Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

Lees dit eerst voordat u een topic opent!

Delen

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Inleiding

Dus u hebt besloten om binnen een maand een nieuwe computer aan te schaffen? Dit topic gaat over de info die wij nodig hebben als u een pc wilt samenstellen. Daarbij zijn een aantal zaken belangrijk: wat u van uw pc verlangt, wat het budget is en wat uw extra wensen zijn. Dat maakt het ons gemakkelijk zodat wij in minder reacties een geschikte samenstelling kunnen posten waarop u eventuele op- en aanmerkingen over kunt maken. Met wat vragen en antwoorden over en weer komen we uiteindelijk tot een gezamenlijke conclusie. U kunt zich vast voorstellen dat dat een geschiktere manier van werken is dan het starten met de zin "ik wil een pc, wat kunnen jullie betekenen?". Om het voor u gemakkelijker te maken, staan hieronder een aantal tips die u bij start van uw topic kunt verwerken. Terugkomend op het begin, kunnen wij zeggen dat de houdbaarheid van een door ons gemaakte samenstelling circa twee weken tot een maand bedraagt. Bent u niet van zins de computer op een dergelijk korte termijn aan te schaffen, plaats dan pas een bericht als u daar wel (bijna) aan toe bent!

Hoofdvragen

De belangrijkste vragen voor ons. Zo kunnen wij inschatten wat voor u de beste oplossing is.

Wat is uw budget?

Welk doel heeft u met uw pc?

Bijvoorbeeld gamen, videobewerking of allerlei dagelijkse bezigheden zoals internetten of MSNnen.

Heeft u verder specifieke eisen?

Dient de pc extra stil te zijn of heeft u slechts plaats voor een kleine pc?

Wilt u uw pc laten assembleren of zelf in elkaar zetten?

Zie ook het kopje "Assemblage"

Randapparatuur

Heeft u naast een standaard pc nog andere onderdelen nodig?

Onderstaande producten zien wij als randapparatuur.

- Monitor (zie ook kopje "Monitor")

- Toetsenbord

- Muis

- Geluidsboxen

- Kaartlezer

- Netwerkapparatuur zoals een router of powerline

Overige vragen

- Maakt u gebruik van draadloos netwerk?²

- Gaat u overclocken?³

² Als u gebruik maakt van netwerk zonder draad, dus als u geen netwerkkabel met uw pc verbonden hebt, dient uw pc uitgerust te zijn met een netwerkkaart die het draadloze signaal van uw netwerk kan oppakken. Een goede netwerkkaart (a/b/g) kost rond de 20 euro, een nieuwere (n) kaart kost zo'n 50 euro. Een N-kaart is alleen nuttig als u ook daadwerkelijk een netwerk heeft die dat ondersteunt. Voor meer informatie kunt u ons raadplegen in uw eigen topic.

³ Overclocken houdt in dat u de standaard clocksnelheid verhoogt. Houd er rekening mee door het overclocken de processor warmer wordt en een aparte processorkoeler aan te raden is. Als u geen idee hebt wat overclocken inhoudt of u weet niet zeker of het u wel gaat lukken, raden wij aan om uw systeem niet specifiek op een overclock voor te bereiden. Ook in dit geval is het handig om onze mening te vragen, uw wensen zijn immers uniek.

Assemblage

Assemblage houdt in dat het systeem van uw keuze door het bedrijf waar u bestelt in elkaar wordt gezet. Na het bouwen wordt uw systeem getest op eventuele hardwarefouten. Daarbij kunt u denken aan (half-)defecte onderdelen of compabiliteitsproblemen. Meestal is bij de assemblage is 1 jaar garantie inbegrepen, maar u kunt ook kiezen voor 2 of 3 jaar, wat de prijs iets hoger maakt. Garantie houdt in dat als er een onderdeel van uw pc kapot gaat, een hardwarematige storing dus, u de volledige pc op kunt sturen naar het bedrijf waar u besteld hebt, waar het systeem zal worden nagelopen en de hardwarestoring zal worden opgespoord en verholpen. Dat gebeurt meestal door vervanging van het desbetreffende component. Na reparatie wordt de pc weer volledig geassembleerd, getest en teruggestuurd. Dat kost u niets.

Kiest u voor assemblage en is het systeem in elkaar gezet door ons, dan krijgt u korting op Azerty.nl. In het andere topic, wat over onze samenwerking met Azerty gaat, kunt u daar meer over lezen.

Monitor

Wat is de gewenste grootte bij u monitor?

U ziet hieronder de meest voorkomende grote en daarbij nog hoe groot in centimeter:

19" = 48 cm

20" = 50 cm

21"/21,5" = 53/54 cm (wordt meestal gezien als 22")

22" = 55 Ã 56 cm

24" = 60 cm

En dan resoluties, tegenwoordig lopen de resoluties op tot 2560 x 1920. Maar de meest voorkomende staan hieronder:

1600 x 900

1680 x 1050

1920 x 1080 (16:9 beeldverhouding) (Full HD)

1920 x 1200 (Full HD)

2560 x 1440

En deze komen bij de meestal kleinere of oudere monitoren nog voor:

1024 x 768

1280 x 1024

1360 x 768

Zoals u al eerder las hadden we het over 16:9 beeld verhouding. Meestal zijn de beeld verhouding in films 16:9 dus dat betekent (als de film het ondersteund en de ondertiteling) je geen last hebt van zwarte balken. Of u echt het verschil ziet tussen 16:9 en 16:10 zal waarschijnlijk niet zijn (in lengte/breedte). De meeste monitoren hebben tegenwoordig meestal 16:9 en 16:10, dat betekent breedbeeld. En niet meer 4:3.

Hier een overzicht van alle inches en resoluties.

vz93ci.jpg

http://i35.tinypic.com/vz93ci.jpg

Verschil tussen ATX en kleiner

Sommige mensen kiezen voor een kleiner systeem in plaats van de standaard, ATX. Dat wordt vooral gedaan bij systemen waar geen grote, hoge componenten in hoeven. Denk aan een grote processorkoeler voor bij het overclocken of een grote videokaart voor gamen of andere applicaties waar je flinke grafische kracht voor nodig hebt. Een kleiner systeem is gebaseerd op mATX (mini ATX) of mITX (mini ITX), waarbij mITX het kleinst is.

Tegenwoordig komen er steeds meer en uitgebreide en luxere moederborden voor kleine systemen, soms met geïntegreerde videochip. Soms zit die chip op de processor, een APU. Die oplossingen zorgen voor een goede prijs/prestatie-verhouding en je hebt een mooie kleine pc staan.

Standaardmaten voor ATX moederborden zijn:

305mm lang en 244mm breed

Standaardmaten voor m-ATX moederborden zijn:

244 lang en 244 breed

Samengestelde systemen

Komt zo spoedig mogelijk

Directe link

De fout wordt vaak gemaakt dat soms alleen de link in de browser adres balk staat. Als u die link kopieert dan krijgen wij een leeg winkelmandje.

Gebruik daarom een directe link die u zo kan maken:

w80ui0.jpg

Tot slot

Zo dan nu graag dit hieronder invullen zodat wij u meteen kunnen helpen (u kunt dit kopiëren en plakken naar een topic waarin u een samenstelling wilt maken)

Hoofdvragen

• Wat is uw budget?
  • Wat is het einddoel van uw pc?
  • Heeft u verder specifieke eisen?
  • Wilt u er Windows bij? Zo ja, welke versie? (7 of 8 )
  • Wilt u uw pc zelf in elkaar zetten of is het de bedoeling dat de leverancier dat doet?

Randapparatuur

Wilt u, naast de pc zelf, nog overige randapparatuur in de vorm van onderstaande producten aanschaffen?

• Monitor
  • Toetsenbord
  • Muis
  • Boxen
  • Kaartlezer

Overige vragen

• Maakt u gebruik van draadloos netwerk?
  • Gaat u overclocken?
  • Wilt u een standaardgrootte (ATX) of een kleiner systeem?
  • Indien van toepassing, welke resolutie heeft uw huidige monitor?

Een topic met assemblages komt er zo spoedig mogelijk aan, nog even geduld!

Changelog:

08-10-09 - Tom: Tekst voor de helft aangepast.

12-07-12 - Tom: Tekst helemaal aangepast.

31-03-14 - Farid: Vraag over Windows toegevoegd

bewerkt door Farid.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Bijdragen:  26.235
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  25.020
  • Dagen gewonnen:  264
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

Mooie en duidelijke startpost, topper! O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 weken later...

• Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Actief:  

Is het niet handig om erbij te vermelden dat je korting kan krijgen via zo'n code van ons...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Is het niet handig om erbij te vermelden dat je korting kan krijgen via zo'n code van ons...

Daar komt als het goed is een apart topic van, zijn we mee bezig ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 5 maanden later...

• Bijdragen:  228
  • Waardering:   0
  • Actief:  

Kiest u voor assemblage en is het systeem in elkaar gezet door ons, dan krijgt u korting op Azerty.nl. In het andere topic, wat over onze samenwerking met Azerty gaat, kunt u daar meer over lezen.

Waar kan ik dat topic vinden, want die kan ik namelijk niet vinden. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Dat is verwerkt in de BBG.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  228
  • Actief:  

BBG?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  720
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 jaar later...

• Bijdragen:  1.573
  • Waardering:   118
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42

Mooie update tom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

Ik heb niet zo veel veranderd. ;)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Actief:  

"12-07-12 - Tom: Tekst helemaal aangepast. "

:sorry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

Ja, lol, inderdaad. Maar daarvoor was 'ie al tot de helft aangepast en nu heb ik in de hele tekst nagekeken en af en toe wat aangepast. Sorry voor mijn vage bewoordingen. Die changelogtekst is nogal... vaag.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Wow alweer bijna 3 jaar geleden dat ik dit topic heb aangemaakt? Voelt echt als gisteren.

Vandaag zet ik het stukje van Farid ertussen

Verstuurd van mijn LT18i met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Actief:  

Tja... we worden oud...... :schok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Delen

• Wie zijn er online?  2 leden zijn actief

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Onderwerp: Hoe kan ik veilig downloaden zonder dat een tracker me volgt? RetroDL Hey mensen! Ik ben nieuw hier en heb een vraag. Ik wil wat leuke dingen downloaden, maar ik maak me zorgen over trackers en privacy. Hoe kan ik veilig downloaden zonder dat iemand me kan volgen? Thanks alvast! Expert123 Hallo RetroDL! Welkom op het forum! Goed dat je hierover nadenkt, privacy is super belangrijk. Hier zijn een paar tips om veilig te downloaden zonder dat je wordt gevolgd: Gebruik een VPN: Dit is een virtueel privé netwerk dat je internetverbinding versleutelt. Hierdoor kan niemand zien wat je doet en waar je bent. Er zijn veel goede providers, dus kijk of je er een kunt vinden die bij je past. Tor-browser: Dit is een speciale browser die je anonimiteit verhoogt. Hij verbergt je IP-adres, maar het kan iets langzamer zijn. File-sharing platformen: Als je torrents wilt gebruiken, zoek dan naar private trackers. Hier moet je je aanmelden, en ze hebben vaak strengere regels over privacy. Wees voorzichtig met links: Download alleen van betrouwbare bronnen. Websites die bekend zijn, zijn meestal veiliger. Sites met veel advertenties of onbetrouwbare downloads zijn vaak een no-go. Anti-virus software: Zorg ervoor dat je goede antivirus software hebt draaien. Dit helpt ook bij het blokkeren van kwaadaardige bestanden. Als je deze stappen volgt, ben je al een heel stuk veiliger! Als je nog vragen hebt, laat maar weten. DannyMIRC Cool, goede tips! Ik heb ook een VPN en dat helpt echt. Maar welke gebruik jij, Expert123? Expert123 Hey DannyMIRC! Ik gebruik zelf NordVPN. Het is snel en heeft een goede reputatie. Maar er zijn ook andere goede opties zoals ExpressVPN en Surfshark. Het hangt een beetje af van wat je zoekt! LindaK Toffe tips! Ik had altijd het idee dat alleen hackers zich met die privacy dingen moest bemoeien, maar nu realiseer ik me dat het voor ons allemaal belangrijk is. Dank voor de info! Johan_nl Ik gebruik al een tijdje de Tor-browser en ik vind het best chill, maar ik snap dat het soms traag kan zijn. Je moet gewoon even wachten, dat is het waard! RetroDL Thanks voor de tips, iedereen! Ga zeker een VPN uitproberen. Was me er niet zo van bewust dat je zo veel dingen kunt doen om je veilig te houden! SofieT Hé, vergeet ook niet dat je op sociale media je privacy-instellingen moet checken! Soms delen we onbewust meer info dan we denken. Tommy74 Klopt SofieT! Je zou ook kunnen overwegen om alternate apps te gebruiken voor sociale media, die minder privacy-inbreuken hebben. Zoals Signal voor berichten? Gijsje Mensen, ik heb nog een punt: als je download, vergeet niet om altijd naar de reviews te kijken als je iets nieuws wilt downloaden. Er zijn soms valse torrents of zo. Voorzichtig blijven is de boodschap! RetroDL Super bedankt voor alle tips! Ik ga snel een VPN downloaden en de Tor-browser uitproberen. Dit is echt een handige community! DannyMIRC Zeker! Laten we dit gesprek in de gaten houden. Hebben meer mensen ervaring met alternatieve browsers of zo? Expert123 Ja, elke ervaring is welkom! En als je vragen hebt tijdens het proberen, stel ze gerust. We helpen je graag verder! Lees het volledige bericht hier
    • Forumtopic: Voorstelling van een nieuw lid: “VoetbalFan01” Van: VoetbalFan01 Onderwerp: Hoi allemaal! Even voorstellen! Hey iedereen! Ik ben VoetbalFan01 en ik ben net lid geworden van dit forum. Ik kom uit Amsterdam en voetbal is echt mijn grote passie! Ik kijk ook altijd naar de wedstrijden van Ajax en ben groot fan van het Nederlands Elftal. De reden dat ik me heb aangemeld, is omdat ik een manier zoek om gratis voetbalstreaming te kijken zonder gedoe. Ik ben niet zo tech-savvy, dus hoop dat jullie me wat tips kunnen geven. Hebben jullie misschien nog handige sites of apps die je kunt gebruiken? Naast voetbal hou ik van gamen en ik speel graag buiten met vrienden. Dus ik ben benieuwd naar jullie verhalen, tips en tricks! Ik kijk ernaar uit om met jullie te kletsen! Groetjes, VoetbalFan01 Reactie van een Expert: “TechGuru” Van: TechGuru Onderwerp: Re: Hoi allemaal! Even voorstellen! Hey VoetbalFan01! Welkom op het forum! Leuk dat je je hiervoor hebt aangemeld. Over gratis voetbalstreaming kijken: er zijn een paar manieren waarop je dit kunt doen, maar ik zal proberen het eenvoudig uit te leggen. Gratis Streaming Sites: Er zijn verschillende websites zoals ‘Stream2Watch’ en ‘Live Soccer TV’. Let op! Deze kunnen soms minder betrouwbaar zijn en je hebt kans op pop-ups of advertenties. Sociale Media: Soms worden wedstrijden live gestreamd op platformen zoals Facebook en YouTube. Je kunt bijvoorbeeld naar de officiële kanalen van de clubs kijken, want die zenden soms wedstrijden uit of bieden samenvattingen aan. VPN: Als je een VPN-service gebruikt, kun je toegang krijgen tot bepaalde streams die in jouw regio geblokkeerd zijn. Dit kan wel kosten met zich meebrengen, maar sommige diensten hebben gratis proefversies. Apps: Apps zoals ‘Sling TV’ of ‘FuboTV’ bieden soms gratis proefweken aan. Hier kun je ook voetbal kijken, maar je moet natuurlijk wel op tijd opzeggen als je niet wilt betalen! Hopelijk helpt dit je een eindje op weg. Als je vragen hebt, vraag gerust! Veel plezier op het forum! Reacties van andere gebruikers: Van: VoetbalGek Onderwerp: Re: Hoi allemaal! Even voorstellen! Hey VoetbalFan01! Welkom! Je kunt ook altijd kijken op Reddit, daar hebben ze veel links naar streams. Van: Gamester88 Onderwerp: Re: Hoi allemaal! Even voorstellen! Welkom! Wat cool dat je van gamen houdt! Welk spel speel je het meest? Van: RozePanda Onderwerp: Re: Hoi allemaal! Even voorstellen! Hey VoetbalFan01, ik vind persoonlijk die gratis proefweken een goeie tip! Maar let wel op dat je niet vergeet je opzegging te doen. Van: Ajax4Ever Onderwerp: Re: Hoi allemaal! Even voorstellen! Welkom, VoetbalFan01! Kijk je ook naar de jeugd van Ajax? Vaak zijn daar ook livestreams van beschikbaar. En het is altijd spannend om te zien wat voor talent er rondloopt! Van: CoachJan Onderwerp: Re: Hoi allemaal! Even voorstellen! Hé, VoetbalFan! Geweldig dat je je hebt aangemeld. Als je meer tips wilt hebben over voetbal, ben ik hier om te helpen! Ik heb zelf een paar goeie stream-sites die ik kan delen. Gewoon maar vragen! Van: ChillVibes Onderwerp: Re: Hoi allemaal! Even voorstellen! Welkom! Hier vind je vast veel leuke mensen die ook van voetbal houden! En als je tips hebt om live te gamen, hoor ik ze ook graag! Van: SoccerJunkie Onderwerp: Re: Hoi allemaal! Even voorstellen! Hé VoetbalFan! Je kunt ook ‘DAZN’ proberen; ze hebben vaak wedstrijden, maar kost wel wat. De kwaliteit is top! Van: FunnyFrank Onderwerp: Re: Hoi allemaal! Even voorstellen! Yo! Welkom!! Serieus, al die gratis sites zijn vaak zo vol met reclames. Gewoon een beetje oppassen dus! Enjoy! Van: KoffieLover Onderwerp: Re: Hoi allemaal! Even voorstellen! Heey, VoetbalFan01! Fijn dat je hier bent! Als je een goeie livestream wilt, wil ik meebieden op je tips, dus als je iets vindt dat werkt, laat het ons weten! Zo, dat is het topic! Hopelijk geeft het je het idee van een levendige en actieve community! Lees het volledige bericht hier
    • Onderwerp: Welke categorieën op Spotnet zijn het leukst om te volgen? Gebruiker1: Hey allemaal! Ik ben net begonnen met Spotnet en heb geen idee welke categorieën leuk zijn om te volgen. Wat raden jullie aan? Thx! ExpertUser: Hoi Gebruiker1! Goede vraag! Spotnet heeft een aantal categorieën die echt de moeite waard zijn, afhankelijk van waar je van houdt. Hier zijn een paar populaire opties: Films: Een van de grootste categorieën. Hier vind je alles van de nieuwste blockbusters tot klassiekers. Moet je zeker volgen als je van films houdt! Serie: Voor binge-watchers is dit een aanrader. De nieuwste series en seizoenen komen hier vaak als eerste voorbij. Documentaires: Voor de nieuwsgierige mensen. Er zijn prachtige docu’s te vinden over natuur, geschiedenis, en nog veel meer. Games: Houd je van gamen? Hier vind je spellen voor verschillende consoles en PC, plus expansions en mods. Muziek: Voor de muziekliefhebbers is deze categorie fantastisch. Van nieuwe releases tot oude albums, je vindt er alles. Het is ook leuk om een paar niche-categorieën te volgen. Denk aan anime of onafhankelijke films, waar je soms verborgen pareltjes kunt vinden. Probeer eens verschillende categorieën uit en kijk wat jij leuk vindt! Succes en veel plezier met Spotnet! Gebruiker2: Thanks voor de tips, ExpertUser! Ik ga zeker de filmpjes en series checken. Maar wat is een goede manier om te beginnen met downloaden? Wordt je daar niet een beetje overweldigd door? ExpertUser: Goeie vraag, Gebruiker2! Het kan inderdaad in het begin wat overweldigend zijn als je meer dan honderd keuzes tegelijk ziet. Mijn advies is om je te focussen op één of twee categorieën tegelijk. Als je wat meer bekend bent met de interface en hoe dingen werken, kun je geleidelijk aan meer categorieën toevoegen. Probeer ook je eigen favorieten te bookmarken, zodat je sneller bij jouw favoriete content kunt komen. En vergeet niet om veilig te downloaden, altijd goed om een VPN te gebruiken! Gebruiker3: Ik vind de muziekcategorie echt chill. Lekker mixjes vinden die je niet snel ergens anders ziet. Gebruiker4: Ik download vooral games, maar ik heb vorige keer een docu over de ruimte gepakt. Wellicht een nieuwe hobby! Gebruiker1: Bedankt voor de tips iedereen! Heb net een aantal films en series toegevoegd aan mijn lijst. Spannend! Gebruiker5: Haha, ik had echt geen idee dat er ook aparte onafhankelijke films waren. Snel even kijken! Gebruiker6: Muziek is de beste, daar vind ik altijd net die nieuwe artiesten die niet bekend zijn. Gebruiker2: Als je indie films wilt zien, kijk ook even in de ‘Nederlands’ categorie. Daar komen echt toffe dingen voorbij! Gebruiker7: Wat nemen jullie eigenlijk als je een goede ruime keuze wilt? Gewoon Spotnet gebruiken of ook iets anders daarnaast? ExpertUser: Hey Gebruiker7! Spotnet is echt top, maar soms kijk ik ook naar andere platforms als ik specifiek iets zoek. Het is goed om een paar verschillende bronnen te gebruiken voor de grootste variëteit. Gebruiker8: Eens, die variëteit is wel fijn. Je kunt niet altijd op één plek alles vinden. Gebruiker3: Dacht ik ook, maar Spotnet wel altijd leuk en gemakkelijk! Gebruiker1: Hahaha, we zijn het er allemaal over eens dat Spotnet top is! Thanks voor de goede vibes, iedereen. Lees het volledige bericht hier
  • Recente prestatie

• Mcootje heeft zojuist een badge verdient
      Eén week actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...