Spring naar bijdragen

PC Samenstellen


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  53
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  22-06-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  30

Je hebt me over gehaald  :) ( Je bent goed met uitleggen! )

Ik denk dat mijn ouders het wel goed zullen vinden dus het wordt ongeveer €789.

Denken jullie dat je bij Azerty ook in termijnen mag betalen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 53
  • Reacties 62
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Nou... nee. Het is vooraf betalen of met iDeal, voor zover ik weet kun je bij geen enkele hardwarewinkel in termijnen betalen.

Maar wat betreft de monitor: :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  53
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  22-06-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  30

Als ik mijn nieuwe PC heb gebouwd zou ik dan meteen Windows Vista 64x of meteen Windows 7 64x er op installeren?

En Windows 7 is toch nog Beta?

En ik heb deze Torrent voor Windows 7 gevonden:

http://thepiratebay.org/torrent/5043679/Windows_7_Ultimate_AIO_Activated

En dan ga ik de taalpakket installeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 53

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Dat kun je doen. Windows 7 is in de laatste fase voordat het in de winkels komt te liggen, de zogenaamde RTM fase. Dat betekent dat alle leveranciers voor Windows 7 (Acer, HP, enz.) de .iso in bezit hebben en kunnen leveren op de pc's. In principe is dat dus een prima werkende versie, maar nog niet 100% als het om ondersteuning gaat.

Als je het mij vraagt, is Windows 7 goed te gebruiken, maar verwacht er nog niet teveel van. Voor het overbruggen van de paar maanden tot Windows 7 daadwerkelijk verkrijgbaar is, werkt de RTM versie echter prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  53
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  22-06-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  30

Okay, ik ga hem nu downloaden  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 53

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ik PM je wel even een betere versie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  53
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  22-06-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  30

Thanks~!

Dan download ik die van jou wel, dus alleen de Engelse versie en niet de Multi Language versie, tocht?

Want ik dan misschien wel de taalpakket van deze site halen.

http://www.pcwebplus.nl/tsoft/w7taalpakketten.htm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 53

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Volgens mij moet dat kunnen ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  53
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  22-06-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  30

Maar zal Windows 7 mijn drivers ondersteunen want de meeste Driversoftware zijn dan voor Windows XP en Vista maar nog niet voor Windows 7.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 53

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Dat schijnt best mee te vallen. Eén van de pluspunten die vaak genoemd wordt voor Windows 7, is de driverondersteuning. Bij installatie worden sommige drivers al opgespoord en direct geïnstalleerd, zodat je zelf niets meer hoeft te doen. In hoeverre dat goed werkt, weet ik niet omdat ik daar geen ervaring mee heb, maar ik neem aan dat dat wel goed zit. Daarnaast heb ik heel wat drivers al beschikbaar gezien voor Windows 7. Ik denk niet dat je je daar zorgen om hoeft te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  53
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  22-06-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  30

Huh...?

Waar zijn de post?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 53
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Berichten van 16 augustus zijn verloren gegaan!

http://www.duken.nl/component/option,com_smf/Itemid,81/topic,31822.0

Sorry iKaos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  53
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  22-06-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  30

No problem maar bedankt voor de uitleg~!


Post Merge: 18 augustus 2009, 11:27:51

Raar, Ik heb gevraagd aan een Computer winkel die heet: MoreForLess en ze zeiden dat de Cooler Master Hyper N520 CPU cooler niet voor AM3 Processoren zijn.

Ik citeer de zin wel:

De CPU koeler zit standaart bij de processor geleverd en de N520 van coolermaster welke je had uitgekozen is niet voor AM3 processoren en tevens niet leverbaar.

Dus de N50 CPU cooler is niet goed?

Dit is de samenstelling van Tom:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[229732]=1&product[198908]=1&product[92113]=1&product[35577]=1&product[72197]=1&product[212039]=1&product[198869]=1&product[224663]=1&product[198681]=1&product[224669]=1&product[2144]=1


Post Merge: 18 augustus 2009, 17:22:28

En nog een vraagje: waarom heb ik de extra CPU koeler nodig? Er zit toch al een CPU koeler bij de CPU?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 53

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Is die zaak wel betrouwbaar? Als zij niet eens weten dat ten eerste die koeler wel voor AM3 is en ten tweede dat als zij toevallig zien dat hij alleen voor AM2 en AM2+ zou zijn, ze niet weten dat die fysiek uitwisselbaar zijn, dan vraag ik me wel af of ze daar de juiste mensen hebben zitten.

En nee, in principe heb je die koeler niet nodig. Hij zorgt echter wel voor extra stilte en de mogelijkheid om te overclocken, iets wat met de boxed cooler niet zal gaan. Ik heb het vast wel ergens in mijn posts uitgelegd. Als je het budget ervoor hebt, zou ik hem gewoon nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  53
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  22-06-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  30

Bedankt voor de uitleg en ik zie nu inderdaad op Azerty dat hij ook AM3 ondersteunt en ik heb een de link naar hun gestuurd en ik probeer ze nu still te krijgen met hun praatjes  :duivel:

Maar ik denk niet dat ik geoverclocken, is er dan misschien een andere goedkopere/betere/stillere CPU koeler voor in de plaats? Of als de standaard CPU koeler goed is kan ik misschien geld besparen of een andere onderdeel verbeteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 53

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Als je echt geen koeler wilt, zou ik het zo doen:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B215038%5D=1&product%5B224669%5D=1&product%5B224663%5D=1&product%5B198869%5D=1&product%5B212039%5D=1&product%5B72197%5D=1&product%5B35577%5D=1&product%5B92113%5D=1&product%5B229732%5D=1

Ook leuk, maar een tikkie duurder. Wat mij betreft is dat best, als jij het OK vindt. Er zit nu dus geen CPU koeler meer bij, maar wel een aardig wat sterkere (en duurdere) processor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  53
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  22-06-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  30

Ik denk dat ik het bij de eerdere samenstelling blijf  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 53

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Mwa, ik ben de samenstelling even up-to-date gaan maken. Er zijn namelijk wat nieuwe AM3 moederborden (785G chipset) uitgekomen en sommige prijzen zijn gezakt (X4 945 bijv.). Ik denk dat je verstandig doet aan het volgende:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B206835%5D=1&product%5B209260%5D=1&product%5B35577%5D=1&product%5B230032%5D=1&product%5B229732%5D=1&product%5B92113%5D=1&product%5B72197%5D=1&product%5B224663%5D=1&product%5B215038%5D=1

De veranderingen:

1) Met de snellere CPU zou dat betekenen dat je sowieso niet meer hoeft te overclocken, de X4 945 biedt zat snelheid om het nog een hele poos mee uit te zingen.

2) Het moederbord is er eentje van de 785G chipset geworden, goedkoper dan het andere moederbord en zeker goed: Asus. :)

3) Ik heb nu een P2070 in de opstelling gezet, een wat luxere monitor met een 3 cm dik scherm en betere voet. Hij heeft één DVI-I ingang, gelukkig heeft je videokaart ook twee DVI-I uitgangen, zodat je hem met een DVI-I kabel zonder verloopstukjes kunt aansluiten.

Belangrijk is wel dat je geen andere apparaten op de monitor wilt aansluiten, dat past niet! Als je wel van plan was om twee apparaten aan te sluiten (xbox, oude pc of iets dergelijks), geef het dan even aan.

4) Ik heb er nu PC3-8500 geheugen in zitten. Aangezien je niet gaat overclocken, bespaar je 15 euro op het geheugen. Dat zit nu dus in de monitor. ^-^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  2
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Ik heb ook stiekem met dit forum mee zitten lezen, maar het systeem wat je nu bij elkaar gezet hebt ziet er echt goed uit, ik zit er ook over na te denken deze aan te schaffen.

Stel die DX 11 kaarten komen uit en dan haal ik er daar een van, gaat die dan niet bottlenecken?

Alleen er moet nog een goeie netwerkkaart in, nog aanraders?

Worden alle kabels meegeleverd?

Jullie weten wel waarover jullie praten O0

groetjes

zal een mooie 21,5 inch of 22 inch goed zijn met deze pc?

zoiets als http://azerty.nl/2-1055-220359/lg-w2261vp-pf-lcd-scherm-t.html

@isa toch bedankt, ga je hem laten assemblen of zelf doen?

haha ja ik bedoelde jou ja ipv ika typte ik isa :P

maar kijk je wel veel tutorials voordat je hem zelf gaat bouwen en kijk al helemaal uit dat je niet statisch ben, zo had ik een keer mijn eigen videokaart doorgebrand.

dus voordat je gaat sleutelen aan je pc iets van ijzer aanraken

elke keer als ik naar deze pc kijk kan ik niet wachten tot hij in mijn kamer staat hihi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 2

  • Bijdragen:  53
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  22-06-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  30

@ Tom, Heel Erg bedankt voor je nieuwe samenstelling~!  O0

Ik vind deze samenstelling veel beter dan de oudere en ik ga voor deze onderdelen :peace:.

Ik heb geen Xbox of andere PC's die ik er op wil aansluiten dus 1 DVI-I ingang is genoeg voor mij, maar hoef ik geen aparte koelpasta meer aanteschaffen voor de CPU?

En de Quad-core CPU en de monitor vind ik tegek!  ;D

Super Bedankt~!

@ deempjuh, ik denk wel dat ze ook wel de nodige kabels er bij leveren, maar over de DirectX 11 kaarten weet ik er helemaal niets over. :redface:


Post Merge: 19 augustus 2009, 15:33:53

Je bedoelt mij toch?

Zoja, Ik ga hem zelf in elkaar zetten (Dit word dan mijn eerste keer )  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 53

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ik heb nu de koeler uit het systeem geschopt, koelpasta is voor de boxed cooler (koeler bij de CPU) niet nodig omdat die er gewoon opgedrukt wordt.

O ja, als je de doos van de monitor openmaakt, kijk dan even voor een foldertje/briefje met een code erop. Je krijgt op dit moment namelijk 20 euro terug als je een P2250 of P2270 aanschaft. :)

@deempjuh: je zou hiervoor best een eigen topic mogen openen, dan kunnen we misschien nog wat aan het systeem schaven zodat hij voor jou ook optimaal wordt en je vragen goed beantwoorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  53
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  22-06-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  30

Krijg je alleen op de P2250 of P2270 € 20 korting of bedoel je op de P2050 of P2070 ?

En als het een typ fout was, weet je misschien de datum van de actie? Of weet je misschien een website met de actie er op?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 53

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Geen idee wat daar de site van is, dat moet je zelf even opzoeken. 't Zal ongetwijfeld op de flyer staan die je erbij krijgt. Ach, de actie zal wel voor de hele serie zijn, dus de P2x50 en P2x70.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  53
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  22-06-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  30

Jammer het is in ieder geval niet voor de P2070  :'(

http://www.samsung.com/nl/experience/monitors/monitor_cashback/monitor_cashback.html


Post Merge: 19 augustus 2009, 19:16:06

Ohhh ja, wat is eigenlijk het verschil tussen de P2050 monitor en de P2070 monitor? Behalve de €20 verschil?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 53

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ik heb nu een P2070 in de opstelling gezet, een wat luxere monitor met een 3 cm dik scherm en betere voet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  4 leden zijn actief

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Gast Avenue 17

    Gast Avenue 17

    Geplaatst

    The charming answer

    Drifter

    Geplaatst

    Hierbij nog 10 Toppers als aanvulling op bovenstaande Gratis Games Fall Guys: Ultimate Knockout Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc Ook na de hype is Fall Guys een geweldige partygame. Met honderd man door een hindernisbaan vol draaiende hamers, sloopkogels en vliegende platformen stormen is natuurlijk een recept voor ultieme chaos. Dankzij de logge physics en merkwaardige besturing kun je eigenlijk ook niet boos worden als je vlak voor de finish van de baan wordt ge-yeet. Honkai: Star Rail Platforms: PlayStation 5, Android, iOS en pc Onze Kamal is nog steeds verslingerd aan de gratis, strategische rpg Honkai Star Rai. Voor deze game laten we dan ook hem aan het woord: “Als ik Honkai: Star Rail zou moeten samenvatten: het is een van de meest gedetailleerde rpg’s, die maar blijft verrassen. Als je Genshin Impact speelt, weet je al hoeveel passie miHoYo in zijn games stopt. Honkai: Star Rail is geen uitzondering. Ik ben sinds dag één een megafan en kan de game aan iedere fan van rpg-games aanraden.” Nou, duidelijk dus. Overwatch 2 Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc Overwatch 2 stelde bij verschijning behoorlijk teleur. De singeplayercampagne ontbrak (en is inmiddels geannuleerd), de game was niet bijster veel veranderd ten opzichte van het eerste deel en personages vrijspelen kost veel speeltijd óf geld. Nu spelers elk nieuw personage direct kosteloos ontvangen, is Overwatch 2 een stuk beter om gratis te spelen. Bovendien is Blizzards hero-shooter na al die jaren gestroomlijnder en gevarieerder dan ooit. Marvel Snap Platforms: Pc Er zijn talloze mobiele games, maar Marvel Snap verdient absoluut een vermelding. Het heeft alles wat je wilt van een gratis cardgame: een eerlijk verdienmodel, simpele regels en een fantastische presentatie. Even een online potje spelen is eenvoudig, en het introduceert het grote publiek op een leuke manier aan minder bekende helden. Dota 2 Platforms: Pc Vaak wordt Dota 2 de ingewikkeldere tegenhanger van League of Legends genoemd, maar dat is voor de community zelf vloeken in de kerk. Alleen al omdat alle helden bij aanvang gratis beschikbaar zijn, in tegenstelling tot League. Bovendien is de gameplay nóg strategischer ingestoken, met een strenge doch bevredigende leercurve voor nieuwkomers. Spelunky Classic Platforms: Pc In Spelunky is elke stap voorwaarts een risico, terwijl je een weg graaft door de ondergrondse gangen. Spelunky HD en Spelunky 2 zijn wellicht betere opties, maar als je de bikkelharde roguelike-platformervaring van Derek Yu’s franchise in z’n meest pure vorm wil beleven, dan is het origineel nog altijd een goede optie. Counter-Strike 2 Platforms: Pc Hoewel niet iedereen tevreden is over de veranderingen in Counter-Strike 2 ten opzichte van Global Offensive, kun je eigenlijk niet om de game heen. Al jarenlang is het de gouden standaard voor competitieve shooters die draaien om pure reflexen en strategie. Daarbij is de balans nog steeds uitstekend, en hebben maps een welkome grafische make-over gekregen. Geef het nog even, en dan is Counter-Strike weer helemaal terug op het oude niveau. De Sims 4 Platforms: PlayStation 4, Xbox One en pc Je bent een fortuin kwijt als je alle Sims 4-uitbreidingen wilt aanschaffen, maar gelukkig is de basisgame gratis. Toegegeven: de meeste spelers willen waarschijnlijk van start met een of twee uitbreidingen, maar de game is ook prima op zichzelf te spelen. Final Fantasy 14 Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc Final Fantasy 14 betreft één van Square Enix’ grote comebackverhalen. Inmiddels is het een van de populairste mmo’s ter wereld en met elke uitbreiding steeds completer. Sommigen claimen zelfs dat de mmo de beste Final Fantasy-verhalen tot op heden bevat. De game is nu gratis te spelen tot en met level 70, waarbij spelers kunnen kiezen uit 16 verschillende jobs. Doki Doki Literature Club Platforms: Pc Je voelt je in de maling genomen wanneer Doki Doki literature Club van een datingsim verandert in een horrorgame. Hoe en wat is beter om zelf te ontdekken, maar het is goed om te weten dat er inmiddels een Plus-versie van de game met meer content is verschenen. Maar voor de meesten is het origineel een hele goeie gratis game.

    Drifter

    Geplaatst

    Beste @knabbel, er is door @Mafketel een reactie geplaatst met een linkje naar een overzicht van 10 Seedbox providers. Als je die link opent kan je zelf bij elke provider even checken of de mogelijkheid er is om met een Paysafecard te betalen. Het is natuurlijk heel fijn om een kant en klaar lijstje gepresenteerd te krijgen, maar je kan natuurlijk zelf ook iets doen.
  • Recente prestatie

    • Victoroql heeft zojuist een badge verdient
      Eén maand actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

    Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...