Spring naar bijdragen

netwerk en nieuwe printer


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  720
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  04-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

hey,

we krijgen steeds meer computers e.d. in huis en we vonden het tijd worden om ze te verbinden. Is het mogelijk dat bijvoorbeeld de laptop een gedeelte van mijn harde schijf op kan en ik die van de laptop. Is hier een speciale router of modem ofzo voor nodig of niet.

We willen ook een nieuwe printer, waarvan we graag willen dat alle computers ermee verbonden zijn.

Weet iemand of dit mogelijk is, hoe dat moet en wat dat gaat kosten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 720
  • Reacties 4
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  501
  • Waardering:   63
  • Prestatiepunten:  366
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  26-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Ik snap niet precies wat je met het netwerk wilt, maar je wilt een soort van gedeelde ruimte? Je kan op je PC instellen dat bepaalde bestanden gedeeld mogen worden met mensen die toegang hebben tot het netwerk, je kan ook een router kopen die USB ondersteund, dan kan je een harddisk aan je router hangen waar iedereen bestanden op en af kan halen.

Een printer moet je op een computer aansluiten, en vervolgens delen via het netwerk. Dit kan bij Netwerk Centrum en dan het kopje "delen".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 63
  • 501
  • 2

  • Bijdragen:  658
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-11-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Eerst moet je een thuisnetwerk maken. Dit doe je door naar "mijn netwerklocaties" te gaan en klikken op "een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen". Doorloop deze wizard op elke pc/laptop. Op elke pc/laptop moet dezelfde werkgroepnaam worden ingevoerd! Ook bestands en printerdeling moet je overal aanvinken.

Nu kan je een printer deelbaar maken (waarschijnlijk is hij dat al). Ga naar de printer met rechts erop en delen... aanklikken. Dan kan je "deze printer delen" aanvinken en een naam kiezen. Nu kan je ze met een andere pc toevoegen. Om te printen moet de pc waarop de printer is aangesloten aan staan.

Je kan mappen ook delen op bijna dezelfde manier delen. Rechts op de map (of een hele schijf), delen en beveiliging..., en dan aanvinken "van deze map een gedeelde netwerkmap maken". En een naam kiezen. Je kan de mappen van andere pc's vinden in je netwerklocaties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 658
  • 3 weken later...

  • Bijdragen:  17
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Kan iemand mij misschien vertellen hoe dat bij vista werkt? Een thuisnetwerk instellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 17

  • Bijdragen:  658
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-11-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 658

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...