Spring naar bijdragen

All-Round Deluxe PC


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  275
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Hallo allemaal, graag zou ik een nieuwe desktop pc kopen (aangezien de huidige al 5 jaar oud is).

Ik heb alle vragen ingevuld die nodig zouden kunnen zijn.

Dit heb ik op hardware.info gevonden en dit komt ongeveer overeen met mijn beschrijving voor mijn nieuwe pc.

'Een PC waarmee je net een beetje meer kan doen, die zonder upgrades de komende jaren voldoet qua snelheid en capaciteit: dat is de all-round deluxe PC. Hij kost wat meer, maar hij is erg compleet. Internetten, gamen, zakelijk software, video's en foto's bewerken; met een goede all-round PC zou dat allemaal mogelijk moeten zijn, zonder dat je bij één van deze gebruiksdoelen het gevoel krijgt dat je te weinig prestaties hebt.

Dat betekent een goede processor en videokaart uit de bovenkant van het middensegment: snel, maar nog wel betaalbaar. Maar ook: ruim voldoende geheugen en opslagruimte. En natuurlijk een fraaie behuizing en een stille voeding die ook na een paar jaar gebruik voldoende efficient is. Een uitstekende monitor, muis en toetsenbord: bezuinigen op de meest gebruikte onderdelen is nooit een goed idee.

Deze PC kost wat meer dan de 'standaard' all-round PC, maar biedt dan ook hogere prestaties en meer luxe. Voor als je een écht complete PC wilt, die toch nog betaalbaar is. Vind je de totaalprijs te hoog, dan kun je eens kijken naar het All-round PC Advies.'

Dit maar dan zonder randapparatuur en enkele veranderingen.

Hoofdvragen

• Wat is uw budget? 

+- €1000

• Wat is het einddoel van uw pc?

Alles eigenlijk, ik moet geen game-pc hebben. Maar ik zou er toch graag af en toe een game op spelen (COD bijvoorbeeld)

• Heeft u verder specifieke eisen?

De pc dient extra stil te zijn, omdat hij vaak ’s nachts opstaat om te downloaden. Graag zou ik er een ssd in laten steken om het besturingssysteem op te installeren.

Ook zou ik er graag een hdmi poort inwillen.

• Wilt u uw pc laten assembleren of zelf in elkaar zetten? 

Laten assembleren

Randapparatuur

Wilt u nog overige randapparatuur erbij hebben?

Nee

Wat houd randapparatuur in?

• Monitor

• Toetsenbord

• Muis

• Boxen

• Kaartlezer

Overige vragen

• Maakt u gebruik van draadloos netwerk?

Nee

• Gaat u overclocken?

Nee

• Wilt u een m-ATX of ATX systeem?

ATX

• Indien in het bezit van een monitor, welke resolutie heeft de monitor?

1280 x 1024

Ik hoop dat deze gegevens genoeg zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 275
  • Reacties 10
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Geen game-pc, maar toch alle games willen spelen die uit zijn? Dat noemen wij een game-pc. ;) In ieder geval, hoe belangrijk is die SSD voor jou? Het budget wat je hebt, laat een SSD niet toe zonder op andere onderdelen te besparen.

Enne, je wilt geen m-ATX of ATX systeem? :P Dat staat er ook wat lastig hoor, maar ATX is de standaard afmeting van desktop computers. m-ATX is wat kleiner, maar ook met wat nadelen erbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  275
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Laat dat van die game pc dan maar, en bij het moederbord is ATX perfect

Ik zou toch graag een ssd in mijn pc steken, zodat ik snel de pc even kan opstarten.

Op wat moet er dan bespaart worden. Het belangrijkste is eigenlijk dat hij stil genoeg is.

Alvast bedankt voor je antwoord

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 275

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Een goed bruikbare SSD kost zo'n 200 euro, of 120 als je alleen je pc ervan laat opstarten en er verder weinig mee wilt doen. Daarvoor moet je dus besparen op de rest van je pc in het algemeen, dus de processor en videokaart. Dat is echter de basis van je systeem, die componenten bepalen de snelheid. Voordelen van een SSD zijn het snel kunnen lezen en schrijven van overige data, dus als je vaak grote bestanden omzet in Photoshop, videoconverteert of games speelt die ook baat bij een hoge schrijf- en leessnelheid hebben, is er meer voor te zeggen. Doe je dat niet, dan raad ik je aan om geen SSD te kopen.

Ter verduidelijking: dit zou mijn keuze zijn als ik zou willen voldoen aan al je eisen. Je ziet dat dat wat boven budget zit. Je kunt dan twee dingen doen: een SSD van 60GB nemen in plaats van 120GB, of een mindere processor en/of videokaart nemen. Dat is allebei niet aan te raden, dus eigenlijk zou je dan net die 70 euro meer moeten investeren. Maar goed, dat is je eigen keuze.

By the way, als je echt iets wilt hebben wat je de komende jaren redelijk makkelijk kunt upgraden, moet je nog even wachten op Sandy Bridge van Intel en de nieuwe ATI kaarten, dus de 6800 serie, of gaan voor een AM3 systeem van AMD. Socket 1156 gaat er namelijk alweer uit en dat betekent dat je de processor over een paar jaar niet meer kunt vervangen door een nieuwe, want alles wordt dus s1155. Dat is niet backwards compatible met s1156, dus dan zit je. Maar goed, met een i7 870 kun je nog een flinke tijd door, dus ook die keuze is aan jou. Wat misschien wel een idee is, is om nu een goedkope videokaart zoals de HD5670 te nemen om die 70 euro te besparen en die kaart eventueel later te vervangen door een 6850 of 6870. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  275
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Dat systeem ziet er fantastisch uit  O0

Zou je i.p.v. een ssd van 120 GB er één van 60 GB in kunnen zetten en daarbij nog een dvd-writer er in?

Nog wel even een vraagje:

Hoelang duurt het ongeveer voordat die Sandy Bridge van Intel en de nieuwe ATI kaarten uitkome,?

Spreken we hierover weken, maanden of jaren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 275

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B242662%5D=1&product%5B280465%5D=1&product%5B302478%5D=1&product%5B232912%5D=1&product%5B226359%5D=1&product%5B225301%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B225309%5D=1&product%5B219321%5D=1&product%5B204333%5D=1&product%5B309187%5D=1&product%5B192772%5D=1

Ben je op de hoogte van de actiecode die je kunt gebruiken als je hem zo bestelt?

Sandy Bridge zal nog wel enkele maanden op zich laten wachten en het lijkt me verstandig om dan ook niet direct te bestellen aangezien de prijzen nogal hoog zullen liggen. Of het dan een reële optie is, moet je zelf bepalen. De release van de 6800 serie zal, gok ik, ook nog wel een maandje nodig hebben, maar een 6870 is dan wel een prima optie. Men spreekt over 225 euro voor die kaart, maar dat is dan wel een topkaart die je voor alle multimedia- en gamegebruik kunt inzetten. Of die GPU voor jou dus een hogere waarde heeft dan de GTX 460, kan ik niet zeggen. Op het eerste gezicht zou ik kiezen voor het systeem wat je nu aan kunt schaffen, zeker als je er een beetje haast bij hebt, maar ik vind dat je wel moet weten wat de overige opties zijn.

Er is trouwens ook nog een 90GB SSD die je voor 3 tientjes meer kunt kopen. Zeker voor je OS en hoofdprogramma's zou dat geen verkeerde keuze zijn, want 60GB is erg weinig. Houd er rekening mee dat die ruimte niet alleen gebruikt wordt door je besturingssysteem, maar ook door het wisselbestand. Die kan ook aardig groot zijn, tot zo'n 16GB onder W7 heb ik ze gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  275
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ben je op de hoogte van de actiecode die je kunt gebruiken als je hem zo bestelt?

Ja, daar ben ik op de hoogte van

Er is trouwens ook nog een 90GB SSD die je voor 3 tientjes meer kunt kopen. Zeker voor je OS en hoofdprogramma's zou dat geen verkeerde keuze zijn, want 60GB is erg weinig. Houd er rekening mee dat die ruimte niet alleen gebruikt wordt door je besturingssysteem, maar ook door het wisselbestand. Die kan ook aardig groot zijn, tot zo'n 16GB onder W7 heb ik ze gezien.

Misschien is dat wel beter, dan kan ik photoshop hier ook op installeren.

En bedankt voor al de moeite!  O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 275

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B306045%5D=1&product%5B288020%5D=1&product%5B192772%5D=1&product%5B309187%5D=1&product%5B204333%5D=1&product%5B219321%5D=1&product%5B225309%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B225301%5D=1&product%5B226359%5D=1&product%5B232912%5D=1&product%5B242662%5D=1

Helemaal bijgewerkt. Let trouwens nog wel even op de behuizing: ik heb voor de Sileo 500 gekozen, omdat stilte voor jou blijkbaar erg belangrijk is. Die kast heeft een aantal stukken geluidsisolerend materiaal van binnen wat het geluidsniveau moet reduceren. Je moet dat echter wel een beetje in de context zien, want een aantal jaar geleden bestonden vrijwel alle kasten nog uit één plaat staal. Dat is nu absoluut niet meer zo. In feite kun je stellen dat als je een euro of 60 in een behuizing steekt, je dan een kwalitatief prima product hebt. Het geluid wat daaruit komt is al laag.

Er is één reden waarom je de Sileo zou kunnen afwijzen: de aan/uit-knop zit helemaal beneden. Wil je hem dus op de grond zetten, lijkt me het niet de beste keuze. Het probleem is echter wel dat je nauwelijks een andere keuze hebt, want de kasten met geluidsdemping en geen LED-verlichting in de ventilatoren zijn voor die prijs niet verkrijgbaar en ik had zomaar in gedachten dat je 's nachts liever ook geen lichtfestijn in je kamer had staan. Klopt dat? Als de aan/uit-knop dus voor jou een onoverkomelijk probleem vormt, moeten we even verder kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  275
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B306045%5D=1&product%5B288020%5D=1&product%5B192772%5D=1&product%5B309187%5D=1&product%5B204333%5D=1&product%5B219321%5D=1&product%5B225309%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B225301%5D=1&product%5B226359%5D=1&product%5B232912%5D=1&product%5B242662%5D=1

Helemaal bijgewerkt. Let trouwens nog wel even op de behuizing: ik heb voor de Sileo 500 gekozen, omdat stilte voor jou blijkbaar erg belangrijk is. Die kast heeft een aantal stukken geluidsisolerend materiaal van binnen wat het geluidsniveau moet reduceren. Je moet dat echter wel een beetje in de context zien, want een aantal jaar geleden bestonden vrijwel alle kasten nog uit één plaat staal. Dat is nu absoluut niet meer zo. In feite kun je stellen dat als je een euro of 60 in een behuizing steekt, je dan een kwalitatief prima product hebt. Het geluid wat daaruit komt is al laag.

Er is één reden waarom je de Sileo zou kunnen afwijzen: de aan/uit-knop zit helemaal beneden. Wil je hem dus op de grond zetten, lijkt me het niet de beste keuze. Het probleem is echter wel dat je nauwelijks een andere keuze hebt, want de kasten met geluidsdemping en geen LED-verlichting in de ventilatoren zijn voor die prijs niet verkrijgbaar en ik had zomaar in gedachten dat je 's nachts liever ook geen lichtfestijn in je kamer had staan. Klopt dat? Als de aan/uit-knop dus voor jou een onoverkomelijk probleem vormt, moeten we even verder kijken.

Dat de aan/uit-knop onderaan vind ik niet echt een probleem, en ik ondervind ook niet echt last van de led lichten. Morgen zal ik dus het systeem bestellen.

Echt bedankt voor al de moeite die je gedaan hebt  O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 275

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

No problemo.

"Actie Duken, korting 10 euro"

Nog even voor de zekerheid. :) Invullen bij kopje "opmerkingen" dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  275
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ik heb de pc besteld en betaald, dus nu alleen nog maar afwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 275

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  6 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...