

DISKETTE / MEDIASTATIONS 19-in-1 geheugenkaartlezer

Hier zit een draadloze adapter of via het lichtnet bij.

Alles wat hier staat is binnen de 750,- bij elkaar, wat vinden jullie? Ik weet dat sommige liever haar/zijn pc in elkaar willen zetten en aparte onderdelen bestellen maar ik vind dit best een goede pc. Hier kan ik alles mee. De videokaart is goed genoeg voor mij, ik speel games maar het hoeft niet super om op te gamen. Zonde van het geld als je zo vaak gamed als ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 54

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Als ik alles zo zie, vind ik het een prima pc. Als je hem echt voor die prijs hebt kunnen krijgen, ben je best goedkoop uit. Ik ben blij dat er nu een wat snellere videokaart in zit, die andere kon echt niet. Het enige wat me opvalt, is dat er nu 6GB DDR3 in zit. Sowieso heb je aan 4GB zat, daar kun je echt al heel veel mee. Als je 50 euro kunt besparen door die 2x1GB weg te laten, zou ik het zeker doen. Al met al is het zo een prima pctje en daar kun je nog redelijk lang mee vooruit. Alleen jammer dat het Dell is, vanwege het moederbord. Upgrades zijn daar wel mee te doen, alleen kan ik niet zien of je nog uitbereidingsmogelijkheden hebt. Wat voor voeding zit er nu eigenlijk in? Daar ben ik nog wel even benieuwd naar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  3 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...