Spring naar bijdragen

Overstappen van KPN naar UPC


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  55
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Hallo,

Ik zit te denken om over te stappen naar UPC. KPN is goed, maar de prijs/prestatie is toch lager. Nu betaal ik voor 16Mb internet en 3 digitale tuners 66,50 per maand. Bij UPC zou ik dan 25 Mb hebben en ook 3 kastjes voor 61 euro: Meer prestatie en het is goedkoper.

Nu ben ik zelf een behoudend mens, ik heb het niet graag op veranderingen, maar ik zit nu toch wel te twijfelen. Zou door de andere provider mijn lag op de PS3 minder zijn? Mijn downloads sneller gaan?

Mijn vraag aan jullie:

Is er iemand met ervaringen over UPC met betrekking tot een totaalpakket? Heeft er iemand ervaring met het overstappen van KPN naar UPC? Zouden jullie mij UPC afraden of aanraden?

Alvast dank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 55
  • Reacties 7
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  4.943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-01-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Wij zijn ook overgestapt vanaf KPN naar UPC. Wij hebben nu 25mb internet, gratis bellen naar vaste nummers en digitale televisie. Het is allemaal vrij vlekkeloos verlopen en het was snel geregeld. De lag op je PS3 ligt niet aan jouw, maar aan de servers waarop je speelt lijkt mij. De downloadsnelheid varieert bij ons tussen de 2,5MB en 3,2MB. Bellen werkt altijd gewoon goed. De digitale televisie gebruik ik alleen om documentaires te bekijken, films te huren en uitzending gemist, ze hebben bij UPC een breed gratis aanbod. Qua prijs ben je dus voordeliger uit, ik zeg doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 21
  • 4,9k

  • Bijdragen:  55
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Dat klinkt als een droom! Maar KPN was draadloos, de modem in de meterkast, de telefoon zonder kabeltje in de woonkamer. Mijn vraag is, kan dat bij UPC ook? Mijn ouders willen namelijk geen kabels door het huis lopen.. Dan nog iets: Is die mediabox draadloos? Zoiets als digitenne? Want we willen er dan nog 2 tuners van UPC bij dan, zodat we boven ook kunnen kijken, maar wederom willen me ouders geen kabels trekken:(..

Je bent een held als je dat ook kan en wil beantwoorden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 55

  • Bijdragen:  4.943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-01-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Wat bedoel je met draadloos? Ik weet dat het internet draadloos is, je krijgt er zelfs een wifi adapter als bruikleen bij. Voor digitale televisie heb je nog een CAOX kabel nodig. En bij je telefoon verandert er verder niets. Of begrijp ik nu je vraag niet helemaal?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 21
  • 4,9k

  • Bijdragen:  55
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Ik bedoelde dus dat:

- De telefoon in de woonkamer kan staan zonder dat er een draad naar het modem gaat.

- Internet heb ik een router voor, en dat is al wireless.

- Tv: Kan de mediabox overal geplaatst worden, dus zonder dat er een draad vanuit de modem naar de mediabox gaat? Een digitenne idee dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 55

  • Bijdragen:  4.943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-01-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ja, de telefoon gaat in de telefoonstekker en voor je UPC box heb je alleen maar een COAX nodig die waarschijnlijk al in je tv zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 21
  • 4,9k

  • Bijdragen:  55
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Nee, ik heb nu geen kabel tv, maar digitenne! Maar kan je me precies zeggen hoe alles zit? En heb jij ook meerdere mediaboxen? Want die zal ik wel nodig hebben. Kan ik die mediaboxen gewoon neerzetten waar ik wil? Dus ook op plaatsen waar een coax kabel trekken onmogelijk is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 55

  • Bijdragen:  4.943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-01-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bij ons is het zo dat er een COAX kabel in moet. Wij hebben verder maar 1 ontvanger. Maar ik weet dat je voor een paar euro per maand meerdere ontvangers kunt huren. Misschien dat je een geheel draadloze kunt vinden, wij hebben de UPC ontvanger al 2 jaar, dus die van ons zal wel een deel achterlopen.

Een ander alternatief lijkt me zeer waarschijnlijk, maar misschien bestaat het wel. Een kastje die je op je COAX uitgang zet en die signalen doorstuurt aan een kastje wat je aan je TV hangt, dat is dan geheel draadloos. Ik weet alleen dat ze die wel voor internet hebben, voor tv signalen heb ik ze nog nooit gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 21
  • 4,9k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  1 lid is actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...