Spring naar bijdragen

pc met i7 processor samenstellen


VXL

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  772
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Heej,

Ik heb heb al een aantal keer eerder gepost om wat samen te stellen, maar daar heb ik verder niks mee gedaan, maar nou wil ik een pc laten samenstellen, maar neem het dus niet al te serieus want waarschijnlijk koop ik hem niet, maar gewoon even om te zien hoeveel het kost om een goeie pc met i7 te laten samen stellen, en of het kan met het budget dat ik voorstel.

Nou ik wil dus een pc met i7 processor, en de videokaart maakt me eigenlijk niet veel uit, dus niet een hele dure. Maar mijn budget is maximaal 1000 euro, omdat mijn vader volgens mij via zijn eigen bedrijf de belasting eraf kan halen, zodat ik nog maar 800 euro hoef te betalen.

Ik heb er geen beeldscherm en boxen en toetsenbord/muis bij nodig omdat ik dat allemaal nog heb. Alleen als jullie vinden dat mijn budget ruim genoeg is om een goede pc met i7 samen te stellen, inclusief monitor, toetsenbord/muis, dan mag het er van mij wel bij.

Verder wil ik hem zelf denk ik wel in elkaar zetten, en er zelf windows op zetten, dus geen assemblage, maar ik weet niet of ik het zelf kan, want ik heb geen enkele ervaring in het bouwen van een pc, dus als er iets mis kan gaan, dan heb moet hij toch worden geassembleerd. Dus ik wil graag weten of het makkelijk is om de pc in elkaar te zetten, het zal waarschijnlijk met een goeie uitleg wel lukken hoop ik.

Verder zeggen jullie maar als er nog een vraag is aan mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 772
  • Reacties 50
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Je hebt sinds deze maand de nieuwe Core i7 (socket 1156), die qua budget beter en bij de Core i7 860 heb je nu een verbeterde hyperthreading en turbo modus waardoor die betere prestaties levert. Het is handig om daarbij een goede koeler te nemen zodat de turbo modus optimaal kan werken.

Het moederbord is ook meestal goedkoper (P55 chipset) dan de huidige chipset van de Socket 1366. Daarnaast maak S1156 ook gebruik van dual-channel waardoor je een bankje minder hebt dus goedkoper. Misschien is er dan ruimte voor randapparatuur.

Daarnaast stel je zou hem aanschaffen, komen de nieuwe kaarten van ATI, de HD 5850 en HD 5870. De adviesprijs van de HD 5870 is 320 euro, de HD 5850 zal waarschijnlijk goedkoper zijn en dus waarschijnlijk geschikt voor dit budget. Dus ik raad je daarvoor te gaan wachten.

Ok ik heb dit voor je samengesteld:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B217933%5D=1&product%5B91417%5D=1&product%5B193841%5D=1&product%5B35578%5D=1&product%5B230041%5D=1&product%5B230034%5D=1&product%5B72197%5D=1&product%5B83542%5D=1&product%5B221723%5D=1&product%5B224663%5D=1&product%5B42465%5D=1&product%5B226358%5D=1

De Core i7 processor (S1156)

Luxe moederbord met verschillende handige functies onder andere CrossFire, geheugen ondersteuning tot 16GB en PC3-12800.

Ik ga ik niet de hele toelichting geven omdat je aangeeft dat je hem waarschijnlijk toch niet gaat aanschaffen.

Heb al alle randapparatuur gekozen, dus dat zit erbij. Inclusief verzendkosten komt het op zo'n 1100 euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  772
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

heej, bedankt voor de snelle reactie,

Ik denk dat ik geen randapparatuur neem, i.v.m. dat mijn pa(denk ik) wel mee gaat betalen, maar als ik dan met een pc van 1000 euro aan kom zetten dan zegt hij heel waarschijnlijk dat dat onzin is en dat ik iets goedkopers moet gaan zoeken. Ik wil dus een goeie pc die een hele tijd mee kan gaan, en natuurlijk dus een i7 processor. Dus zo'n beetje alles ong. het beste als het kan voor ong. 800 euro zonder randapparatuur, alleen de videokaart maakt me dus niet veel uit, als ik maar met goeie snelheid kan werken met bijv. autocad, en photoshop. Voor de rest games maakt niet uit, dus voor de games hoef ik geen goeie videokaart, alleen voor andere dingen wel, ik zou niet weten waarvoor maarja.

En als ik dan de pc heb koop ik na de tijd denk ik nog wel eens een nieuwe monitor maar kan met de monitor die ik nu heb nog wel een tijdje vooruit. Maar ik zit nou een beetje mee dat ik hem wel graag in elkaar wil zetten, en graag zelf windows erop wil zetten, maar als hij bijv. kapot gaat moet ik wel garantie hebben denk ik, anders heb ik wel een probleem als hij zomaar kapot gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 772

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ik wil dus een goeie pc die een hele tijd mee kan gaan, en natuurlijk dus een i7 processor.

Daar zit een denkfout. Het is niet zo dat je met een i5 opstelling minder lang doorkunt dan met een i7, die twee opstellingen zijn bijna gelijkwaardig. Sterker nog, de i7 860 (dus ook echt een i7 CPU) presteert even goed of beter dan de i7 920. In combinatie met een P55 mobo ben je dus goedkoper uit dan met een X58 i7 opstelling.

Mocht je inderdaad geen sterke videokaart nodig hebben, kun je het systeem nu wel bestellen. Ik zou er een legale Windows bij nemen, dan kun je tegen de tijd dat Windows 7 uitkomt upgraden. Heb je nog een bepaalde combinatie aan schijven nodig vanwege veel data of data die je niet kwijt mag raken? Heb je een netwerkkaart nodig voor draadloos internet? Ga je de pc zelf in elkaar zetten of wil je dat dat erbij zit (49 euro bij Azerty i.p.v. de 59 die er staat vanwege DukeN.nl)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Aangezien je niet gaat overclocken niet heel gericht bent op gamen, heb ik de samenstelling veranderd:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B90496%5D=1&product%5B230038%5D=1&product%5B207751%5D=1&product%5B72197%5D=1&product%5B221723%5D=1&product%5B224663%5D=1&product%5B42465%5D=1&product%5B226358%5D=1

Voeding veranderd naar een lichtere voeding.

Iets goedkoper moederbord, maar nog wel met goede functies.

Randapparatuur verwijderd.

Goedkopere videokaart.

Genoeg ruimte voor assemblage kosten, netwerkkaart, OS en dergelijke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  772
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

@ tom

Voeg citaat toe

Citaat van: dennisemaar op Vandaag om 17:18:45

Ik wil dus een goeie pc die een hele tijd mee kan gaan, en natuurlijk dus een i7 processor.

Ik bedoelde eigenlijk een beetje, dat als binnenkort alle computers met i7 processor zijn, dat ik dan ook al 1 in m'n pc heb, die dan al misschien 3 jaar oud is ofzo, zo ongeveer bedoelde ik het.

Maar als het een heleboel geld scheeld, met een i5 opstelling, en het is wel ongeveer even goed, dan zou dat ook kunnen.

Mocht je inderdaad geen sterke videokaart nodig hebben, kun je het systeem nu wel bestellen. Ik zou er een legale Windows bij nemen, dan kun je tegen de tijd dat Windows 7 uitkomt upgraden. Heb je nog een bepaalde combinatie aan schijven nodig vanwege veel data of data die je niet kwijt mag raken? Heb je een netwerkkaart nodig voor draadloos internet? Ga je de pc zelf in elkaar zetten of wil je dat dat erbij zit (49 euro bij Azerty i.p.v. de 59 die er staat vanwege DukeN.nl)?

Ik was eigenlijk van plan om windows gewoon te downloaden, vanwege de hoge prijs, die ik het niet waard vind voor zoiets. Combinatie van schijven niet nodig. Netwerkkaart voor draadloos internet ligt eraan voor welke prijs, maar denk het niet, als je nou bijv. een goeie kaart voor ong. 20 euro hebt, maakt het eigenlijk niet zoveel uit. Het lijkt me wel leuk om de pc zelf in elkaar te zetten maar dat ligt eraan welke risico's ik ermee loop, en of het te doen is zonder enige ervaring. En ik zou wel graag garantie hebben denk ik.

@JFK

Ik denk toch als ik dit zo zie, dat ik wel als de samenstelling klaar is de pc misschien ga bestellen, omdat de prijzen mij toch heel erg meevallen.

Zou je me ook uit kunnen leggen, waarom je 4 gb i.p.v. bijvoorbeeld 6 gb hebt gepakt.??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 772

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Omdat (zoals ik al eerder vermeld had in mijn eerste post) S1156 van dual-channel gebruik maakt, dat betekent dus 2x2 GB en geen 3x2GB. Je zal waarschijnlijk weinig verschil merken, het is alleen duurder (6GB)

maar bedoel je met garantie, dat als je de pc in elkaar zet je maakt iets kapot dat je dan vervangen krijgt? Of bedoel je dat niet zo.

En nee binnenkort zijn niet alle computers met Core i7. Waarom?

AMD bestaat volgens mij ook gewoon nog

Core i5 is meestal qua budget beter voor de gemiddelde consument en levert prestaties die beter zijn de AM3 Phenom II X4 945/955

Core i7 is meestal bedoeld voor gamen of videobewerking en zulke dingen, en niet iedereen doet zulke dingen dat betekent dus dat mensen kijken naar een goedkopere maar toch nog goed presterende processor.

Als je geld wilt besparen, kan je beter voor Core i5 gaan, met alsnog gewoon goede prestaties vooral voor die prijs. Enige wat je mist aan de Core i5 is de HyperThreading waar je toch niks van merkt als je niet gamed. Of weinig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

i7 is alleen de naamgeving hè. Binnenkort heb je van Intel nog drie lijnen over: i3, i5 en i7, die weer onder te verdelen vallen in getallen zoals de 7xx, 8xx en 9xx serie. Het betekent zeker niet dat als je een i7 CPU hebt, die alleen maar in een s1366 mobo past, zoals je ziet met die i7 860. Ik kan je alle verschillen tussen de Intel CPU's uit gaan leggen, maar dat laat zich makkelijker opzoeken.

Trouwens, vergeet je AMD niet? Die zijn de laatste tijd weer heel hard aan de weg aan het timmeren en ze winnen weer steeds meer terrein, net als een aantal jaar geleden. Het statement "als alle pc's straks met een i7 CPU zijn uitgerust" gaat dus absoluut niet op. Upgraden is voorlopig niet noodzakelijk, als dat wel het geval zal zijn dan kun je met een goed i7 moederbord hoogstwaarschijnlijk ook al niet eens meer verder.

Windows kun je downloaden, maar ik raad dat persoonlijk nooit aan. Nu krijg je dus Vista + upgrade naar W7 voor 100 euro. Wat je dus kunt doen, is Vista downloaden en later naar de legale W7 upgraden en Vista weer verkopen of ergens anders voor gebruiken.

Een netwerkkaart heb je nodig of heb je niet nodig. Als er een draad ligt, heeft dat altijd de voorkeur boven een draadloos netwerk.

De pc zelf in elkaar zetten kan en meestal stimuleren we mensen ook om dat zelf te doen. Nu geeft Azerty de leden van onze site echter 10 euro korting zodat je voor een kleine 50 euro het systeem helemaal klaar (wel zonder OS installatie) geleverd krijgt. Het is wat je zelf wilt, kijk maar even wat je doet.

Dat geheugensetje van 6GB was vanwege de triple-channel op het X58 moederbord, zoals JFK al aangeeft.

@JF: HyperThreading is trouwens ook voor degenen die niet gamen. Bij converteren en visuele programmering kan het ook al aardig helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  772
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

maar bedoel je met garantie, dat als je de pc in elkaar zet je maakt iets kapot dat je dan vervangen krijgt? Of bedoel je dat niet zo.

En nee binnenkort zijn niet alle computers met Core i7. Waarom?

Nee ik bedoel gewoon, dat als er na de tijd iets kapot gaat, dat ik dan gewoon garantie heb, niet door eigen schuld. of zou dit niet nodig zijn, zou alles gewoon een hele tijd meegaan?

Maarja ik heb toch het liefst i7, en kan niet echt goed uitleggen waarom. En jij hebt het over dat i5 ook goed is, maar ik gebruik vaak wel programma's zoals autocad, photoshop cs4, sony vegas. En allemaal van die zware programma's. Maar het ligt er aan, als het mij nou gelijk 200 euro scheeld voor om een i5 opstelling in plaats van een i7 opstelling te kiezen, dan kan het denk ik wel, maar als dat een heel verschil qua prestaties maakt in bepaalde dingen, dan heb ik liever voor ong. 800 euro een i7 opstelling.

En voor vista 100 euro betalen vind ik een beetje veel. Daarom download ik het liever zelf. Als mijn vader nou ergens bij bijvoorbeeld een vista cd krijgt met upgrade naar windows 7, kan ik dan die ook gebruiken, voor mijn eigen pc.

BTW. Ik reageer vandaag niet meer dat wordt morgen na 10 uur ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 772

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Het is in principe geen i5 samenstelling die we hebben neergezet. Het is een i7 CPU op een i5 mobo (s1156). Die CPU is sneller dan de huidige i7 920 en het totaal is ook nog eens veel goedkoper. Dat lijkt me toch genoeg reden om die socket 1156 pc aan te schaffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  772
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

ja klopt wist ook wel dat jullie geen i5 samenstelling samengesteld hadden, maar omdat jij daar over begon. Maar ik vroeg me af of dat veel goedkoper en toch ong. even goed was, dan dacht ik als dat zo is dan kan een i5 ook wel. Maar als het ong. even goed is, en ong. 50 euro verschil heb ik veel liever gewoon een goeie i7.

En als i7 veel beter is, heb ik als nog veel liever i7, als het maar niet hoger dan ong. 850 word voor alleen de pc.

Ik vraag me trouwens ook wel eens af, of het niet veel verstandiger is om gewoon bijv. een acer pc met i7 processor te kopen. Want dan heb je gewoon garantie, assemblage, windows. En hoef je er zelf niets meer aan te doen. Ik denk dat ik het liefst zelf 1 in elkaar zet, maar als het nou geen verschil maakt in de totaal prijs, en je hebt van bijv. acer ook gewoon een hele goeie pc met i7 processor voor maar 800 euro ofzo. Dan zou ik dat misschien nog beter kunnen doen.

Maar dat zit ik even te denken, omdat ik het niet helemaal vertrouw, om zelf een pc in elkaar te zetten en dan niet eens garantie te hebben. Maar toch lijkt het me wel erg leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 772

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Je hebt gewoon garantie op de onderdelen.

Maar ik zou eens een vergelijking maken:

Acer pc Core i7: http://tweakers.net/pricewatch/233944/acer-aspire-m7720-%2891s8w7s-punt-tpp%29.html#tab:info

Onze pc Core i7: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B226358%5D=1&product%5B42465%5D=1&product%5B224663%5D=1&product%5B221723%5D=1&product%5B72197%5D=1&product%5B207751%5D=1&product%5B230038%5D=1&product%5B90496%5D=1

Verschillen:

Acer kast -> je weet niet zeker of de grootte  daarvan groot genoeg is voor een grote vdieokaart, of de airflow goed is en of die stil is.

Onze kast -> Wij weten zeker dat hier een grote videokaart kan, die een goede airflow heeft en dat die stil is.

Processor is hetzelfde en processor koeler ook.

Acer Geheugen -> Aangezien hun nog geen socket 1156 systeem hebben, moeten hun kiezen voor 6GB geheugen. Je weet niet zeker wat voor geheugen snelheid die heeft en wat voor CL die heeft. Het kan net zo goed ongelooflijk sloom geheugen zijn (maar wel 6GB, of te wel gewoon marketing).

Onze geheugen -> Je weet wat voor geheugen er in je pc zit, aangezien S1156 van dual-channel gebruik maakt moet je 4GB nemen (of 2GB). Je weet wat voor snelheid het geheugen heeft (1333 MHz) en wat voor CL die heeft.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. De videokaart van die pc is het zeker niet de prijs waard. In onze samengestelde pc zit een HD 4850. Die een stuk beter is dan de budget videokaart HD 4670.

Daarnaast is die pc ook nog eens bijna 1000 euro, in vergelijking van 770 euro.

Dus ik zeg, je hebt veel meer bang for bucks met een samengesteld systeem dan een kant en klaar systeem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  772
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Oké echt bedankt JFK hier had ik echt wat aan. Die garantie op de onderdelen ben ik ook erg blij mee want die vraag had ik ook nog.

Ik heb nu nog even 1 vraagje: is de prijs die wordt gegeven incl. of excl. btw??

Ik zit alleen nog er mee dat ik eigenlijk geen 100 euro wil uitgeven aan windows.

Wat is nou precies het voordeel aan het kopen van windows. Want ik dacht dat ik evengoed vista kan downloaden en later windows 7 kan downloaden.

EDIT: heb al gevonden dat de prijs incl btw zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 772

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ja de prijs is inclusief btw.

Je weet met een gekochte Windows altijd dat die het doet, dat de licentie legaal is etc. je hebt dus zekerheid. Als je goed bent in het zoeken naar downloads, en je vindt een goede Windows die al gekraakt is dan kan je die 100 euro besparen, maar weet je nooit 100% zeker dat die het ook doet. Bij die 100 euro zit ook een Windows 7 upgrade, dat is altijd lekker en heb je meteen Windows 7.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  772
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ik probeer binnenkort wel goeie windows vista te downloaden, en uit te proberen op een pc. Als dat lukt download ik gebruik ik die, anders koop ik wel 1 als het niet lukt.

BTW. Is er al een officiële versie van windows 7. Iemand had het erover dat er een officiële versie was uitgelekt, dus ik bedoel geen rc maar echt de officiële windows 7. Want als die er is, kan ik die ook gelijk uitproberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 772

  • Bijdragen:  4.307
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  29-05-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  32

Nee er is nog geen officiële maar de RC is goed genoeg. Heb nog geen problemen ondervonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4,3k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

De RTM versie is er. Dat is een versie voor fabrikanten van pc's, zoals Acer en HP. Ik werk momenteel op Windows 7 Ultimate RTM en ik moet zeggen dat het alles prima doet. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  772
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Oké, dan is het denk ik voor mij allemaal duidelijk, en schaf ik waarschijnlijk over een paar weken de samengestelde pc aan.

Maar, zijn er ook nog dingen in de pc die beter kunnen, ik heb er wel 800 euro voor over dus die 40 euro meer maakt niet uit bedoel ik.

Bijv. de kast vind ik niet echt mooi, niet dat dat belangrijk is. Als jullie zeggen dat deze het beste is hiervoor, dan is het goed, maar als ik ook een andere kan nemen, die er wat mooier uitziet, dan zou dat ook kunnen.

Maar eigenlijk maakt het helemaal niks uit die kast, maar ik dacht als ik voor ong. dezelfde prijs een mooiere en evengoede of betere kast kan krijgen is dat beter.

En maakt de opstelling die jullie nu hebben, veel lawaai, of is hij toch wel redelijk stil?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 772

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Je kan best een andere kast nemen, maar wat vindt jij mooi?

De kast staat er bekend om een goede airflow en handige inbouw functies. De kast zelf is aardig stil.

Je kan ook voor de Pure Black gaan deze is helemaal zwart zonder andere kleuren.

Voorbeeld:

http://www.tcmagazine.com/images/news/Hardware/Cooler_Master/Cooler_Master_CM690_Pure_Black_02.jpg

http://www.hardware.info/images/news/cooler_master_cm690_pure_black_01.jpg

http://www.dvhardware.net/news/cooler_master_cm_690_pure_black_ccl.jpg

Is zo'n 20 euro duurder.

Als je de pc nog stiller wilt laten maken kan je andere casefans erin zetten. Zoals de Noiseblocker MF-12S1  of Scythe S-Flex 120mm 1600rpm. Geven een nog betere airflow en stilte. Kost wel wat.

Als je een andere kast ziet die je mooier vindt moet je dat even aangeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  772
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ja de als hij gewoon maar redelijk stil is is het goed, hoeft niet super stil te zijn, die die ik nu heb kun je beneden aan de trap horen als ik hem aan heb staan dus het zal vast wel veel stiller zijn. Dus dat is wel goed.

Maar die kast vind ik niet geweldig, is eigenlijk ook niet belangrijk, maar ik vind bijvoorbeeld die cm690 nvidea edition wel een stuk mooier als die standaard.

Maar kan je misschien een paar links geven van andere kasten, die jij mooi vind. Misschien zit er wat tussen want ik kan eigenlijk niet echt iets moois vinden(veel te veel keuze).

Zijn er ook nog andere dingen die je voor die 45 euro beter kan maken in de samenstelling??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 772

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  772
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Oké mooizo, is er dan ook nog ergens een kast die wel mooier is en even goed, maar wel even duur?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 772

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Als je toch niet gaat gamen, is extra geld aan een videokaart besteden net zo goed als het in de sloot gooien. :P Ik zou een CPU koeler nemen met eventueel een fancontroller. Qua kast zou ik het ook anders doen, de CM690 is niet de enige kast op de markt. De CM Sileo 500 komt al meer in de buurt van je wensen en dat had ik eerlijk gezegd ook al verwacht als ik zo je eisen zag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

@Tom:

Wat voor casefans en fancontroller had je dan in gedachten?

Een fancontroller is zelf al best duur voor een wat kwalitatief betere van Scythe.

Als processor koeler zat ik zelf aan een Cooler Master Hyper 212 Plus te denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  772
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Oké mooi, ik heb denk ik liever voor dat geld een videokaart, want die cpukoeler en fan controller geven geen betere prestaties, dacht ik tenminste. Die kast zal ik nog even naar kijken.

Ik heb net mijn pa de samenstelling even laten zien, en hij zij dat hij toch liever had dat hij inelkaar werd gezet en getest werd. Hij betaalt toch een deel mee, dus het maakt opzich niet veel uit.

En hij zat nog over die windows of dat mij wel gaat lukken.

Dus kan iemand de zelfde samenstelling even met assemblage en windows derbij doen.

Die windows haal ik er wel weer weg als het niet nodig is, maar weet zo even niet welke dingen ik uit moet kiezen.

Edit: even naar die cm sileo 500 gekeken, maar ik denk dat ik die 690 mooier vind.

Nog even 1 opmerking, ik moet er nog een geluidskaart in kwijt die ik thuis heb liggen, is vast wel genoeg ruimte, maar ik denk ik zeg het maar even.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 772

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  1 lid is actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...