Spring naar bijdragen

[Review] LG Optimus 2x / P990 - JFK


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  


2ik45fb.jpg


Even vooraf. Ik weet dat er altijd mensen zijn die iets beter vinden dan de rest zonder met duidelijke argumenten te komen. Ik probeer daarom door middel van een review gebaseerd op meningen een beter beeld te scheppen bij een eventuele keuze. Dit houd in dat alles wat ik vertel niet hoeft te zijn zoals jij dat ervaart.

Ik probeer alles zo duidelijk mogelijk te beschrijven hoe ik iets ervaar.

Deze review beschrijft mijn ervaringen met de LG Optimus 2x. Ik zal deze review vooral als een vergelijking laten overkomen met de beroemde HTC Desire. Deze HTC Desire beschikt over het AMOLED scherm wat als voordeel komt, want hierdoor kan ik het display van de LG Optimus 2x goed vergelijken (type - ips LCD). Ook heb ik ervaring met het besturingssysteem Android, van Android 2.1 tot 2.3 en met het uiterlijk van HTC Sense. Ik zal me vooral richten op de vergelijking en niet te veel over Android aangezien ik daar nog wel eens een aparte review van wil maken.


Mijn ervaring met de HTC Desire op een rijtje -

- Android 2.1 tot 2.3 (via Custom Rom)

- Zowel met het type scherm AMOLED als SLCD

- 7 tot 8 maanden gebruikt (kan wat vertellen over de degelijkheid en batterij duur)

- Rooten

- Verscheidene applicaties en wat de Android te bieden heeft

Dit alles neem ik mee als vergelijking met de Optimus 2x.

(Let op -> Foto's zijn in Thumbnail, klikken voor een grotere foto!)


Eerste indruk


Eerst begin ik met de doos zichzelf.

tnp1020976.jpg

De doos komt met een drukke voorkant waarin vooral de snelheid van de telefoon wordt benadrukt. Op de voorkant is te lezen dat er een gratis VIP service is (hier later over) en dat je altijd de laatste software update beschikbaar hebt via FOTA (Firmware over the air), iets wat sommige fabrikanten niet willen omdat een grootte van de update (bijvoorbeeld naar Android 2.3) meestal rond de 200 MB tot 300 MB ligt (vanwege 3G data-limieten en de Fair Use Policy). Echter de telefoon komt met Android 2.2 en niet met de nieuwe Android 2.3

In vergelijking met de HTC dozen is die wat minder zakelijker. Dit kan verschillende meningen opwekken. Ik vindt hem zelf wat druk.

tnp1020978.jpg

Als je de verpakking eruit schuift komt de telefoon meteen zichtbaar.

tnp1020981.jpg

Mijn eerste indruk: groot! 0,3" groter (tegen over de HTC Desire zijn 3,7" scherm) klinkt misschien weinig, maar op een telefoon is dat toch altijd weer een nieuwe verbazing. Ik vond hem er erg strak uitzien zo op het eerste gezicht. Onder de telefoon vinden we onder andere:

- Een Micro-USB kabel om hem op te laden of te verbinden met de pc

- Een oplader

- In-ear oordopjes van LG (incl. microfoon)

- Een 1500 mAh batterij

- Limited Warranty Statement

- LG-P990 gebruikershandleiding

Dit was het wel zo'n beetje. Helaas geen micro-HDMI naar HDMI kabel, wat wel bij andere landen zit. Dit had ik wel graag gezien. Ook zat er geen Micro SD kaart bij, dit is echter wel logisch gezien het feit dat er 8GB intern geheugen bij zit. Bij de HTC Desire werd er wel een Micro SD kaart bijgeleverd van 4GB groot.

Om de sim-kaart en batterij te plaatsen moet de achterkant worden opengemaakt. Dit gebeurde in mijn ogen een beetje moeizaam. Het is dezelfde mechanisme als de Desire, echter bij de LG zat die wat stugger vast. Dit kan als een voordeel gezien worden, als die bijvoorbeeld valt. Eenmaal de achterkant open kon ik de sim-kaart en batterij plaatsen.

Uiterlijk van de achterkant komen we later op terug.

Wat ik meteen opmerkte was dat voor het plaatsen van een externe Micro-SD kaart het niet nodig was om de batterij eruit te halen. Iets wat je wel moest doen bij de Desire. Dit is handig als je in een situatie zit dat je geen kabel of internet (via WiFi bestanden over zetten) in de buurt hebt maar wel een kaart lezer. Hierdoor kan je telefoon aanblijven als je snel een bestand erop wilt zetten.

De eerste keer opstarten was een groot succes. Erg snel en met een wat schokkerige intro kwam al snel het scherm tevoorschijn waar je je pincode moet invoeren. Ik merkte al meteen dat het standaard uiterlijk van Android is veranderd. Zo zag je o.a. een stuk meer blauwe letters en was het beginscherm voorzien van een grote widget (voor weer en tijd) een en kleine balk onderin.

kcaxe.jpg

So far so good was mijn eerste indruk. Al snel merkte ik wel dat die erg vinger afdruk gevoelig is. Wat vegen op het zwarte scherm zie je al vrij gauw. Als het beeldscherm zelf aanstaat dan valt het minder op.


Beeldscherm


Nu we het toch over het beeldscherm hebben, even de volgende specificaties:

tn_P1020997.JPG

Grootte - 4 inch diagonaal -> 5,3 cm breed en 8,6 cm hoog

Resolutie - 480 x 800

Type - TFT (IPS) LCD

Multitouch - Ja, getest tot 10 vingers

Techniek - Capacitief

De resolutie is hetzelfde als die van de HTC Desire maar je merkt duidelijk dat het een LCD scherm is. Dit brengt zowel voordelen als nadelen. Ik heb ze even op een rijtje gezet:

Voordelen -

- LCD is veel witter dan AMOLED

- Kleuren lijken wat feller naar voren te komen

- De ips-techniek brengt als voordeel dat de kijkhoek beter is

- Op hoogst mogelijke helderheid lijkt die helderder dan AMOLED

Nadelen -

- Het zwart is minder zwart dan dat van AMOLED, dit komt omdat AMOLED de LED'jes kan uitschakelen, waardoor zwart zwart is

- Verbruikt meer op volle helderheid, waar de HTC Desire zo'n 19% verbruikt doet de LG dat met 54%

Het scherm reageert erg nauwkeurig en is gemaakt van Gorilla Glas, zelfde als dat van de HTC Desire. Gorilla Glass moet inhouden dat een kras op het scherm bijna onmogelijk is, dit heb ik zeker gemerkt bij de Desire waar ik na een jaar intensief gebruik + sleutels in broekzak en dergelijke nog nooit een krasje heb gehad.

Wat mij ook opviel was dat bij zonlicht weerkaatsing op het beeldscherm, het beeldscherm er minder last van had dan de Desire. Waar ik eerst de helderheid helemaal naar 100% moest opschroeven om iets te kunnen zien, is bij de Optimus 2x alleen 25% nodig om een duidelijk beeld te creëren. Iets wat ik zeker meeneem als voordeel. Waardoor dit precies is weet ik niet exact. Ik gok dat het te maken heeft met de IPS-techniek die LG gebruikt.

Al met al is het een prima scherm dat boven het gemiddelde zit en voldoende is voor elke gebruiker. Er is natuurlijk ook beter te vinden maar ik vind dat een nog beter scherm meer een extra handige optie is dan dat ik daarvoor speciaal de telefoon zou kopen.

Even de voordelen van de LG op een rijtje -

- 4" t.ov. 3,7" is een mooie vooruitgang in zowel het spelen van spellen als het typen van berichten waarbij je meer ruimte hebt. De grootte is niet te groot.

- Het LCD scherm heeft zo'n z'n voordelen t.o.v. een AMOLED scherm, maar ook zo zijn nadelen. De nadelen zijn in zoverre niet aanwezig dat ik er geen last van heb of dat ik merk dat het een scherm is van slechtere kwaliteit.

- Het scherm is duidelijk helderder dan het scherm van de Desire. Iets wat handig van pas komt in situaties waar er veel licht om je heen is. Dit vind ik zelf fijner werken alhoewel het natuurlijk wel meer energie kost.


Telefoneren


Het hele concept waarom je eigenlijk überhaupt een telefoon nodig hebt, lijkt al bijna verleden tijd. Je staart je dood op alle specificaties die een telefoon brengen maar zonder dat je het misschien beseft: "Er zit nog een bel-functie op".

Nee even zonder gekkigheid het overzicht van bellen is heel duidelijk. Dit heeft vooral te maken met de software maar toch neem ik het even mee. Als je van een toestel afkomt waarbij je altijd de groene telefoontje gebruikte om je gesprek te accepteren en het rode telefoontje om af te wijzen is een touchscreen misschien even wennen. Het gaat namelijk via een schuif mechanisme. Het is ook afhankelijk van wat voor soort schil je over Android hebt. Een schil houd in dat bijvoorbeeld de fabrikant (kan iedereen ontwikkelen) een ander uiterlijk geeft aan Android. Dit kan heel ver gaan dat het bijna lijkt alsof het een eigen besturingssysteem is (denk aan MIUI). Zodra je gebeld wordt, is het altijd duidelijk te zien wat je moet doen om een gesprek te accepteren. Doe altijd eerst even een test van hoe het eruit ziet, dit kan handig zijn als je bijna te laat bent bij het opnemen en je automatisch de handeling doet die nodig is om een gesprek te accepteren.

Over de kwaliteit van het bellen -

De speaker kwaliteit is ronduit slecht te noemen. Veel ruis en is klinkt niet helder, hier hadden ze zeker wat meer aandacht aan moeten geven. Het gaat hier wel om de speaker aan de bovenkant, je hebt namelijk ook nog aan de onderkant speakers voor bijvoorbeeld het afspelen van muziek of als het gesprek op luidspreker staat.

De microfoon beschikt niet over een 2e microfoon dat voor Noise Canceling zorgt. Een 2e microfoon zou dus moeten functioneren als een microfoon die achtergrond geluiden opvangt en dan wordt het weggefilterd waardoor je stem duidelijker naar voren komt.  Dit zit niet bij de Optimus 2x. Iets wat ik eigenlijk wel verlang bij een luxe telefoon, gewoon even dat extraatje als een 2e microfoon. Dit verhoogt ook de kwaliteit van het bellen wat op dit moment eigenlijk matig is. Het is heel leuk dat die 3x de wereld rond kan vliegen, maar ik zou als fabrikant altijd als eerste richten op de functie waarom er een telefoon bestaat: bellen. Dit heeft LG zeker niet gedaan en lijkt het wel afgeraffeld. Erg jammer gezien het om een luxe telefoon gaat.

Naast het bellen via de standaard UMTS of GSM netwerken heb je nu ook genoeg andere alternatieven. Hier gaan we verder bij het:


Bereik / Ontvangst


Even kort over het bereik, ik zit altijd wel in een gebied waar ik bereik heb. Ik kan hier dus moeilijk een conclusie over geven behalve dat het verschil tussen de Desire er niet is. Hiermee zit het dus goed.

Nu over naar de alternatieven je hebt namelijk steeds meer applicaties die het mogelijk maken om via internet te bellen (zowel Wi-Fi als 3G). Dit is handig als je in een situatie zit waar je geen beltegoed hebt. Een voorbeeld programma hiervan is Skype. Die maakt het ook mogelijk om met PC Skype gebruikers te communiceren. Nadeel is dat via 3G je aanzienlijk wat meer verbrast qua data en als je met een datalimiet zit dit nadelig snel kan oplopen naar je limiet. Ook is helaas video-bellen nog niet beschikbaar op Android Skype. Voordeel is dat je wel overal ter wereld met een internetverbinding contact kunt maken met iemand anders die op dat moment Skype aan heeft staan. Het werkt erg goed en je kunt elkaar duidelijk verstaan. Bij langere afstanden is er soms een hele kleine vertraging te merken maar dit is zo minimalistisch dat het bijna niet te merken is.

Wi-Fi -

Ik merk dat de verbinding in huis wat sterker is dan bij de Desire. Dit heb ik getest met verschillende afstanden. Vooral bij 5 meter had de Optimus 2x een beter ontvangst dan de Desire. Echter de snelheden bleven nagenoeg aan elkaar identiek als het ontvangst hetzelfde is.

Andere bereiken / ontvangsten -

Bleutooth is een leuke toevoeging maar ik maak er amper tot geen gebruik van. Ik kan hier dus niet een uitgebreide mening overschrijven. Het was leuker geweest als ik een bleutooth headset had en ik in de auto zat en het dan zou vergelijken qua signaalsterkte en welke meer moeite had met het vinden van de headset. Echter geen van deze twee dingen heb ik in het bezit dus kan hier kan ik geen oordeel over geven.

3G - Dit is zeer afhankelijk van je provider hoe het bereik hiervan is. Ik zit nu al 2 jaar bij Vodafone en heb bijna altijd wel internetverbinding en 3G. Hetzelfde geld voor de Desire. Ik merk hierbij geen verschil.


Camera / Video opnemen


Een functie die ik zelf altijd erg "overhyped" vind. Het was altijd een race van wie het meest megapixels kan hebben. Grote nadeel hiervan was dat de sensor van de lens het allemaal niet aan kon waardoor je er uiteindelijk niks aan had. Dit is nu een beetje afgelopen (en nu is de GHz race begonnen) waardoor ik hoopte dat fabrikanten zich meer gingen focussen op de kwaliteit van de sensor / lens. Hier is eigenlijk weinig goeds van gekomen. Ik weet dat Nokia en Sony Ericsson de twee fabrikanten zijn die de betere camera telefoons op de markt zetten. Echter voor deze functie zou ik niet speciaal een telefoon kopen. Het is een leuke optie voor erbij maar de aantal keren dat ik een foto maak met mijn telefoon is eigenlijk maar ,ik gok, 5x per maand (maximaal). Als ik op een vakantie ga neem ik eigenlijk altijd wel mijn Panasonic Lumix DMC-TZ7 mee en tot zo ver heb ik nog geen één telefoon gezien die de kwaliteit van die compact huis-tuin en keuken camera kan evenaren.

Maar goed terug op de camera van Optimus 2x zelf. Even de specificaties van de camera op een rijtje:

- Maximale resolutie van 8 megapixel

- Beschikt over autofocus

- Eén keer een LED flitser aanwezig

- Video-opnamen met een maximale resolutie van 1920 x 1080

- ISO-waarden zelf instellen

En dan nu over naar de praktijk, want het klinkt allemaal geweldig. Toch zijn de echte afbeeldingen een stuk minder dan dat ik had verwacht.

Eerst begin ik met de instellingen, per instelling heb ik een foto gemaakt.

Ze komen te voorschijn zodra je op het scherm tikt. Om te beginnen met ->

tn_P1030063-1.JPG

Functie 1 - Camera verwisselen, hierdoor kan je switchen tussen de 8mp camera op de achterkant naar de camera op de voorkant

Functie 2 - Hiermee kan je digitaal inzoomen

Functie 3 - Hiermee kan je het contrast verhogen of verlagen

Functie 4 - Hiermee kan je de flitser instellen (Automatisch / Rode ogen wissen / Uit / Aan)

Functie 5 - Alle overige instellingen

Even verder op functie 5 ->

Te beginnen met de eerste optie - het formaat.

Deze is beschikbaar in de volgende instellingen ->

- 8M(3264x2448)

- 5M(2560x1920)

- 3M(2048x1536)

- 2M(1600x1200)

- 1M(1280x960)

- VGA(640x840)

- QVGA (320x240)

Dan de focus ->

- Automatisch

- Macro

- Gezicht volgen

- Handmatig

Scene ->

- Automatisch

- Portret

- Landschap

- Sport

- Zonsondergang

- Nacht

ISO ->

- Automatisch

- 100

- 200

- 400

- 800

Witbalans ->

- Automatisch

- Lichtgevend

- Zonnig

- Fluorescerend

- Bewolkt

Kleureffect ->

- Geen

- Sepia

- Zwart-wit

- Negatief

- Blauw

- Bosseleren

- Posters

- Vivid

Timer ->

- Uit

- 3 seconden

- 5 seconden

- 10 seconden

Fotomodus ->

- Normaal

- Reeksopname

- Onscherpe opname

- Glimlachfoto

- Verfraaide foto

- Kunstfoto

- Panorama-opname

- Samengevoegde foto

Kwaliteit ->

- Zeer fijn

- Fijn

- Normaal

Stabilisatie ->

- Aan

- Uit

Auto controle ->

- Aan

- Uit

Sluitergeluid ->

- Uit

- 4 verschillende tonen

GPS data ->

- Aan

- Uit

Dan bovenin vindt je een korte samenvatting van je instellingen zoals formaat en of stabilisatie aanstaat en ISO op automatisch bijvoorbeeld.

Nu voorbeeld foto's ->

8M

ISO - 125

Belichting - 1/50

Diafragma - 2.8

Brandpuntsafstand - 4,5 mm

tn_IMG039.jpg

8M

ISO - 100

Belichting - 1/118

Diafragma - 2.8

Brandpuntsafstand - 4.5 mm

tn_IMG038.jpg

Macro foto

ISO - 100

Belichting - 1/100

tn_IMG049.jpg

tn_IMG040.jpg

Origineel -

tn_IMG071.jpg

Instelling kunstfoto -> Warm

tn_IMG072.jpg

Voorbeeld panorama foto ->

tn_IMG076.jpg

Conclusie over de fotocamera -

Al met al is het een redelijke camera. Het is leuk om even snel ergens een foto van te maken als ik mijn compact camera niet bij me heb. Daarvoor is het voldoende, echter mijn kleine huis en tuin-keuken Panasonic Lumix DMC-TZ7 vervangt die bij lange na niet. Dus ze zijn nog lang niet op het punt bereikt dat een camera zal kunnen vervangen. Echter daarvoor beschouw ik de camera van de telefoon ook niet. Ik zal nooit specifiek een toestel kopen vanwege zijn camera. Ik zie het echter als een leuke toevoeging.

Ik weet dat er betere toestellen op de markt zijn met betere camera's. Denk bijvoorbeeld aan de Sony Ericsson en Nokia toestellen, sommige zijn echt heel gefocussed op een betere camera. Mij zal dat niet zo heel veel uitmaken of die nou betere foto's maakt. Zoals de LG het op dit moment doet is het prima. Ik kan echter wel begrijpen dat er iemand anders is die een camera echt ziet als een eis op zijn toestel. Dan zal ik de LG Optimus 2x niet aanraden.


Accu-duur


Dit is altijd een groot bespreek punt bij Smartphones. Nog geen één fabrikant heeft een efficiënte manier gevonden om de accu duur te verbeteren zonder hem heel veel groter te maken. Zelfs de "all-mighty Apple" niet. Elk fabrikant kampt met dit probleem. Ik ben eerder in het bezit geweest van een HTC Desire dus voor mij kwam het niet als een grote schok dat de batterij niet de avond van de dag haalde na veel spelen. In tegen deel zelfs ik was zelfs tevreden. Ja, dit klinkt heel erg gek. Toch gezien het feit dat er een Dual-Core processor in zit waarvan de software nog niet eens is geoptimaliseerd en een 4 inch groot display dat energie zuigt, vindt ik het een hele prestatie dat die na flink wat uren te maken op een dag de avond net of net niet haalt.

Op dit moment kan ik er zelfs 2 dagen meedoen (3G en alle andere leuke dingen aan). Hoe? Een kwestie van veel uittesten en verschillende kernels erop zetten. Kernels kunnen de clock frequentie van je processor veranderen (dit is niet standaard) waardoor je hem of trager kan laten lopen of zelfs hoger. Vooral het feit dat die hoger kan lopen dan de 1GHz is een groot voordeel van een customizede kernel.

Ik heb op dit moment een kernel lopen die maximaal 1,3 GHz aan kan. Als je dit mixt met het programma "Pimp-my-CPU" en "SetCPU" kun je makkelijk je batterij duur verlengen. Dit doe je door middel van je processor standaard een MHz of 200 langzamer laten draaien. Bij browsen en dergelijke, merk IK hier helemaal niks van. Alleen bij spellen en benchmarks. Het is zelfs mogelijk om hem 300 MHz te laten draaien. Hierdoor wordt die wel een stuk trager. Daarnaast zet je met "SetCPU" dat die nog langzamer gaat draaien, zodra het scherm uitgaat. Dit bespaart een hoop batterij. Zeker omdat het scherm één van de grootste factoren zijn die energie vraagt. Ook schakelt de processor zichzelf uit zodra het scherm uitgaat, hoever dit gaat weet ik niet precies maar het is zeker te merken t.o.v. de processor van de HTC Desire.

Omdat dit allemaal niet standaard is op de telefoon kun je dit buiten je oordeel over de telefoon laten. Echter ik doe dat niet. Ik koop een telefoon omdat ik weet dat er een CustomROM op uitkomt en ik via Recovery Mod makkelijk verschillende kernels en ROM's kan draaien. Dat is eigenlijk DE rede waarom die telefoon koop. Vanwege de tweakbaarheid. Daarom was de HTC Desire bij mij ook zo populair, ik heb denk ik wel 20 verschillende ROM's erop gedraaid. Allemaal met hun voordelen en nadelen.

We dwalen nu een beetje af van het onderwerp waarover ik begon, maar op mijn punt duidelijk te maken ->

De batterij is zoals eigenlijk elke andere Smartphone. Slecht of goed is maar zoals je het zelf wilt beschrijven. Ik ben het gewend en vind het dus goed gezien de hardware die erin zit. Kom je echter van een Samsung E-250 af waarmee je leuk een week met je batterij kon rondlopen, ja dan zal het je een hart verzwakking opleveren als je na 8 uur ziet dat er nog wel 20 hele procenten over zijn van je batterij. Het is dus maar wat je zelf gewend bent.


Accessoires


Nog even iets kort over de accessoires die ik op dit moment heb liggen. Ik beschik over een silicone hoesje en een leren hoesje.

Silicone hoesje is zoals elk ander silicone hoesje. Zit erom heen en beschermt de telefoon van val schade aan de zijkanten en bedekt de hele achterkant.

tn_P1030065.JPG

tn_P1030067.JPG

Voordelen -

- Voorkomt val schade als je de telefoon vasthoud

- Zorgt dat de achterkant helemaal recht wordt dankzij de verdikking waardoor die stabiel ligt

Nadelen -

- Wordt erg groot, past een stuk moeilijker in je broekzak

- Wordt dikker

- Wordt warmer (op een één of andere manier lijkt die hier best wel wat last van te hebben)

- Micro-USB kabel gaat er wat moeilijker in

- Vingerafdrukken duidelijk te zien

Leren hoesje ->

Leren hoesje bedekt het hele toestel als die erin zit. Als je met de telefoon zelf bezig bent wordt er niks beschermd. Val schade als je hem vasthoud is dus gegarandeerd.

tn_P1030069.JPG

Via een hefboom techniek trek je het toestel omhoog.

tn_P1030070.JPG

Voordelen -

- Een stuk dunner dan het silicone hoesje

- Bedekt het hele toestel in je zak

- Ziet er strakker uit

Nadelen -

- Als je met het toestel bezig bent voorkomt die geen schade

- Geen openingen dus opladen terwijl die erin zit is geen optie


Conclusie


Zo hèhè is er nu eindelijk een einde aan de ellendig lange tekst? Nee, want het begint net. Ik begin namelijk nu aan de conclusie.

Kidding ofcourse. Ten eerste heb ik nog lang niet alle aspecten van deze telefoon in de review besproken. Wat ik nog graag zou willen bespreken zijn

- HDMI uitgang

- Gehele software

- Videokwaliteit

- Media mogelijkheden

Waarom heb ik die niet besproken? Eén ik heb de middelen op dit moment niet om bijvoorbeeld de HDMI-uitgang te bespreken gezien het feit dat er geen micro-HDMI kabel is geleverd en ik die op dit moment niet even ergens heb liggen. Zodra ik die binnen heb zal ik een update plaatsen in deze review.

Ik behandel niet het software deel omdat ik het eigenlijk er meteen eraf heb gedonderd en een CustomROM erop heb geïnstalleerd (kale Android FTW). Daardoor heb ik te weinig met die hele LG skin / schil die erop zit. Ik behandel liever wat minder aspecten van de telefoon waar ik wel ervaring mee heb dan alle aspecten waar ik geen ervaring mee heb.

Ik heb op dit moment de videocamera eigenlijk amper gebruikt, als ik op vakantie ben geweest heb ik een stuk meer gelegenheden om de camera uit te testen. Zodra ik dat heb gedaan en mijn 32GB Micro-SD geheugen kaart lekker vol heb gepropt met Full-HD video's zal ik een update plaatsen in de review.

Ik behandel nog niet de multimedia mogelijkheden mede vanwege de bovenste reden. Ik wil hem daarvoor nog wat langer in bezit hebben en wachten totdat er betere software is die de Dual-Core processor kan aansturen. Hierdoor creëer je weer een stuk meer mogelijkheden met betrekking tot het afspelen van hogere kwaliteit video's. Dit is wat graag nog even afwacht tot de nieuwe Android (dit kan namelijk nog wel eens lange tijd duren).

Dan nog even kort wat over de VIP-service. Als je toestel in aanmerking komt met een garantie fout dan kan je gebruik maken van de VIP-service. Je toestel wordt dan opgehaald en word er een nieuwe (er zijn wel berichten dat er soms een gebruikt toestel kan worden opgestuurd) binnen 24-uur naar je opgestuurd. Niet dat het mij heel veel uitmaakt omdat ik hem toch heb geroot en alles wat niet legaal is erop heb gezet maar het is geeft toch wel een mooi beeld van LG hoe ze hun service willen verbeteren.

Nu over naar de echte conclusie.

Of je nu dit toestel wel of niet koopt, als je überhaupt een Smartphone wilt kopen is die keuze welke het wordt sterk afhankelijk van je persoonlijke smaak. Ik kan namelijk zo begrijpen dat zo'n LG helemaal niks voor jouw is en je veel liever aan een Apple product zit vastgekleefd. Ook kan ik begrijpen dat je veel liever een Nexus S hebt vanwege de supersnelle updates. Het is vooral de voordelen en nadelen tegen over elkaar leggen (en bij ieder persoon zijn de voordelen en nadelen anders) en dan kijken of de voordelen sterker zijn dan de nadelen. Want IEDER toestel heeft een nadeel/nadelen. Ook de LG Optimus 2x.

Ik heb hem mede gekozen vanwege de processor die zeker sterk genoeg is voor de toekomst en de tweakbaarheid die je op dit toestel hebt. Ik denk (en hoop) zeker dat het in de toekomst alleen nog maar beter wordt. De software voor deze telefoon is nog lang niet uitontwikkeld, in tegen deel het is nog maar net opgestart. Dual-Cores is een heel nieuw segment in Smartphones en andere fabrikanten zitten niet stil (Samsung Galaxy S II / HTC Senstation). Hier heeft ook de Optimus 2x profijt aan omdat Google zich nu ook vast en zeker gaat richten op Dual-Core optimalisatie.

Daarnaast is het een grote vooruitgang op mijn HTC Desire (die eigenlijk nog prima mee kan met dit toestel). Alles is weer groter en sneller. En morgen is weer wat groters en sneller, iets wat je altijd houd in de telefoon markt. Daar ben ik me ook van bewust en heb ik dus maar gewoon de keuze gemaakt voor de Optimus 2x. Heb ik er spijt van? Nee.


Nog wat foto's


tn_P1030006.JPG

tn_P1030005.JPG

tn_P1030010.JPG

tn_P1030012.JPG

tn_P1030029.JPG

tn_P1030003.JPG


Ik ben geen professionele review schrijver, er zullen dus geheid spelfouten / fouten en dergelijke inzitten. Ik zal morgen nog het hele artikel even nalopen. Het is nu bijna 12 uur 's avonds dus mijn vermoeidheid slaat er al een beetje in. Daarnaast heb ik best wel een tijdje gewerkt aan dit artikel dus als je iets zou willen gebruiken graag wel even vragen. Als je fouten ziet, graag even PM'en en niet in dit topic om het schoon te houden.

Updates lijst -

23-4-2011 - Paar spelfouten eruit gehaald, toe nu toe weinig tegen gekomen..

http://tweakers.net/productreview/38009/lg-p990-optimus-2x-speed-zwart.html

http://www.nujij.nl/review-lg-optimus-2x-p990.12073258.lynkx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k
  • Reacties 5
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Hele goede, uitgebreide review. :) Eén tip: zet 't op Tweakers! Of je nou de volle mep aan punten krijgt maakt niet uit, je hebt hoe dan ook meer lezers en 't format is ook wat mooier dan op een forum. Doe ik ook met mijn reviews en als ze nodig zijn post ik ze hier. ;) Naja, nog een aanvulling dan maar, op het gebied waar ik verstand van heb.

- Maximale resolutie van 8 megapixel

- Beschikt over autofocus

- Eén keer een LED flitser aanwezig

- Video-opnamen met een maximale resolutie van 1920 x 1080

- Zelf de ISO-waarde instellen!

Sja, jij zegt dat het allemaal zo goed klinkt. :P Je noemt later nog het punt wat ik er voor het gemak even aan toe heb gevoegd en naar mijn mening is dat meer waard dan de rest van dat rijtje, op de AF na dan. Godzijdank dat dat erin zit zeg, zelf focussen met zo'n minilensje zou echt een kriem zijn! ;) Een flitser is eigenlijk helemaal overbodig in zo'n toestel, de kracht ontbreekt het om echt goed te flitsen. En al zou ie het kunnen, ook op een geweldige compactcam is de flits meestal overbemeten. En 8 MP, je zei het zelf al: liever 2.1 MP of zo, iig dat het aantal pixels per vierkante centimeter een stuk kleiner wordt => minder ruis, hogere kwaliteit.

Dat je video opneemt met zo'n telefoon kan ik me nog voorstellen, maar foto's maken kunnen ze gewoon niet. Dan moet je er eigenlijk een optische zoom in stoppen met goede lenselementen en de sensor een stuk groter maken. Mocht je echt wat willen als fabrikant... bouw dan een compactcamera met telefoon- en sms-functie. Ben je gelijk klaar, zeker als die ook nog kan internetten en op Android draait. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Poeh hé wat een review....  :superman:

Met veel plezier gelezen en ook op nujij.nl geplaatst (http://www.nujij.nl/review-lg-optimus-2x-p990.12073258.lynkx)

Vind het een erg mooie fijne review om te lezen. Je schrijft lekker en hebt niet van die elle langen zinnen.

Ook de uitleg die je geeft bij de, voor vele onbekende technieken is goed.

De camera ziet er mooi uit, stukken beter als de Desire waar ik nog mee speel.

Natuurlijk een dikke + en doorgaan zo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  5.959
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  262
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29
  • Was actief op:  Windows

Super review,

Heb m met plezier gelezen!

Van een schaal van 1 op 10, Waar zet je die 2x Speed en waar de Htc desire?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 6k

  • Bijdragen:  1.420
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-11-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Pfoew wel heel mooi en goed JFK! Ik heb hem niet nodig, want ik ga voor de Sensation. Maar toch hartstikke mooi om even te lezen, en daarom ook een dikke plus kerel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 1,4k

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bedankt voor de positieve feedback. Blij om te horen dat het lekker weg leest.

Hij staat inmiddels op Tweakers en bedankt DukeN voor het plaatsen op nujij.nl

Op een schaal van 1 tot 10 zeg ik dat de Desire op dit moment nog zeker een 7 waard is. De LG vanwege zijn nieuwe functies en dergelijke zeg ik zo'n 8 tot 8,5. Er zijn namelijk nog veel dingen die verbeterd kunnen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  7 leden zijn actief

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Stockbox

    Geplaatst

    Om de vermelding van Drifter te supporten kan ik melden dat we aan de aankomende dagen de deur geopend hebben. Registratie met VPN áán is toegestaan. Na registratie vind er admin approval plaats. Deze tijd proberen we te beperken tot max. 1 uur. Je ontvangt géén email.  

    Drifter

    Geplaatst

    Er is een nieuwe Nederlandse NZB Community aangemeld met de naam Stockboxx. Helaas is deze comminity alleen toegankelijk op Invite, maar zal van tijd tot tijd de deuren openen voor het grotere publiek. Het Beheer van Stockboxx zal in dit topic aangeven wanneer de open registratie zal plaatsvinden, dus hou dit topic goed in de gaten. Extra puntje van aandacht is dat de leiding van Duken.nl de leden vraagt geen verzoekjes te plaatsen in dit topic voor invites, want die zullen worden verwijdert.

    Drifter

    Geplaatst

    De ultieme Mario Kart 8 Deluxe-configuratie voor de Nintendo Switch Mario Kart 8 Deluxe heeft de kracht om de meest vriendelijke bijeenkomsten om te toveren in intense, competitieve slagvelden. Dat komt omdat, als het om Mario Kart gaat, iedereen wil winnen. De strijd om de eerste plaats laat het hart sneller kloppen en kan soms zelfs vriendschappen op de proef stellen. Misschien zit de magie van Mario Kart in het feit dat we teruggaan naar onze kindertijd, waar winnen in een spelletje alles leek. Een van de prachtige aspecten van de Nintendo Switch is het vermogen om overal een race te starten, of je nu thuis op de bank zit of onderweg bent. Naast vaardigheden en uitgebreide kennis van de banen, speelt de samenstelling van je kart een cruciale rol in het behalen van overwinningen. Het perfecte Mario Kart 8 Deluxe-voertuig samenstellen is bijna een wetenschap op zich, en door de jaren heen hebben spelers verschillende meta's ontdekt voor het bouwen van hun ultieme racewagen. Karakterkeuze, karttype, wielen en zweefvleugels beïnvloeden allemaal de prestaties van je racewagen. Grotere personages neigen zwaarder te zijn, wat resulteert in een hogere topsnelheid maar tragere acceleratie. Het juiste evenwicht vinden tussen snelheid, acceleratie, wegligging, gewicht en andere statistieken is essentieel voor de overwinning. De meta is voortdurend geëvolueerd, met combinaties zoals Waluigi op de Wiggler-quad met kleine wielen die populair werden onder de fans. Nintendo speelt actief in op deze trends door het spel te updaten en balansveranderingen door te voeren om een eerlijke competitieve omgeving te handhaven. **De Supreme Mario Kart 8 Deluxe Opstelling** Na grondige analyse van alle 703.560 mogelijke karakter- en voertuigcombinaties heeft datawetenschapper Antoine Mayerowitz de ultieme opstelling gevonden: Princess Peach rijden op de Teddy Buggy met Roller Tires en de Cloud Glider. Deze configuratie biedt superieure acceleratie, handling, snelheid, off-road capaciteiten, gewichtsbeheer en mini-turbo's. Naast Peach zijn personages zoals Birdo, Daisy, Peachette, en Yoshi van vergelijkbaar gewicht en kunnen dezelfde prestaties leveren met deze opstelling. De Teddy Buggy en Roller Tires-combo waren reeds favoriet onder vele spelers, maar nu wordt hun effectiviteit ondersteund door uitgebreide data-analyse. Deze combinatie wordt je geheime wapen de volgende keer dat je met vrienden gaat racen. Het biedt niet alleen een competitief voordeel, maar garandeert ook dat je tegenstanders moeite zullen hebben je bij te benen. Bereid je voor op intense races en mogelijke vriendschappelijke rivaliteit, want met deze opstelling ben je haast onverslaanbaar in Mario Kart 8 Deluxe op de Nintendo Switch.
  • Recente prestatie

    • Stockbox heeft zojuist een badge verdient
      Eerste post
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...