Spring naar bijdragen

Windows 7 Upgrade


mpc007

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  46
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  29-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Hey!

Ik heb al eens eerder een topic aangemaakt over het overstappen van Windows Vista naar Windows 7, maar toen is het niet doorgegaan omdat ik een schone install zou moeten doen en ik niet genoeg back-up ruimte had...

Nu heb ik wat anders bedacht aangezien ik toch wel erg graag Windows 7 wil draaien. Misschien kan ik de Upgrade-installatie doen, bedacht ik, want dan behoud je je gegevens! Het maakt niet uit dat het dan een zootje op mijn schijf is, dat is het toch al. Zodra ik een extra hdd koop ruim ik de boel wel op, nu heb ik daar geen plek voor, alles zit vol.

Uit dat upgraden komen de volgende vragen, ik zou zeer geholpen zijn al kunnen jullie ze beantwoorden:

- kan je met een download van de full version ook een upgrade installatie doen of heb je al je een upgrade wilt doen per se de upgrade versie nodig?

- ik neem aan dat het geen probleem is al ga ik upgraden van Vista Home Basic 32bit naar 7 Home Premium 32bit? Ik las dat als ik naar 64 bit wil dat wel een probleem is dus dat doe ik maar niet, ik heb toch maar 2 GB werkgeheugen  ;)

- kunnen jullie misschien torrents posten van een geschikte versie, ik zag wel een leuke maar wat bedoelen ze nou met x86?

[gmod]Geen direte links plaatsen naar illegale content.[/gmod]

- Hoe doe ik dat met het installeren van de upgrade versie? Moet ik gewoon het gedownloade op een schijfje branden en dan die erin stoppen en opnieuw opstarten en dan voor upgrade install kiezen? Of moet ik eerst dingen uitpakken?

- Ik las ook dat je niet kon upgraden al is je systeemtaal verkeerd, lees anders. Dat het bijv. niet kan al is je systeemtaal nederlands en je toekomstige versie engels. Ik weet dat mijn schermtaal nederlands is, maar hoe zie ik wat mijn systeemtaal is?

- Kan ik ook upgraden vanaf een OEM versie van Vista? Hoe weet ik of mijn huidige Vista installatie wel of niet OEM is, er zaten namelijk geen herinstallatie dvd's van Vista bij...

Alvast bedankt!  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 46
  • Reacties 9
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

Gast angel_creek

Onthoud dat als je een Upgrade Uitvoert je een Serial nodig hebt.

x64 = 64 bits

x86 = 32 bits

Je kan het beste de Ultimate Versie van Windows 7 nemen. Zit niet zoveel verschil in.

Ik raad je toch aan om een Schone Installatie te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  46
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  29-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Oké Ultimate dan, is volgens mij geen probleem vanaf Home Basic.

Maar over die serial, moet dat per se een originele zijn? Serials opzich zijn natuurlijk wel te vinden  ;)

dank je voor de verheldering wat betreft 32 en 64 bit.

Maar bij een schone install moet toch je windows-partitie geformatteerd worden? En ik heb echt op mijn andere partities geen ruimte voor de 100 GB die nu op C staat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 46

  • Bijdragen:  772
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Bij een schone installatie hoeven de partities niet geformateerd te worden. Allee krijg je dan volgens mij dat je vanaf 2 besturingsystemen kan booten.

Ook kan je zelf kiezen welke partitie het moet komen te staan.

Ps. Verwijder die link even in je startpost, dit is namelijk tegen de huisregels.

VXL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 772
Gast angel_creek

Oké Ultimate dan, is volgens mij geen probleem vanaf Home Basic.

Maar over die serial, moet dat per se een originele zijn? Serials opzich zijn natuurlijk wel te vinden  ;)

dank je voor de verheldering wat betreft 32 en 64 bit.

Maar bij een schone install moet toch je windows-partitie geformatteerd worden? En ik heb echt op mijn andere partities geen ruimte voor de 100 GB die nu op C staat!

Software kan je erna natuurlijk weer downloaden. Belangrijke bestanden kan je na installatie terug zetten. Maak een lijstje met software die je erna weer gaat downloaden. Ook kun je een installatie doen over de vista de je nu hebt. Dan krijg je een Windows.Old bestand op je :c schijf. Daar kun je dan ook je belangrijke bestanden uit halen en dan Vista van je pc afgooien.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  46
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  29-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Allereerst; sorry voor de link in mijn eerste post, niet bij nagedacht.

Oké, stel dat ik dan toch een schone install ga doen, kan ik dan tijdens de installatie kiezen of ik wil formatteren of niet? (tenminste, dat concludeer ik vanuit jullie reacties)

En stel dat ik dan overschrijf i.p.v. formatteren, zitten al mijn documenten en muziek e.d. ook in die map Windows.old?

Het zou ideaal zijn al kan ik ook op een andere partitie installeren, stel ik heb c partitie waar windows nu op staat, een d partitie met heel veel films en games  ;) en een z partitie (die gebruik ik voor back-up) Ik kan er dus voor kiezen de nieuwe Windows op z (of d) te installeren? En dan blijven al mijn spullen op c staan? Dat zou namelijk wel kunnen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 46

  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

vanaf windows vista kun je idd een upgrade uitvoeren naar W7.

Hierbij raak je geen bestanden kwijt en blijft alles staan zoals het nu ook staat.

Bij mij was ik zelfs ook geen geinstalleerde programma's kwijt (eindelijk een goed woordje voor MS).

Als je een schone install doet moet je altijd formatteren en raak je dus alles kwijt.

Voor alle zekerheid kun je alles wat je wil bewaren naar partitie D plaatsen dat blijft bewaard, nieuwe W7 op partitie Z kan wel maar hou je uiteindelijk een dual boot over en kun je alsnog niet alles benaderen wat op de C: schijf staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 101
  • 5,3k

  • Bijdragen:  46
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  29-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Oké, maar jij zegt dus dat je wel altijd moet formatteren! Onenigheid op het forum  :D

Maar het is dus niet zo dat je de installatie kan overschrijven en er een map .OLD ontstaat of kan dat alsnog wel als je dus formatteert?

En stel dat ik een schone install op de z partitie doe, die maak ik dus leeg en daar installeer ik Win 7 op, wat bedoel je dat ik mijn bestanden op c niet kan benaderen? Kan ik dan mijn persoonlijke docs, muziek, etc. niet meer openen / inzien?

En jij bent dus duidelijk wel VOOR upgraden, maar hoe heb je dat dan gedaan met die serial? Of had je een versie in de winkel gekocht waar een unieke key bijzat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 46
Gast angel_creek

vanaf windows vista kun je idd een upgrade uitvoeren naar W7.

Hierbij raak je geen bestanden kwijt en blijft alles staan zoals het nu ook staat.

Bij mij was ik zelfs ook geen geinstalleerde programma's kwijt (eindelijk een goed woordje voor MS).

Als je een schone install doet moet je altijd formatteren en raak je dus alles kwijt.

Voor alle zekerheid kun je alles wat je wil bewaren naar partitie D plaatsen dat blijft bewaard, nieuwe W7 op partitie Z kan wel maar hou je uiteindelijk een dual boot over en kun je alsnog niet alles benaderen wat op de C: schijf staat.

Mijn oom hoefde bij een Schone Install niet te formatteren. Hij hield al zijn bestanden van Vista en had een Windows.Old mapje.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  46
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  29-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Nou ja, laat ik gewoon eerst maar de upgrade proberen, als dat om een of andere reden niet lukt, dan doe ik de schone install. Ik kies hiervoor omdat ik gewoon echt geen ruimte heb voor een back-up van c, en ik kan geen nieuwe partitie voor het best. systeem aanmaken omdat ik al drie primaire partities heb, nl. de EISA partitie van 8 GB, C: van 150 GB en D: 300 GB, mijn Z: partitie wordt aangegeven als 'logische schijf' dus daar ik volgens mij geen OS op installeren...

Alleen als ik de EISA partitie weg kon mikken zou het kunnen, maar ja dat heeft toch iets met mijn recovery bestanden te maken?

Dus ik probeer de upgrade eerst even. Hierover heb ik nog (steeds) de volgende vragen, willen jullie proberen deze te beantwoorden en niet weer erover beginnen dat ik beter schone install kan doen  ;)

- Kan ik met de Full Version een upgrade - installatie doen?

- Hoe vindt ik uit wat mijn systeemtaal is?

- Ik heb nu een Ultimate 32-bit RTM versie gedownload, wat is RTM?

- Hoe installeer of upgrade ik een OS? Gewoon alle bestanden op schijf branden en dan mee opstarten?

Alvast bedankt!


Post samenvoeging: mei 06, 2010, 14:15:44

omdat reacties uitbleven, ben ik zelf nog even gaan zoeken (ik verwijt niemands iets hoor  ;) )

Ik ben nu ook een nederlandse versie aan het downloaden die alle versies van Win 7 in zich heeft, (de torrent van joske), omdat ik er dus vanuit ga dat ik per se een NL versie nodig heb vanwege de hoogstwaarschijnlijk NL systeemtaal.

Uit reacties op de torrent concludeer ik dat ik ook gewoon een upgrade kan doen met deze versie.

via wat research blijkt dat RTM een soort bèta voor computermakers, bijv. voor HP, Dell, etc. is. Wèl een OEM versie dus eigenlijk.

Blijft de grote vraag over: Hoe installeer = upgrade ik het OS Windows 7? Moet ik het torrentbestand dat ik gedownload heb eerst uitpakken of niet?

Moet ik de activator ook op de schijf branden?

Moet ik nog stappen nemen om ervoor te zorgen dat vanaf de DVD geboot wordt?


Post samenvoeging: mei 07, 2010, 14:10:55

Het is al gelukt. Gewoon het setup.exe geopend vanaf de hdd, geen probleem. upgrade gekozen, en geïnstalleerd zonder problemen. Draai nu Win  7 Ultimate 32 bit. Moet alleen nog activeren met de 7Loader. Installeren duurde enkele uren, maar ziet er allemaal netjes uit, bestanden allemaal nog intact, mailbox kon ik vinden door de Live Essentials te downloaden die bij voorgeïnstalleerd zijn in Win 7.

Bedankt voor de hulp iedereen, maar het meeste heb ik zelf uit moeten vissen. Jammer dat ik zolang moest en nog steeds moet wachten op een reactie, maar niks meer aan te doen.

Topic gesloten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 46

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...