Spring naar bijdragen

Netwerk


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  425
  • Waardering:   44
  • Prestatiepunten:  310
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Hey,

Ik wil graag een netwerk maken, op het moment heb ik een mediaserver genaamd Twonkymedia en daar kan ik alle draadloze apparaten op het moment mee verbinden. Ik heb ook een entertainment systeem van JVC alleen die moet een bedraad netwerk hebben. Kan ik in de buurt van die JVC nog een router neerzetten die het internet via wifi krijgt van de hoofdrouter en ik met een abeltje naar de JVC hem toch op het netwerk aan kan sluiten? EN hoe kan ik dat doen?

groetjes,

Bram

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 44
  • 425
  • Reacties 7
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  4.307
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  29-05-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  32

Je kan ook een powerline adapter kopen. Dan gaat het interne via het lichtnet. Dit gaat geheel via draad. Als je interesse hebt kan ik je er meer over vertellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4,3k

  • Bijdragen:  425
  • Waardering:   44
  • Prestatiepunten:  310
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Als je me daar wat meer over wilt vertellen heel graag! Het is voor mij misschien een hele goeie oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 44
  • 425

  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

Je koopt een set powerline adapters.

Dat is een adapter die je in het stopcontact prikt en een LAN aansluiting heeft.

Je moet altijd 2 adapters hebben.

Ene sluit je aan op je router, de andere prik je in het stroom bij je pc (kan dus zo zijn dat je router in de meterkast staat en je pc op zolder geen probleem).

Door op beide kastjes een knopje in te drukken wordt de data gecodeerd zodat de buurman deze niet kan onderscheppen ;)

Werkt verder via het stroomnet thuis dus overal in huis kun je het aansluiten :)

Heb het zelf ook heb er zelfs via digitaal tv gekeken van KPN geen problemen op gehad, met downloaden weinig dataverlies (afhankelijk van de kwaliteit van je adapter).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 101
  • 5,3k

  • Bijdragen:  425
  • Waardering:   44
  • Prestatiepunten:  310
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik denk dat dat voor de huiskamer om een netwerk te maken dan sowiezo goed is, en raden jullie het dan ook aan als vervanging voor wifi of niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 44
  • 425

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Nee, in principe is WiFi altijd een voordeel voor notebooks en andere apparaatjes waar je mee door huis rondloopt (mobiel, PMP, enz.). Powerline is goed geschikt voor vaste apparaten zoals een pc, mediacenter en al die dingen. Nadeel is natuurlijk wel dat heel wat powerlinestekkers aardig aan de prijs zijn. Als je één apparaat hebt wat van powerline gebruik maakt, heb je twee stekkers nodig. Als je 4 apparaten hebt, heb je 5 stekkers nodig. Twee stekkers (ze gaan altijd in paren) kunnen al zo'n 80 euro kosten (200 mbit, ~ 40 euro voor 85 mbit), dus in totaal is dat ongeveer even duur als een hele goede draadloze router. Bij nader inzien valt het dus nog wel mee ook. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  425
  • Waardering:   44
  • Prestatiepunten:  310
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Iedereen heel erg bedankt voor alle reacties! Ik loop wel even bij een paar winkels langs en kijk hoe de prijzen daar liggen en dan zie ik wel wat ik doe.

Heel erg bedankt!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 44
  • 425

  • Bijdragen:  4.307
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  29-05-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  32

Bij dixons kan je ze ook per stuk kopen ;). Dus als je er 3 nodig hebt kan je daar langs gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4,3k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  3 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...