Spring naar bijdragen

Kabinet gaat downloaden verbieden


downloadfreak

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  425
  • Waardering:   44
  • Prestatiepunten:  308
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Het kabinet gaat het downloaden van muziek en films op termijn verbieden. Voorwaarde is wel dat er eerst voldoende alternatieven komen om legaal te downloaden.

Dat heeft het kabinet vrijdag besloten. Minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA) is er niet op uit 'individuele internetgebruikers het leven zuur te maken', maar wil bedrijven bestrijden die verdienen aan het illegaal aanbieden van auteursrechtelijk beschermd materiaal.

Dat lukt pas goed als de entertainmentindustrie consumenten voldoende mogelijkheden biedt om legaal muziek en films te downloaden.

Uitwerken

Het kabinet gaat het downloadverbod de komende drie jaar verder uitwerken. In de tussentijd moet de entertainmentindustrie alternatieven bedenken, samen met internetproviders en consumentenorganisaties.

Maandbedrag

Hirsch Ballin denkt bijvoorbeeld aan constructies waarbij consumenten maandelijks een bepaald bedrag betalen om via internet muziek te luisteren of uit te wisselen.

Tegelijk met de invoering van het downloadverbod wordt de thuiskopieregeling afgeschaft. Deze heffing op onder meer blanco cd's is bedoeld om makers van films en muziek te compenseren voor kopieën die mensen thuis maken.

Bron: Nu.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 44
  • 425
  • Reacties 35
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  4.943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-01-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Nou, ik wens het kabinet veel succes. Dit onstabiele kabinet moet zich eerst recht weten te houden voordat ze ook maar iets kunnen veranderen. Dat lijkt ze ook niet goed af te gaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 21
  • 4,9k

  • Bijdragen:  36
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-10-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ach gewoon lekker door laten debateren,waarbij het jaren duurt voor er iets  veranderd ,kunnen we heerlijk goedkoop van illigale downloads genieten 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 36

  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Succes der mee roep ik maar!

Je kan doen wat je wil, maar downloaden ga je toch niet kunnen verbieden. Er blijven altijd alternatieven uit de grond stampen waarmee downloads binnen gehaald worden.

Je zou dan een ip block moeten geven op elke website waar torrents vanaf gehaald kunnen worden.

Is voor hun gewoon een ipchange en je kan weer verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k

  • Bijdragen:  4.307
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  29-05-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  32

Let ook op dit:

"Minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA) is er niet op uit 'individuele internetgebruikers het leven zuur te maken', maar wil bedrijven bestrijden die verdienen aan het illegaal aanbieden van auteursrechtelijk beschermd materiaal."

FTD is niet op geld uit. Dus kan ik alsnog gebruiken. En ze gaan mij niet achtervolgen. Voor mij gaat er uiteindelijk niks veranderen. En ben het volledig eens met Cancan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4,3k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

Zo lang ze alleen bedrijven aanpakken die er geld mee verdienen is er niks aan de hand en anders gewoon een SSL verbinding nemen met nieuwsgroepen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 25
  • 500

  • Bijdragen:  2.055
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  15-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

t zal idd nog wel een heeeeeeeeele lange tijd duren voordat wij als 'kleine downloaders' hier iets van gaan merken

en d'r zijn genoeg andere manieren op aan je spul te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 2,1k
  • 1

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

.Je zou dan een ip block moeten geven op elke website waar torrents vanaf gehaald kunnen worden.

Is voor hun gewoon een ipchange en je kan weer verder.

Ja alleen zit je dan weer met dat Torrents ook legaal kunnen zijn. Zoals Hardware.info die heeft HD uitzendingen en die kan je downloaden via Torrents, want niet iedereen hoeft dat. Maar dat kan je dan niet meer downloaden omdat het "Kabinet" het heeft verboden, beetje onzin dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  425
  • Waardering:   44
  • Prestatiepunten:  308
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik zou zelf ook niet weten wat ze nou precies willen of uiteindelijk gaan doen, het artikel is van nu.nl.

Ik denk idd dat ze torrents niet gaan verbieden, maar misschien wel downloaden van copyright items van een plaats die het niet legaal verspreid, ook dat weet ik niet zeker aangezien over die paar jaar waar ze het over hebben dan is er toch weer een ander kabinet  :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 44
  • 425

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

Hopelijk is het dan een kabinet met de piraten partij  ;D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 25
  • 500

  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

Maandbedrag

Hirsch Ballin denkt bijvoorbeeld aan constructies waarbij consumenten maandelijks een bepaald bedrag betalen om via internet muziek te luisteren of uit te wisselen.

Bron: Nu.nl

Dat doe ik nu al met nieuwsgroepen en ben niet echt van plan om er meer geld aan uit te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 101
  • 5,3k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

Maandbedrag

Hirsch Ballin denkt bijvoorbeeld aan constructies waarbij consumenten maandelijks een bepaald bedrag betalen om via internet muziek te luisteren of uit te wisselen.

Bron: Nu.nl

Dat doe ik nu al met nieuwsgroepen en ben niet echt van plan om er meer geld aan uit te geven.

Het is op zich geen slecht idee om zo iets te maken als de prijs maar niet te hoog wordt. Als ze het voor een mooie prijs doen zou ik het misschien wel doen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 25
  • 500

  • Bijdragen:  425
  • Waardering:   44
  • Prestatiepunten:  308
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Maandbedrag

Hirsch Ballin denkt bijvoorbeeld aan constructies waarbij consumenten maandelijks een bepaald bedrag betalen om via internet muziek te luisteren of uit te wisselen.

Bron: Nu.nl

Dat doe ik nu al met nieuwsgroepen en ben niet echt van plan om er meer geld aan uit te geven.

Het is op zich geen slecht idee om zo iets te maken als de prijs maar niet te hoog wordt. Als ze het voor een mooie prijs doen zou ik het misschien wel doen

Ik ben het met je eens, maar of ze de prijs normaal houden, ze willen natuurlijk gewoon voor een film hetzelfde verdienen als wanneer je een DVD koopt, ik ben dus bang dat ze net zo als in de winkel weer veels te veel vragen. (daarom download ik ook, alles kopen dan ben ik arm)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 44
  • 425

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

Daar heb je waarschijnlijk wel gelijk in. Aks je kijkt voor wat voor prijzen er muziek wordt aangeboden kan je in veel gevallen net zo goede de cd kopen ben je net zo veel kwijt.

Vraag me alleen af of ze de reclame,s en die troep van brein dan ook laten zien of dat ze eindelijk slim worden en die irritante reclame,s er uit laten, dat is namelijk 1 van de reden dat ik download. Vind het zo irritant dat je eerst alles moet doorspoelen voor dat je eindelijk de film kan kijken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 25
  • 500

  • Bijdragen:  425
  • Waardering:   44
  • Prestatiepunten:  308
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Vraag me alleen af of ze de reclame,s en die troep van brein dan ook laten zien of dat ze eindelijk slim worden en die irritante reclame,s er uit laten, dat is namelijk 1 van de reden dat ik download. Vind het zo irritant dat je eerst alles moet doorspoelen voor dat je eindelijk de film kan kijken

Ja inderdaad, hebben ze nou echt niet door dat ze mensen dan juist laten downloaden... Trouwens als we downloaden dan kopen we de film niet ook dus zien we die reclames niet eens, dus ze zijn alleen maar dom bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 44
  • 425

  • Bijdragen:  2.626
  • Waardering:   29
  • Prestatiepunten:  261
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Vraag me alleen af of ze de reclame,s en die troep van brein dan ook laten zien of dat ze eindelijk slim worden en die irritante reclame,s er uit laten, dat is namelijk 1 van de reden dat ik download. Vind het zo irritant dat je eerst alles moet doorspoelen voor dat je eindelijk de film kan kijken

En dan nog te bedenken dat je het vaak niet door kan spoelen ook  :geheim:

ach het duurt nog wel ff voordat het door gevoerd is..

Ik maak me niet zo druk :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 29
  • 2,6k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Het zal nog wel wat jaren duren voordat ik daad werkelijk van de grond komt. Daarna is het downloaden van muziek en films verboden. Dit is ook het geval in andere landen, de vraag is of men na het verbod ook stopt met downloaden. Tenslotte kan je nog steeds downloaden.

Straks gaat men aan de slag met de "ssl" verbindingen en dan kan je niet uitlezen wat iemand doet over zijn internetlijn.

Laten ze maar eerst komen met een paar goede legale alternatieven. Daarbij: "Het kabinet gaat het downloadverbod de komende drie jaar verder uitwerken. " Dus eerst nog 3 jaar uitwerken... geef het dus nog een jaar of 5 voordat dit in de wet word opgenomen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  4.307
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  29-05-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  32

Precies. En of het dan optimaal werkt is een ander verhaal. Wat waarschijnlijk niet gaat gebeuren. Als ze eenmaal zien dat het onmogelijk is om de downloaders echt te pakken laten ze het wel vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4,3k

  • Bijdragen:  425
  • Waardering:   44
  • Prestatiepunten:  308
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ja, maar ook als ik bv. een DVD koop, dan heb ik ook alle recht om hem te downloaden en hem op me PC te kijken als ik dat liever heb dan converteren, dus echt laten stoppen lukt dan sowieso niet, want als je recht hebt om te downloaden, dan zijn er altijd mensen die dat recht niet hebben maar het wel gewoon doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 44
  • 425

  • Bijdragen:  2.626
  • Waardering:   29
  • Prestatiepunten:  261
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Lol over 5 jaar hoop ik een baan te hebben.

En zal ik toch wel weinig tijd hebben om te downloaden.

Alleen nog af en toe op ps3 of op een future console ;p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 29
  • 2,6k

  • Bijdragen:  2.055
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  15-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

hopelijk ben ik over 5 jaar zo rijk dat ik alles gewoon legaal kan kopen :P haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 2,1k
  • 1

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

@duken mensen zullen blijven downloaden, kijk naar Amerika als je daar wordt gepakt kan je een boete krijgen van meer dan 1 miljoen maar als nog zijn daar duizenden mensen die downloaden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 25
  • 500

  • Bijdragen:  3.237
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

lukt ze toch nooit......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 3,2k

  • Bijdragen:  4.307
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  29-05-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  32

Duizenden? Miljoenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4,3k

  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

Lol over 5 jaar hoop ik een baan te hebben.

En zal ik toch wel weinig tijd hebben om te downloaden.

Alleen nog af en toe op ps3 of op een future console ;p

Nou ik werk ook fulltime en download toch behoorlijk wat hoor heb alleen al op zondag 20 gb binnen getrokken en normaal haal ik een gig of 5 per dag binnen gemiddeld.

Dus ook als je veel werkt kun je nog veel downloaden :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 101
  • 5,3k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  4 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...